Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Εισαγωγή

Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου επιδιώκει την εξασφάλιση των απαραίτητων συνθηκών για την καλύτερη δυνατή επίτευξη των στόχων της σχολικής μονάδας και την ολόπλευρη , αρμονική ανάπτυξη των πνευματικών, σωματικών και ψυχικών δυνάμεων των μαθητών/τριών που δημιουργεί ισορροπημένες και ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές/τριες ζουν πολλές ώρες μαθαίνοντας, δημιουργώντας, παίζοντας, κάνοντας φιλίες, διαμορφώνοντας χαρακτήρα, στάσεις και αξίες ζωής.

Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά και μεθοδικά το πολυδιάστατο έργο του σχολείου είναι απαραίτητη προϋπόθεση η συμφωνία όρων και κανόνων.

Στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου Ασωπίας , που ακολουθεί ,περιγράφονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες.

Η σύνταξή του έγινε μετά από έναν γόνιμο διάλογο και τη σύμφωνη γνώμη μεταξύ των μελών του Σχολικού Συμβουλίου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας :

της διεύθυνσης του σχολείου ,των εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών/τριών , των γονέων και κηδεμόνων.

1. Βασικές αρχές και στόχοι του εσωτερικού κανονισμού

Ο « Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της Σχολικής Μονάδας» περιλαμβάνει το σύνολο των παραμέτρων που διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες οι οποίες αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση.

Περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου.

Επιδιώκει την επιτυχία του εκπαιδευτικού έργου με την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία δημιουργώντας αξιοπρεπείς και αποδοτικές συνθήκες διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας .

2. Λειτουργία του Σχολείου

Α) Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος καθώς και του ολοήμερου προγράμματος, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και η λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠAIΘ (Προεδρικό διάταγμα Υπ’ αριθμ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Ανακοινώνονται στους γονείς και τους μαθητές/τριες με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Για το σχολικό έτος 2021-2022 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

  • 08:00 – 08:15 υποδοχή μαθητών/τριών,
  • 08:15 έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου,
  • 13:15 λήξη υποχρεωτικού προγράμματος – αποχώρηση μαθητών/τριών.

Ολοήμερο πρόγραμμα

  • (μόνο για τους μαθητές/τριες που έχουν εγγραφεί στο ολοήμερο πρόγραμμα)
  • 13:20 έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων του ολοήμερου προγράμματος,
  • 16:00 λήξη των δραστηριοτήτων του ολοήμερου προγράμματος.

Οι γονείς των μαθητών/τριών που είναι εγγεγραμμένοι στο ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο (στις 15:00 ή στις 16:00).

Β) Προσέλευση – Παραμονή στο Σχολείο και Αποχώρηση από αυτό.

Φοίτηση

Το σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης κι οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής.

Γ ι’ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών/τριών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους.

Η φοίτηση των μαθητών/τριών στο δημοτικό σχολείο είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/ την εκπαιδευτικό της τάξης, ο/η οποίος/α καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ.

Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος – ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).

Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.)

Προσέλευση μαθητών/τριών

Η προσέλευση των μαθητών/τριών το πρωί γίνεται από τις 8:00 έως 8:15 από την κεντρική είσοδο.

Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές/τριες στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες αποχωρούν. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους, αφού βεβαιωθούν ότι αυτά εισήλθαν στο προαύλιο, παραμένουν έξω από αυτό.

Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/τριών δεν παρευρίσκεται ,χωρίς άδεια, στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής/τρια καθυστερήσει δικαιολογημένα έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του, ενημερώνει τη διευθύντρια και πηγαίνει στην τάξη του.

Σε περίπτωση που η αργοπορία γίνεται κατ’ εξακολούθηση, ειδοποιείται ο γονέας κηδεμόνας του μαθητή/της μαθήτριας.

Η διευθύντρια και οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι για την ασφάλεια των παιδιών να διατηρούν τις θύρες εισόδου και εξόδου του σχολείου κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.

Η κεντρική είσοδος κλείνει στις 8.20.

Ειδικότερα για το διάστημα που εφαρμόζονται τα μέτρα κατά της εξάπλωσης του covid-19 :

Η είσοδος των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο γίνεται με επίδειξη βεβαίωσης αρνητικού αποτελέσματος. Οι μαθητές/τριες θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους κάθε ημέρα και θα την επιδεικνύουν υποχρεωτικά στους εκπαιδευτικούς το πρωί της Τρίτης και της Παρασκευής κατά την είσοδό τους στο σχολείο ή όποτε τους ζητηθεί.

Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα, προ Τρίτης και Παρασκευής και έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα.

Οι γονείς δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet. Η είσοδος των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο γίνεται με επίδειξη βεβαίωσης αρνητικού αποτελέσματος καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test. Για τους μαθητές και τις μαθήτριες εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, μπορεί να συμπληρώνεται χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος .

Στην περίπτωση που μαθητής/τρια δεν επιδείξει τη σχολική κάρτα κατά την είσοδό του/της στο σχολείο, παραμένει στον ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί στο σχολική μονάδα για την αποφυγή περαιτέρω μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, μέχρις ότου οι γονείς/κηδεμόνες τον/την παραλάβουν τηρουμένων όλων των ισχυόντων μέτρων προστασίας.

Υποχρεωτική χρήση μάσκας

Η χρήση προστατευτικής μάσκας (απλής χειρουργικής ή υφασμάτινης με κατάλληλες προδιαγραφές) είναι υποχρεωτική για τους/τις μαθητές/τριες σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων. Η χρήση της προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) στους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων, β) στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων, γ) στα μέσα μεταφοράς μαθητών.

Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/ άθλησης. Επειδή δεν θα γίνεται χρήση μάσκας όταν τα παιδιά τρώνε ή πίνουν, κατά το μάθημα της γυμναστικής ή όταν τα παιδιά έχουν έντονη σωματική άσκηση, στις περιπτώσεις αυτές θα τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις .

Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να έχουν μαζί τους δυο τουλάχιστον μάσκες μέσα σε ξεχωριστά σακουλάκια τροφίμων μεγάλου μεγέθους για να είναι εύκολα στη χρήση τους ( κάθε μάσκα στο δικό της σακουλάκι).

Συγκέντρωση Μαθητών/τριών – Προσευχή

Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών/τριών και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στον χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

Κατά το διάστημα που εφαρμόζονται τα μέτρα κατά της εξάπλωσης της covid-19, οι μαθητές/τριες εισέρχονται στις αίθουσες διδασκαλίας όπου τους περιμένουν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν την 1η ώρα. Η προσευχή πραγματοποιείται μέσα στην αίθουσα πριν την έναρξη του μαθήματος.

Διάλειμμα Μαθητών/ τριών

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες βγαίνουν στο προαύλιο, στον χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Ο εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος από την αίθουσα διδασκαλίας ενώ πρέπει να φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του.

Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/τριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους εκπαιδευτικούς ο χώρος παραμονής των μαθητών/τριών. Κανένας και για κανέναν λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές/τριες παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα, που πιθανόν αντιμετωπίσουν, απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα προσέρχονται στον χώρο συγκέντρωσης και περιμένουν να τους παραλάβει και να τους συνοδέψει στην αίθουσα διδασκαλίας ο εκπαιδευτικός που διδάσκει την ώρα εκείνη. Εισέρχονται προσεκτικά στην αίθουσα χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται ενώ όσοι έχουν γυμναστική παραμένουν στο προαύλιο.

Για οποιοδήποτε θέμα, παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, απευθύνονται στον ανάλογο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας και σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη, απευθύνονται στη διευθύντρια του σχολείου.

Αποχώρηση Μαθητών/τριών από το σχολείο

Οι μαθητές/τριες δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά, αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης ή η διευθύντρια.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

Οι μαθητές/τριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι ,αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει. Σε κάθε περίπτωση αργοπορίας οι μαθητές θα παραμένουν στο χώρο του Ολοήμερου τμήματος και από εκεί θα γίνεται η παραλαβή τους από τους γονείς – κηδεμόνες.

Σε καμία περίπτωση δεν παραμένουν τα παιδιά μόνα τους στο προαύλιο. Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους/τις μαθητές/τριες κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και να τους περιμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/τριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο το διάστημα αυτό που τηρούνται τα μέτρα κατά της εξάπλωσης της covid-19 και για να μην υπάρξει συνωστισμός γίνεται από τις δύο εισόδους του σχολείου στις 13.15 (Α΄,Β΄ και Ε΄ από τη μία είσοδο και Γ΄,Δ΄ και ΣΤ΄ από τη δεύτερη)

Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022

α. Όλως εξαιρετικά, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2021-2022 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους/στις μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τη Διευθύντρια σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων .

β.Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

γ. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική για τους/τις μαθητές/τριες.

δ. Ωρολόγιο Πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

3. Συμπεριφορά- Δικαιώματα-Υποχρεώσεις

  1. Η Διευθύντρια
  • Είναι υπεύθυνη για την τήρηση των κανόνων και όρων απ’ όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων και των μαθητών/τριών.
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τα προγράμματα εκπαίδευσης.
  • Εξασφαλίζει τα απαραίτητα παιδαγωγικά μέσα και εργαλεία.
  1. Οι εκπαιδευτικοί
  • Εκπαιδεύουν τους/τις μαθητές/τριες σύμφωνα με το πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής εφαρμόζοντας τις κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίες με βάση τις ανάγκες των μαθητών/τριών.
  • Σέβονται την προσωπικότητα των μαθητών/τριών τους.
  • Φροντίζουν για την πρόοδό τους και ενδιαφέρονται για τις συνθήκες και τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά τους.
  • Μεριμνούν για την αρμονική συνεργασία και επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες τους.
  • Συνεργάζονται με τη διευθύντρια και τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση των προβλημάτων.
  • Δίνουν στα παιδιά εργασίες για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη .Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα.
  1. Κάθε μαθητής/τρια

Δικαιούται

  • Να ζητά διευκρινίσεις για το μάθημα, να διατυπώνει σκέψεις και κρίσεις, να εκφράζει απορίες και γενικότερα να επιδιώκει την πληρέστερη κατανόηση του μαθήματος.

  • Να παίρνει μέρος σε όλες τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του σχολείου (εκδρομές, θεατρικές επισκέψεις, ανταλλαγές, σχολικές γιορτές, εκπαιδευτικά προγράμματα, αθλητικές συναντήσεις, διαγωνισμούς επιστημονικών και κοινωνικών φορέων κ.λπ.).

  • Να ζητήσει τη βοήθεια του εκπαιδευτικού του σε προσωπική βάση, ώστε να επιλύσει συσσωρευμένες απορίες για το μάθημα , να ζητήσει απαντήσεις, διευκρινίσεις που θα τον διευκολύνουν να παρακολουθήσει καλύτερα την εξέλιξη του συγκεκριμένου μαθήματος. Η βοήθεια αυτή μπορεί να δοθεί, ύστερα από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό, στο χρόνο που θα θεωρήσει ο εκπαιδευτικός κατάλληλο και φυσικά στο χώρο του σχολείου .

Οφείλει

  • Να συμπεριφέρεται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές/τριες του και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του σχολείου.
  • Να αποφεύγει κάθε μορφή βίας και εκφοβισμού.
  • Να ελέγχει τη συμπεριφορά του. Η μη αποδεκτή συμπεριφορά αντιμετωπίζεται αναλόγως και κατά περίπτωση από τον εκπαιδευτικό της τάξης, τη διευθύντρια του σχολείου και τον σύλλογο διδασκόντων, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων να τηρεί τους κανόνες της τάξης.

  • Να παρακολουθεί και να συμμετέχει ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και να μην παρακωλύει το μάθημα, σεβόμενος/η το δικαίωμα των συμμαθητών/τριών τους για μάθηση.

  • Να προσέχει τη συμπεριφορά του/της κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για λόγους πρόληψης ατυχημάτων.

  • Να παίζει και να κινείται στους υποδεικνυόμενους αύλειους χώρους, φροντίζοντας αυτοί να διατηρούνται καθαροί όπως κι οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες).

  • Να δείχνει την απαιτούμενη προσοχή και υπευθυνότητα και να τηρεί σχολαστικά τις οδηγίες λειτουργίας κατά τη χρήση του διαδραστικού πίνακα, των ηλεκτρονικών υπολογιστών, των εποπτικών μέσων, του αθλητικού υλικού και λοιπής υλικοτεχνικής υποδομής.

  • Να σέβεται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών/τριών του.

  • Να προστατεύει το σχολικό κτίριο καθώς όλοι οφείλουμε να προσέχουμε τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε πολλές ώρες την ημέρα. Γι’ αυτό διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, δεν γράφουμε στα θρανία και τους τοίχους, δεν προκαλούμε φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό.

  • Να ακολουθεί τις υποδείξεις των συνοδών εκπαιδευτικών στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές καθώς και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός σχολείου.

Εν κατακλείδι, οι μαθητές/τριες είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τον κανονισμό του σχολείου. Κάθε άλλο θέμα που ανακύπτει και δεν προβλέπεται στον παρόντα κανονισμό αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση από τη διευθύντρια και τον σύλλογο διδασκόντων του σχολείου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη νομοθεσία.

IV. Κάθε γονέας και κηδεμόνας

  • Φροντίζει ώστε ο/η μαθητής/τρια να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνει σε περίπτωση απουσίας του.

  • Συνεργάζεται αρμονικά με τη Διευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς του παιδιού του.

  • Ενημερώνει και προσκομίζει έγγραφα για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζει το παιδί του ( θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οικογενειακής κατάστασης κ.ά.) και επηρεάζει την επίδοση και συμπεριφορά του στο σχολείο.

  • Ενημερώνεται για τη λειτουργία του σχολείου διαβάζοντας προσεκτικά τις έντυπες ανακοινώσεις που δίνονται στο παιδί του από το σχολείο.

  • Οφείλει να επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνει άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους .

  • Οφείλει επίσης να διαβάζει προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρει το παιδί στο σπίτι ή στέλνονται μέσω μηνυμάτων από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Myschool ή στο ιστολόγιο (blog) του σχολείου(https://blogs.sch.gr/dimasop/).

4. Παιδαγωγικός έλεγχος

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο.

Είναι αυτονόητο ότι οι ποινές ως εξωτερικό κίνητρο δεν έχουν αποτελέσματα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών/τριών και, ως εκ τούτου, δεν προκρίνονται από την Παιδαγωγική Επιστήμη.

Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Για την αντιμετώπιση των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες ή και προβλήματα συμπεριφοράς, ο εκπαιδευτικός της τάξης συνεργάζεται με τη Διευθύντρια, τον εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης, τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο της λειτουργίας της ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών/τριών , με τα οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., την αρμόδια Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης, καθώς και τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους φορείς για την προστασία και την υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

Η αλλαγή περιβάλλοντος του μαθητή είναι το έσχατο μέτρο παιδαγωγικού ελέγχου και μπορεί να γίνει με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων: α) όταν πρόκειται για αλλαγή τμήματος, β) με τη συναίνεση του γονέα/κηδεμόνα όταν πρόκειται για αλλαγή σχολείου.

5.Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

Οι μαθητές/μαθήτριες :

Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διευθύντρια του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους .

Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).

Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

  • Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  • Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος .
  • Απευθύνονται στη Διευθύντρια.

Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.

Η Διευθύντρια του Σχολείου και ο Σύλλογος των Διδασκόντων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της Σχολικής Βίας/Εκφοβισμού:

  • Εξηγούν στους μαθητές την έννοια και το περιεχόμενο των Δικαιωμάτων του

Παιδιού, έτσι ώστε να κατανοούν την αξία του σεβασμού στη ζωή τους.

  • Αναπτύσσουν δράσεις που καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και διευκολύνουν την προσέγγιση, συνεργασία και τη γεφύρωση τυχόν διαφορών μεταξύ των συνομηλίκων.
  • Βοηθούν τους μαθητές/τις μαθήτριες στην επικοινωνία και στη συνδιαμόρφωση κανόνων, που να διέπουν τις σχέσεις τους και τρόπων επίλυσης συγκρούσεων και αντιμετώπισης επιθετικών-βίαιων συμπεριφορών.
  • Αποφεύγουν να κατηγορούν ή να προσβάλλουν τους μαθητές/τις μαθήτριες που παραφέρονται, προτιμώντας να τους εξηγούν τις συνέπειες των βλαπτικών συμπεριφορών, τόσο για τους θύτες όσο και για τα θύματα, χωρίς την παρουσία τρίτων ατόμων.
  • Γενικότερα, σε περιπτώσεις που συμπεριφορές μαθητών/τριών προβληματίζουν τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο ζητά τη συνδρομή καταρχήν των αρμοδίων Σ.Ε.Ε. – ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και Σ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης.

Στις περιπτώσεις όπου κρίνεται απαραίτητη η συνδρομή ψυχοκοινωνικής υπηρεσίας για την αντιμετώπιση προβλημάτων σε επίπεδο ανηλίκου (συναφή ψυχοσυναισθηματικά ζητήματα )ή και οικογένειας (δυσλειτουργίες και συνοδές συμπεριφορές) :

  • Γίνεται πρόταση στους γονείς για προσφυγή σε δημόσιες υπηρεσίες της κοινότητας.

Εφόσον δεν υπάρχει ανταπόκριση από τους γονείς, η πρόταση αυτή μπορεί να λάβει χαρακτήρα γραπτής σύστασης, με την υπενθύμιση του καθήκοντος των γονέων να συνεργάζονται με το σχολείο και κάθε αρμόδια υπηρεσία για το συμφέρον των παιδιών τους.

  • Αν το σχολείο διαπιστώσει ότι σοβαρά προβλήματα στην οικογένεια εμποδίζουν τη λήψη κατάλληλων μέτρων για την φροντίδα του μαθητή/της μαθήτριας, μπορεί να ενημερώσει την εισαγγελία ανηλίκων για την περαιτέρω διερεύνηση της πιθανότητας ο γονεϊκός ρόλος να ασκείται πλημμελώς και για τη λήψη των αναγκαίων πρόσφορων μέτρων (Αστ.Κωδ. αρθρ.1532).

Για περιστατικά που λαμβάνουν χώρα εκτός της σχολικής μονάδας, όπως στην είσοδο-έξοδο του σχολείου, σε δρόμους ή πλατείες ή/και στο διαδίκτυο, το σχολείο έχει δυνατότητα παρέμβασης, εφόσον προκαλούνται προφανείς ανεπιθύμητες συνέπειες και στη σχολική ζωή και καθημερινότητα, όπως π.χ. απειλές, εκφοβισμός, στοχοποίηση μαθητών/τριών, κ.λπ. Στις περιπτώσεις αυτές, εφόσον τα περιστατικά υποπίπτουν στην αντίληψη, ή/και τίθενται υπόψη των εκπαιδευτικών, οι ενέργειες τους είναι σκόπιμο να κατευθύνονται κυρίως στην συμφιλίωση, την αποτροπή επανάληψης των πράξεων που προξενούν δυσάρεστα συναισθήματα σε μαθητές /τριες, και την αποκατάσταση τυχόν βλάβης που έχει προκληθεί (π.χ. με ρητή έκφραση συγνώμης, κ.λπ).

6. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά θα εφαρμοστούν τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» σε όλα τα τμήματα του Σχολείου που αφορούν τις θεματικές ενότητες: Ζω καλύτερα- Ευ ζην, Φροντίζω το περιβάλλον, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ, Δημιουργώ και Καινοτομώ, με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες .

Για τη συμμετοχή του/της μαθητή/τριας σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές επισκέψεις με ή χωρίς τη χρήση μεταφορικών μέσων, είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης, το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του Γονέα – Κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.

Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (Α.Δ.Υ.Μ.) για τους μαθητές/τις μαθήτριες των Α΄ και Δ΄ τάξεων και θα πρέπει να προσκομίζεται έγκαιρα, εντός των χρονικών ορίων που ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων.

Κατά το διάστημα που εφαρμόζονται τα μέτρα κατά της εξάπλωσης του covid-19, πραγματοποιούνται, λαμβανομένων υπόψη πάντοτε και των επιδημιολογικών δεδομένων που επικρατούν κάθε φορά, εκπαιδευτικές εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις, σχολικοί περίπατοι, εκπαιδευτικές επισκέψεις με τήρηση όλων των μέτρων απόστασης και ατομικής υγιεινής, καθώς και τη διασφάλιση τη μη ανάμειξης διαφορετικών ομάδων.

7.Συνεργασία Σχολείου –Οικογένειας –Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων, όμως, ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.

Φυσικοί κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας είναι ο πατέρας και η μητέρα του, εφόσον κατοικούν στην ίδια πόλη που βρίσκεται το σχολείο. Διαφορετικά, θα πρέπει να ορίσουν οι ίδιοι με έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας.

Οι γονείς- κηδεμόνες εγγράφουν τον μαθητή/ τη μαθήτρια στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τη Διευθύντρια και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το παιδί και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο. Ιδιαίτερα πρέπει γνωστοποιούν στον/η δάσκαλο/α της τάξης και στη Διευθύντρια κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή/της μαθήτριας.

Οι γονείς-κηδεμόνες δικαιούνται να έχουν πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το παιδί τους και γι’ αυτό ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο/τη δασκάλα της τάξης. Για το λόγο αυτό ο εκπαιδευτικός ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας. Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με τη Διευθύντρια.

Οι γονείς οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Μια φορά το μήνα για να πληροφορούνται την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών.( Η συγκεκριμένη ενημέρωση κατά το διάστημα που ισχύουν τα μέτρα κατά της εξάπλωσης του covid-19 θα πραγματοποιείται τηλεφωνικά σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες που ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων )
  • Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας προσέλευσης, οι έλεγχοι θα δίνονται μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του γονέα – κηδεμόνα με τον εκπαιδευτικό της τάξης.
  • Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τη διευθύντρια ή τον εκπαιδευτικό της τάξης
  • Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου
  • Στις ειδικές συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων
  • Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή/τρια και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που ενημερώνεται είναι ο γονέας – κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί παιδί στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει ενημερώνουν τον/τη δάσκαλο/α της τάξης ή τη διευθύντρια οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.

Κανείς ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια (με εξαίρεση την περίπτωση επείγουσας πρωινής ενημέρωσης εκπαιδευτικού από γονέα για κάποιο έκτακτο γεγονός). Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου . Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του καλό είναι να παραδίδεται αυτό από τον γονέα σε δάσκαλο/α του σχολείου .

Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια της Διευθύντριας.

ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΩΝ

ΣΥΜΒΑΤΩΝ ΜΕ ΛΟΙΜΩΞΗ COVID -19

Εάν ένας/μια μαθητής/τρια εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων .

Σε περίπτωση που ένας/μια μαθητής/τρια εκδηλώσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 στο σχολείο παραμένει στον ειδικό χώρο που έχει διαμορφωθεί για την αποφυγή περαιτέρω μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, μέχρις ότου οι γονείς/κηδεμόνες τον/την παραλάβουν τηρουμένων όλων των ισχυόντων μέτρων προστασίας.

Στη συνέχεια :

– Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και σε συνεργασία με αυτούς. Εφόσον, σύμφωνα με την αξιολόγηση αυτή, ο/η μαθητής/τρια χαρακτηριστεί ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 χωρίς να υπάρχει εναλλακτική διάγνωση πρέπει να γίνει εργαστηριακό διαγνωστικό τεστ για COVID-19. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση αυτή, δεν συστήνεται η διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test). Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο/η μαθητής/τρια παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ η σχολική μονάδα συνεχίζει τη λειτουργία της.

Εάν η ιατρική αξιολόγηση που έγινε σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι δεν προκύπτουν ενδείξεις λοίμωξης COVID-19,τότε ο/η μαθητής/τρια μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο όταν τα συμπτώματα υποχωρήσουν ή παρέλθει τυχόν άλλο, πέρα από COVID-19, πρόβλημα υγείας. Για την επιστροφή στο σχολείο ακολουθούνται συστηματικά οι διαδικασίες του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου.

Εάν από την ιατρική αξιολόγηση προκύπτει ότι ο/η μαθητής/τρια είναι ύποπτο κρούσμα διενεργείται διαγνωστικό τεστ για COVID-19. Στην περίπτωση που δεν πραγματοποιήθηκε τεστ παρά τις συστάσεις, δεν πρέπει να προσέλθει στο σχολείο για δέκα (10) ημέρες από την έναρξη των συμπτωμάτων και μέχρι να έχουν συμπληρωθεί τρία (3) εικοσιτετράωρα απυρεξίας χωρίς τη λήψη αντιπυρετικού και να έχουν βελτιωθεί τα συμπτώματα. Για την επιστροφή στο σχολείο ακολουθούνται συστηματικά οι διαδικασίες του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου.

Επιστροφή στο σχολείο ατόμων με επιβεβαιωμένη νόσο COVID-19

Ο μαθητής/τρια μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την παρέλευση τουλάχιστον δέκα (10) ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων και την πάροδο τριών (3) εικοσιτετραώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών και τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων .

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και γι’ αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου αλλά και με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου.

8. Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Έτσι οι μαθητές/τριες προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.

Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του .

9. Βιβλιοθήκη

Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να δανειστεί βιβλία για όσες ημέρες ορίζουν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της τάξης. Τα δανειζόμενα έντυπα της βιβλιοθήκης πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση, αλλιώς ο/η μαθητής/τρια οφείλει να τα αντικαταστήσει με άλλα καινούργια.

10. Άλλα θέματα

  1. Προσωπικά δεδομένα

  • Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

ΙΙ. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

  • Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται στην αρχή της σχολικής χρονιάς το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η Διευθύντρια του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

  • Σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθύντρια οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

  • Το διδακτήριο εκκενώνεται σύμφωνα με το σχέδιο, που έχει εκτελεστεί κατά τις ασκήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί για την καλύτερη ετοιμότητα προσωπικού και μαθητών.
    Στις περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες δεν βρίσκονται στις δικές τους αίθουσες, αλλά σε άλλο χώρο του διδακτηρίου, όπως κατά τη διάρκεια του ολοήμερου ή στο εργαστήριο πληροφορικής κ.ά. τότε ακολουθούν όσα προβλέπονται από το σχέδιο εκκένωσης.

  • Τα τμήματα που ήδη βρίσκονται στην αυλή κατευθύνονται στον ορισμένο χώρο συγκέντρωσης.

Διαδικασία εκκένωσης διδακτηρίου σύμφωνα με το σχέδιο

 

Σε περίπτωση που αποφασισθεί η διακοπή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων , οι γονείς/κηδεμόνες παραλαμβάνουν τους μαθητές/μαθήτριες από την κάτω είσοδο.

Νομοθεσία

· Ν.4692/2020,«Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

Ν. 4823/2021: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»
· ΠΔ 79/2017,«Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων» καθώς και οι σχετικές τροποποιήσεις του.
· Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ με αρ. Φ7/ 111089/Δ1 / 09-09-2021 με θέμα : «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021-2022»
· Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ με αρ.Φ.7/51340/Δ1 /10-05-2021 με θέμα : «Ενέργειες Προγραμματισμού του Εκπαιδευτικού Έργου των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021-2022 – Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος – Λήξη διδασκαλίας μαθημάτων σχολικού έτους 2020-2021»

ΚΥΑ με αριθμ. 111525/ΓΔ4/09-09- 2021 με θέμα: «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022»

ΚΥΑ με αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 55254/09-09-2021με θέμα: «Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»

Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ με αρ Φ.201.011.573.Α1 /7-9-2021 με θέμα:«Εφαρμογή οδηγιών Πολιτικής Προστασίας και Πολιτικής Άμυνας στις Σχολικές Μονάδες »
· Εγκύκλιοι του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Υγείας για την προστασία από την COVID-19
· ∆ιεθνής Σύµβαση για τα ∆ικαιώµατα του Παιδιού(1989)-Συνήγορος του Παιδιού

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *