Οι μαθητές της Στ αρχικά διάβασαν το βιβλιο “Οι εκλογές των ζώων”. Είναι ένα βιβλίο για την πολιτική και τη δημοκρατία γραμμένο απο παιδια για παιδιά.
Τι γίνεται όταν το λιοντάρι καταχράται την εξουσία και επιδεικνύει αλαζονεία; Θα διαμαρτυρηθούν ή όχι οι δυσαρεστημένοι; Θα καταφύγουν στο όπλο των πολλών έναντι της αυθαιρεσίας του ενός; Θα προχωρήσουν στη θέσπιση κανόνων της εκλογικής διαδικασίας; Πώς θα διαχειριστούν την προεκλογική εκστρατεία και θα παρουσιάσουν τα προγράμματά τους; Θα υπάρξουν δωροδοκίες; Θα αποδεχτούν το αποτέλεσμα; Μίλησε τελικά η φωνή του δάσους; Θα ακούσουν τι έχει να πει ο νικητής;
Αυτό το βιβλίο καθώς και τα αντίστοιχα μαθήματα στο μαθημα κοινωνικής και πολιτικής αγωγής δόθηκε ως αφόρμηση να συζητηθούν στη τάξη πολλά θέματα που δημιουργούσαν ένταση στους μαθητές και έχρηζαν αντιμετώπισης.
Η ανάγκη τους για δημιουργία μιας ομάδας που θα συντονίζει και θα λύνει τέτοια ζητήματα ήταν μεγάλη κι εφόσον έγινε σαφής ο λόγος ύπαρξης ενός συμβουλίου στο πλαίσιο της τάξης και με απόλυτη γνώση των υποχρεώσεων τους δήλωσαν υποψηφιότητα.
Στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας που ξεκίνησε στην τάξη, οι μαθητές έφτιαξαν αφίσες και έβγαλαν προεκλογικούς λόγους για να πείσουν τους ψηφοφόρους τους. Έγραψαν κανόνες για την ομαλή έκβαση της εκλογικής διαδικασίας και υποσχέθηκαν πως θα τους τηρήσουν.
Οι εκλογές πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία και οι μαθητές δέχτηκαν τα αποτελέσματα με χαρά.
Από τότε καλούν τα μέλη σε συνέλευση και συζητούν ό,τι πρόβλημα προκύπτει, αναζητώντας μια λύση που θα ωφελήσει το σύνολο της τάξης.
Αφήστε μια απάντηση