Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Η ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Βασικές αρχές:
• Κίνηση από το όλο στο μέρος, από το πλαισιωμένο στο αφηρημένο.
• Η ολιστική δίνει έμφαση στη διαδικασία και στην ανάπτυξη στρατηγικών σε αντίθεση με την παραδοσιακή που προκρίνει το τελικό προϊόν και τις δεξιότητες (συμπλήρωση, υπογράμμιση, αντιστοίχιση, γραπτή επανάληψη, ικανότητα αντιγραφής).
• Επικέντρωση στο νόημα και στο σκοπό του κειμένου (και όχι στα γράμματα και στις λέξεις). Κείμενο = όλο = βασική μονάδα ανάλυσης.
• Γραφή σημαίνει γραφή κειμένων και ανάγνωση σημαίνει ανάγνωση κειμένων. Η γνώση εμπλέκεται με τις (κοινωνικές) ανάγκες των μαθητών.
• Χρήση αυθεντικών κειμένων από τον κοινωνικό περίγυρο και λογοτεχνίας.
• Η πραγματική ανάγνωση και γραφή μαθαίνεται μέσα από πραγματικές καταστάσεις με νόημα και όχι μέσα από μεμονωμένες δεξιότητες ή τυποποιημένα σενάρια.
• Τα τυπικά στοιχεία της γλώσσας (γραμματική, μορφοσυντακτικό, ορθογραφία) δεν απαλείφονται, απλώς διδάσκονται μέσα από τα νοήματα που παράγουν στα κείμενα.
• Ο Goodman αναφέρει ότι στην ολιστική τάξη υπάρχει πλούσιο υλικό: βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, αφίσες, αρχεία.
• Η αξιολόγηση στην ολιστική μέθοδο αποφεύγει τα τεστ και τα διαγωνίσματα. Κυριαρχεί η άτυπη καθημερινή παρατήρηση, η περιγραφική και αναλυτική καταγραφή συμπερασμάτων της καθημερινότητας, η επικέντρωση στην πορεία των μαθητών, οι συσκέψεις και οι συνεντεύξεις.
• Η πιο ασύμβατη πλευρά της ολιστικής με την παραδοσιακή διδασκαλία της γλώσσας είναι ο τεμαχισμός της γλώσσας σε δεξιότητες και η ανάπτυξη δραστηριοτήτων για κάθε δεξιότητα χωριστά.
Λέξεις κλειδιά: φιλοσοφία της γλώσσας, διδακτική προσέγγιση, αυθεντικό υλικό, υποστηρικτικό συγκείμενο, γράψιμο με νόημα.
Η μέθοδος project χρησιμοποιεί την ολιστική μάθηση για τη διερεύνηση ενός θέματος ή ενός συμπλέγματος θεμάτων.
Πίσω από την ολιστική μέθοδο για την γραφή υπάρχει η κοινωνικοπολιτική παραδοχή ότι ο άνθρωπος (ως πολιτική ύπαρξη) πρέπει να αποκτά μία συνολική αίσθηση – γνώση του κοινωνικού και φυσικού κόσμου και όχι αποσπασματικές γνώσεις. Ένα είδος συνολικής αντίληψης που συνδέεται με την έννοια της πράξης.
ΝΙΚΟΛΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Σύλλογος Γονέων Δ. Ν. Ασπροβάλτας. Διανομή Υγιεινού Πρωινού.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Μικρά Ασία Απόστολος Καλδάρας

ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ – εκδήλωση

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Εκδήλωση 27 Οκτωβρίου

Παρουσίαση του ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ από τη χορωδία του Δήμου Βόλβης και τους μαθητές της ΣΤ τάξης του Δ.Σ. Ασπροβάλτας. Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2017.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Βραδιά Μάνος Χατζηδάκης

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Απολογισμός μορφωτικών δράσεων

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ 2015-16
Δημοτικό Σχολείο Ασπροβάλτας

1. Προβολή ταινιών με θέμα την μετανάστευση – Συζήτηση.

15/10/2015 Αμέρικα Αμέρικα (Ε. Καζάν).

22/10/2015 Νύφες (Π. Βούλγαρης).

2. Αφιερώματα – Μουσικολογοτεχνικές βραδιές (ζωντανή μουσική, απαγγελίες μελοποιημένων ποιημάτων, προβολές).
4/11/2015 Αφιέρωμα στον Μ. Θεοδωράκη.
29/11/2015 Αφιέρωμα στον Μ. Χατζηδάκη.

3. Ανοιχτές Εκδηλώσεις – Επιστημονικές εισηγήσεις.
13/5/2016 Ομιλία Διαμαντή Κ. (Δασκάλου- Διδάκτορα Πανεπιστημίου Ιωαννίνων): «Θεωρητικός αναστοχασμός και πρακτική εφαρμογή ως πλευρές της διδασκαλίας».

27/5/2016 Ομιλία Κάσκαρη Γ. (Δασκάλου- Κατόχου Μεταπτυχιακού Διπλώματος τύπου MASTER Πανεπιστημίου Εδιμβούργου): «Ένα πλαίσιο αρχών για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών».

3/6/2016 Ομιλία Τσιώλη Σ. (Δασκάλου-Υποψήφιου Διδάκτορα Παιδαγωγικού Τμήματος ΑΠΘ): «Η Ιστορία της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα».

Δημοσιεύθηκε στη Δρασεις 2015-2016 | Σχολιάστε

Λειτουργική Συστημική Γραμματική

Η λειτουργική συστημική προσέγγιση
(Λειτουργική γιατί η γλώσσα επιτελεί λειτουργίες μέσα στην αλυσίδα της κοινωνικής επικοινωνίας και συστημική γιατί αποτελείται από στοιχεία που συνδέονται σε ενιαίο σύνολο για την επίτευξη στόχων).
Ομιλητής προς ακροατήριο (τρεις εκδοχές του ίδιου στιγμιότυπου)
• «Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα άμεσα και αποτελεσματικά».
• «Νομίζω ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα άμεσα και αποτελεσματικά».
• «Αναρωτιέμαι αν θα ήταν καλό να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα άμεσα και αποτελεσματικά».
Στην πρώτη περίπτωση ο ομιλητής είναι σε θέση να υπαγορεύει στους άλλους τι πρέπει να κάνουν (πρέπει: δεοντική τροπικότητα). Εδώ η γλώσσα κατασκευάζει μία άνιση σχέση υπέρ του ομιλητή.
Στην δεύτερη εκδοχή το «πρέπει» μετριάζεται από το «νομίζω». Ο ομιλητής προτείνει αλλά δεν επιβάλλει. Η γλώσσα κατασκευάζει μία σχέση περίπου ισοτιμίας.
Στην τρίτη εκδοχή η έκφραση «αναρωτιέμαι αν …» υπογραμμίζει την επιφυλακτικότητα του ομιλητή. Εδώ η γλώσσα πάλι κατασκευάζει μία άνιση σχέση, αλλά αυτή τη φορά υπέρ του ακροατηρίου.
Τέλος, η χρήση του α προσώπου πληθυντικού «να αντιμετωπίσουμε» δηλώνει πως ο ομιλητής θεωρεί τον εαυτό του μέρος της ομάδας. Στο σημείο αυτό θα μπορούσαμε να ζητήσουμε από τους μαθητές μας (αντί να κλίνουν την υποτακτική «να αντιμετωπίσω») να αλλάξουν το πρόσωπο μέσα στα αποσπάσματα (π.χ. να αντιμετωπίσετε, να αντιμετωπίσουν) και να σκεφτούν αν η σχέση του ομιλητή με την ομάδα παραμένει όπως πριν.
Όπως γίνεται κατανοητό από τα παραπάνω μιλάμε για μια γραμματική των σημασιών και όχι μια γραμματική των μορφών (δηλ. πώς αλλάζουν κομμάτια της λέξης όταν τα επεξεργαστούμε απομονωμένα από το συμφραστικό και κοινωνικό τους πλαίσιο) η οποία αντιμετωπίζει τη γλώσσα στατικά. Ως μία γλώσσα άκαμπτη και χωρίς νόημα, σα να πρόκειται για αμετάβλητο σύστημα στοιχείων στο κοινωνικό κενό και όχι δυναμική αλληλεπίδραση στο κοινωνικό γίγνεσθαι.
Συμπέρασμα: η επιλογή διαφορετικών λεξικογραμματικών στοιχείων πραγματώνει διαφορετικά νοήματα και επομένως εκφράζει (ή διαμορφώνει) διαφορετικές κοινωνικές σχέσεις.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Εκδήλωση αφιέρωμα στον Μίκυ Θεοδωράκη

Ο Σύλλογος Δασκάλων του Δημοτικού Σχολείου Ασπροβάλτας
Σας καλεί στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημοτικού Σχολείου την Κυριακή 8/11/2015 το απόγευμα στις 6:30 σε ένα αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη.
Την εκδήλωση θα εμπλουτίσει με το τραγούδι του
ο Σωτήρης Μπαλλάς.
Η εκδήλωση είναι ανοιχτή για κάθε ενδιαφερόμενο.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΣΠΡΟΒΑΛΤΑΣ

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Νέο Έγγραφο του Microsoft Office Word

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε