Εσωτ. Κανονισμός Λειτουργίας 2020-21

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ 2/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ  ΔΕΚΑΡΧΟΥ  2020-21

«Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας» είναι το σύνολο  των κανόνων που είναι απαραίτητοι  για να πραγματοποιείται πιο αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.

Είναι εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία, τη σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη, την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων λειτουργίας του σχολείου μας και συντάσσεται μετά από διαλογική συζήτηση του Συλλόγου Διδασκόντων. Ακολουθούν οι βασικοί κανόνες που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου μας.

Π Ε Ρ Ι Ε Χ Ο Μ Ε Ν Α

          Α. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

  1. Προσέλευση-παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό

Προσέλευση μαθητών: Είσοδος από την κεντρική αυλόπορτα του σχολείου , 8.00 ́-8.15 ́. Στο διάστημα αυτό οι μαθητές παραμένουν στο χώρο του προαυλίου, εκτός εάν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν.

Είναι απολύτως αναγκαίο να τηρείται πιστά ο χρόνος, προσέλευσης επειδή η έγκαιρη προσέλευση συμβάλλει καθοριστικά στην καλή λειτουργία του σχολείου, ενώ η καθυστέρηση επηρεάζει αρνητικά τη  σωστή εκπαιδευτική διαδικασία.   Όταν κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα, τότε προσέρχεται στο σχολείο κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος και όχι κατά τη διάρκεια του 1ου διδακτικού δίωρου, ενώ όταν κάποιος μαθητής καθυστερεί συστηματικά να προσέλθει (οι 2 πρώτες φορές δικαιολογούνται από τον εκπαιδευτικό της τάξης  η δε επόμενη από τον Προϊστάμενο),   καλείται ο γονέας/κηδεμόνας να ερωτηθεί για το θέμα, για πιθανή εξεύρεση λύσης.

Οι μαθητές δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν παραστεί ανάγκη κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), η αποχώρηση γίνεται πάντοτε με συνοδεία γονέα/κηδεμόνα και, φυσικά, κατόπιν συνεννόησης με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξης και τη Διεύθυνση του σχολείου. Με σκοπό την απρόσκοπτη και ομαλή αποχώρηση,  ο εφημερεύων εκπαιδευτικός μεριμνά  για την ομαλή έξοδο αυτών των μαθητών από το χώρο του σχολείου.

Πριν την αποχώρηση των μαθητών πραγματοποιείται και πάλι θερμομέτρηση και χορήγηση αντισηπτικού υγρού χεριών.

Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους για το σπίτι τους, δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο πριν την άφιξη των γονέων ή των συνοδών τους με τα μέσα μεταφοράς τους. Οι γονείς/κηδεμόνες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρηση οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των παιδιών τους. Σε περίπτωση που, λόγω ανυπαιτίου κωλύματος, ο συνοδός αδυνατεί να βρίσκεται στο σχολείο την ώρα αποχώρησης, οφείλει να ενημερώσει τηλεφωνικά τη Διεύθυνση του σχολείου. Μετά την παρέλευση του πρώτου δεκαπενταλέπτου από τη λήξη του προγράμματος, ήτοι μετά τις 13.45, εάν παραμένει μαθητής στο χώρο του σχολείου, ειδοποιούνται τηλεφωνικώς οι γονείς του από τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό για την άμεση παραλαβή του παιδιού.

  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών- Παιδαγωγικός έλεγχος

Η υποδειγματική  συμπεριφορά των μαθητών είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα κατάλληλο για εργασία και μάθηση περιβάλλον. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού οι μαθητές οφείλουν:

  • να συμπεριφέρονται με ευγένεια και σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους.
  • να βοηθούν τους νέους μαθητές, όπως και τους μαθητές των μικρότερων τάξεων στα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνουν χώρο για παιχνίδι), δείχνοντάς τους έτσι ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον.
  • να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και να προστατεύουν ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα ή άλλου είδους βία.
  • να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε το σχολικό περιβάλλον να διατηρείται καθαρό.
  • όταν χρησιμοποιούν τις τουαλέτες των μαθητών  να τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης).
  • να μην εισέρχονται στις τουαλέτες των εκπαιδευτικών για κανένα λόγο.
  • να μη μαλώνουν, να μη χειροδικούν ή να μην ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους. Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
  • να μη προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους σωματικούς (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς, θρησκευτικούς ή φυλετικούς.
  • να μη διαδίδουν φήμες, να μην αποκλείουν συμμαθητές τους από δραστηριότητες, παρακινώντας κι άλλους να κάνουν το ίδιο
  • να μην ειρωνεύονται και να μην ασκούν κακόβουλη κριτική.
  • να μη γράφουν, να μη ζωγραφίζουν ή να μη χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία.
  • να μην προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων που ανήκουν σε συμμαθητές τους.
  • να μη φέρνουν στο σχολείο σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή υλικό με προκλητικό ή ανήθικο περιεχόμενο ή αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.

Το σχολείο, σαν φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι, ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες. Πρέπει να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους για να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ποινές που μπορεί να επιβληθούν είναι οι ακόλουθες:

α. Παρατήρηση

β. Επίπληξη

γ. Παραπομπή στον Προϊστάμενο

δ. Ενημέρωση γονέων

ε. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων

στ. Ενημέρωση Συντονιστή Εκπαίδευσης

ζ. Αλλαγή τμήματος

η. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Αρμόδια όργανα για την επιβολή των ποινών των περιπτώσεων <<α, β και γ>> είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου· της περίπτωσης<< δ>> ο Προϊστάμενος με τον εκπαιδευτικό της τάξης · των <<ε, στ και ζ>> ο Προϊστάμενος και ο Σύλλογος Διδασκόντων και της <<η>> ο Σύλλογος Διδασκόντων με τη συναίνεση του γονέα. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

  1. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη στο σχολικό περιβάλλον ενός θετικού  κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης και ελάττωσης  φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Για την ανάπτυξη ενός  θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος απαιτείται  αμοιβαίος σεβασμός,  αποδοχή της διαφορετικότητας,  προώθηση της συνεργασίας με φορείς  και  συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια και με τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο.

Ο αμοιβαίος σεβασμός όταν  έχει  γενική αποδοχή και εφαρμογή από όλες τις πλευρές, αποτελεί θεμέλιο  της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι η βάση  πάνω στην οποία το σχολείο θα οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

4.Σχολικές Εκδηλώσεις-Δραστηριότητες

Η συμμετοχή των μαθητών/τριών σε όλες τις εκδηλώσεις πρέπει να είναι ενεργή και συστηματική. Οι σχολικές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου γιορτές, (π.χ. λήξης σχολικού έτους), καθώς και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και συμβάλλουν στην αποτελεσματική πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου και γι’ αυτό οι μαθητές/τριες απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.  Σε περίπτωση απουσίας μαθητή οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν έγκαιρα το σχολείο (είτε τηλεφωνικά είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου). Αλλά και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός της τάξης οφείλει να επικοινωνεί με την οικογένεια, όταν πρόκειται για συστηματική και  επαναλαμβανόμενη απουσία μαθητή από τις σχολικές εκδηλώσεις. Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση απουσίας, εκτός από την τηλεφωνική ενημέρωση ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να προσέρχεται στο σχολείο και να υπογράφει σχετική υπεύθυνη δήλωση, με την οποία δικαιολογεί την απουσία του παιδιού του από το σχολείο. Οι μαθητές οφείλουν να τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος για  κάθε  σχολική εκδήλωση (πρωινή προσευχή στην τάξη, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, κ.ά.). Η απουσία από τις παραπάνω δραστηριότητες  δικαιολογείται, μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα). Σε περίπτωση που κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για εξαιρετικά σημαντικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των  εκδηλώσεων, οφείλει να ενημερώσει  τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξης και τη Διεύθυνση του σχολείου.

  1. Συνεργασία ΣχολείουΟικογένειαςΣυλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Το σχολείο οφείλει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, τους  φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, του οποίου πρέπει να ζητείται  η  συνδρομή του για την επίλυση του προβλήματος.

Από την πλευρά τους οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν:

  • να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό.
  • να ενημερώνονται τακτικά (τουλάχιστον μία φορά το μήνα) για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τους εκπαιδευτικούς της τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης (οι ώρες έχουν καθοριστεί από την αρχή του σχολικού έτους.
  • να προσέρχονται στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησης από το σχολείο, για τη παραλαβή του ελέγχου βαθμολογίας και για ενημέρωση.
  • να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές σε έντυπη μορφή , ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
  • να γνωστοποιούν στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξης και στη Διεύθυνση του σχολείου κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού τους.
  • να ενημερώνουν τη Διεύθυνση του σχολείου, εάν κάποιος από τους γονείς έχει απολέσει την επιμέλεια/κηδεμονία του παιδιού. Δεν επιτρέπεται σε κανέναν από τους γονείς/κηδεμόνες και, γενικότερα, σε κανένα ενήλικο άτομο να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, αυτό συζητείται με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και τη Διεύθυνση του σχολείου.
  • οι γονείς/κηδεμόνες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρηση οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των παιδιών τους. Σε περίπτωση που, λόγω ανυπαιτίου κωλύματος, ο συνοδός αδυνατεί να βρίσκεται στο σχολείο την ώρα αποχώρησης, οφείλει να ενημερώσει τηλεφωνικά τη Διεύθυνση του σχολείου. Μετά την παρέλευση του πρώτου δεκαπενταλέπτου από τη λήξη του προγράμματος, ήτοι μετά τις 13.45, εάν παραμένει μαθητής στο χώρο του σχολείου, ειδοποιούνται τηλεφωνικώς οι γονείς του από τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό για την άμεση παραλαβή του παιδιού. Σημείωση: Στην έναρξη του σχολικού έτους οι γονείς οφείλουν να προσκομίσουν υπεύθυνη δήλωση για τον τρόπο αποχώρησης του παιδιού τους (μέσο, συνοδό πρόσωπο).

6.Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/τρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει ολοκληρωτικά τον κηδεμόνα του.

Έκθεση αποτίμησης-ανατροφοδότηση-προτάσεις βελτίωσης

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Ο  Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία,  στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, πάντοτε όμως με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους  αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου.  Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/τρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον/τη  Συντονιστή/τρια Εκπαιδευτικού Έργου και τον/τη Διευθυντή/τρια Εκπαίδευσης   σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

Καθηκοντολόγιο εκπαιδευτικών

  1. Διδάσκοντες εκπαιδευτικοί:

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν σύνθετο έργο, στο οποίο περιλαμβάνεται  η εκπαίδευση, η διδασκαλία και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί:

  • Προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
  • Παρίστανται στην πρωινή συγκέντρωση των μαθητών και φροντίζουν για την ευταξία του τμήματός τους.
  • Δεν επιτρέπουν την έξοδο μαθητή από την αίθουσα διδασκαλίας, παρά μόνο όταν πρόκειται για έκτακτη σωματική ανάγκη του μαθητή. Μαθητής που απομακρύνεται από την αίθουσα για παιδαγωγικούς λόγους αποστέλλεται στη Διεύθυνση. Στο διάλειμμα ο εκπαιδευτικός ενημερώνει τον Προϊστάμενο για τη συμπεριφορά του μαθητή.
  • Ενημερώνουν τους γονείς/κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση των μαθητών τόσο ιδιαιτέρως όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε ημέρες και ώρες που καθορίζουν και κοινοποιούν από την αρχή του σχολικού έτους και πάντως το ελάχιστο μία φορά κάθε μήνα.
  • Επιμελούνται την ποιοτική διδασκαλία των αντικειμένων τους με τη χρήση κατάλληλων εποπτικών και ψηφιακών μέσων.
  • Σέβονται απόλυτα το χρόνο διαλείμματος των μαθητών.
  • Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν και συμπεριφέρονται με σεβασμό στους μαθητές.
  • Κατά τη διάρκεια του μαθήματος έχουν απενεργοποιημένα τα κινητά τους τηλέφωνα.
  • Αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη.
  • Οφείλουν, και όταν ακόμη δεν είναι εφημερεύοντες, να ελέγχουν τους μαθητές, όταν αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε εκτροπή τους.
  • Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, οι οποίες γίνονται με ευθύνη του σχολείου.
  • Εξασφαλίζουν την ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς.
  • Ευαισθητοποιούν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου στον οποίο φοιτούν.
  • Καλλιεργούν συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.
  • Σέβονται την προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή.
  • Αναφέρουν στον Προϊστάμενο κάθε υποψία που έχουν για τυχόν κακοποίηση μαθητή.
  • Φροντίζουν να ενημερώνονται για τυχόν χρόνια προβλήματα υγείας ή ιδιαιτερότητες των μαθητών τους.
  • Τηρούν την απαραίτητη εχεμύθεια σχετικά με τις αποφάσεις και συζητήσεις στον Σύλλογο Διδασκόντων για τις επιδόσεις ή τη συμπεριφορά των μαθητών και για κάθε άλλο θέμα που αφορά συμβάντα στον χώρο του σχολείου.
  • Συνεργάζονται μεταξύ τους και σέβονται τις απόψεις όλων των συναδέλφων, χωρίς να υποτιμούν το διδακτικό αντικείμενο κανενός. Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία.
  1. Προϊστάμενος:

Ο Προϊστάμενος βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας της σχολικής μονάδας και, ως εκ τούτου, έχει τις πιο πολλές ευθύνες:

  • Συντονίζει και καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους
  • Είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και το συντονισμό της σχολικής ζωής.
  • Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου.
  • Ασκεί τα καθήκοντά του με δικαιοσύνη, σύνεση και δημοκρατικό πνεύμα.•Επικοινωνεί με τους μαθητές και απευθύνεται σε αυτούς με αγάπη, ενδιαφέρον και φροντίδα για όποιο ζήτημα ανακύπτει.
  • Αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη κάθε απόκλιση από την ορθή μαθητική συμπεριφορά, κάνοντας παρατηρήσεις, υποδείξεις και ανακαλώντας στην τάξη αυτούς που διέπραξαν παραπτώματα.
  • Είναι υπεύθυνος μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  • Μεριμνά να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας, αναθέτοντας την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό και πάντα σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα της κείμενης νομοθεσίας.
  • Έχει τακτική επαφή με τους γονείς, επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια, με στόχο πάντα το όφελος των μαθητών.
  • Εποπτεύει το έργο του προσωπικού καθαριότητας και δίνει τις ανάλογες εντολές για την υγιεινή του χώρου του σχολείου
  • Προτείνει τον σχολικό τροχονόμο στον οικείο Δήμο της περιοχής , τον εξοπλίζει  με τα απαραίτητα εφόδια,  εποπτεύει το έργο του  και  δίνει τις απαιτούμενες οδηγίες για την ασφάλεια των παιδιών.
  • Έχει την ευθύνη για τη σύνταξη του Ωρολογίου Προγράμματος με γνώμονα την αποδοτική λειτουργία του.

3.Ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα:

Ακολουθεί  το ημερήσιο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου για το σχολικό έτος 2020-2021.

 

ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
08.00-08.10 10′ Υποδοχή μαθητών
08.10-09.40 90΄ 1η διδακτική περίοδος
09.40-10.05 25′ διάλειμμα
10.05-11.35 90′ 2η διδακτική περίοδος
11.35-12.00 25′ διάλειμμα
12.00-13.30 90′ 3η διδακτική περίοδος  (λήξη  προγράμματος)

 

  Βοηθητικό προσωπικό

1.Προσωπικό καθαριότητας :

  • Το προσωπικό καθαριότητας τίθεται υπό την εποπτεία του Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας, όπου απασχολείται.
  • σκουπίζει και καθαρίζει όλους τους χώρους του σχολείου εσωτερικά και εξωτερικά, τον περίβολο του σχολείου, την βιβλιοθήκη, το γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων, τις τουαλέτες, τους νιπτήρες, τους διαδρόμους, τις αίθουσες διδασκαλίας, τους χώρους εργαστηρίων, τις καρέκλες, τα θρανία, τις έδρες, τις βιβλιοθήκες,  τις πόρτες, τα παράθυρα  κ.τ.λ.
  • για καλύτερο αερισμό ανοίγει κάθε πρωί τα παράθυρα όλων των γραφείων και αιθουσών του σχολείου και κάθε άλλο χώρο, ο οποίος έχει οριστεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου.
  • τακτοποιεί τα θρανία και τις καρέκλες στις αίθουσες μετά το πέρας των μαθημάτων ή και μετά από εκδηλώσεις και κάθε είδους συναντήσεις που πραγματοποιεί η σχολική μονάδα.
  1. Σχολικός τροχονόμος:

Ο σχολικός τροχονόμος :

  • ρυθμίζει την κυκλοφορία σε ορισμένο σημείο της οδού, διακόπτοντας τη ροή οχημάτων , όπου έχει οριστεί διάβαση μαθητών.
  • είναι εφοδιασμένος με φορητή πινακίδα STOP, την οποία εκτείνει για την διακοπή της κυκλοφορίας.
  • φέρει αντανακλαστικό χιτώνιο που πληροί τις προδιαγραφές του αντίστοιχου χιτωνίου της Ελληνικής Αστυνομίας, αντί όμως των διακριτικών της Αστυνομίας φέρει την ένδειξη “σχολικός τροχονόμος”.

 

 

Β.  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΠΟΠΤΟΥ ΚΡΟΥΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

Σε περίπτωση εμφάνισης ύποπτου κρούσματος covid-19 ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός για τον covid-19:

  1. ενημερώνει το προσωπικό σχετικά με την αναγνώριση / διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων COVID-19 και τι πρέπει να γίνει σε περίπτωση που κάποιος μαθητής εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19.
  2. φροντίζει ώστε ο μαθητής φορώντας μάσκα να οδηγηθεί σε ειδικό καλά αεριζόμενο χώρο απομόνωσης, που έχει προβλεφθεί σε κάθε μονάδα.
  3. ειδοποιείται ο γονέας/ κηδεμόνας για να παραλάβει τον μαθητή,  με χρήση μάσκας.
  4. ζητείται αμέσως ιατρική αξιολόγηση,  με πρωτοβουλία του γονέα/ κηδεμόνα. Σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, εφόσον ο μαθητής εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ
  5. εν αναμονή του αποτελέσματος, ο μαθητής παραμένει στο σπίτι του με μάσκα, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο και σε απόσταση από τους συγκατοίκους του
  6. αν το τεστ βγει θετικό  ενημερώνεται αμέσως η εκπαιδευτική μονάδα και κατόπιν η Δ/νση Π.Ε. Ξάνθης
  7. φροντίζει για ενδελεχή καθαρισμό και εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων που δραστηριοποιήθηκε ο ασθενής μαθητής.
  8. αν το τεστ βγει αρνητικό ο μαθητής επιστρέφει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 3 ημερών από την υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του.

 

 

Γ. ΈΚΤΑΚΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021

  1. Μέτρα προστασίας

α. Τα μέτρα προστασίας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19 για το σχολικό έτος 2020-2021, έτσι όπως έχουν οριστεί από το υπουργείο παιδείας, και σε εφαρμογή της με αρ. πρωτ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 53452/31-08-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 3630/31-08-2020), είναι τα παρακάτω:

  1. Είναι υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μη ιατρικής μάσκας στους εσωτερικούς χώρους από εκπαιδευτικούς και μαθητές.
  2. Αποφυγή συγχρωτισμού.
  3. Συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα.
  4. Καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση και εξασφάλιση επαρκούς φυσικού αερισμού των αιθουσών.
  5. Πραγματοποιείται θερμομέτρηση με ειδικό ψηφιακό θερμόμετρο μετώπου ανέπαφης μέτρησης
  6. Χρήση αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος
  7. Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων. Το κάθε παιδί θα πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο τα δικά του αντικείμενα

8.Δεν επιτρέπεται να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια. Συστήνεται η χρήση του ατομικού  παγουριού που  χορηγήθηκε από το ΥΠΑΙΘ για κάθε παιδί.

  1. κάλυψη της μύτης και του στόματος σε βήχα ή φτέρνισμα, με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο και την απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντιλου στους κάδους απορριμμάτων.
  2. αποφυγή ανάμιξης παιδιών διαφορετικών τμημάτων και τάξεων τόσο κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, όσο και στα διαλείμματα.
  3. τήρηση της κοινωνικής απόστασης κατά τη διάρκεια αθλητικών δραστηριοτήτων και αποφυγή ομαδικών παιχνιδιών με χρήση αντικειμένων(π.χ. μπάλες) ή εξοπλισμού που θα χρησιμοποιείται από πολλά παιδιά ταυτόχρονα.

