Επικοινωνία

Επικοινωνία

Διεύθυνση: Σάμου & Ζαλόγγου - Δίλοφο Βάρης
Τηλ.: 2108955154
Email: mail@dim-dilof.att.sch.gr

Αιτήσεις εγγραφής στο Ολοήμερο πρόγραμμα και μεταφοράς με το σχολικό λεωφορείο για το σχολικό έτος 2021-2022

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

σας ενημερώνουμε ότι οι αιτήσεις εγγραφής για το Ολοήμερο πρόγραμμα και τη μεταφορά μαθητών/μαθητριών με το σχολικό λεωφορείο για τη σχολική χρονιά 2021-2022 θα πρέπει να προσκομιστούν στο σχολείο ως την Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021.

Ακολουθούν τα αντίστοιχα αρχεία:

ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

ΑΙΤΗΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Ψηφιακή Μέριμνα

 

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε σχετικά με τα κριτήρια επιλεξιμότητας, τον τρόπο υποβολής αιτήσεων και τη διάρκεια του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα», ώστε οι δικαιούχοι του προγράμματος να καταθέσουν την αίτησή τους, να την ολοκληρώσουν και να κάνουν χρήση των επιταγών που δικαιούνται έως την ημερομηνία λήξης του προγράμματος.
Παρακαλούμε διαβάστε με προσοχή τις παρακάτω πληροφορίες:
Επεξηγηματικό κείμενο για το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα»
  • Σύντομη περιγραφή του προγράμματος: Tο πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» εξασφαλίζει επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ για κάθε μαθητή, σπουδαστή και
    φοιτητή, που εμπίπτει σε συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop). Το πρόγραμμα εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και στοχεύει στον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την επίτευξη ενός συμπεριληπτικού ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου.
  • Κριτήρια επιλεξιμότητας: Δικαιούχοι του προγράμματος είναι οι οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ, οι οποίες δικαιούνται να λάβουν
    επιταγή 200 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο ηλικίας από 4 έως 24 ετών, το οποίο φοιτά σε επιλέξιμη δημόσια εκπαιδευτική δομή στην Ελλάδα. Διευκρινίζεται ότι το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα ορίζεται με βάση το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, τον αριθμό των παιδιών ανά οικογένεια και το αν μια οικογένεια είναι μονογονεϊκή ή όχι. Για παράδειγμα, για μια οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά, το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα των 6.000 ευρώ αντιστοιχεί σε μεικτό οικογενειακό εισόδημα 12.000 ευρώ. Κατά τη διάρκεια του Α’ κύκλου του προγράμματος, μπορούν να καταθέσουν αίτηση οι εγκεκριμένοι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ για το έτος 2020, οι οποίοι εντάσσονται στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία. Κατά τη διάρκεια του Β’ κύκλου, θα μπορούν να καταθέσουν αίτηση και οι υπόλοιποι δικαιούχοι που πληρούν τα εισοδηματικά και τα υπόλοιπα κριτήρια του προγράμματος, ανεξαρτήτως του αν είναι εγκεκριμένοι δικαιούχοι του ΟΠΕΚΑ. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι οικογένειες μπορούν να διερευνήσουν την επιλεξιμότητά τους και αυτόματα μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή που αναφέρεται στο επόμενο σημείο.
  • Τρόπος υποβολής αιτήσεων: Οι αιτήσεις κατατίθενται ηλεκτρονικά στην εφαρμογή https://beneficiary.digital-access.gov.gr/. Οι αιτούντες καλούνται αρχικά να μπουν στην ιστοσελίδα του προγράμματος https://www.digital-access.gov.gr ώστε να ενημερωθούν για το πρόγραμμα, τα κριτήρια επιλεξιμότητας και την αναλυτική διαδικασία για την υποβολή της αίτησης επιχορήγησης. Μετά, εισέρχονται στην εφαρμογή χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς τους στο Taxisnet και ολοκληρώνουν την καταχώρηση των στοιχείων τους δηλώνοντας επιπλέον το προσωπικό τους ΑΜΚΑ. Καταχωρούν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου ώστε να λαμβάνουν έγκαιρη και εμπιστευτική πληροφορία από το Πρόγραμμα μέσω SMS. Δηλώνουν το σύνολο των εξαρτώμενων τέκνων για τα οποία επιθυμούν να κάνουν αίτηση και συμπληρώνουν τα στοιχεία φοίτησής τους. Επισημαίνεται ότι κάθε δικαιούχος μπορεί να καταθέσει μόνο μία αίτηση στο σύστημα, η οποία θα πρέπει να αφορά το σύνολο των εξαρτώμενων τέκνων τα οποία είναι επιλέξιμα να λάβουν επιταγή.
  • Ηλεκτρονικές διασταυρώσεις: Οι διασταυρώσεις των στοιχείων που επιβεβαιώνουν την επιλεξιμότητα των εξαρτώμενων τέκνων να ωφεληθούν από το πρόγραμμα γίνονται κυρίως ηλεκτρονικά. Πιο συγκεκριμένα, στον Α’ κύκλο του προγράμματος, η επιβεβαίωση της σύνθεσης της οικογένειας, της εισοδηματικής κατηγορίας, και της
    φοίτησης των τέκνων σε δημόσιες δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και σε Δημόσια Ινστιτούτα
    Επαγγελματικής Κατάρτισης αρμοδιότητας του Υ.ΠΑΙ.Θ., πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων. Εφόσον υπάρχουν προβλήματα στις ηλεκτρονικές
    διασταυρώσεις, θα πρέπει να γίνονται διορθώσεις στα αντίστοιχα μητρώα του δημοσίου, σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του
    προγράμματος. Επισημαίνεται ότι η επιτυχής ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων επιλεξιμότητας για τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απαιτεί συμφωνία των στοιχείων τους στο Μητρώο ΑΜΚΑ και το Μητρώο MySchool. Σε περίπτωση μη δυνατότητας ηλεκτρονικής διασταύρωσης των στοιχείων κάποιας μαθήτριας ή κάποιου μαθητή, παρότι έχουν ακολουθηθεί όλες οι σχετικές οδηγίες, οι Διευθυντές των Σχολείων καλούνται να επικοινωνούν με το Υ.ΠΑΙ.Θ. μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
  • Ημερομηνία λήξης του προγράμματος: Η ημερομηνία γενικής λήξης του Προγράμματος είναι η Παρασκευή 30 Ιουλίου 2021. Μετά από αυτή την καταληκτική ημερομηνία δεν θα είναι δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων, η έκδοση νέων επιταγών για αιτήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και η πραγματοποίηση αγορών με τις εκδοθείσες επιταγές (εκτός από κάποιες εξαιρέσεις που αφορούν ακυρώσεις και επανεξαργυρώσεις επιταγών και αναφέρονται αναλυτικά στην Προκήρυξη του Προγράμματος).

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ-ΠΑΡΟΧΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝIΣΕΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΗ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ

Σε συνέχεια των ανωτέρω αναφορικά με την εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης (δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος) από τον COVID-19, και σε συνέχεια ερωτημάτων που τέθηκαν στην υπηρεσία μας, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τα ανωτέρω οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να επισκεφτούν την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr προκειμένου να
υποβάλουν τα αποτελέσματα του διαγνωστικού τεστ.

 Σε περίπτωση αδυναμίας εκτύπωσης της σχολικής κάρτας COVID 19 για τους μαθητές οι γονείς συμπληρώνουν και υπογράφουν χειρόγραφα το σχετικό παράρτημα. Αυτή η χειρόγραφη συμπλήρωση δεν αναιρεί την υποχρέωση υποβολής του αποτελέσματος του self test στη σχετική πλατφόρμα. Ως εκ τούτου  στη χειρόγραφη εκδοχής της οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει είτε να αναγράφουν τους σχετικούς κωδικούς που προκύπτουν από την υποβολή του αποτελέσματος στην πλατφόρμα (ΠΑΝΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ) ή θα πρέπει να είναι σε θέση να επιδείξουν τη σχετική υποβολή και τον σχετικό κωδικό ,με κάθε πρόσφορο τρόπο , στη σχολική μονάδα και κατόπιν συνεννόησης με το σχολείο.

Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021-2022

Λαμβάνοντας υπόψη την με αρ. πρωτ. 20923/Δ2/23-02-2020 Υ.Α. «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» (Β΄ 878), σας ενημερώνουμε ότι στην Α΄ τάξη των Μουσικών Σχολείων (Γυμνασίων) εγγράφονται μαθητές απόφοιτοι Δημοτικών Σχολείων, εφόσον επιτύχουν σε εξετάσεις που διενεργούνται για την επιλογή μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη των Μουσικών Σχολείων (Γυμνασίων).
Για την εισαγωγή μαθητών στα Μουσικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2021-2022,
οι γονείς/κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών από τις 10 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2021 και ώρα 14:00 υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής
μόνο στο Μουσικό Σχολείο της περιοχής τους (σύμφωνα με τα συνημμένα).
Οι γονείς-κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών των Μουσικών Σχολείων Αττικής
μαζί με την αίτηση στο Μουσικό Σχολείο οφείλουν να
αποστείλουν λογαριασμό ΔΕΚΟ ή άλλο αξιόπιστο αποδεικτικό στοιχείο
​από το οποίο να προκύπτει η διεύθυνση μονίμου κατοικίας τους.Επισημαίνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι γονείς-κηδεμόνες πρέπει να στείλουν ηλεκτρονικά
(με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) στο Μουσικό Σχολείο
την αίτηση και τα ανωτέρω σχετικά συνημμένα.

Οι Διευθυντές των Μουσικών Σχολείων οφείλουν, αφού ελέγξουν
την ορθότητα των δικαιολογητικών, να πρωτοκολλήσουν την αίτηση και
να αποστείλουν στους αιτούντες τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης
οι ενδιαφερόμενοι γονείς-κηδεμόνες θα απευθύνονται τηλεφωνικά στο
Μουσικό Σχολείο της περιοχής τους.

Παρακαλούνται οι Διευθυντές των Μουσικών Σχολείων να αποστείλουν
μετά τη λήξη της διαδικασίας ηλεκτρονικής αποστολής αιτήσεων των γονέων – κηδεμόνων, στις 31 Μαΐου 2021, στην ηλεκτρονική διεύθυνση spoudonde@minedu.gov.gr,
τον συνολικό αριθμό των πρωτοκολλημένων αιτήσεων που κατατέθηκαν στο σχολείο τους.

Για τον καθορισμό των ημερομηνιών των εξετάσεων θα γίνει
εγκαίρως ενημέρωση με νέο έγγραφο.

Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους γονείς- κηδεμόνες των μαθητών
της ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΑΙΤΗΣΗ

 

Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021-2022

Λαμβάνοντας υπόψη την με αρ. πρωτ. 21320/Δ2/24-02-2021 Υ.Α.
«Λειτουργία Καλλιτεχνικών Σχολείων» (Β΄ 886)
διόρθωση σφάλματος ΦΕΚ Β’ 1065/19-03-2021
σας ενημερώνουμε ότι στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Σχολείων (Γυμνασίων) εγγράφονται μαθητές απόφοιτοι Δημοτικών Σχολείων, εφόσον επιτύχουν
σε εξετάσεις που διενεργούνται για την επιλογή μαθητών
​ που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη των Καλλιτεχνικών Σχολείων (Γυμνασίων)

Στα Καλλιτεχνικά Σχολεία λειτουργούν τρεις κατευθύνσεις:
α) Εικαστικών Τεχνών β) Θεάτρου-Κινηματογράφου γ) Χορού.Για την εισαγωγή μαθητών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2021-2022,
οι γονείς-κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών από τις 10 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2021 και ώρα 14:00 υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής
στη διαδικασία επιλογής (στην οποία δύναται να δηλώσουν μέχρι δύο κατευθύνσεις)
μόνο στο Καλλιτεχνικό Σχολείο της περιοχής τους (σύμφωνα με τα συνημμένα)Οι γονείς-κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών των Καλλιτεχνικών Σχολείων Αττικής
μαζί με την αίτηση στο Καλλιτεχνικό Σχολείο οφείλουν να
αποστείλουν λογαριασμό ΔΕΚΟ ή άλλο αξιόπιστο αποδεικτικό στοιχείο
από το οποίο να προκύπτει η διεύθυνση μονίμου κατοικίας τους.

Όσον αφορά στην κατεύθυνση Χορού, οι γονείς/κηδεμόνες
μαζί με την αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής
πρέπει να αποστείλουν Ιατρικές Βεβαιώσεις υγείας και καλής φυσικής/ορθοπεδικής κατάστασης από Παθολόγο/Παιδίατρο και από Ορθοπεδικό γιατρό,
στις οποίες θα βεβαιώνεται η δυνατότητα φοίτησης των μαθητών
στην κατεύθυνση Χορού των Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Επισημαίνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι γονείς-κηδεμόνες πρέπει να στείλουν
ηλεκτρονικά (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) στο Καλλιτεχνικό Σχολείο
την αίτηση και τα ανωτέρω σχετικά συνημμένα.

Οι Διευθυντές των Καλλιτεχνικών Σχολείων οφείλουν, αφού ελέγξουν την ορθότητα των δικαιολογητικών, να πρωτοκολλήσουν την αίτηση και να αποστείλουν στους αιτούντες τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης
οι ενδιαφερόμενοι γονείς-κηδεμόνες θα απευθύνονται τηλεφωνικά στo Καλλιτεχνικό Σχολείο της περιοχής τους.

Παρακαλούνται οι Διευθυντές των Καλλιτεχνικών Σχολείων
να αποστείλουν μετά τη λήξη της διαδικασίας ηλεκτρονικής αποστολής αιτήσεων των γονέων – κηδεμόνων, στις 31 Μαΐου 2021,
στην ηλεκτρονική διεύθυνση spoudonde@minedu.gov.gr,
τον συνολικό αριθμό των πρωτοκολλημένων αιτήσεων
που κατατέθηκαν στο σχολείο τους.
Για τον καθορισμό των ημερομηνιών των εξετάσεων
θα γίνει εγκαίρως ενημέρωση με νέο έγγραφο.

Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους γονείς-κηδεμόνες
​των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων.

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΜ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ-ΑΙΤΗΣΗ
https://blogs.sch.gr/dimdilof/files/2021/05/Συν_46312_ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ-ΣΧΟΛΕΙΑ-_2021_2022-1.pdf

Ενημέρωση για την εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης (δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος) από τον κορωνοϊό COVID – 19

Σχετ.: Η με αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 27707/4-05-2021 Κοινή Υπουργική Απόφαση με τίτλο: «Εφαρμογή του υποχρεωτικού
μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης (δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος) από τον κορωνοϊό COVID-19 σε
μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού
(ΕΒΠ), διοικητικό και λοιπό προσωπικό όλων των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης» (ΦΕΚ Β/ Τ 1825/5-05-2021).
Ενόψει της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων,δημοτικών και ολοήμερων σχολείων) και των ημερησίων και εσπερινών Γυμνασίων και της συνέχισης της δια ζώσης λειτουργίας των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) καθώς και των Λυκειακών Τάξεων των Γυμνασίων με Λυκειακές Τάξεις, από τη Δευτέρα 10.05.2021, σας ενημερώνουμε για τα εξής:

Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, μέσω δωρεάν αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου είναι υποχρεωτικός για τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των ως άνω σχολικών μονάδων, καθώς και για τους/τις εκπαιδευτικούς και τα μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ, το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής, και, για την τρέχουσα εβδομάδα, διενεργείται δύο (2) φορές, προ Δευτέρας και Πέμπτης και πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Ο έλεγχος συνιστάται να διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στην σχολική μονάδα. Επίσης, δύνανται οι μαθητές/τριες, οι εκπαιδευτικοί τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), το διοικητικό και το λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντί του δωρεάν αυτοδιαγνωστικού ελέγχου να επιλέξουν τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας, είτε δωρεάν σε δημόσια δομή, στην οποία παρέχεται η σχετική δυνατότητα, είτε με επιβάρυνσή τους σε ιδιωτική δομή, εντός εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν από την Δευτέρα.
Η προμήθεια του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου γίνεται δωρεάν από το φαρμακείο με την επίδειξη του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), του προσωρινού Αριθμού Μητρώου ΚοινωνικήςΑσφάλισης του άρθρου 248 του ν. 4782/2021 (Α’ 36) (ΠΑΜΚΑ) ή του Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ) και της αστυνομικής ταυτότητας ή οποιουδήποτε άλλου εγγράφου ταυτοποίησης. Ειδικότερα, για τους/τις ανήλικους/ες μαθητές/τριες τον δωρεάν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο παραλαμβάνουν οι γονείς/κηδεμόνες τους, επιδεικνύοντας τον ΑΜΚΑ, ΠΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ του/της ανήλικου/ης μαθητή/τριας και την αστυνομική ταυτότητα των ιδίων (γονέων/κηδεμόνων). Οι ενήλικοι μαθητές/τριες, οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), το διοικητικό και λοιπό προσωπικό (π.χ.προσωπικό καθαριότητας, υπάλληλοι) των ανωτέρω σχολικών μονάδων παραλαμβάνουν δωρεάν τον αυτοδιαγνωστικό έλεγχο από το φαρμακείο με την επίδειξη του ΑΜΚΑ ή ΠΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ και της αστυνομικής τους ταυτότητας.
Μαζί με τον δωρεάν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο παραλαμβάνονται και ενημερωτικά φυλλάδια. Ο δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται κατ’ οίκον, σύμφωνα με τις οδηγίες των ενημερωτικών φυλλαδίων. Για τους/τις ανήλικους/ες μαθητές/τριες των 13 ετών και άνω, ο έλεγχος θα διενεργείται υπό την επιμέλεια και επίβλεψη των γονέων/κηδεμόνων τους, ενώ για τους/τις ανήλικους/ες μαθητές/τριες των 13 ετών και κάτω με τη βοήθεια του γονέα/κηδεμόνα.
Μετά την εξαγωγή αποτελέσματος:

α) Οι γονείς/κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών και οι ενήλικοι μαθητές/τριες επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) και αφού επιλέξουν την κατηγορία «Σχολική Κάρτα για Covid -19»στην συνέχεια, αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet) σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α΄184) και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος. Εάν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, εκτυπώνουν από την ηλεκτρονική πλατφόρμα την σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος. Εάν το αποτέλεσμα είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνουν και στη συνέχεια μεταβαίνουν εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε μια από τις δημόσιες δομές, όπως αυτές είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα selftesting.gov.gr, για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο. Μέχρι να μεταβούν στη δημόσια δομή, οι διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες μαθητές/τριες και οι οικείοι τους παραμένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό,ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). Στην περίπτωση κατά την οποία ο δωρεάν επαναληπτικός έλεγχος είναι θετικός, ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.Εάν ο δωρεάν επαναληπτικός έλεγχος είναι αρνητικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από δημόσια δομή, με την οποία βεβαιώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα. Στην περίπτωση αυτή, ο/η μαθητής/τρια επιστρέφει στον χώρο της σχολικής μονάδας, επιδεικνύοντας την ως άνω βεβαίωση.
β) Οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΒΠ), το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης επισκέπτονται την πλατφόρμα self testing.gov.gr και αφού επιλέξουν την κατηγορία «Δήλωση αποτελέσματος self-test για COVID-19» στην συνέχεια, αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet) σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α΄184) και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος.

Εάν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, εκτυπώνουν από την ηλεκτρονική πλατφόρμα την δήλωση αρνητικού αποτελέσματος. Εάν το αποτέλεσμα είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα αντίστοιχη δήλωση θετικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνουν και στη συνέχεια μεταβαίνουν εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε μια από τις δημόσιες δομές, όπως αυτές είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr, για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο. Μέχρι να μεταβούν στη δημόσια δομή οι διαγνωσθέντες/είσες θετικοί και οι οικείοι τους, παραμένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ. Στην περίπτωση κατά την οποία ο επαναληπτικός έλεγχος είναι θετικός, ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Στην περίπτωση κατά την οποία ο δωρεάν επαναληπτικός έλεγχος είναι αρνητικός, τότε εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δημόσια δομή με την οποία βεβαιώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα. Στην περίπτωση αυτή, οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη του Ειδικού  Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), το διοικητικό και λοιπό προσωπικό επιστρέφουν στο χώρο της σχολικής μονάδας, επιδεικνύοντας στον/στη Διευθυντή/τρια, Υποδιευθυντή/τρια, Προϊστάμενο/η την ως άνω βεβαίωση κατά την προσέλευσή τους.

Σε περίπτωση αδυναμίας εκτύπωσης της σχολικής κάρτας COVID 19 για τους/τις μαθητές/τριες, ή της δήλωσης του αποτελέσματος για τους/τις εκπαιδευτικούς, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντίστοιχα, αυτές, μπορούν να συμπληρωθούν και να υπογραφούν και χειρόγραφα από τους γονείς/κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών/τριών, από τους/τις ενήλικους/ες μαθητές/τριες, από τους/τις εκπαιδευτικούς, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), το διοικητικό και λοιπό προσωπικό.

Ο/Η μαθητής/τρια θα επιδεικνύει απλώς (δεν θα παραδίδει) τη σχολική κάρτα εντός της τάξης, στον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και θα τη φέρει μαζί του μέχρι τη διενέργεια του επόμενου διαγνωστικού ελέγχου σε περίπτωση που ζητηθεί επίδειξή της από εκπαιδευτικό ή από τον/τη Διευθυντή/τρια, Υποδιευθυντή/τρια, Προϊστάμενο/η. Ομοίως, οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και τα μέλη του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), το διοικητικό και λοιπό προσωπικό, επιδεικνύουν (δεν παραδίδουν), κατά την προσέλευσή τους, τη δήλωση του αρνητικού αποτελέσματος στον/στη Διευθυντή/ντρια ή Υποδιευθυντή/ντρια ή Προϊστάμενο/η της οικείας σχολικής μονάδας και φέρουν τη δήλωση μέχρι τη διενέργεια του επόμενου αυτοδιαγνωστικού ελέγχου. Στην περίπτωση που μαθητής/τρια δεν επιδείξει την σχολική κάρτα κατά την είσοδό του/της στην τάξη,
δεν γίνεται δεκτός/ή, λαμβάνει απουσία και απομακρύνεται από την σχολική μονάδα. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από τους/τις εκπαιδευτικούς για την υποχρέωση της διενέργειας του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου νόσησης κατά του κορωνοϊού για κάθε μαθητή/τρια, προκειμένου να εξασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας, για τη δια ζώσης επαναλειτουργία της. Εάν ο/η μαθητής/τρια είναι ανήλικος/η, παραμένει στον ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί, στη σχολική μονάδα, για την αποφυγή περαιτέρω μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19,μέχρις ότου οι γονείς/κηδεμόνες τον/την παραλάβουν, τηρουμένων όλων των ισχυόντων υγειονομικώνμέτρων προστασίας.

Για τους/τις μαθητές/τριες, των οποίων το επιβεβαιωτικό τεστ είναι θετικό, προβλέπεται ό,τι και για τους/τις μαθητές/τριες που νοσούν. Δίνεται η δυνατότητα σύγχρονης ταυτόχρονης τηλεκπαίδευσης ή συμμετοχής σε διαδικτυακό τμήμα, χωρίς η παρακολούθηση να είναι υποχρεωτική.Για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και σε σχολικές μονάδες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, ο δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και συνιστάται να διενεργείται εφόσον είναι συμβατός με τον βαθμό και το είδος της αναπηρίας ή και της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης του/της μαθητή/τριας.
Για τους εκπαιδευτικούς, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), καθώς και το διοικητικό και λοιπό προσωπικό όλων των σχολικών μονάδων, που λειτουργούν διά ζώσης, ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος είναι υποχρεωτικός, ακόμη και αν έχουν εμβολιαστεί.

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες, των οποίων ο ΑΜΚΑ δεν εμφανίζεται, ώστε να παραλάβουν τον αυτοδιαγνωστικό έλεγχο από το φαρμακείο, πρέπει να μεταβαίνουν για αυτοδιαγνωστικό έλεγχο, σε μια από τις δημόσιες δομές, όπως αυτές είναι αναρτημένες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr.
Για τους ανήλικους/ες μαθητές/τριες που αιτούνται άσυλο:
1. Ο/Η Διευθυντής/τρια, Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας ή ο/η Συντονιστής/στρια Εκπαίδευσης Προσφύγων, με τους προσωπικούς του/της κωδικούς taxisnet, μπορεί να εισέλθει στην πλατφόρμα selftesting.gov.gr, κατόπιν προηγούμενης εξουσιοδότησης των γονέων/κηδεμόνων τους, οι οποίοι την υποβάλλουν άπαξ στη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας και με την οποία (Αίτηση -Υπεύθυνη Δήλωση) εξουσιοδοτούν τον/τη Διευθυντή/τρια, Προϊστάμενο/η του σχολείου ή τον/τη Συντονιστή/στρια Εκπαίδευσης Προσφύγων να εισέλθουν στην πλατφόρμα με τους κωδικούς τους, προκειμένου να εκδώσουν την σχολική κάρτα COVID 19.
2. Το προσωπικό του Κέντρου Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΚΥΤ) ή της Δομής Φιλοξενίας ή το προσωπικό των δομών φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων, μπορεί να συμπληρώνει και να υπογράφει χειρόγραφα τη βεβαίωση για τους/τις ως άνω μαθητές/τριες ασυνόδευτους/ες ανήλικους/ες και με τη διαδικασία που ορίζεται στο άρθρο 2 της σχετικής ΚΥΑ (σχετ. 1), σημειώνοντας ότι όπου γίνεται μνεία στον ΑΜΚΑ (Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης) εννοείται και ο ΠΑΜΚΑ (Προσωρινός Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης) και ο ΠΑΑΥΠΑ (Προσωρινός Αριθμός Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού). Ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται ενώπιον του προσωπικού των ανωτέρω δομών σύμφωνα με τιςοδηγίες των ενημερωτικών φυλλαδίων.
Προβλέπεται, επίσης, η εφαρμογή όλων των μέτρων πρόληψης και προστασίας που έχουν ήδη ληφθεί:
 η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,
 τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών,
 οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, η χρήση αντισηπτικών,
 οι σχολαστικοί καθαρισμοί,
 οι τακτικοί αερισμοί των χώρων,
 τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής,χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.
Επισημαίνεται ότι οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΒΠ) καθώς και το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης μπορούν να προμηθεύονται το πρώτο διαγνωστικό τεστ από την Τετάρτη 5 Μαΐου 2021 και το δεύτερο από τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021.
Σημειώνεται, επίσης, ότι σε περίπτωση μη διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου από εκπαιδευτικούς, μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφαρμόζονται τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ. 26390/24.4.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και Επικρατείας (Β’ 1686). Παρακαλούνται οι Διευθυντές/τριες, Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης όπως ενημερώσουν σχετικά με κάθε πρόσφορο τρόπο την εκπαιδευτική κοινότητα.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ

Παροχή οδηγιών για τη δικαιολόγηση των απουσιών μαθητών/τριών που συνοικούν με άτομα που πάσχουν από σοβαρό/ά υποκείμενο/α νοσήματα

Σχετ.: Η αρ. πρωτ. 14109/ΓΔ4/05-02-2021 ΚΥΑ (Β΄ 455), όπως έχει τροποποιηθεί με
την με αρ. πρωτ. 43274/ΓΔ4/14-04-2021 ΚΥΑ (Β΄ 1512)
Σας ενημερώνουμε ότι για τη δικαιολόγηση των απουσιών των μαθητών/τριών που συνοικούν με άτομα που πάσχουν από σοβαρό/ά υποκείμενο/α νόσημα/τα και την ένταξή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στο άρθρο 3
της με αρ. πρωτ. 14109/ΓΔ4/05-02-2021 ΚΥΑ (Β΄ 455), όπως ισχύει θα πρέπει να υποβάλλονται ως ακολούθως:
1. Οι κηδεμόνες ή οι ενήλικοι μαθητές υποβάλλουν στον/στη Διευθυντή/ντρια/Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας με κάθε πρόσφορο τρόπο έως την  Τετάρτη 12-05-2021

(α) αίτηση – υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (μέσω gov.gr ή με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής) για την συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
(β) Μαζί με την ως άνω αίτηση – υπεύθυνη δήλωση οι παραπάνω ενδιαφερόμενοι/ες προσκομίζουν σε σφραγισμένο φάκελο το σύνολο των δικαιολογητικών που έχουν εκδοθεί από δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας που αποδεικνύουν ότι το συνοικούν με αυτούς πρόσωπο πάσχει από σοβαρό ή σοβαρά υποκείμενο/α νόσημα / νοσήματα του άρθρου 2 της ανωτέρω ΚΥΑ. Παράλληλα, εντός του φακέλου συνυποβάλλεται εκ μέρους των συνοικούντων προσώπων και υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (μέσω gov.gr ή με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής), στην οποία δηλώνουν ότι επιθυμούν Επιτροπή του άρθρου 1 της ανωτέρω ΚΥΑ να προβεί στην επεξεργασία των φακέλων τους.

2. Ο/Η Διευθυντής/τρια/Προϊστάμενος/η πρωτοκολλεί με εμπιστευτικό πρωτόκολλο την αίτηση-υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα ή του ιδίου του ενήλικου μαθητή, αντίγραφο της οποίας κρατεί στο αρχείο του/της, και παραλαμβάνει σε σφραγισμένο φάκελο τα
προβλεπόμενα στην ανωτέρω ΚΥΑ έγγραφα. Για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων ειδικών κατηγοριών, όσοι φάκελοι κατατεθούν, οι οποίοι φέρουν αριθμό εμπιστευτικού πρωτοκόλλου αίτησης και κωδικό της οικείας σχολικής μονάδας αποστέλλονται, επί αποδείξει, έως την Πέμπτη 13-05-2021 στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια Π.Ε. ή Δ.Ε. διαβιβάζει με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στη Γραμματέα της Επιτροπής του Υπουργείου Υγείας κ. Μαρία Μπαλομενάκη, ΠΕ Ιατρών, (Αριστοτέλους 17, 10187 Αθήνα-Γραφείο 15-1ος όροφος) σφραγισμένους και επί αποδείξει έως την Παρασκευή 14-05-2021 τους εν λόγω φακέλους.
3. Η Επιτροπή οφείλει, αφού προβεί στην προβλεπόμενη του άρθρου 4 διαδικασία, της ανωτέρω ΚΥΑ, να αποστείλει σε σφραγισμένο φάκελο την απόφασή της μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που έχουν τεθεί υπόψη της στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να παραδοθεί με ευθύνη του Τμήματος Προσωπικού της οικείας Διεύθυνσης στον/στη Διευθυντή/ντρια/Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας, επί αποδείξει, προκειμένου εκείνος/νη να πράξει σύμφωνα με τo περιεχόμενο της απόφασης. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο σφραγισμένος φάκελος αποστέλλεται ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή, η οποία έχει ως παραλήπτη αποκλειστικά και μόνο τον/τη Διευθυντή/τρια/Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας.
4. Ο/Η Διευθυντής/τρια/Προϊστάμενος/η πρωτοκολλεί με εμπιστευτικό πρωτόκολλο την επιστολή και την φυλάσσει με τα δικαιολογητικά που τη συνοδεύουν, με δική του/της ευθύνη, στο γραφείο του/της, σε σημείο που έχει πρόσβαση μόνο ο/η ίδιος/ίδια στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του/της, μετά δε τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους καταστρέφει τα δικαιολογητικά, συντάσσοντας προς τούτο πρωτόκολλο καταστροφής.
Επισημαίνεται ότι:
α) Οι μαθητές/τριες, μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων της προαναφερθείσας Επιτροπής, εντάσσονται υποχρεωτικά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ όσοι/όσες μαθητές/μαθήτριες έχουν ενταχθεί ήδη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύμφωνα με το
άρθρο 1 της υπ’ αρ. 14109/ΓΔ4/05.02.2021 (Β΄ 455) ΚΥΑ, συνεχίζουν να παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τις κείμενες διατάξεις.

β) Για όσους/ες μαθητές/τριες έχουν υποβληθεί δικαιολογητικά και δεν έχει επέλθει μεταβολή στην κατάσταση της υγείας των συνοικούντων ατόμων, δεν απαιτείται η επανυποβολή δικαιολογητικών.

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ,
Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΠΤΣΗΣ

Πασχαλινές Ευχές


Σας ευχόμαστε ολόψυψα Καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη!

Η Διευθύντρια και οι Εκπαιδευτικοί του Δημ. Σχ. Διλόφου Βάρης

Παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου

“Οτιδήποτε βλέπεις μπορεί να γίνει ένα παραμύθι και μπορείς να βγάλεις μια ιστορία από οτιδήποτε αγγίξεις”
Hans Christian Andersen
Το παιδικό βιβλίο είναι σημαντικό εφόδιο στην ανάπτυξη του παιδιού. Η δύναμη που έχουν οι εικόνες και οι λέξεις επιτρέπουν στο παιδί να ταξιδέψει στο χώρο της φαντασίας, να ονειρευτεί, να προβληματιστεί για μεγάλα ζητήματα τα οποία μια παιδική ιστορία μπορεί να προσεγγίσει με απλό τρόπο. Το παιδί μαθαίνει τη δύναμη των λέξεων και της έκφρασης ως επικοινωνία με τον εαυτό και τους άλλους.
Μέσα από το παιδικό βιβλίο το παιδί μπορεί να βάλει τον εαυτό του στη θέση του ήρωα, να ταυτιστεί μαζί του ή να τον απορρίψει, να συμμετέχει στην περιπέτεια και να εξερευνήσει διάφορες εκδοχές του ίδιου θέματος.
Το παιδί διαμορφώνει τον ψυχο-κοινωνικό του κόσμο, αναζητώντας αξίες και κοινωνικά πρότυπα. Τα βιβλία φανερώνουν τις επιθυμίες, τους φόβους και τις συγκρούσεις που υπάρχουν και στον πραγματικό κόσμο.
Είναι γεγονός ότι η ανάγνωση παιδικών βιβλίων φέρνει το παιδί και τους σημαντικούς άλλους στη ζωή του, πιο κοντά. Αποτελεί μια ζεστή διαδικασία που τόσο τα παιδιά όσο και οι μεγάλοι απολαμβάνουν. Η ανάγνωση βιβλίων επιτρέπει να συζητηθούν δύσκολα θέματα και ανοίγει διαύλους επικοινωνίας για μια ζωή.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου σας προτείνω τα εξής βιβλία:
1. «Ο φεγγαροσκεπαστής» , Puybaret Éric, Εκδ: Αίσωπος
2. «Ο παππούς μου είχε φίλο ένα γίγαντα», Litchfield David, Εκδ: Μικρή Σελήνη
3. «Θα σ΄αγαπώ ό,τι κι αν γίνει», Gliori Debi Εκδ: Πατάκη
4. «Δάσκαλος σε δύο ρόδες», Ανδρικοπούλου Μαρία, Εκδ: Καλέντης
5. «Ο Αρκούδος, το Πιάνο, ο Σκύλος και το Βιολί» Litchfield David, Εκδ: Μικρή Σελήνη
6. «ΌΛΑ μπορείς να τα ζήσεις σε ένα βιβλίο», Ηλιόπουλος Βαγγέλης Δ., Εκδ: Πατάκη
7. «Ένα βιβλίο που ταξιδεύει», Κωστοπούλου Ιουλία, Εκδ: Μεταίχμιο
8. «Αν θες να πας ταξίδι στο φεγγάρι», Πιπίνη Αργυρώ, Εκδ: Καλειδοσκόπιο
9. «Η μαγική βιβλιοθήκη της Ιζκαμπούρ», Δεληβοριά Μάγια, Εκδ: Καλέντης
10. «Το δώρο της παπλωματούς», Brumbeau Jeff, Εκδ: Άγκυρα
Καλή ανάγνωση!
Πένυ Σκέλλα ,
Ψυχολόγος

Παγκόσμια μέρα αυτισμού

Γνωρίζοντας τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Ο όρος «αυτισμός» προέρχεται ετυμολογικά από την ελληνική λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του.
Eίναι μια ισόβια, αναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει το πώς ένας άνθρωπος επικοινωνεί και αλληλεπιδρά με τους άλλους. Επίσης επηρεάζει τον τρόπο που ένας άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του.
Η έννοια του φάσματος είναι ότι παρά το γεγονός ότι όλοι οι άνθρωποι με ΔΑΦ μοιράζονται τρεις περιοχές δυσκολίας, η κατάστασή αυτή επηρεάζει με διαφορετικό, ιδιαίτερο τρόπο τον καθένα.
Οι τρεις περιοχές όπου κυρίως δυσκολεύονται τα άτομα με ΔΑΦ (γνωστές και ως η «τριάδα των δυσκολιών») είναι:
1. Κοινωνική αλληλεπίδραση
Τα παιδιά με ΔΑΦ παρουσιάζουν δυσκολίες αναγνώρισης ή κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων όπως και έκφρασης των δικών τους. Μπορεί να μην κατανοούν τους άγραφους κοινωνικούς κανόνες τους οποίους τα άλλα παιδιά «πιάνουν» χωρίς σκέψη. Μπορεί να εμφανίζονται αδιάφορα, να προτιμούν να απομονώνονται και να συμπεριφέρονται με τρόπο που δείχνει «παράξενος» ή ανάρμοστος. Η ελλειμματική αλληλεπίδραση με τους άλλους κάνει πολύ δύσκολη τη δημιουργία φιλικών σχέσεων για αυτά τα παιδιά.
2. Κοινωνική επικοινωνία
Τα παιδιά με ΔΑΦ έχουν δυσκολίες στη λεκτική και εξωλεκτική επικοινωνία. Πολλά έχουν μια κυριολεκτική αντίληψη της γλώσσας και δυσκολεύονται να καταλάβουν τις εκφράσεις του προσώπου, τον τόνο της φωνής, τα αστεία, τον σαρκασμό και τις ιδιωματικές εκφράσεις. Μερικά παιδιά με ΔΑΦ μπορεί να έχουν πολύ περιορισμένο ή καθόλου λόγο ενώ άλλα μπορεί να διαθέτουν γλωσσική ευχέρεια αλλά να μην καταλαβαίνουν την επικοινωνιακή λειτουργία μιας συζήτησης.
3.Κοινωνική φαντασία
Πολλά παιδιά με ΔΑΦ δυσκολεύονται να καταλάβουν και να προβλέψουν τις προθέσεις των άλλων, τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά τους
και να φανταστούν καταστάσεις έξω από την καθημερινή τους ρουτίνα. Μπορεί να δυσκολεύονται να προβλέψουν τι θα συμβεί ως αποτέλεσμα μιας πράξης, να μην έχουν αίσθηση κινδύνου και να μην μπορούν να εμπλακούν σε φανταστικό παιχνίδι. Είναι πιθανόν να ενδιαφέρονται για ένα περιορισμένο αριθμό στερεοτυπικών δραστηριοτήτων και να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν σε άγνωστες καταστάσεις.
Τα παιδιά με ΔΑΦ μπορεί επίσης να έχουν είτε υπερευαισθησία είτε υποευαισθησία σε αισθητηριακά ερεθίσματα όπως ήχους, μυρωδιές, γεύσεις, υφές, φώτα ή χρώματα. Έτσι το πολύβουο και ζωηρό σχολικό περιβάλλον γίνεται για αυτά τρομακτικό και ανυπόφορο.
Το Σύνδρομο Άσπεργκερ είναι μια μορφή ΔΑΦ. Τα παιδιά με Άσπεργκερ έχουν συνήθως φυσιολογική ή ακόμα και μεγαλύτερη νοημοσύνη. Έχουν πολύ λιγότερα προβλήματα λόγου αλλά δυσκολεύονται να καταλάβουν την επικοινωνιακή λειτουργία της γλώσσας. Συνήθως δεν έχουν γενική μαθησιακή δυσκολία αλλά μπορεί να έχουν κάποια ειδική όπως δυσλεξία.
Με την κατάλληλη υποστήριξη κάποιοι νέοι με ΔΑΦ μπορούν να ζήσουν μια σχετικά τυπική και ανεξάρτητη ζωή αλλά άλλοι που εκτός από Αυτισμό έχουν και κάποια μαθησιακή δυσκολία, χρειάζονται συνεχή υποστήριξη τόσο στο σχολείο όσο και στην υπόλοιπη ζωή τους.
Προτεινόμενα βιβλία για να γνωρίσουν τα παιδιά τον Αυτισμό
“Ο Αυτός” Πέτρος Πουλάκης, εκδ. Καλειδοσκόπιο
“ Έλα τώρα τελείωνε!” Αλίκη Χιωτάκη, Αλεξάνδρα Ζερβού, εκδ. Κέδρος
“ Δεν είμαι τέρας σου λέω” Παναγιώτα Πλήση, εκδ. Κέδρος
“ Το Αυγό ” Εύα Βακιρτζή, εκδ. Πατάκη
“ Ο Λευκός Αξιωματικός” Κυριάκος Αθανασιάδης, εκδ. Κέδρος
Πένυ Σκέλλα,
Ψυχολόγος

Ιούλιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούν    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων