Στα πλαίσια ποικίλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που επιλέξαμε ως σχολική μονάδα να εντάξουμε στο φετινό σχολικό διδακτικό σχέδιο δράσεων, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε μια διαθεματική προσέγγιση αυτών. Πιο συγκεκριμένα, στα πλαίσια του προγράμματος “Πολιτισμός και Περιβάλλον” επικεντρωθήκαμε στην διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας.
Έτσι, πραγματοποιήσαμε δύο ημερήσιες εκδρομές , σε συνεργασία με το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης της Δημητσάνας ΠΙΟΠ, σε επιλεγμένα χωριά τις Γορτυνίας, με σκοπό να ανακαλύψουμε τον ιστορικό τους πλούτο. Κατά την διάρκεια, λοιπόν, των επιμορφωτικών εξορμήσεων, επισκεφτήκαμε τα παλιά σχολικά κτήρια του Δήμου, συζητήσαμε με αποφοίτους των εκάστοτε σχολείων και ανακαλύψαμε την σημερινή τους χρήση (μουσεία, χώροι εστίασης, πνευματικά κέντρα και νέες δομές εκπαίδευσης).
Στην συνέχεια, με φωτογραφίες και υλικό που συνέλεξαν τα ίδια τα παιδιά, δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό μουσείο, όπου κανείς μπορεί να περιηγηθεί ιντερνετικά στα παλιά σχολεία της Γορτυνίας κάνοντας ένα νοερό ταξίδι στο παρελθόν του τόπου.
Παίρνοντας αφορμή, μάλιστα, από την χρήση κήπου στην λειτουργία κάθε σχολείου του προηγούμενου αιώνα, σκεφτήκαμε ότι η έννοια του περιβάλλοντος δεν είναι μόνο τα ιστορικά και πολιτιστικά κτήρια που μας “περιβάλλουν” αλλά και η ίδια η φύση που ευημερεί στον τόπο μας. Έτσι, το σχολείο μας σε συνεργασία με την κοινότητα του χωριού προέβη σε ένα καινοτόμο σχέδιο δημιουργίας ενός λειτουργικού θερμοκηπίου. Αναλυτικότερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν στο σκάψιμο και στην πλαισίωση του εδάφους υποδοχής του θερμοκηπίου ενώ στην πορεία το σχολείο μαζί με την βοήθεια και την συμμετοχή γονέων και κατοίκων συναρμολόγησαν και έστησαν το νέο θερμοκήπιο, όπου τοποθετήθηκαν ποικιλία οπωρολαχανικών, φυτεμένα από τα ίδια τα παιδιά όλων των τάξεων.
Επιπλέον, δημιουργήθηκε από τα παιδιά αφίσα για τα εγκαίνια του θερμοκηπίου του σχολείου ενώ προηγήθηκε και φιλαναγνωστική δράση για την καλλιέργεια ευαισθησίας και ενσυναίσθησης σε περιβαλλοντικά θέματα, εντάσσοντας με τον τρόπο αυτό και θεματικές από τα εργαστήρια δεξιοτήτων μαζί με παράλληλες, ανάλογες δράσεις.
Η όλη διαδικασία έφερε σε επαφή και ενότητα όλο το σχολείο, καθώς οι μαθητές και οι μαθήτιες είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν τόσο μεταξύ τους όσο και με τις εκπαιδευτικούς σε κλίμα γνώσης αλλά και ψυχαγωγίας. Ταυτόχρονα, όμως το σχολείο έγινε ένας χώρος ανοιχτός για την κοινότητα αναδεικνύοντας την σημασία και σημαντικότητα της αλληλοβοήθειας και επικοινωνίας μεταξύ σχολείου, γονέων αλλά και γενικότερα κατοίκων της περιοχής.
Τέλος, η παρουσίαση των παραπάνω προγραμμάτων πραγματοποιήθηκε στην τελική σχολική εορτή, με την ανάδειξη του ψηφιακού μουσείου αλλά και με σχετικά βίντεο, θεατρικά και τραγούδια, παρουσία αρχόντων του τόπου, γονέων αλλά και όσων μας υποδέχτηκαν φιλόξενα στα παλιά σχολεία των χωριών του Δήμου μας.
Το σχολείο είναι ο πυρήνας, που μπορεί να αναβιώσει και να αναστήσει ακόμα και κάτι που φαίνεται κοιμώμενο μέσα στα χρόνια αλλά και το σημαντικότερο να προάγει την ενότητα του τόπου. Αυτό είναι κάτι, που το Δημοτικό Σχολείο Δημητσάνας, μπορεί φέτος να το επιβεβαιώσει.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των συγκεκριμένων προγραμμάτων στα παρακάτω αρχεία-links:
Εμβαθύνοντας στο παρελθόν, σχεδιάζουμε το μέλλον.
Εμβαθύνοντας στο παρελθόν, σχεδιάζουμε το μέλλον.
Πρόσφατα σχόλια