12.Επιπρόσθετα το  σχολείο θα εφαρμόσει όλες τις οδηγίες που αναμένονται μελλοντικά από τον ΕΟΔΥ και από το ΥΠΑΙΘ που αφορούν περαιτέρω μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19. Για το σκοπό αυτό θα συγκληθεί σχολικό συμβούλιο και θα αποφασίσει οποιαδήποτε  επιπλέον μέτρα  κριθούν απαραίτητα για την καλύτερη προστασία της υγείας όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας.

 2.Υπεύθυνος εκπαιδευτικός  για covid-19:

Η Διεύθυνση του σχολείου  λαμβάνει  έκτακτα μέτρα λόγω του κινδύνου της πανδημίας του covid-19 και γι αυτό με πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζεται υπεύθυνος εκπαιδευτικός, ο οποίος   διασφαλίζει και  φροντίζει για:

  1. την διαλογή, απομόνωση και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων οποιουδήποτε μαθητή εμφανίζει  βήχα ή φτάρνισμα ή πυρετό.
  2. την ασφαλή μεταφορά των μαθητών στο σπίτι τους, σε περίπτωση εμφάνισης ακόμα και ήπιων συμπτωμάτων λοίμωξης του αναπνευστικού (βήχας, καταρροή, πυρετός, πονόλαιμος).
  3. την τήρηση απόστασης 1,5 μέτρου μεταξύ των θέσεων (θρανίων) των μαθητών
  4. τον προσανατολισμό των θρανίων προς την ίδια κατεύθυνση ώστε να μειώνεται η έκθεση των μαθητών σε σταγονίδια από βήχα ή φτάρνισμα
  5. την επάρκεια ειδών ατομικής υγιεινής (π.χ. σαπούνι, χειροπετσέτες, αντισηπτικό κ.ά.) σε αίθουσες διδασκαλίας και τουαλέτες.

Δ.Χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών:

Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η χρήση ή η λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου  σύμφωνα με την υπ αριθμ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 εγκύκλιο του Υ.ΠAI.Θ. με θέμα «Χρήση Κινητών Τηλεφώνων και Ηλεκτρονικών Συσκευών στις σχολικές μονάδες».

Ε. ΠΣΕΑ:

Ο Προϊστάμενος του σχολείου σε συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων:

α) Επικαιροποιούν το «Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στη σχολική μονάδα» και προβαίνουν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται πριν από τον σεισμό καθώς και στον προγραμματισμό και υλοποίηση τριών(3) ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

β) Επικαιροποιούν τον «Εσωτερικό Κανονισμό Σχολικής Μονάδας (ΔΑΙ) και Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών», λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες προστασίας για όλες τις μορφές φυσικών καταστροφών και ενημερώνουν τους μαθητές/τριες και τους γονείς/κηδεμόνες.

 

Εκπαιδευτικοί Σχολικής Μονάδας:

Βλασακίδης Ιορδάνης, εκπαιδευτικός ΠΕ70-Προϊστάμενος του σχολείου(Β,Ε+ΣΤ τάξεις)

Τροχαλιάς Μιχαήλ, εκπαιδευτικός ΠΕ70 (Α,Γ+Δ τάξεις)

Αθανασοπούλου  Μαρία Ελένη, εκπαιδευτικός ΠΕ11- Θεατρικής  Αγωγής

Ορφανίδου Αναστασία , εκπαιδευτικός ΠΕ06- Αγγλικής

Ντάνος Κωνσταντίνος , εκπαιδευτικός ΠΕ86-Πληροφορικής

Παπαδόπουλος Νικόλαος, εκπαιδευτικός ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής

Τσικρικώνης Ανδρέας, εκπαιδευτικός ΠΕ08-Εικαστικών

Τύλιος Χαράλαμπος, εκπαιδευτικός ΠΕ79.01-Μουσικής

Επικοινωνία

Τηλ. : 2541041050

FAX  : 2541041050

Email: mail@dim-dekarch.xan.sch.gr

 

 

Δέκαρχο,18/02/2021   

                                                  ο     Προϊστάμενος

                                             Βλασακίδης  Ιορδάνης