17 Νοέμβρη

    ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου, κορυφαίο σύμβολο αντίστασης και αγώνα, ξεκίνησε από το χώρο της Παιδείας, για την Παιδεία, αλλά πρωτίστως για τη Δημοκρατία. Μας εμπνέουν πάντοτε τα ιδεώδη και η πλούσια κληρονομιά των ηρώων του Πολυτεχνείου, και μας γεμίζουν δύναμη και αποφασιστικότητα για όλα εκείνα για τα οποία αξίζει να μαχόμαστε καθημερινά.   Καθημερινή μάχη     για τη  ζωή  και  την  ελευθερία,    για τη  δημοκρατία,   για  την  παιδεία,       για το όνειρο και την πράξη.

Τιμή και δόξα στους ήρωες του ’40!!!!!

 

Είδα στο πρόσωπο των στρατιωτών μου τη λάμψη που είναι ικανός ο Ελληνισμός ν’ αναδύσει όταν πιστεύει στο δίκιο του. Και γνώρισα από πολύ κοντά την αψηφισιά του θανάτου, την ακατάβλητη θέληση της ζωής.
Έγινε αιτία ο πόλεμος να συνειδητοποιήσω τι είναι ο αγώνας, ο ομαδικός πλέον και όχι ο προσωπικός. Θέλω να πω τι σημαίνει να μάχεσαι ενταγμένος σε μια ομάδα, που έχει ορισμένα ιδανικά, και να μάχεσαι κι εσύ γι’ αυτά.

Οδυσσέας Ελύτης