1

Αγώνας Αυτοκινήτων (Φυσική)

 

Οι μαθητές/τριες του Στ2, αφού διδάχθηκαν στη φυσική τις δυνάμεις και έχοντας κάποιες απορίες, κατέληξαν να μελετήσουμε τον τρίτο νόμο του Νεύτωνα.
Ο νόμος αυτός, που είναι απόρροια της “αρχής διατήρησης της ορμής”, λέγεται και “Νόμος δράσης-αντίδρασης”. Αυτή η ονομασία προκύπτει από τον ορισμό: “Για κάθε δράση μιας δύναμης, υπάρχει μια αντίθετη δύναμη αντίδρασης”.

Έφτιαξαν τότε, δουλεύοντας σε ομάδες, τα δικά τους αυτοκίνητα που κινούνται με βάση τον νόμο αυτόν. Αυτοκινητάκια που κινούνται με μπαλόνια, κατασκευασμένα μόνο από ανακυκλώσιμα υλικά. Μετά από πολύωρη εργασία και κόπο φούσκωσαν τα μπαλόνια και ξεκίνησε ο αγώνας. Κάποια αυτοκινητάκια χρειάστηκαν επισκευές ακόμα και την τελευταία στιγμή οι οποίες έγιναν από τους μικρούς “μηχανικούς” με μεγάλη επιτυχία.
Το αυτοκινητάκι που κατάφερε να διανύσει την μεγαλύτερη απόσταση ήταν ο μεγάλος νικητής. Όλα τα παιδιά πήραν έπαινο συμμετοχής. Τα αυτοκινητάκια παρουσιάζονται στον διάδρομο του σχολείου μας. Μπορείτε να τα δείτε όταν το επισκεφθείτε.

Τέλος, πραγματοποιήθηκε συζήτηση σχετικά με την ενίσχυση της βιωσιμότητας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. (Στοχος4)

IMG 0120 IMG 0121 IMG 0122 IMG 0123 IMG 0124 IMG 0125 IMG 0126 IMG 0127 IMG 0128 IMG 0129 IMG 0130 IMG 0132 IMG 0133

Ανακύκλωση

Οι μαθητές της Γ1’τάξης μέσα από δραστηριότητες και φύλλα εργασίας κατανόησαν τη σημασία της ανακύκλωσης και τον σωστό τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνεται. Αντάλλαξαν ιδέες και πρότειναν λύσεις για ένα καλύτερο και πιο καθαρό περιβάλλον. Τέλος, συνεργάστηκαν για τη δημιουργία αφίσας με θέμα την αξία της ανακύκλωσης.
IMG 9881 IMG 9880 IMG 9879 IMG 9883 IMG 9884 IMG 9882 IMG 9886 IMG 9887 IMG 9888

Ημέρα Αγάπης

Την Παρασκευή, το σχολείο μας γέμισε χαμόγελα και χαρούμενη διάθεση, καθώς γιορτάσαμε την αγάπη μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και συνεργατικές κατασκευές. Οι μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε εργαστήρια χειροτεχνίας, φτιάχνοντας καρδιές, λουλούδια και μηνύματα γεμάτα ζεστασιά και ευχές για καλοσύνη και φιλία.

Παράλληλα, μέσα από συζητήσεις και παιχνίδια, ανακαλύψαμε πόσο σημαντική είναι η έκφραση των συναισθημάτων μας και η καλλιέργεια της αλληλεγγύης και του σεβασμού. Στόχος της ημέρας ήταν να τονίσουμε τη σημασία των ανθρώπινων σχέσεων και να προωθήσουμε την έννοια της αγάπης σε όλες της τις μορφές.

Ήταν μια ημέρα γεμάτη χαρά, δημιουργία και όμορφες στιγμές, που μας θύμισε ότι η αγάπη είναι μια δύναμη που μπορεί να κάνει τον κόσμο μας καλύτερο.εικόνα Viber 2025 02 14 15 03 52 271 εικόνα Viber 2025 02 14 16 21 20 793 εικόνα Viber 2025 02 17 00 17 50 403 εικόνα Viber 2025 02 17 00 17 50 881 εικόνα Viber 2025 02 17 00 17 51 218 εικόνα Viber 2025 02 17 00 17 51 585

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΘΕΣΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΔΗΛΕΣΙΟΥ  ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ  ΕΤΟΣ  2024 – 2025

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΘΕΣΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΔΗΛΕΣΙΟΥ  ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ  ΕΤΟΣ  2024 – 2025

 

Αριθμός πρωτ.62

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Θέσεων Εθελοντών Σχολικών Τροχονόμων,
Η Διευθύντρια  της σχολικής μονάδας έχοντας υπόψη:

  1. Την παρ. 3 του άρθρου 41 του Ν. 2094/92 με θέμα: «Θεσμός Σχολικών Τροχονόμων»
    2. Την με αρ. πρ.Φ11.1/564/Γ1/598/25-6-1999 του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα: «Υλοποίηση του θεσμού του Σχολικού Τροχονόμου»
    3. Την παρ.3,4 του άρθρου 45 του Ν. 2696/1999 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής
    Κυκλοφορίας» (ΦΕΚ 57/τ. Α/23-3-1999)
    4. Την παρ. 45 άρθρο 14 του Ν 2817/2000 ΦΕΚ78/Α/14-3-2000 «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις»
    5. Την με αρ. 47455/30.8.2007 (ΦΕΚ 1734 Β ́) ΚΥΑ αναφορικά με την
    αποζημίωση των εθελοντών σχολικών τροχονόμων
    6. Την παρ. 2 του άρθρου 1 της με αρ. 2515/5/13-στ’/ΚΥΑ (ΦΕΚ 839/τ. Β’/19-9-
    1997), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 1 της με αρ.
    2515/5/13ο (ΦΕΚ 967/τ. Β’/29-10- 1997) Υ.Α. με θέμα: «Προϋποθέσεις άσκησης καθηκόντων Σχολικού Τροχονόμου»

Προκηρύσσει
την πλήρωση μιας θέσης Εθελοντή Σχολικού τροχονόμου,

στο 12/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Δηλεσίου

σύμφωνα με τα παρακάτω:
1. Η πρόσληψη θα γίνει από την 25-02-2025 μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2024-2025 .
2. Στη θέση αυτή μπορεί να απασχοληθεί κάθε ενήλικο άτομο, άνω των 18 ετών, ανεξάρτητα από το αν εργάζεται ή όχι. Αρκεί να μπορεί να ανταποκριθεί στο ωράριο και τις υποχρεώσεις του.
3. Οι ώρες απασχόλησης είναι:
· Από τις 7.50 μέχρι τις 8.20 το πρωί
· Από τις 13.00 μέχρι τις 13.30
Οι ώρες αυτές, που αφορούν την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών προς και από το σχολείο, μπορεί να αλλάξουν, αν για οποιοδήποτε λόγο τροποποιηθούν οι ώρες λειτουργίας του σχολείου.
4. Στον εθελοντή Σχολικό τροχονόμο θα καταβάλλεται από τη Σχολική επιτροπή μηνιαία αποζημίωση ύψους 176 ευρώ, για την κάλυψη των εξόδων κίνησής του, από σχετική επιχορήγηση του ΥΠ.ΕΣ τις ημέρες λειτουργίας του σχολείου και κατά το διάστημα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών από αυτό, ενώ μειώνεται αναλογικά όταν δεν προσφέρονται υπηρεσίες όλες τις ημέρες λειτουργίας των σχολείου και όταν αυτές προσφέρονται μόνο κατά την προσέλευση ή αποχώρηση των μαθητών.
5. Ο εθελοντής Σχολικός τροχονόμος δεν ασφαλίζεται σε κανένα ασφαλιστικό φορέα.
6. Κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του ο Σχολικός τροχονόμος χρησιμοποιεί φορητή πινακίδα «SΤΟΡ» και φορά γιλέκο, χρώματος ανοικτού κίτρινου. Στην εμπρόσθια και οπίσθια όψη του αναγράφεται, σε δύο παράλληλες γραμμές, με κεφαλαία γράμματα, ανεξίτηλου μαύρου χρώματος η φράση «ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ».

  1. Το άτομο που θα επιλεγεί θα ασκήσει τα καθήκοντά του αφού εκπαιδευτεί κατάλληλα.
    8. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν σχετική αίτηση έως την Τετάρτη 19-02-2025 και ώρα 13:00 στη διεύθυνση του σχολείου συνοδευόμενη από τα παρακάτω δικαιολογητικά :
    1. Φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας
    2. Εκκαθαριστικό σημείωμα
    3. Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης.
    4. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 με την οποία να δηλώνει ότι δεν είναι φυγόποινος ή φυγόδικος.
    5. Βιογραφικό σημείωμα (προϋπηρεσία σε αντίστοιχη θέση, κλπ).
    Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στη διεύθυνση του σχολείου.
    Η παρούσα να δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του σχολείου και στον πίνακα ανακοινώσεων.

 

Όσοι επιθυμούν να προσληφθούν ως εθελοντές σχολικοί τροχονόμοι μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους, αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο άτομο, σε ώρες λειτουργίας του σχολείουαπό την Τετάρτη 12-02-2025 έως και την Τετάρτη 19-02-2025  και ώρα 13:15 μ.μ., στη σχολική μονάδα στην οποία θέλουν να τοποθετηθούν.

Η Διευθύντρια

ΤΣΙΑΦΟΥΤΗ ΑΜΑΛΙΑ

 

MYTH TO SPACE

Σήμερα πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη συνάντησή μας στο πλαίσιο του προγράμματός μας με το Αρσάκειο Σχολείο Πάτρας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, αποφασίσαμε το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε και προχωρήσαμε στην πρώτη μας παρουσίαση. Τα παιδιά παρουσίασαν, στα ελληνικά και στα γερμανικά, τη σχέση των πλανητών με τη μυθολογία, αναδεικνύοντας τις συνδέσεις μεταξύ επιστήμης και αρχαίων μύθων. Η συζήτηση ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και έθεσε τις βάσεις για τη συνέχεια του έργου μας.
Σήμερα πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη συνάντησή μας στο πλαίσιο του προγράμματός μας με το Αρσάκειο Σχολείο Πάτρας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, αποφασίσαμε το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε και προχωρήσαμε στην πρώτη μας παρουσίαση. Τα παιδιά παρουσίασαν, στα ελληνικά και στα γερμανικά, τη σχέση των πλανητών με τη μυθολογία, αναδεικνύοντας τις συνδέσεις μεταξύ επιστήμης και αρχαίων μύθων. Η συζήτηση ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και έθεσε τις βάσεις για τη συνέχεια του έργου μας.IMG 9715 IMG 9716 IMG 9717 IMG 9718 IMG 9719

Η ημέρα των τριών Ιεραρχών στο σχολείο μας

Στις 30 Ιανουαρίου, το σχολείο μας τίμησε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών, των προστατών της Παιδείας και της Γνώσης.

Οι μαθητές της έκτης δημοτικού είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της ενορίας μας, όπου έζησαν από κοντά τη γιορτινή ατμόσφαιρα της ημέρας. Μέσα από την προσευχή και τη συμμετοχή τους, οι μαθητές ένιωσαν τη σημασία της πίστης και της αγάπης για τη μάθηση, όπως τη δίδαξαν οι Τρεις Ιεράρχες.

Στο σχολείο, οι υπόλοιπες τάξεις παρακολούθησαν παρουσιάσεις και συζητήσεις που αφορούσαν τη ζωή και το έργο των Τριών Ιεραρχών. Οι δάσκαλοι μίλησαν για την προσφορά τους στην παιδεία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την προάσπιση των ανθρώπινων αξιών. Οι μαθητές έμαθαν για τη σημασία της ισορροπίας ανάμεσα στη γνώση και την ηθική, αλλά και για τη δύναμη της αγάπης και της αλληλεγγύης.

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ένα αίσθημα σεβασμού για το παράδειγμα των Τριών Ιεραρχών, που συνεχίζει να μας εμπνέει στον δρόμο για τη γνώση και την προσωπική ανάπτυξη.IMG 9632IMG 9618 1IMG 9619 1IMG 9631

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικού Έτους 2024-2025



Λήψη αρχείου

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α2 « Ρούλης ο Τροφούλης»

Οι μαθητές της τάξης Α2, στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ασχολήθηκαν με τη θεματική ενότητα «Ρούλης ο Τροφούλης» και έκαναν ένα δημιουργικό ταξίδι στον κόσμο της υγιεινής διατροφής.

Με αφορμή τον Ρούλη, έναν ήρωα που μας μιλά για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, οι μαθητές:

  • Συζήτησαν και δημιούργησαν το “πιάτο της ημέρας”, μαθαίνοντας από τι πρέπει να αποτελείται ένα ισορροπημένο γεύμα, όπως λαχανικά, κρέας, δημητριακά και φρούτα.
  • Κατασκεύασαν τη διατροφική πυραμίδα, ανακαλύπτοντας τις βασικές ομάδες τροφίμων και τη συχνότητα κατανάλωσής τους για μια υγιεινή ζωή.
  • Έφτιαξαν το σώμα του ανθρώπου, τοποθετώντας τις τροφές που τρώμε στις σωστές “θέσεις”, για να κατανοήσουν πώς κάθε τρόφιμο συμβάλλει στη λειτουργία του οργανισμού μας.

Η δράση ολοκληρώθηκε με την οργάνωση ενός υγιεινού πρωινού, όπου τα παιδιά έφεραν φρούτα, δημητριακά και άλλες θρεπτικές επιλογές. Συζητήσαμε για την αξία του πρωινού γεύματος, τη σημασία του για την ενέργεια και τη συγκέντρωση μέσα στην ημέρα, και ενθαρρύναμε όλους να υιοθετήσουν καλές διατροφικές συνήθειες.

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες δράσεις από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων!IMG 9589 IMG 9588 IMG 9587IMG 9325 IMG 9564 IMG 9567 IMG 9566 IMG 9565

Παγκόσμια Ημέρα Ολοκαυτώματος

Στις 27 Ιανουαρίου, το σχολείο μας συμμετείχε στην Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος, μιας ημέρας που έχει καθιερωθεί για να τιμήσουμε τα θύματα του ναζιστικού καθεστώτος και να διατηρήσουμε τη μνήμη μιας από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας. Η συγκεκριμένη ημέρα μας υπενθυμίζει τη σημασία της αντίστασης στη μισαλλοδοξία, τον αντισημιτισμό και τη βία σε όλες τις μορφές τους.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα γεγονότα του Ολοκαυτώματος μέσω ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που περιλάμβανε προβολή ντοκιμαντέρ, συζήτηση και ανάγνωση μαρτυριών επιζώντων. Οι μαθητές της Δ΄ τάξης, με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον, συμμετείχαν με ιδιαίτερο τρόπο στην ημέρα αυτή, δημιουργώντας χειροποίητες κάρτες μνήμης. Κάθε κάρτα ήταν γεμάτη με προσωπικά μηνύματα, σκέψεις και συναισθήματα για τη σημασία της διατήρησης της μνήμης και του σεβασμού προς τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Μέσα από τη δημιουργία αυτών των καρτών, οι μαθητές εκφράστηκαν με συγκίνηση, αποτυπώνοντας τη δέσμευσή τους να προασπίσουν την ειρήνη, την αλληλεγγύη και τη δικαιοσύνη, όπως και την ανάγκη να μάθουμε από το παρελθόν για να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον. Οι κάρτες αυτές, που στολίζουν τους τοίχους του σχολείου, αποτελούν μια δυνατή υπενθύμιση για όλους μας ότι η μνήμη είναι το κλειδί για την αποτροπή τέτοιων φρικαλεοτήτων στο μέλλον.

Η συμμετοχή όλων των μαθητών και καθηγητών στην Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος ήταν μια σημαντική ευκαιρία για να αναλογιστούμε τα διδάγματα του παρελθόντος και να επαναλάβουμε τη δέσμευσή μας για ένα κόσμο που βασίζεται στην αλληλοκατανόηση, τη δικαιοσύνη και την ειρηνική συνύπαρξη.IMG 9550 IMG 9551 IMG 9552 IMG 9553 IMG 9554 IMG 9555 IMG 9556

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Κέντρο ΓΑΙΑ

Οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Περιπέτειες με το Κλίμα» στο Κέντρο ΓΑΙΑ του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. Το πρόγραμμα, συνδύασε τη μάθηση με τη διασκέδαση, ευαισθητοποιώντας τους μαθητές γύρω από την κλιματική αλλαγή και τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος.

Αρχικά, οι μαθητές παρακολούθησαν την εκπαιδευτική ταινία θόλου «Magic Globe» στο μικρό πλανητάριο (DOME), όπου έμαθαν για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής με έναν διαδραστικό και εντυπωσιακό τρόπο. Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν τους σταθμούς της έκθεσης «Κλιματική Αλλαγή & Εμείς», όπου εξερεύνησαν θέματα όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι εκπομπές καυσαερίων από τα μέσα μεταφοράς, ο παγκόσμιος χάρτης και η κατανόηση των επιπτώσεων που προκαλεί η ανθρώπινη δραστηριότητα στο περιβάλλον. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια σύντομη περιήγηση στα υπόλοιπα εκθέματα του Κέντρου ΓΑΙΑ, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις των μαθητών για τη φύση και τη σημασία της διατήρησής της.

Η συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα αυτό αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία, ενισχύοντας την περιβαλλοντική τους συνείδηση και καλλιεργώντας την ευαισθησία τους απέναντι σε παγκόσμια ζητήματα που αφορούν το περιβάλλον και το μέλλον μας.IMG 9342 IMG 9343 IMG 9344 IMG 9346 IMG 9347 IMG 9348 IMG 9349 IMG 9350 IMG 9351 IMG 9345

Σελίδα 6 από 11

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση