Με αφορμή την πανελλήνια ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, μιλήσαμε με τους μαθητές για την βία στα σχολεία.
Αρχικά κάναμε ένα παιχνίδι με δύο μήλα. Το ένα μήλο ήταν χτυπημένο, ώστε να έχει μαυρίσει εσωτερικά, χωρίς όμως να είναι εμφανές στους μαθητές. Το άλλο μήλο ήταν κανονικό, χωρίς χτυπήματα. Δόθηκε η οδηγία στους μαθητές να μιλήσουν με όμορφα λόγια στο “καλό μήλο” και να πουν πράγματα που θα έλεγαν σε έναν φίλο τους π.χ. “Είσαι πολύ όμορφο”, “Έλα να παίξουμε”, “Είσαι φοβερό” κ.λπ. Μετά έπρεπε να συμπεριφερθούν άσχημα στο άλλο μήλο. Δυσκολεύτηκαν λίγο με αυτή την οδηγία, αφού τους φάνηκε περίεργο που η δασκάλα τους ζήτησε κάτι τέτοιο! Όμως, δειλά δειλά, άρχισαν να λένε άσχημες φράσεις όπως “Είσαι άσχημο”, “Φύγε, δεν σε παίζουμε” κτλ.
Αφού ολοκλήρωσαν αυτές τις οδηγίες κόψαμε τα μήλα στη μέση. Το μήλο που του είχαμε συμπεριφερθεί όμορφα, ήταν υγιέστατο εσωτερικά. Το άλλο μήλο όμως, είχε μαυρίσει σαν να το είχαν πληγώσει τα λόγια μας.
Τα παιδιά κατάλαβαν πως τόσο τα λόγια, όσο και οι πράξεις, μπορούν να πληγώσουν κάποιον, ακόμα και αν δεν το δείχνει ή αν δεν το βλέπουμε εμείς.
Στην συνέχεια ξεχωρίσαμε τα είδη βίας που μπορούν να ασκηθούν, καθώς δεν είναι μόνο η σωματική βία. Μιλήσαμε για λεκτική βία,τον κοινωνικό αποκλεισμό,την ηλεκτρονική βία και την ψυχολογική βία.
Στο τέλος της συζήτησης, οι μαθητές έφτιαξαν αφίσες κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο.