https://drive.google.com/file/d/1FX6I6C5nog2e0xIcZkyCnsZgv-oNGZJM/view?usp=sharing
Γ: Ανοιξιάτικες εργασίες στον κήπο του σχολείου σήμερα στο πλαίσιο του προγράμματος “Μικροί Κηπουροί, Μεγάλοι Γευσιγνώστες!”
Ο κύριος Χρήστος και ο κύριος Χαράλαμπος μας βοήθησαν να προετοιμάσουμε το έδαφος . Σας ευχαριστούμε, η βοήθειά σας ανεκτίμητη! Οι μαθητές μας ανυπομονούν να φυτέψουν τα φυτά και τους σπόρους.
https://drive.google.com/file/d/1FTbLrQQwceVXvbjMOmHZqw5tSq5HLxex/view?usp=sharing
Στολισμός του Σχολείου μας για την 25η Μαρτίου
Αποχαιρετήσαμε τις Απόκριες και ντύσαμε το σχολείο μας στα χρώματα της γαλανόλευκης! Με αφορμή την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου και τη γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, μαθητές και εκπαιδευτικοί ενώσαμε τις δημιουργικές μας δυνάμεις για να μεταμορφώσουμε τον χώρο μας, δίνοντάς του εορταστικό χαρακτήρα με σεβασμό στην ιστορία και την παράδοσή μας.
Ο στολισμός ως εργαλείο παιδείας και διαμόρφωσης συνείδησης
Η διακόσμηση του σχολείου μας δεν είναι απλώς μια αισθητική παρέμβαση. Εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: «Δημιουργώντας Χώρους Έκφρασης: Ανανεώνοντας τον Κοινό Χώρο για Μαθησιακή και Κοινωνική Ανάπτυξη». Ο κοινός χώρος είναι η “καρδιά” της σχολικής μας ζωής. Ειδικά τις μέρες που ο καιρός δεν επιτρέπει παιχνίδι στην αυλή, γίνεται το δεύτερο σπίτι των μαθητών μας. Έτσι, φροντίζουμε να είναι φιλόξενος, όμορφος και εμπλουτισμένος με παιδαγωγικά ερεθίσματα.
Η σημασία του στολισμού μέσα από διαφορετικές διαστάσεις
Εθνική & Ιστορική Διάσταση
Ο εορταστικός διάκοσμος με τη γαλανόλευκη σημαία και τα σύμβολα της Ελληνικής Επανάστασης μας υπενθυμίζει τους αγώνες των προγόνων μας για ελευθερία και αυτοδιάθεση. Μέσα από τη δημιουργική αυτή διαδικασία, οι μαθητές έρχονται πιο κοντά στην ιστορία και νιώθουν υπερηφάνεια για την πατρίδα τους.
Θρησκευτική Διάσταση
Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή, καθώς τιμούμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Η διακόσμηση δεν είναι μόνο μια μορφή τέχνης, αλλά και μια βιωματική προσέγγιση που βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της ημέρας, τη σχέση της Ορθοδοξίας με την εθνική μας ταυτότητα και τις διαχρονικές αξίες της πίστης και της ελπίδας.
Παιδαγωγική Διάσταση
Η συμμετοχή των μαθητών στη δημιουργία των διακοσμητικών στοιχείων καλλιεργεί τη φαντασία, την αισθητική και τη συνεργατικότητα. Επιπλέον, η επαναχρησιμοποίηση των υλικών και η πλαστικοποίηση των διακοσμητικών ενισχύουν την περιβαλλοντική συνείδηση και την αίσθηση υπευθυνότητας.
Πολιτιστική Διάσταση
Η τέχνη και η δημιουργία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής κουλτούρας. Οι μαθητές εμπνέονται από την ελληνική παράδοση, τη λαογραφία, τα δημοτικά τραγούδια και τα σύμβολα του Αγώνα, δίνοντας νέα πνοή στις αξίες που μας καθορίζουν ως λαό.
Κοινωνική Διάσταση
Η συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών στη διακόσμηση ενισχύει το ομαδικό πνεύμα, το αίσθημα του “ανήκειν” και τη συλλογική ευθύνη για τον χώρο που μας φιλοξενεί. Το σχολείο δεν είναι απλά ένα κτίριο, αλλά ένας ζωντανός οργανισμός που αντανακλά την ταυτότητα και τις αξίες της κοινότητάς μας.
Με σεβασμό στην ιστορία μας, με έμπνευση από την παράδοσή μας, συνεχίζουμε να δημιουργούμε ένα σχολείο ζωντανό, χαρούμενο και εκπαιδευτικά πλούσιο!
Ακολουθεί βίντεο:
https://drive.google.com/file/d/1Fk3xkQ91oCmt3hXTt-0KVD8eE7lipe7G/view?usp=sharing
Δεν ξεχνάμε…





Απόκριες – Τσικνοπέμπτη!
Η σχολική μας κοινότητα υποδέχτηκε τις Απόκριες με μια πολιτιστική δράση γεμάτη χρώμα, παράδοση και βιώσιμες πρακτικές! Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Δημιουργώντας Χώρους Έκφρασης», οι μαθητές μας συμμετείχαν ενεργά σε ένα αποκριάτικο ταξίδι μάθησης και διασκέδασης.
🎭 Αποκριάτικες Μάσκες: Δημιουργία και Έκφραση
Οι μαθητές δημιούργησαν εντυπωσιακές αποκριάτικες μάσκες, αντλώντας έμπνευση από παραδοσιακά και σύγχρονα θέματα. Οι μάσκες τους στόλισαν τον σχολικό χώρο και θα αποθηκευτούν για να επαναχρησιμοποιηθούν σε επόμενες γιορτές, σύμφωνα με την αρχή της βιώσιμης διαχείρισης υλικών (ΣΒΑ 12 – Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή).
📖 Τα Έθιμα των Αποκριών: Μια Πολιτιστική Διαδρομή
Οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν στους μαθητές τα πιο χαρακτηριστικά αποκριάτικα έθιμα της Ελλάδας, ενισχύοντας τη γνώση και την επαφή με την παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά. Η δράση αυτή συνέβαλε στην καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης και την ανάδειξη των παραδοσιακών εθίμων, σύμφωνα με τον ΣΒΑ 4 – Ποιοτική Εκπαίδευση.
👗 Μεταμφιέσεις και Εορταστική Ατμόσφαιρα
Οι μαθητές φόρεσαν αποκριάτικες στολές και γέμισαν το σχολείο με χρώμα και χαρά! Η δράση αυτή προωθεί τη δημιουργική έκφραση και τη συμπερίληψη όλων των μαθητών, δίνοντας έμφαση στη διαφορετικότητα και την ισότητα (ΣΒΑ 10 – Μείωση Ανισοτήτων).
🍽 Αποκριάτικες Γεύσεις για Όλους
Η γιορτή ολοκληρώθηκε με την προσφορά σάντουιτς-σουβλάκι στους μαθητές, πάντα με τη συγκατάθεση των γονέων. Το στοιχείο αυτό εντάσσεται στην προώθηση της ευημερίας και της υγιεινής διατροφής (ΣΒΑ 3 – Καλή Υγεία και Ευημερία).
📽 Δείτε το βίντεο της εκδήλωσης και ζήστε τη χαρά των Αποκριών μαζί μας! 🎥👇
https://drive.google.com/file/d/1DSBYVMU2oJEnD9xib35MhZrZxouY-L-X/view?usp=sharing
👏 Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που στήριξαν τη δράση!
🔜 Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη βιώσιμη και δημιουργική εκδήλωση του σχολείου μας! 😊
Το Δημοτικό Σχολείο Χέρσου πάει θέατρο!
Στις 6 Φεβρουαρίου, οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Πολυξένη» της Στέλλας Μιχαηλίδου στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
Η παράσταση, βασισμένη στο βραβευμένο παραμύθι της συγγραφέα, μετέφερε τους μαθητές σε έναν κόσμο γεμάτο συγκίνηση, τρυφερότητα και δυνατά μηνύματα. Μέσα από τη συγκλονιστική ιστορία της Πολυξένης, αναδείχθηκαν αξίες όπως η αποδοχή του διαφορετικού, η σημασία του να παραμένεις ο εαυτός σου και η δύναμη των αληθινών σχέσεων.
Οι μικροί μας θεατές αποκόμισαν πολύτιμα διδάγματα και έζησαν μια μοναδική πολιτιστική εμπειρία, συνδυάζοντας τη γνώση με την τέχνη του θεάτρου!
🎭 Το θέατρο μάς εμπνέει, μας διδάσκει και μας ταξιδεύει!
Β: Μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Χέρσου διεκδικούν καθαρό νερό για όλους
https://www.eidisis.gr/ekpaideysi/ta-paidia-toy-dimotikoy-sxoleioy-xersoy-diekdikoyn-katharo-nero-gia-oloys.html
https://gnomikilkis.blogspot.com/2025/02/blog-post_911.html
Ακολουθεί βίντεο της πορείας:
https://drive.google.com/file/d/1Ll-lsjr9O2mZS0dW0TAhn1EIBbbVtMUi/view?usp=drive_link
Γ’, Δ’ και ΣΤ’: Εκπαιδευτικό Εργαστήριο: “Μάγειρας θα Γίνω”
Στις 7 Φεβρουαρίου, οι μαθητές της Γ’, Δ’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στο δεύτερο εργαστήριο “Μάγειρας θα Γίνω”, το οποίο διοργανώθηκε από το ΚΕΠΕΑ Αρναίας, στο πλαίσιο του θεματικού δικτύου «ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ 2024-2025».
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη διατροφική αξία των τροφίμων και πώς αυτά επηρεάζουν το σώμα και την υγεία τους. Στη συνέχεια, επέλεξαν τρόφιμα από πέντε διαφορετικές ομάδες πρωινού και έφεραν τα υλικά στο σχολείο. Με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα, ετοίμασαν μόνοι τους το πρωινό τους, εφαρμόζοντας τις γνώσεις που αποκόμισαν για τη σωστή διατροφική ισορροπία.
Η βιωματική αυτή προσέγγιση βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της ποικιλίας και της ποιότητας στη διατροφή, ενισχύοντας την αυτονομία τους στην επιλογή υγιεινών γευμάτων.
Η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική δράση ανέδειξε τη σημασία της εκπαίδευσης στη διατροφή και την υγιεινή διαβίωση, ενισχύοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους μέσα από βιωματική μάθηση.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό και βίντεο:
https://drive.google.com/file/d/18VQSEnLarEl62HpTNLnhVPHMHzsqmW3y/view?usp=sharing
Αποκριάτικη Μαγεία στο Σχολείο μας: Δημιουργία, Χρώμα και Συνεργασία!
Η αποκριάτικη περίοδος έφερε μια μοναδική πνοή δημιουργικότητας και χαράς στο σχολείο μας! Με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών, ο κοινός μας χώρος μεταμορφώθηκε σε ένα πολύχρωμο, ζωντανό περιβάλλον γεμάτο χαμόγελα, γιορτινή διάθεση και καλλιτεχνική έκφραση.
Η δράση αυτή δεν ήταν απλώς μια διακόσμηση· αποτέλεσε μέρος του Σχεδίου Δράσης 2024-2025 με στόχο τη βελτίωση του εσωτερικού χώρου του σχολείου. Μέσα από τη δημιουργική διαδικασία, οι μαθητές ανέλαβαν ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος, αναπτύσσοντας παράλληλα πολύτιμες δεξιότητες.
🎭 Εκπαιδευτική Διάσταση της Δράσης
Η διακόσμηση του σχολείου στο πλαίσιο των αποκριών δεν ήταν μόνο μια γιορτινή αλλαγή, αλλά μια ευκαιρία για ενεργή και βιωματική μάθηση. Συγκεκριμένα:
✅ Καλλιέργεια της δημιουργικότητας: Οι μαθητές σχεδίασαν, ζωγράφισαν και δημιούργησαν στολίδια, αφίσες και κατασκευές, δίνοντας ζωή στις ιδέες τους.
✅ Συνεργασία και ομαδικότητα: Μέσα από την κοινή προσπάθεια, τα παιδιά έμαθαν να συνεργάζονται, να συζητούν και να ανταλλάσσουν απόψεις, ενισχύοντας την κοινωνική τους ανάπτυξη.
✅ Σύνδεση με την περιβαλλοντική εκπαίδευση: Όλα τα διακοσμητικά υλικά πλαστικοποιήθηκαν για να αντέξουν στον χρόνο και να χρησιμοποιηθούν και τα επόμενα σχολικά έτη, ευαισθητοποιώντας τους μαθητές στη σημασία της βιωσιμότητας.
✅ Βελτίωση της ψυχολογικής ευημερίας: Ένα όμορφο και ζεστό περιβάλλον επηρεάζει θετικά τη διάθεση των μαθητών, συμβάλλοντας στη χαλάρωση και τη μείωση του άγχους.
💡 Το Σχολείο ως Χώρος Έκφρασης και Συμμετοχής
Η πρωτοβουλία αυτή είναι μέρος της συνολικότερης προσπάθειάς μας να καταστήσουμε το σχολείο έναν ζωντανό χώρο έκφρασης, δημιουργικότητας και κοινωνικής ανάπτυξης. Η εμπλοκή όλων – μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων – ενίσχυσε την αίσθηση κοινότητας και τη σύνδεση με το σχολείο.
Σας προσκαλούμε να παρακολουθήσετε το παρακάτω 📽️ Βίντεο, όπου αποτυπώνεται η χαρά και η δημιουργικότητα που πλημμύρισε το σχολείο μας! 🎉
https://drive.google.com/file/d/1DMbqGGKCBLpcIceWhYcmQe-ZDohRisQO/view?usp=sharing
Γ΄, Δ΄, & ΣΤ’: Εκπαιδευτικό Εργαστήριο: “Το Δεκατιανό που Προτιμώ”
Στις 5 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές της Γ’, Δ’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στο εργαστήριο “Το Δεκατιανό που Προτιμώ”, το οποίο διοργανώθηκε από το ΚΕΠΕΑ Αρναίας στο πλαίσιο του θεματικού δικτύου «ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ 2024-2025».
Το εργαστήριο είχε ως θέμα την ορθή διατροφικά επιλογή και τον σωστό συνδυασμό τροφών στο δεκατιανό γεύμα των μαθητών. Η διαιτολόγος παρουσίασε, με απλό και κατανοητό τρόπο, τα τρόφιμα που πρέπει να περιλαμβάνει ένα ισορροπημένο σχολικό γεύμα. Στη συνέχεια, οι μαθητές ανέλαβαν μια δημιουργική δραστηριότητα: ζωγράφισαν το δεκατιανό που θα ήθελαν να έχουν την επόμενη ημέρα στο σχολείο, σε ένα φύλλο εργασίας που αναπαριστούσε ένα άδειο φαγητοδοχείο.
Ακολούθως, οι μαθητές σύγκριναν τις επιλογές τους με το “πιάτο της υγιεινής, μεσογειακής διατροφής”, κυκλώνοντας τα τρόφιμα που είχαν συμπεριλάβει στη ζωγραφιά τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, συνειδητοποίησαν τη σημασία της ποικιλίας στη διατροφή και την ισορροπημένη κατανομή τροφίμων από όλες τις διατροφικές ομάδες.
Οι ζωγραφιές των μαθητών δημοσιεύτηκαν στον ψηφιακό τοίχο του ΚΕΠΕΑ Αρναίας, όπου η διατροφολόγος σχολίασε και επιβράβευσε τις επιλογές των παιδιών. Τα έργα των μαθητών είναι διαθέσιμα στον ακόλουθο σύνδεσμο:
Η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική δράση ανέδειξε τη σημασία της εκπαίδευσης στη διατροφή και την υγιεινή διαβίωση, ενισχύοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους μέσα από βιωματική μάθηση.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό:
https://drive.google.com/file/d/18P9RAe3aOifQbciSabjeo0UZhlv7c4QJ/view?usp=sharing