ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ 18ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ 3η ΔΕΚΕΜΒΡΗ,Την Τρίτη 5 Δεκέμβρη 2017στα πλαίσια ημέρας ατόμων με αναπηρία που καθιερώθηκε να γιορτάζεται στις 3 Δεκέμβρη από το 1992, δεχθήκαμε την έκτη δημοτικού του 18ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας.
Ο σκοπός της επίσκεψης ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών του εν λόγω δημοτικού σχολείου, και κυρίως να δοθεί η ευκαιρία να αντιληφθούμε τους τρόπους με τους οποίους τα μέλη μιας κοινότητας αλληλοεξαρτώνται. Να μάθουμε να δίνουμε αξία στη διαφορετικότητα, προσεγγίζοντας την ως στοιχείο εμπλουτισμού της κοινωνίας. Επίσης στόχος μας για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες είναι:
Γνωστικοί: Να γνωρίσουν το περιβάλλον μας και καινούργιους φίλους. Να αναπτύξουμε σχέσεις με άλλα συνομήλικα παιδιά.
Συναισθηματικοί: Να καλλιεργηθεί ένα κλίμα αναγνώρισης αποδοχής και αμοιβαίου σεβασμού όλων των παιδιών, υποστηρίζοντας τα να αντιληφθούν και να επεξεργαστούν στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους την έννοια της ποικιλομορφίας.
Ψυχοκινητικοί: Να βοηθηθούνε όλα τα παιδιά (τυπικής και ειδικής αγωγής) και να ανακαλύψουν μέσω της κίνησης και της μουσικής τις δυνατότητες του σώματός τους, τις σχέσεις των αντικειμένων με το σώμα του, τις σχέσεις του σώματός τους με το χώρο και τα αντικείμενα, τις σχέσεις των αντικειμένων μεταξύ τους και τις σχέσεις των ατόμων μεταξύ τους. Το σώμα ως μέσο έκφρασης και αντίληψης μεταφέρει όλα τα αισθητηριακά και κινητικά ερεθίσματα στον εγκέφαλο, προκειμένου να δοθούν τα κατάλληλα σήματα για την αντίληψη και οργάνωση των χωροχρονικών σχέσεων, το συντονισμό των κινήσεων, της ενίσχυσης της αδρής κίνησης και τον αυτοέλεγχο. Να τονώσουμε το αυτοσυναίσθημα των μαθητών ώστε να μπορεί να χαίρεται με κάτι όμορφο, ωραίο που μπορεί να επιδείξει, ισάξιο με αυτό που μπορούν να κάνουν και οι άλλοι μαθητές.
Υλικό: Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε με 35 μαθητές και με τη συνεργασία των 2 διευθυντών και των εκπαιδευτικών της έκτης δημοτικού του 18ου Δημοτικού σχολείου και όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας..
ΣΚΟΠΟΣ: Ο σκοπός αυτών των επισκέψεων είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών των δημοτικών σχολείων και κυρίως να τους δοθεί η ευκαιρία να αντιληφθούν τους τρόπους με τους οποίους τα μέλη μιας κοινότητας αλληλοεξαρτώνται και να μάθουν να δίνουν αξία στη διαφορετικότητα, προσεγγίζοντας την ως στοιχείο εμπλουτισμού της κοινωνίας. Επίσης στόχος μας για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες είναι:
Μέθοδος: Οι διευθυντές των σχολείων ενημέρωσαν τους μαθητές για την επικείμενη επίσκεψη και τις ιδιαιτερότητες που έχουν οι μαθητές με ειδικές ανάγκες. Έγινε συζήτηση και απαντήθηκαν απορίες και ερωτήματα.
Η αρχή για ίσα δικαιώματα σε άτομα με και χωρίς αναπηρία υπονοεί πως οι ανάγκες όλων των ανθρώπων είναι ίσης σημασίας και ότι πρέπει να αποτελούν την βάση για τη διαμόρφωση της κοινωνίας.
Τα άτομα και ιδιαίτερα τα παιδιά με ιδιαιτερότητες είναι αναπόσπαστο μέρος της κοινωνίας μας, συνάνθρωποι και συμπολίτες με την ίδια ανθρώπινη αξία και αξιοπρέπεια και με δικαιώματα και υποχρεώσεις ανάλογα προς τις δυνατότητές τους.
Η αξία των ατόμων μόνη της είναι ανεξάρτητη των ικανοτήτων του. Η αξία όλων μας βαραίνει το ίδιο στη ζυγαριά. Ας έχουμε στη σκέψη μας ότι ο καθένας από μας με όποιον τρόπο μπορεί:
- Να φροντίζει να δημιουργεί τις συνθήκες για ένα καλύτερο κόσμο.
- Να φροντίζει να μάθει στα παιδιά να συνυπάρχουν χωρίς προκαταλήψεις.
- Να φροντίζει όλοι να έχουν τα ίδια δικαιώματα και ίδιες ευκαιρίες στην ζωή και στην κοινωνία.
Πιο συγκεκριμένα ξεκινήσαμε με…
- Θερμή υποδοχή και Καλωσόρισμα από τον Διευθυντή, στην αίθουσα εκδηλώσεων.
- Ομιλία των δύο Διευθυντών στους μαθητές.
- Παρουσίαση και εξομοίωση ‘’ειδικών καταστάσεων’’ από την εκπαιδευτικό κ. Βαγενά Κατερίνα με στόχο την ενσυναίσθηση.
- Ξενάγηση στους χώρους του σχολείου.
- Με την βοήθεια των εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε workshop ζωγραφικής, όπου δημιουργήσαμε σε ρολό χαρτί την διαφορετικότητα του καθενός στο καθημερινό μας ταξίδι,….. και τα διάφορα σύμβολα- σχήματα που αντανακλούν την διαφορετικότητα μας……… αυτό ενισχύθηκε και από την ανάλογη μουσική.
- Παρουσιάστηκαν οι δράσεις μας της προηγούμενης χρονιάς από την κ. Γούσιου Φωτεινή και το πρόγραμμα ιπποθεραπείας από την κ. Μούκα Όλγα. Με την βοήθεια της μουσικού μας κ. Κόκκινου Ελένη ακούσαμε τραγούδια από τα παιδιά της έκτης.
- Χορευτικά δρώμενα που χαροποίησαν και έφεραν πολύ κοντά τους μαθητές των δύο σχολείων περνώντας μηνύματα ….ότι τελικά όλοι μπορούμε με τον τρόπο μας…..
- Οι μαθητές της έκτης μπήκαν στις τάξεις μας και επικοινώνησαν με τους μαθητές μας. Υπήρξε εκπαιδευτική αλληλεπίδραση στην διαδικασία της μάθησης.
- Δόθηκαν χειροποίητες κάρτες από τους μαθητές του 18ου σε κάθε τάξη του σχολείου μας με ευχές.
- Στο τέλος κέρασμα με γλυκά και χυμούς.
- Αλληλεπίδραση μαθητών και των δύο σχολείων.
- Ενθουσιασμός κα για περαιτέρω συνεργασία.
Αποτελέσματα: Από την αλληλεπίδραση των μαθητών προέκυψε:
- Ευαισθητοποίηση για τα άτομα με Ειδικές Ανάγκες.
- Αποδοχή, αμοιβαίος σεβασμός και συνεργασία.
- Ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ όλων των μαθητών.
- Χαρά και ικανοποίηση από όλους τους μαθητές.
Συμπεράσματα:
- Οι μαθητές των σχολείων συνεργάστηκαν με τους μαθητές με ειδικές ανάγκες.
- Έμαθαν τι είναι ένα παιδί με ιδιαιτερότητα – διαφορετικότητα.
- Αποδέχθηκαν τις αδυναμίες των άλλων.
- Υπόσχεση ότι η συνάντηση αυτή θα επαναληφθεί.
- Στο τέλος χαρήκαμε όλοι γιατί είδαμε πως η αλληλεπίδραση μαθητών και των δύο σχολείων πέτυχε με αυθόρμητο τρόπο μέσα από την βοήθεια και τον δημιουργικό τρόπο των εκπαιδευτικών.
Με υπεύθυνη την κ. Τσιγάνη Αγλαΐα όλο το προσωπικό του σχολείου συμμετείχε ενεργά – δραστήρια με διάθεση προσφοράς στα δρώμενα της συνάντησης.

Πρόσφατα σχόλια