ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Δράσεις 2023-2024 | Γράψτε σχόλιο

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΕΙΣ



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις | Γράψτε σχόλιο

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α’ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ 2023-2024



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ανακαλύπτοντας το Θέατρο Σκιών

Στο πλαίσιο του μαθήματος “Θεατρική Αγωγή” υλοποιήθηκε το σχέδιο εργασίας με τίτλο “Ανακαλύπτοντας το Θέατρο Σκιών” στις τάξεις της πρώτης, της δευτέρας, της τρίτης και της τετάρτης τάξης. Αρχικά συζητήσαμε και αναζητήσαμε πληροφορίες για το Θέατρο Σκιών (κείμενα, εικόνες και βίντεο ενίσχυσαν αυτή μας την προσπάθεια), ώστε να φωτίσουμε κάθε πτυχή του θέματος… την ιστορία του (πότε και πώς δημιουργήθηκε), ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές του, ποιοι είναι οι πιο γνωστοί καραγκιοζοπαίχτες και ο τρόπος με τον οποίο παίζουν, πώς είναι η κατασκευή του..

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε μια παράσταση για να μπορέσουμε να παρατηρήσουμε το σκηνικό, τις φιγούρες, τις κινήσεις τους και τον τρόπο παιξίματος του καραγκιοζοπαίχτη.

Έπειτα, αφού πλέον είχαμε μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με το Θέατρο Σκιών, οι μαθητές δημιούργησαν τις δικές τους φιγούρες και… ανέλαβαν δράση… έγιναν οι ίδιοι καραγκιοζοπαίχτες και έδωσαν τις δικές τους παραστάσεις!!

Το σχέδιο δράσης ολοκληρώθηκε με επιτυχία καθώς οι μαθητές κατέκτησαν τη γνώση με βιοματικό αλλά κυρίως διασκεδαστικό τρόπο!!

Η Εκπαιδευτικός

Τσιάμη Ελένη

ΤΑΞΗΤΑΞΗΤΑΞΗ1 ΤΑΞΗ2 ΤΑΞΗ

Κατηγορίες: Δράσεις 2021-2022 | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΣΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΣΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ

Το βιωματικό εργαστήρι «Παίζοντας σε παραδοσιακά μονοπάτια» σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Ασπροβάλτας και το Δήμο Βόλβης υλοποίησε τη δράση «Έθιμα και δρώμενα του Λαϊκού μας Πολιτισμού» με θέμα τον τρύγο.

Οι μαθητές των Α’, Γ’ και Δ’ τάξεων συμμετείχαν ενεργά με δραστηριότητες στις οποίες έκαναν αναπαράσταση του τρύγου και όλης της διαδικασίας παραγωγής κρασιού (τρύγος-συλλογή σταφυλιών, πάτημα σταφυλιών, παραγωγή μούστου). Επίσης γνώρισαν τα παράγωγα του σταφυλιού (σαρμαδάκια από τα φύλλα, μουσταλευριά, μουστοκούλουρα, κρασί, λικέρ, ξύδι).

Το πρόγραμμα εκπονήθηκε από την κυρία Πίκουλα Βαρβάρα εκπαιδευτικό ΠΕ11.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τηρήθηκαν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας από τον Covid-19 όπως ορίζει το πρωτόκολλο.

20211014 092043 20211014 092132 20211014 095408

20211014 092021

Κατηγορίες: Δράσεις 2021-2022 | Γράψτε σχόλιο

Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Η ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Βασικές αρχές:
• Κίνηση από το όλο στο μέρος, από το πλαισιωμένο στο αφηρημένο.
• Η ολιστική δίνει έμφαση στη διαδικασία και στην ανάπτυξη στρατηγικών σε αντίθεση με την παραδοσιακή που προκρίνει το τελικό προϊόν και τις δεξιότητες (συμπλήρωση, υπογράμμιση, αντιστοίχιση, γραπτή επανάληψη, ικανότητα αντιγραφής).
• Επικέντρωση στο νόημα και στο σκοπό του κειμένου (και όχι στα γράμματα και στις λέξεις). Κείμενο = όλο = βασική μονάδα ανάλυσης.
• Γραφή σημαίνει γραφή κειμένων και ανάγνωση σημαίνει ανάγνωση κειμένων. Η γνώση εμπλέκεται με τις (κοινωνικές) ανάγκες των μαθητών.
• Χρήση αυθεντικών κειμένων από τον κοινωνικό περίγυρο και λογοτεχνίας.
• Η πραγματική ανάγνωση και γραφή μαθαίνεται μέσα από πραγματικές καταστάσεις με νόημα και όχι μέσα από μεμονωμένες δεξιότητες ή τυποποιημένα σενάρια.
• Τα τυπικά στοιχεία της γλώσσας (γραμματική, μορφοσυντακτικό, ορθογραφία) δεν απαλείφονται, απλώς διδάσκονται μέσα από τα νοήματα που παράγουν στα κείμενα.
• Ο Goodman αναφέρει ότι στην ολιστική τάξη υπάρχει πλούσιο υλικό: βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, αφίσες, αρχεία.
• Η αξιολόγηση στην ολιστική μέθοδο αποφεύγει τα τεστ και τα διαγωνίσματα. Κυριαρχεί η άτυπη καθημερινή παρατήρηση, η περιγραφική και αναλυτική καταγραφή συμπερασμάτων της καθημερινότητας, η επικέντρωση στην πορεία των μαθητών, οι συσκέψεις και οι συνεντεύξεις.
• Η πιο ασύμβατη πλευρά της ολιστικής με την παραδοσιακή διδασκαλία της γλώσσας είναι ο τεμαχισμός της γλώσσας σε δεξιότητες και η ανάπτυξη δραστηριοτήτων για κάθε δεξιότητα χωριστά.
Λέξεις κλειδιά: φιλοσοφία της γλώσσας, διδακτική προσέγγιση, αυθεντικό υλικό, υποστηρικτικό συγκείμενο, γράψιμο με νόημα.
Η μέθοδος project χρησιμοποιεί την ολιστική μάθηση για τη διερεύνηση ενός θέματος ή ενός συμπλέγματος θεμάτων.
Πίσω από την ολιστική μέθοδο για την γραφή υπάρχει η κοινωνικοπολιτική παραδοχή ότι ο άνθρωπος (ως πολιτική ύπαρξη) πρέπει να αποκτά μία συνολική αίσθηση – γνώση του κοινωνικού και φυσικού κόσμου και όχι αποσπασματικές γνώσεις. Ένα είδος συνολικής αντίληψης που συνδέεται με την έννοια της πράξης.
ΝΙΚΟΛΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Σύλλογος Γονέων Δ. Ν. Ασπροβάλτας. Διανομή Υγιεινού Πρωινού.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο