Το 6/θέσιο Ολοήμερο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς, ιδρύθηκε το σχολικό έτος 1986-1987, και καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας από τεσσάρων (4) έως δεκατεσσάρων (14) ετών.
Επίσης η σχολική μας μονάδα εξοπλίστηκε κατά το σχολικό έτος 2023-2024 από το ταμείο ΕΣΠΑ του ΥΠΑΙΘΑ : 1) με έναν Διαδραστικό Σύστημα Μάθησης (Διαδραστικό Πίνακα), 2) με τέσσερις Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές με το συνοδό υποστηρικτικό εξοπλισμό τους, τέσσερις φορητούς υπολογιστές και το συνοδό εξοπλισμό τους, λογισμικά προγράμματα για μαθητές με Αναπηρία ή Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, τα οποία έχουν εγκατασταθεί σε όλους του Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές (σταθερούς και φορητούς), πληκτρολόγια με μεγάλα πλήκτρα και λαβές, φωτοτυπικό πολυμηχάνημα, το οποίο λειτουργεί ως φωτοαντιγραφικό, εκτυπωτής και scanner, 3) με σετ ρομποτικής/stem για τους μαθητές/τριες Ε’ και ΣΤ’ τάξης, και για περισσότερες πληροφορίες δείτε τον παρακάτω σύνδεσμο
https://blogs.sch.gr/dimeidki/files/2024/05/ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ-ΤΗΣ-ΣΜΕΑΕ-ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ-ΚΙΛΚΙΣ_2024.pdf -δημοσιεύτηκε 20-05-2024
Η φοίτηση στο σχολείο αρχίζει με το προπαρασκευαστικό τμήμα (προβαθμίδα), το οποίο περιλαμβάνει άσκηση προφορικού λόγου, προαναγνωστικού-προγραφικού-προμαθηματικού περιεχομένου, της ψυχοκινητικότητας και συναισθηματικής οργάνωσης. Το πρόγραμμα υλοποιείται από την νηπιαγωγό.
Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στη προβαθμίδα και την αξιολόγηση των μαθητών/τριών, αρχίζει η φοίτηση στα σχολικά τμήματα με διδασκαλία και εκπαίδευση στον γνωστικο-αντιληπτικό τομέα (ανάγνωσης, γραφή, αρίθμηση, προφορικός λόγος, έκφραση-επικοινωνία), στον κινητικο-αισθητηριακό τομέα (φυσιοθεραπευτικά, εργοθεραπευτικά), στην αυτομέριμνα και ανάπτυξης δεξιοτήτων αυτονόμησης βασικών αναγκών, στην υγιεινή, στον ψυχο-συναισθηματικό τομέα, και στον τομέα ανάπτυξης των κοινωνικών δεξιοτήτων. Έμφαση επιπλέον δίνεται στο πρόγραμμα κοινωνικής προσαρμογής (αυτονομία, κοινωνικές δεξιότητες, υιοθέτηση αποδεκτών συμπεριφορών με εφαρμογή καλών πρακτικών, προσαρμογή), στην επαφή με περιβαλλοντικές δεξιότητες, στο πρόγραμμα δημιουργικών δραστηριοτήτων (αισθησιοκινητική αγωγή, μουσικο-κινητική αγωγή, φανταστικό λειτουργικό παιχνίδι και παιχνίδι δραμματοποίησης, ελεύθερος χρόνος).
Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024 εφαρμόζονται προγράμματα δραστηριοτήτων και εργαστηρία δεξιοτήτων (αγωγή υγείας, κοινωνικής ένταξης, προώθησης της ισότητας και της διαφορετικότητας, κατασκευές).
Η πληθώρα των Δράσεων Συμπερίληψης που υλοποιούνται με μαθητές/τριες όμορων σχολείων γενικής εκπαίδευσης, η συμμετοχή σε θεατρικές παιδικές παραστάσεις ή σε αθλητικές συναντήσεις, λειτουργούν προσθετικά στην παιδαγωγική διαδικασία και συμβάλλουν στην εξελικτική πορεία των μαθητών/τριών σε όλους τους τομείς ανάπτυξης. Για όλες τις παραπάνω δράσεις υπάρχει ταυτόχρονη αυτο-αξιολόγηση, αναστοχασμός, και ανατροφοδότηση για βελτίωση των δράσεων από τις/τους εκπαιδευτικούς, το βαθμό επίτευξής τους από τους μαθητές/τριες σε σχέση με τους κείμενους στόχους, βραχυχρόνιους ή μακροχρόνιους, ενώ υπάρχει ταυτόχρονη συνεργασία με φορείς της τοπικής κοινωνίας.
Το σχολικό πρόγραμμα μπορεί επίσης να περιλαμβάνει περιβαλλοντικές παρεμβάσεις, λειτουργία κάδου ανακύκλωσης μπαταριών, πλαστικών καπακιών, προγράμματα γενεθλίων και εορτασμό των θρησκευτικών και εθνικών επετείων.
Σε ειδική διαμορφωμένη αίθουσα ή στον αύλειο χώρο, οι μαθητές/τριες σε μικρο-ομαδική βάση χαίρονται το ελεύθερο ή το καθοδηγούμενο ψυχαγωγικό παιχνίδι, το παιχνίδι ρόλων και τη δραματοποίηση. Το γυμναστήριο λειτουργεί και ως χώρος ψυχοκινητικής αγωγής με μουσικοκινητικό πρόγραμμα.
Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές στα Τμήματα του σχολείου δημιουργούν καλλιτεχνικές κατασκευές, αντικείμενα απασχόλησης, κουτιά εκμάθησης δεξιοτήτων …ανά τομέα ανάπτυξης… κάποια από αυτά εκτίθενται παρακάτω
https://blogs.sch.gr/dimeidki/files/2024/02/ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ-ΕΔΣΚ-ΟΚΤ-2023.pdf
Το σχολικό συμβούλιο της σχολικής μας μονάδας, καθώς και η ενεργή συμμετοχή των όλων μελών του προσωπικού της, επιτυγχάνει : 1) την ενίσχυση στον υλικο-τεχνικό εξοπλισμό της σχολικής μονάδας μέσω Δωρεών από φορείς/επιχειρήσεις της πόλης του Κιλκίς (δείτε για τους Δωρητές στην επιμέρους ιστοσελίδα με τίτλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ), 2) την ενίσχυση του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων του σχολείου με Δωρεές χρηματικών ποσών από Επιχειρήσεις της Πόλης του Κιλκίς, και 3) την άψογη συνεργασία με όλες τις υπηρεσίες του Δήμου Κιλκίς για θέματα αποκατάστασης και επιδιορθώσεων-βλαβών σε κτηριακό, ηλεκτρολογικό, υλικο-τεχνικό εξοπλισμό.