Φροντίζοντας τις σχέσεις, δυναμώνουμε την κοινότητά μας

Με την ολοκλήρωση του τριημέρου Δράσεων Πρόληψης με τίτλο «Φροντίζοντας τις σχέσεις, δυναμώνουμε την κοινότητά μας», που πραγματοποιήθηκε από τις 5 έως τις 7 Μαΐου 2026 για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς του νησιού μας, το Σχολείο μας  θα ήθελε να εκφράσει τις θερμές του ευχαριστίες προς την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Πρόληψης «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ» για την ουσιαστική παρουσία, την εξαιρετική συνεργασία και την πολύτιμη συμβολή της στην υλοποίηση των δράσεων.

Στο σχολείο μας, οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν στις 6 Μαΐου 2026 και έδωσαν την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργικές συζητήσεις γύρω από σημαντικά ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις, την επικοινωνία, τη συνεργασία και την ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τα στελέχη του «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ» για την επιστημονική τους κατάρτιση, τη ζεστή προσέγγιση και τη διαρκή στήριξή τους, τον Δήμο Αμοργού για την αμέριστη βοήθειά του, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την πολύτιμη συμβολή του καθώς και όλους όσους συνέβαλαν στην επιτυχή πραγματοποίηση του τριημέρου.

Βιωματική δράση συνεργασίας από παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς.Τελική ομαδική εργασία του σεμιναρίου.

Ευχαριστήριο εκδρομών

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε’ και Στ’ τάξεων πραγματοποίησαν το μήνα Απρίλιο εκπαιδευτικές εκδρομές στην Πάρο και στην Αθήνα αντίστοιχα όπου επισκέφτηκαν την Βουλή των Ελλήνων και διάφορα μουσεία και πραγματοποιήσαν ποικίλες διασκεδαστικές και ενημερωτικές  συναντήσεις.

Προκειμένου να μειωθεί το κόστος συμμετοχής των μαθητών, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, πραγματοποιήθηκαν κάποιες δράσεις όπως κατασκευή και πώληση ημερολογίων, εκδήλωση για το έθιμο των  καλάντων και λαχειοφόρος αγορά.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε  τις επιχειρήσεις που πρόσφεραν δώρα για την λαχειοφόρο αγορά και όλους εκείνους που στήριξαν τις δράσεις μας  και ιδιαίτερα τον πατέρα Αντώνιο Δεσποτίδη και τους κυρίους Παύλο Μελά, Κωστή Γιαννακό και Παρασκευά Ρούσσο οι οποίοι συμμετείχαν εθελοντικά στην χριστουγεννιάτικη εκδήλωση για την αξία του εθίμου των καλάντων.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Σύλλογο Γονεών και Κηδεμόνων για την προθυμία και την συνεργασία που είχαμε καθώς και σε όλους τους μαθητές και τους γονείς που συμμετείχαν ενεργά και μας υποστήριξαν.

Οι δασκάλες της Ε’ και της Στ΄τάξης

 

Εκπαιδευτικές Εκδρομές Έ και ΄Στ τάξεων

Έ τάξη

Το διήμερο 23 και 24 Απριλίου οι μαθητές της Έ τάξης επισκέφτηκαν την Πάρο όπου ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Γλυπτικής του Ν. Περαντινού στην Μάρπησσα, στο Μουσείο Κυκλαδικής Λαογραφίας στην Αλυκή, στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στην μικροζυθοποία “56 ISLE”. Στο τέλος, συμμετείχαν ενεργά σε δίωρο βιωματικό εργαστήριο σε συνεργασία με τον Θησέα,το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας με θέμα:” Σύσφιξη σχέσεων-εμπιστοσύνη-αλληλοσεβασμός”.

Η Δασκάλα της τάξης κα Νικολή Χαρίκλεια

Από την εκδρομή της Έ τάξης.

 

΄Στ τάξη

Η εκδρομή της Στ’ τάξης του δημοτικού σχολείου Αιγιάλης Θολαρίων Αμοργού στην Αθήνα το διάστημα 31Μαρτίου – 4 Απριλίου γέμισε την δεξαμενή των συναισθημάτων μας με προσμονή, χαρά , αγάπη και γέννησε τις πιο μοναδικές στιγμές που πάντα θα μας δένουν! Επισκεφτήκαμε τη Βουλή, το μουσείο Σχολικής Ζωής, το Νομισματικό Μουσείο και το Πολεμικό Μουσείο. Απολαύσαμε την Θεατρική Παράσταση “Φιλάργυρος”, κάναμε βόλτες, ψώνια, πήγαμε σινεμά ενώ μπήκαμε και στις περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων μέσω της επίσκεψης μας σε ένα escape room. Παίξαμε, γελάσαμε με την ψυχή μας, κάναμε πρωταπριλιάτικες φάρσες, πάρτι έκπληξη για τα γενέθλια μιας μαθήτριας μας μα πάνω από όλα πλέξαμε μαζί δεσμούς εμπιστοσύνης, φιλίας και αγάπης που μήτε η καρδιά, μήτε το μυαλό θα λησμονήσει…Η εκδρομή αυτή ήταν ένα μάθημα για όλους μας…Μας έδειξε ότι το σχολείο είναι η άλλη μας οικογένεια!

Η Δασκάλα της τάξης κα Προμπονά Γεωργία

Από την εκδρομή της ΄Στ τάξης

 

 

Εργαστήρι ζωγραφικής σε πέτρες

Στις 25 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ένα δημιουργικό εργαστήριο ζωγραφικής σε πέτρα, στο πλαίσιο συνεργασίας του σχολείου μας με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από την αξία της εθελοντικής αιμοδοσίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό, δημιουργώντας μικρά συμβολικά δώρα για τους αιμοδότες, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την πολύτιμη προσφορά τους προς τον συνάνθρωπο.

Η πρωτοβουλία για τη δράση ανήκει στον Αμοργιανό ποιητή και υποστηρικτή της εθελοντικής αιμοδοσίας, κύριο Λευτέρη Πολυκρέτη, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την όμορφη ιδέα και τη συνεργασία. Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν στη διευθύντρια του σχολείου μας, κυρία Φωτεινή Γεωργιάδου, για τη στήριξη και τη συμβολή της στην υλοποίηση της δράσης, καθώς και για την ευκαιρία που έδωσε στους μαθητές να συμμετάσχουν ενεργά σε μια τόσο όμορφη και ουσιαστική πρωτοβουλία. Ευχαριστίες  και συγχαρητήρια αξίζουν επίσης, σε όλα τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων για την πολύτιμη εργασία τους. Μάζεψαν πέτρες, βρήκαν σχέδια και γενικά δημιούργησαν και βοήθησαν με μεράκι και αμέριστη διάθεση.

Ευχαριστούμε επίσης τον Πολιτιστικό Σύλλογο «ΑΡΧΑΙΑ ΑΡΚΕΣΙΝΗ» για τη διαχρονική του προσφορά και τη διοργάνωση της αιμοδοσίας στην Αμοργό, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη στήριξη της τοπικής κοινωνίας.

Μέσα από τέτοιες δράσεις, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν αξίες όπως η αλληλεγγύη, η προσφορά και ο εθελοντισμός, κατανοώντας τη σημασία της αιμοδοσίας ως πράξης αγάπης και ανθρωπιάς.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή, τη δημιουργικότητα και την ευαισθησία που έδειξαν, καθώς και σε όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτής της όμορφης πρωτοβουλίας!

Εργαστήριο ζωγραφικής σε πέτρες με θέμα την αιμοδοσία και την αξία της. Δημιουργίες των μαθητών μας. Δημιουργίες των μαθητών μας.

Σχολική εκδρομή σε συνεργασία με την ομάδα ΛΑΟΝ και τον Σύλλογο Γονέων

Στις 27 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε σχολική εκδρομή στην Παναγία Επανωχωριανή της Λαγκάδας, σε συνεργασία με την ομάδα ΛΑΟΝ και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας. Οι μαθητές συμμετείχαν σε δεντροφυτεύσεις και στη δημιουργία φυτωρίου βολβών, αποκτώντας πολύτιμες εμπειρίες σχετικά με τη φροντίδα του περιβάλλοντος.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης πραγματοποιήθηκε και μια σύντομη ομιλία – συζήτηση για τη σημασία της προστασίας της φύσης, η οποία βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με όμορφα συναισθήματα και θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την ομάδα ΛΑΟΝ και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη συνεργασία και τη συμβολή τους στην επιτυχία της δράσης.

ΔεντροφύτευσηΦυτώριο βολβώνΦροντίδα φυτωρίου

Γιορτάζοντας την 25η Μαρτίου στο σχολείο μας

Με χαρά και υπερηφάνεια γιορτάσαμε στο σχολείο μας την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου.

Την παραμονή πραγματοποιήθηκε σχολική γιορτή από την Πέμπτη και την Έκτη τάξη. Μέσα από αφηγήσεις και τραγούδια, οι μαθητές τίμησαν την Ελληνική Επανάσταση και τους αφανείς ήρωες, συγκινώντας το κοινό.

Ανήμερα της επετείου, οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με τη δοξολογία, ακολούθησε η κατάθεση στεφάνου και ολοκληρώθηκαν με την παρέλαση των μαθητών, που συμμετείχαν με υπερηφάνεια.

Χρόνια πολλά!

Θεατρικό από την Έ και τη ΄Στ τάξη.Πρόσκληση

Ημέρα ποίησης

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου, το σχολείο μας πραγματοποίησε μια όμορφη και δημιουργική δράση στις 23 Μαρτίου 2026.

Στο πλαίσιο της δραστηριότητας, μοιράστηκαν στους μαθητές ποιήματα, τα οποία διάβασαν με ενδιαφέρον και έμπνευση. Στη συνέχεια, κάθε παιδί έγραψε κάποιους στίχους από το ποίημα και τους συνόδευσε με μια ζωγραφιά, εκφράζοντας με τον δικό του μοναδικό τρόπο τα συναισθήματα και τις σκέψεις του.

Όλα τα έργα των παιδιών συγκεντρώθηκαν και κολλήθηκαν σε ένα μεγάλο χαρτόνι, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό και πολύχρωμο κολάζ γεμάτο ποίηση και φαντασία.

Στη δράση συμμετείχαν όλες οι τάξεις του σχολείου μας, καθώς και όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός ζεστού και συνεργατικού κλίματος. Η ιδέα και η επιμέλεια της δράσης ανήκουν στην υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης, κα Στεφανοπούλου Ελένη, την οποία ευχαριστούμε θερμά για την πρωτοβουλία και την έμπνευσή της.

Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που έφερε τα παιδιά πιο κοντά στην ποίηση και ανέδειξε τη δημιουργικότητά τους!

Κολάζ με φωτογραφίες ποιητών και ποιήματα.Τα παιδιά κολλούν τις δημιουργίες τους.

 

ΑΜΟΡΓΟΡΑΜΑ

Την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2026 με χαρά υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας αντιπροσωπεία μαθητών και καθηγητών από το ΕΠΑΛ Αμοργού, οι οποίοι παρουσίασαν το πρόγραμμα «Αμοργόραμα».

Η παρουσίαση ήταν διαδραστική και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά μέσα από δραστηριότητες και συζήτηση. Το πρόγραμμα ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της βιωματικής μάθησης.

Ευχαριστούμε θερμά την ομάδα του ΕΠΑΛ Αμοργού για την επίσκεψη και την όμορφη εμπειρία που μας προσέφεραν!

https://www.amorgorama.com/el/

Διαδραστική παρουσίαση στον προτζέκτορα.Φύλλα εργασίαςΤα παιδιά μαθαίνουν για το αμοργόραμα με διαδραστικό τρόπο.

Ημέρα της γυναίκας

Με έναν διαφορετικό τρόπο γιορτάσαμε φέτος στο σχολείο μας την παγκόσμια ημέρα της γυναίκας, στις 8 Μαρτίου.

Στον χώρο της βιβλιοθήκης πραγματοποιήθηκαν δράσεις ανά ηλικιακή ομάδα μαθητών
(Α+Β τάξη, Γ+Δ τάξη, Ε+Στ τάξη).

Με αφορμή αποσπάσματα από τα βιβλία «Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες» του Ιουλίου Βερν, «Ιστορίες της Καληνύχτας για Επαναστάτριες» της Έλενα Φαβίλι και «Πηνελόπη της θάλασσας» της Τζέμα Σιρβέν που διαβάσαμε και τις ηρωίδες τους, παρατηρήσαμε, αναρωτηθήκαμε,  συζητήσαμε, εκφραστήκαμε και πήραμε θέση σε θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ισότητα των δύο φύλων και τα στερεότυπα.

Διερευνήσαμε τι συμβαίνει στον κόσμο και δώσαμε τις δικές μας προεκτάσεις στο ζήτημα μέσω ομαδικών εργασιών που συνθέσαμε και μέσω δραματοποίησης.

Ήταν τρία όμορφα και δημιουργικά δίωρα. Περάσαμε όμορφα, εμπνευστήκαμε από τις ιστορίες των γυναικών που εξετάσαμε, ενώ συνειδητοποιήσαμε πως παρόλη τη μεγάλη πρόοδο που έχει σημειωθεί στη μάχη για την πλήρη ισότητα, ο αγώνας συνεχίζεται. Είναι θέμα όλων, αγοριών και κοριτσιών ένας δίκαιος κόσμος. Ευχόμαστε να έρθει κάποτε μια μέρα που δε θα χρειάζεται πια να γιορτάζουμε τις γυναίκες, γιατί η ισότητα θα αποτελεί καθημερινότητα όλων και η κάθε φωνή θα ακούγεται εξίσου.

Δράσεις στη βιβλιοθήκη για την Ημέρα της ΓυναίκαςΔράση στη βιβλιοθήκη για την ημέρα της γυναίκας

Η δράση στην βιβλιοθήκη επεκτάθηκε και στο μάθημα των αγγλικών, όπου οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης ανακάλυψαν την ιστορία των φανταστικών αδερφών Μπροντέ. Παράλληλα, οι τοίχοι της τάξης φιλοξένησαν πορτρέτα και ιστορίες από σπουδαίες γυναίκες της ιστορίας, οι οποίες άλλαξαν τον κόσμο αποδεικνύοντας ότι το ” αδύνατο ” είναι απλώς μια λέξη. Οι μαθητές της Ε’ τάξης περιηγήθηκαν στην τάξη, εμπνεύστηκαν και παρουσίασαν με περηφάνια την αγαπημένη τους επιστήμονα, ερευνήτρια, καλλιτέχνιδα, πρωτοπόρο!

Το βιβλίο που δούλεψαν τα παιδιά στο μάθημα των αγγλικών.Έκθεση εργασιών των μαθητών.

Τη δράση συντόνισαν η υπεύθυνη βιβλιοθήκης, εκπαιδευτικός ΠΕ 70 Στεφανοπούλου Ελένη και η εκπαιδευτικός ΠΕ 06 Γκιολέκα Κωνσταντίνα.

 

ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Την Τετάρτη 5 Μαρτίου το σχολείο μας είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει διαδικτυακά μια μουσική παράσταση από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Η συναυλία πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτύου και απευθυνόταν σε μαθητές, με στόχο να τους φέρει πιο κοντά στον κόσμο της συμφωνικής μουσικής.

Η φετινή παράσταση παρουσίαζε μουσικές που περιέγραφαν διαφορετικά στοιχεία της φύσης και τοπία από διάφορα μέρη του κόσμου. Μέσα από τους ήχους της ορχήστρας οι μαθητές μπορούσαν να φανταστούν εικόνες όπως ποτάμια, ερήμους και άλλα φυσικά τοπία, ανακαλύπτοντας πώς η μουσική μπορεί να δημιουργεί εικόνες και συναισθήματα χωρίς λόγια.

Η εμπειρία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τη συμφωνική μουσική και τη σημασία της στον πολιτισμό.

Διαδικτυακή παρακολούθηση συναυλίας από την κρατική ορχήστρα Θεσσαλονίκης.