Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η φετινή αποχαιρετιστήρια γιορτή, σκορπίζοντας συναισθήματα χαράς, ικανοποίησης και συγκίνησης, την Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023 στις 09.00π.μ., όπου συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας, οι μαθητές και οι μαθήτριες, οι γονείς/κηδεμόνες και συγγενείς για να απολαύσουν την πρωτότυπη Μουσικοχορευτική Θεατρική Παράσταση με τίτλο: “Μουσικό Ταξίδι….” και να παρακολουθήσουν την τελετή αποφοίτησης των μαθητών και μαθητριών της Στ τάξης.
Στην αρχή, πήρε τον λόγο η Διευθύντρια, η οποία εξέφρασε τη χαρά της για την εκδήλωση αυτή και έκανε έναν σύντομο απολογισμό της σχολικής χρονιάς που πέρασε, αναφέροντας τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τις καινοτόμες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν. Συνεχάρη τους μαθητές και μαθήτριες για την ενεργό συμμετοχή τους στις ποικίλες δράσεις που οργανώθηκαν από το Σχολείο. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στους μαθητές που συμμετείχαν και διακρίθηκαν σε εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς. Ύστερα ευχαρίστησε και τους εκπαιδευτικούς για την άψογη συνεργασία που είχαν και τη μεγάλη προσφορά τους στο έργο του Σχολείου καθώς και την κα Μαρία Αγγελοστογιάννη, που βρίσκεται πάντα δίπλα στους μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς σε ότι χρειαστούν για την οργάνωση των δράσεων, των εκδηλώσεων και τη γενικότερη λειτουργία του Σχολείου. Κατόπιν, η Διευθύντρια αποχαιρέτησε εκ μέρους όλων των εκπαιδευτικών τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ τάξης και ευχήθηκε να έχουν «Καλή Πρόοδο» στις επόμενες βαθμίδες της Εκπαίδευσης αλλά και στη ζωή τους.
Στη συνέχεια, οι 11 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ τάξης παρουσίασαν θεατρικό σκετσάκι και τραγούδησαν το μουσικό κομμάτι “ Οι συμμαθητές” , αποχαιρετώντας το Δημοτικό Σχολείο και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με τον δικό τους ιδιαίτερο τρόπο και ακολούθησε η απονομή αναμνηστικών από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων στους απόφοιτους και απόφοιτες.
Η γιορτή συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε με τη Μουσικοχορευτική Θεατρική Παράσταση “Μουσικό Ταξίδι….”, στο οποίο οι μαθητές και μαθήτριες μας ταξίδεψαν στον υπέροχο κόσμο της μουσικής, παρουσιάζοντας ολοζώντανη την πορεία της από τα βάθη των αιώνων μέχρι σήμερα.
Και το ταξίδι μας ξεκινά….
1ο Δρώμενο: Πρωτόγονοι (Α-Β Τάξεις)
Οι μαθητές και μαθήτριες της Α & Β τάξης μας μετέφεραν στην μακρινή και άγνωστη για μας εποχή των πρωτόγονων ανθρώπων, αναπαριστώντας την καθημερινότητά τους, την επαφή τους με τη φύση και την τυχαία ανακάλυψή του πρώτου σταδίου της λεκτικής επικοινωνίας μέσα από άναρθρες κραυγές αλλά και της μουσικής από την παρατήρηση των ήχων της φύσης, από τα πουλιά, τον άνεμο, το νερό στο ρυάκι…….
Μουσική: “Hippo Jungle Song ”
2ο Δρώμενο: Παραδοσιακή μουσική (Γ Τάξη)
Στη συνέχεια ταξιδέψαμε με μουσικές και χορούς της παράδοσής μας και άλλων χωρών.
Αρχικά, μεταφερθήκαμε στο 1821, στα βουνά της Ηπείρου με τον χορό ‘Συρτός στα τρία’ και το τραγούδι “Γιάννη μου το μαντήλι σου”.
Στη συνέχεια ταξιδέψαμε στη μακρινή για εμάς Νότια Αμερική και συγκεκριμένα στην Βολιβία και στο Περού, εκεί στα ψηλά βουνά των Άνδεων, όπου επικρατεί παραδοσιακά, ο κυκλικός χορός “Mariposa” που σημαίνει στην ισπανική γλώσσα ‘Πεταλούδα’.
Τέλος, επιστρέφοντας σταματήσαμε λιγάκι στη Γαλλία και συγκεκριμένα στα νοτιοδυτικά της χώρας, στην πρώην επαρχία Quercy, κοντά στην Τουλούζη, για να γνωρίσουμε τον χαρούμενο και ζωηρό παραδοσιακό χορό “Le Branle du Quercy”. Και για όσους δεν ξέρουν Γαλλικά, η λέξη ‘le Branle’ σημαίνει ‘η κούνια’.
Από το σύντομο αυτό ταξίδι μας καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο παραδοσιακός χορός, όσα χρόνια και να περάσουν, διατηρείται ως ένα από τα πιο ζωντανά και δυναμικά στοιχεία του λαϊκού πολιτισμού κάθε λαού και φυσικά αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της πολιτισμικής κληρονομιάς κάθε τόπου.
3ο Δρώμενο: Κλασική μουσική (Β-Γ-Δ Τάξεις)
Παραμείναμε στον 18ο αιώνα για να δούμε ότι η εξέλιξη του χορού στην Ευρώπη διαδραματίζεται διαφορετικά…… Πιο προχωρημένοι μάλιστα οι Ευρωπαίοι, χόρευαν όχι χεράκι χεράκι σε κυκλικό σχηματισμό, αλλά σε ζευγάρια!
Μουσικό κομμάτι: “Waltz of Love”¨¨˜’°º★¸.•´★¸.•´¨
4ο Δρώμενο: Ρεμπέτικο (Ε Τάξη)
Μεταφερθήκαμε στις αρχές του 20ού αιώνα, όπου στην Ελλάδα εμφανίζεται ένα νέο είδος αστικής λαϊκής μουσικής…..το Ρεμπέτικο. το οποίο εξελίσσεται στα μεγάλα λιμάνια των πόλεων όπου ζει η εργατική τάξη (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη) και στη συνέχεια περνά και σε άλλα αστικά κέντρα. Αναπτύσσεται μετά το 1922 με την άφιξη των Μικρασιατών στην Ελλάδα. Πλέον, ανήκει επίσημα στον κατάλογο μνημείων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco. Στη Ρεμπέτικη Κομπανία συμμετείχε και ο οργανοπαίκτης μπουζουκιού κ. Δημήτρης Ξανθόπουλος, ο οποίος συνόδεψε τους μαθητές και μαθήτριες με ζωντανή μουσική και τραγούδι.
Τραγούδι: “Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά”
Τραγούδι: “Φραγκοσυριανή”
Τραγούδι: “Τα ματόκλαδά σου λάμπουν”
Τραγούδι: “Τα καβουράκια”
5ο Δρώμενο: Rock ‘n’ Roll (Ε Τάξη)
Την ίδια εποχή, η Ευρώπη συνεχίζει να χορεύει στους ρυθμούς του βαλς και του ταγκό…… Στην Αμερική όμως εμφανίζεται ένα νέο είδος μουσικής που σύντομα θα συνεπάρει όλο τον πλανήτη…… Το rock ‘n’ roll
Μουσική: “Jailhouse Rock”
6ο Δρώμενο: Λαϊκή μουσική- Συρτάκι (Μαθήτριες Στ Τάξης)
Το rock ‘n’ roll γρήγορα θα παρασύρει και την Ελλάδα, όμως τελικά θα χάσει από ένα δύσκολο αντίπαλο… Τη λαϊκή μουσική και το συρτάκι…Βλέπετε, Ελλάδα σημαίνει ήλιος, θάλασσα και…. Συρτάκι.
Μουσική: “Σήκω χόρεψε Συρτάκι”
7ο Δρώμενο: Μουσικοθεατρική διασκευή της ταινίας: “Η κόμησσα της Κέρκυρας’ (Δ Τάξη)
Δεν είναι μόνο το συρτάκι στις ελληνικές ταινίες. Τις δεκαετίες του ‘60 και του ‘70 στον ελληνικό κινηματογράφο τα έργα προβάλλουν νέες τάσεις στη μουσική και οι νέοι και οι νέες αγαπούν. Είναι και ένας νέος τρόπος ζωής, φιλελεύθερος. Μία άλλη κουλτούρα! Πολλά συγκροτήματα με νέους ήχους και όργανα και “Τα παιδιά των λουλουδιών” , που γεμίζουν χρώματα όλα αυτά τα γεμάτα ατάκες έργα!!! Οι πιο μεγάλοι τα βλέπουν όλα αυτά με δισταγμό… Τι είναι τώρα αυτή η μόδα;
Στην αρχή, οι νέοι και οι νέες χορεύουν Shake στους ρυθμούς της μουσικής όπως ακούστηκαν μέσα από τις ελληνικές ταινίες “Κάτι να καίει” (1963), “Οι θαλασσιές οι χάντρες” (1967), “Η Παριζιάνα” (1969) και “Η κόμησσα της Κέρκυρας” (1971) και αυτός ο χορός φαίνεται παράξενος στους μεγαλύτερους!
Στο σημείο αυτό, οι μαθήτριες παίζουν θεατρικό απόσπασμα από την “Κόμησσα της Κέρκυρας” με το παιδικό τραγούδι “Πετεινάρι” στο πιάνο με τη Σιόρα Αγγιολίνα και, στη συνέχεια, το κουδούνι χτυπά και η κυρία Μαρία, μητέρα μαθήτριας της Σιόρας Αγγιολίνας, συνομιλεί με τη δασκάλα πιάνου και ενημερώνεται για την πρόοδο της κόρης της που “τάβλι θα παίξει οπωσδήποτε”!
Η Σιόρα Αγγιολίνα και ένας μουσικός από το ιταλικό γκρουπ που φιλοξενείται στο σπίτι της συνομιλούν μπροστά από το πιάνο και ανακαλύπτει ότι το “Πετεινάρι” μπορεί να γίνει ένα πολύ ενδιαφέρον κομμάτι με σύγχρονους ήχους πλέον!
Οι χορεύτριες και ο χορευτής πλαισιώνουν τη Σιόρα Αγγιολίνα στο ανεπανάληπτο χορευτικό και προσφέρουν ένα μοναδικό θέαμα, που αποσπά χειροκροτήματα, επιφωνήματα ενθουσιασμού και σφυρίγματα!
Αμέσως μετά, αφήνουμε τη Σιόρα Αγγιολίνα “να κλείσει τα μάτια της και να φανταστεί την Κέρκυρα όμορφη όπως είναι”! Αγόρια και κορίτσια παρουσιάσουν μία σύντομη εκδοχή από το χορευτικό του πασίγνωστου τραγουδιού “Κέρκυρα Κέρκυρα”.
Το θεατρικό δεν έχει τελειώσει… Μπαίνει αναστατωμένη η φίλη της Σιόρας Αγγιολίνας μέσα στο δωμάτιο που της αποκαλύπτει ότι το δαχτυλίδι δεν είναι του Σπύρου Καρέτα! Η Σιόρα Αγγιολίνα δεν μπορεί να το πιστέψει, η οποία τραγουδά χαρούμενη για το αγόρι της που ήρθε από τα ξένα… Τα κορίτσια τραγουδούν και χορεύουν μαζί της.…“Ήρθε τ΄αγόρι μου”.
Επανερχόμαστε στην πραγματικότητα και στο τώρα, που οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ Τάξης μας λένε ότι αν και δεν τα κατάφεραν φέτος να πάνε στη Ζάκυνθο, ταξίδεψαν όλες αυτές τις μέρες σε ένα άλλο όμορφο νησί του Ιονίου, την Κέρκυρα, και εύχονται οι θεατές να ταξίδεψαν κι αυτοί λίγο μαζί τους.
Κλείνουμε με το χαρακτηριστικό σποτ της ραδιοφωνικής ομάδας της Δ’ Τάξης, τους “Κομπινα-δόρους σε ρυθμό 12/4”, που παρουσιάζουν με πολύ ιδιαίτερο τρόπο αυτή την ομαδική δράση, ενωμένοι και υποσχόμενοι ότι θα έρθουν κι άλλες δυνατές στιγμές μαζί.
8ο Δρώμενο: Disco (A-Β-Γ-E Τάξεις)
1969 και στη Νέα Υόρκη εμφανίζεται η Disco….. Στους «ναούς» της νέας μουσικής, τις ντισκοτέκ, βλέπεις τις πιο απίθανες φιγούρες… Πολύχρωμα ρούχα, τρελά φώτα που αναβοσβήνουν ρυθμικά κι ένας ρυθμός που ξεσηκώνει τους νέους και τους κάνει να χορεύουν ασταμάτητα…
Μουσική: “D.I.S.C.O.”, “Y.M.C.A.”, “Born to be Alive”
9ο Δρώμενο: Ζεϊμπέκικο (Μαθητές Στ Τάξης)
Παρ’ όλα αυτά, η Disco, μόδα ήταν και πέρασε. Η λαϊκή ελληνική μουσική όμως, επιβίωσε δια μέσου των χρόνων, δεμένη άρρηκτα με τον πιο αγαπημένο χορό των Ελλήνων… Το ζεϊμπέκικο… Στο δρώμενο συμμετείχε και ο οργανοπαίκτης μπουζουκιού κ. Δημήτρης Ξανθόπουλος, εκτελώντας ζωντανά το μουσικό κομμάτι “Το Ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας”.
10ο Δρώμενο: Pop (Μαθήτριες Στ Τάξης)
Καθώς ο όρος “ντίσκο” ξεπεράστηκε προς τα τέλη της δεκαετίας του 1980, ένας από τους εναλλακτικούς όρους που χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει τη χορευτική μουσική με τους ταχείς και δυνατούς ρυθμούς είναι η λεγόμενη Dance Pop. Αναφέρθηκε ότι ο όρος ‘Pop’ προέρχεται από την αγγλική λέξη popular, που σημαίνει δημοφιλής.
Οι μαθήτριες της Στ τάξης οργάνωσαν, σχεδίασαν και μας παρουσίασαν ομαδική χορογραφία με το μουσικό κομμάτι “Pepas”.
11ο Δρώμενο: Χασαποσέρβικο (ΣΤ τάξη)
Κλείνοντας, οι μαθητές και μαθήτριες της Στ τάξης απέδειξαν περίτρανα ότι δεν είναι τυχαίο που η γνήσια λαϊκή Ελληνική Μουσική δεν έπαψε ποτέ να ακουμπά την ψυχή του Έλληνα, ακόμη κι όταν αυτός μαγευόταν περιστασιακά από ξένους ρυθμούς και χορούς…..Γι’ αυτό, μη μας παρεξηγήσετε αν πούμε, πως για εμάς, η μουσική μπορεί να μιλά πολλές γλώσσες, σίγουρα όμως η μητρική της είναι η ελληνική!
Μουσική: “Απόψε στις ακρογιαλιές’” & “Ο πιο καλός ο μαθητής’”
Συγχαρητήρια στα παιδιά όλων των τάξεων που μας εξέπληξαν ευχάριστα με το καλλιτεχνικό τους ταλέντο στο τραγούδι, τον χορό και την ερμηνεία ρόλων. Όλα τα παιδιά καταχειροκροτήθηκαν από όλους μας, ενώ υπήρξε έντονη συγκινησιακή φόρτιση τη στιγμή του αποχαιρετισμού των μαθητών της Στ’ τάξης,
Καλό και ξέγνοιαστο Καλοκαίρι!!!!!
Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες!!! ‘Έχω μείνει άφωνη με το αποτέλεσμα της φετινής Γιορτής Λήξης.
Είναι το καλύτερο δώρο αποχαιρετισμού που θα μπορούσατε να μου κάνετε, αφού είναι η 3η και τελευταία χρονιά που είμαι στο σχολείο του Αγίου Πέτρου, λόγω μετάθεσης.
Να είστε πάντα δραστήριοι και δημιουργικοί σε ότι κάνετε και να θυμάστε πάντα πως είστε μοναδικοί. Να κοιτάτε πάντα μπροστά με αυτοπεποίθηση και να κατακτάτε τους στόχους σας!!
Και να θυμάστε πάντα πως σας αγαπώ πολύ και νιώθω τυχερή και περήφανη που υπήρξα η Γυμνάστρια σας!