Σχεδιάστηκε, οργανώθηκε και υλοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η 4η δραστηριότητα ” Orienteering και Δημιουργία” του έργου eTwinning “Παρα…πλανητικό σήμα κινδύνου” του σχολείου μας στον προαύλιο χώρο καθώς και των λοιπών Δημοτικών σχολείων των Δ.Σ. Κωνσταντινουπόλεως Κύπρου, Πύργου Αστερουσίων Κρήτης και 11ου Δ.Σ. Αχαρνών Αττικής που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Αρχικά ενημερώθηκαν οι εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες με παρουσίαση για το άθλημα του Προσανατολισμού/Orienteering από την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής του Δ.Σ. Αγίου Πέτρου κ. Κυριακή Κωστίδου, προκειμένου να γνωρίσουν την ιστορία, τους κανονισμούς, τον τρόπο διεξαγωγής και τη φιλοσοφία του.
Στη συνέχεια έγινε λήψη του χάρτη/κάτοψη του συγκροτήματος κάθε σχολικής μονάδας μέσω της εφαρμογής Google Earth.
Δ.Σ. Αγίου Πέτρου Δ.Σ. Κωνσταντινουπόλεως Κύπρου
Δ.Σ. Πύργου Αστερουσίων Κρήτης 11ο Δ.Σ. Αχαρνών Αττικής
Ακολούθησε ο σχεδιασμός του σκαριφήματος του χάρτη κάθε σχολικής μονάδας.
Τέλος, οι χάρτες ολοκληρώθηκαν αφού εμπλουτίστηκαν από τους μαθητές και μαθήτριες με λεπτομερή στοιχεία και χρωματισμό, καταγράφοντας και το σχετικό υπόμνημα.
Ο συντονισμός έγινε από το σχολείο της Αττικής αναφορικά με τις ιδέες για τους σταθμούς και από το σχολείο του Κιλκίς για τη φιλοσοφία του «σκεπτόμενου αθλήματος» με την ονομασία Orienteering. Θεματικά βασίστηκε στα στοιχεία της φύσης, που διάλεξε κάθε σχολείο για να δημιουργηθεί η συνεργατική αφίσα του έργου.
Υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι φορητοί υπολογιστές (tablets), χαρτόνια, μολύβια, μαρκαδόροι, φύλλα Α4 για καταγραφή κειμένων.
Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να προσανατολιστούν στον χωρίο της αυλής του σχολείου, με τη βοήθεια του χάρτη, ώστε να ανακαλύψουν και να φέρουν εις πέρας κάποιες αποστολές που θα έβρισκαν στα σημεία σταθμών. Δόθηκαν οι σχετικές οδηγίες για την πορεία κάθε ομάδας με τη χρήση του χάρτη (διαφορετική πορεία για κάθε ομάδα) και τον χρόνο παραμονής της σε κάθε σταθμό. Τονίστηκε ότι το ύφος της συγκεκριμένης δράσης Orienteering είναι η δημιουργική έκφραση των μαθητών/τριών για το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος, χωρίς να υπάρχει κάποιο στοιχείο ανταγωνισμού μεταξύ των ομάδων.
Λάβατε θέσεις…….
Έτοιμοι……… μπαμ και ξεκινήσαμε……..
1ος Σταθμός: Ηχογράφηση Οι ομάδες, χρησιμοποιώντας φορητό υπολογιστή (tablet), κλήθηκαν να ηχογραφήσουν έναν περίπατο στη φύση, δίνοντας συγκεκριμένα έμφαση στο στοιχείο που υπάρχει στις οδηγίες τους. Αφού ταξίδεψαν νοερά στο μέρος όπου βρίσκεται το στοιχείο αυτό, ηχογράφησαν όσα έβλεπαν γύρω τους, τις ομορφιές, αυτά που δεν τους αρέσουν και μίλησαν για όλα όσα τους απασχολούν σε σχέση με το αποτύπωμα της κλιματικής αλλαγής.
2ος Σταθμός: Συνθήματα-Πλακάτ Οι ομάδες έγραψαν συνθήματα σε πλακάτ, τα οποία θεωρούν ότι θα βοηθήσουν στο να βρεθεί λύση στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο ίδιο το στοιχείο αλλά και στο περιβάλλον του όπως επίσης και στο να ευαισθητοποιήσουν τους συμμαθητές τους.
3ος Σταθμός: Χαϊκού-Ποιήματα Οι ομάδες δημιούργησαν ένα ποίημα, σε οποιαδήποτε μορφή ήθελαν, για το στοιχείο του σταθμού.
4ος Σταθμός: Ήχοι Στον συγκεκριμένο σταθμό οι μαθητές/τριες, χρησιμοποιώντας φορητό υπολογιστή (tablet), άκουσαν και αναγνώρισαν διάφορους ήχους της φύσης. Σκοπός ήταν να προβληματιστούν για τους ήχους που ενώ υπάρχουν στη φύση και ίσως και στο κοντινό περιβάλλον τους, δεν τους γνωρίζουν λόγω των συνεπειών που επέφερε η κλιματική αλλαγή ή ακόμη και από την απομάκρυνσή μας από τη φύση.
Με την ολοκλήρωση των τεσσάρων αποστολών του orienteering, του υπέροχου αυτού νοερού αλλά και πραγματικού ταξιδιού στη φύση, οι μαθητές και μαθήτριες πραγματοποίησαν, κατά τη διάρκεια διαλείμματος, πορεία στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας, με τα πλακάτ που δημιούργησαν και βροντοφώναξαν συνθήματα, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν και τις άλλες τάξεις του σχολείου για το θέμα της κλιματικής αλλαγής ώστε να δραστηριοποιηθούν ως μαθητές, μαθήτριες αλλά και ως μελλοντικοί υπεύθυνοι πολίτες που νοιάζονται για την προστασία του περιβάλλοντος.