2 Απριλίου 2025 – Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό

Η Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης για τον Αυτισμό εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, με απόφαση του ΟΗΕ.

Και φέτος το Ειδικό Δημοτικό σχολείο πραγματοποίησε δράσεις, οι  οποίες είχαν στόχο την αλληλεγγύη στα άτομα με αυτισμό και στις οικογένειές τους αλλά και την ελπίδα για την ένταξη και την πλήρη ενσωμάτωσή τους στην κοινωνία. Οι μαθητές χαρούμενοι και δημιουργικοί, όπως πάντα, πραγματοποίησαν με προθυμία δραστηριότητες που τους ενθουσίασαν και ενθάρρυναν παράλληλα την ομαδοσυνεργατικότητα.

p1 p2

 

 

p4 p5 p6 p7 p8                            l1 1

p9 p10

 

 

Κουκλοθέατρο “Η πριγκίπισσα Ροζελίνα και ο Βάτραχος”

Την Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025 οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ελευσίνας παρακολούθησαν το κουκλοθέατρο ” Η πριγκίπισσα Ροζελίνα και ο Βάτραχος” στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Η παράσταση πραγματοποιήθηκε από τον θίασο Ανέμη που αποτελείται από χειροποίητες κούκλες και χειροποίητα σκηνικά. Στο έργο συμμετέχουν πέντε μαρόττες, τρεις γαντόκουκλες και μια γιαπωνέζικη μαριονέττα άμεσης κίνησης boon-rakoo, η πριγκίπισσα Ροζελίνα.

Με αφορμή το κλασικό παραμύθι των αδελφών Γκριμ, οι μαθητές ταξίδεψαν μαζί με την αληθινή πριγκίπισσα με την μεγάλη καρδιά, η οποία εγκατέλειψε το ωραίο της παλάτι και κίνησε να βρει τον αγαπημένο της βάτραχο…

Μια παράσταση μοναδική που χάρισε στους μαθητές όμορφες, χαρούμενες και συγκινητικές στιγμές μεταφέροντας παράλληλα το μήνυμα της αγάπης, μιας αγάπης αληθινής και δυνατής που όλα μπορεί να τα καταφέρει…

k1 k2 k3 k4 k5 k6 k7 k8 k9 k10

Η δημιουργία της Κυρά Σαρακοστής

Μια υπέροχη και δημιουργική δράση έλαβε χώρα στο σχολείο μας με πρωτοβουλία της κυρίας Αγγελικής, που γέμισε τα παιδιά μας με χαρά και ζωντάνια. Με αφορμή το έθιμο της Κυράς Σαρακοστής, μιας όμορφης παραδοσιακής φιγούρας, η οποία έχει συμβολική σημασία για την περίοδο της Σαρακοστής και της νηστείας, οργανώθηκε μια όμορφη δραστηριότητα για τα παιδιά, που συνδύαζε μάθηση, δημιουργία και παραδοσιακή τέχνη.

Πρώτα, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το ποίημα που εξηγεί το έθιμο της Κυράς Σαρακοστής, μαθαίνοντας για την παράδοση και την ιστορία πίσω από αυτή τη χαρακτηριστική μορφή του λαϊκού πολιτισμού μας. Μετά, προχώρησαν στη δημιουργία της Κυράς Σαρακοστής με τα χέρια τους, χρησιμοποιώντας απλά υλικά όπως αλεύρι, αλάτι και νερό. Όλοι μαζί έπλασαν το ζυμάρι, το σχημάτισαν με φαντασία και προσέθεσαν τα γαρύφαλλα για να ολοκληρώσουν την παραδοσιακή μορφή της Κυράς Σαρακοστής.

Η δράση αυτή δεν ήταν μόνο μια ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα, αλλά και μια ευκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες να κατανοήσουν την έννοια του εθίμου και να ενισχύσουν τη σύνδεσή τους με την παράδοση της περιόδου Σαρακοστής που διαρκεί έως την Κυριακή του Πάσχα.

ky1 ky2 ky3 ky4 ky5

Αποκριάτικη γιορτή

Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025 το Ειδικό Δημοτικό σχολείο Ελευσίνας οργάνωσε αποκριάτικη γιορτή. Όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί φορώντας αποκριάτικες στολές διασκέδασαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου με πολλή μουσική και χορό γεγονός που χαροποίησε ιδιαίτερα τους μαθητές. Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που πρόσφερε στους μαθητές στιγμές χαράς και παιχνιδιού φέρνοντας τους την κλόουν “Γελαστούλα” όπως, επίσης, και το Αρτοποιείο – Ζαχαροπλαστείο  “Τα Ελευσίνια” για την ευγενική προσφορά τους σε κεράσματα για όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς!

Καλές Απόκριες και Καλή Σαρακοστή!!

απο απο1 απο2 απο3 απο4 απο5 απο7 απο8 απο9 απο10

 

Θεατρική παράσταση

Την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025 το Ειδικό Δημοτικό Ελευσίνας παρακολούθησε την θεατρική παράσταση ” Μια τελεία…Είναι μόνο η αρχή”, που παρουσίασε η ομάδα “Ονειρόδραμα” στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου.

Πρόκειται για μια παράσταση – εργαστήρι που ενθαρρύνει την εκφραστικότητα και τη δημιουργική φαντασία των παιδιών μέσα από διασκεδαστική βιωματική μάθηση. Με χιούμορ και ευαισθησία αφυπνίζει στα παιδιά τη σημασία της ενσυναίσθησης και το πόσο σημαντικό είναι να μοιραζόμαστε τα προβλήματά μας με τους άλλους. Το εργαστήρι είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με εξωτερικό παιδοψυχολόγο. Με το τέλος της θεατρικής παράστασης ακολούθησε διάδραση κατά την διάρκεια της οποίας δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα σε μια ομαδική εργασία.

θ θ01 θ1 θ2 θ3 θ4 θ5 θ6 θ7 θ8

Γιορτή των Τριών Ιεραρχών

Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025 το Ειδικό Δημοτικό Ελευσίνας, τιμώντας τη σχολική γιορτή για την Ημέρα των Τριών Ιεραρχών, πραγματοποίησε εκπαιδευτικές δράσεις στο χώρο του σχολείου. Στις δράσεις συμμετείχαν μαθητές του σχολείου μας και μαθητές από δύο τμήματα του 9ου Δημοτικού Σχολείου Ελευσίνας, εφαρμόζοντας παράλληλα εκπαιδευτική και κοινωνική συμπερίληψη.
Αρχικά έγινε παρουσίαση με βίντεο στον προτζέκτορα και παρουσιάστηκαν στους μαθητές οι Τρεις Ιεράρχες, η προσφορά και το έργο τους και η σημασία της σχολικής γιορτής. Ακολούθησε συζήτηση για τους Τρεις Ιεράρχες και ένα θεατρικό δρώμενο που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές του Ειδικού σχολείου.
Στη συνέχεια οι μαθητές και των δύο σχολείων συμμετείχαν σε μια σειρά από εκπαιδευτικά παιχνίδια, όπως Κρυπτόλεξο, Ταύτιση, Παιχνίδια μνήμης, που είχαν ως στόχο να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και το λεξιλόγιό τους με λέξεις και εικόνες σχετικές με τους Τρεις Ιεράρχες.
Ακολούθησε δημιουργικό – απτικό παιχνίδι, όπου οι μαθητές μπήκαν στη διαδικασία να δημιουργήσουν ένα καλύτερο κόσμο για το ΣΗΜΕΡΑ. Με ποικιλία υλικών που τους δόθηκαν κατασκεύασαν υδραγωγεία, ανακύκλωση, σπίτια με αγάπη και ανοιχτά σε κάθε άνθρωπο, χωρίς κακία… Κατασκεύασαν δάση, κήπους, λίμνες.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το έθιμο της Βασιλόπιτας και έκοψαν στη συνέχεια τη δική τους Βασιλόπιτα, ανακαλύπτοντας για άλλη μια φορά το έθιμο του φλουριού.
Στην επόμενη δράση οι μαθητές έπαιξαν το παιχνίδι ΤΟΥΙΣΤΕΡ, ένα παιχνίδι συναισθημάτων, βασισμένο σε ερωτήσεις που σχετίζονται με την γιορτή των Τριών Ιεραρχών.
Τέλος, τα παιδιά στόλισαν ένα αληθινό δέντρο, το οποίο παρομοιάστηκε με την ψυχή μας που για να ανθίσει χρειάζεται μόνο η καλλιέργεια των καλών συναισθημάτων και ότι το κακό πρέπει να θάβεται στο χώμα.
Η σχολική γιορτή ολοκληρώθηκε με ανταλλαγή δώρων προσφέροντας χαρά και συγκίνηση στους μικρούς μαθητές και των δύο σχολικών μονάδων.

τρ τρ1 τρ2 τρ3 τρ4 τρ5 τρ6 τρ7 τρ8 τρ9 τρ10 τρ11

Μια Μοναδική Συνάντηση με το Saint Paul: Αγάπη και Αλληλεγγύη σε Έναν Καμβά

Την περασμένη εβδομάδα, το Eιδικό Δημοτικό Σχολείο Ελευσίνας είχε τη χαρά και την τιμή να υποδεχτεί το σχολείο Saint Paul  σε μια ξεχωριστή γιορτινή συνάντηση γεμάτη συναισθήματα, δημιουργικότητα και χαμόγελα.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Saint Paul κατέφτασαν με δώρα για τους μαθητές μας, γεμίζοντας τo σχολείο μας με ζεστασιά και ευγένεια. Το κλίμα γρήγορα έγινε γιορτινό, καθώς οι δύο σχολικές κοινότητες τραγούδησαν μαζί παραδοσιακά ελληνικά κάλαντα, δημιουργώντας μια μοναδική μουσική αρμονία που έφερε χαρά σε μικρούς και μεγάλους.
Η πιο συγκινητική στιγμή της ημέρας ήταν η κοινή μας δραστηριότητα: ένα εικαστικό έργο σε καμβά με θέμα την αγάπη και την αλληλεγγύη. Με χρώματα, πινέλα και αστείρευτη φαντασία, οι μαθητές από τα δύο σχολεία συνεργάστηκαν, εκφράζοντας μέσα από την τέχνη τις αξίες που μας ενώνουν. Ο καμβάς που δημιουργήθηκε ήταν γεμάτος σύμβολα αγάπης, όπως καρδιές, χέρια που ενώνονται, και μηνύματα αλληλεγγύης γραμμένα από τα ίδια τα παιδιά.
Η συνάντηση αυτή μας θύμισε πόσο σημαντική είναι η σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων, η κατανόηση και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ελληνογαλλικής Σχολής  “Άγιος Παύλος” για την επίσκεψή τους, την προσφορά και την πολύτιμη συνεργασία.
Με τη σκέψη μας στο μήνυμα της ημέρας, συνεχίζουμε να δημιουργούμε μαζί έναν κόσμο γεμάτο αγάπη και αλληλεγγύη!
sp sp1 sp3 sp4 sp5 sp6 sp7 sp8

Παίζουμε, διασκεδάζουμε και μαθαίνουμε να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον!!!

Το Ειδικό Δημοτικό Ελευσίνας πιστό στο όραμα για ένα σχολείο συμμετοχικό και ανοιχτό στην τοπική και ευρύτερη κοινωνία υποδέχτηκε με χαρά την Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024 μαθητές και μαθήτριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μαγούλας. Με γνώμονα την προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών και μαθητριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, την καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας καθώς και την αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας, πραγματοποιήσαμε από κοινού, δράσεις οργανωμένου παιχνιδιού και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, το περιεχόμενο των οποίων στοχεύουν στην προαγωγή μιας κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας.

l l1 l2 l3 l4 l5 l6 l7

Εκδήλωση: Υπουργείο Παιδείας

 

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2 1

 

ΗΜΕΡΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ

https://drive.google.com/file/d/1bZLLpQHXf59Eb-5-skZckIPImvE022g7/view?usp=drivesdk

 

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία, διοργάνωσαν εκδήλωση ευαισθητοποίησης για ζητήματα που αφορούν στην ισότιμη πρόσβαση μαθητών και μαθητριών με αναπηρία στην εκπαίδευση. Το σχολείο μας έλαβε μέρος εξ αποστάσεως στη συγκεκριμένη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Jacqueline de Romilly παρουσιάζοντας συνεργατικές πρακτικές που εφαρμόστηκαν στον χώρο του σχολείου μας μεταξύ μαθητών γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής με μηνύματα υπέρ του σεβασμού της διαφορετικότητας.