Συνδρομή επαγγελματία Γραφιστικής
Η Ομάδα ανέθεσε ως Σύμβουλο σχεδίασης του λογότυπου του σχολείου, την κ. Μαρία Σάντος, η οποία λαμβάνοντας υπόψη και τα 4 επικρατέστερα λογότυπα και τις ηχογραφημένες δηλώσεις των μαθητών/τριων σε σχέση το μήνυμα που ήθελαν να αποτυπώσουν στις δημιουργίες τους, την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2023, μας έστειλε δύο προτάσεις.
Οι προτάσεις συζητήθηκαν εντός της Ομάδας και συμφωνήθηκε να κοινοποιηθεί το έργο στην ολομέλεια του Συλλόγου Διδασκόντων, ώστε να αποφασιστεί από κοινού η τελική επιλογή.
Την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023 έγινε ψηφοφορία μεταξύ των εκπαιδευτικών και υπήρξε ισοψηφία για τις 2 προτάσεις.
- 1η πρόταση λογότυπου, 6 ψήφοι:
- 2η πρόταση λογότυπου, 6 ψήφοι:
Το αποτέλεσμα αυτό καταδεικνύει το γεγονός ότι αναγνωρίστηκε από το εκπαιδευτικό προσωπικό το έργο της Γραφίστριας, η οποία φάνηκε ότι μελέτησε την κουλτούρα του σχολείου από το επίσημο ιστολόγιό του, τις δηλώσεις των μαθητών/τριών με τα επικρατέστερα λογότυπα, σε σχέση το μήνυμα που ήθελαν να αποτυπώσουν και εμπνεύστηκε από τις δημιουργίες τους. Έτσι, πολύ πετυχημένα επέλεξε, ιεράρχησε και συνέθεσε τα κατάλληλα στοιχεία, ώστε και οι δύο προτάσεις να έχουν λειτουργικότητα και αισθητικό αποτέλεσμα.
Στη συνέχεια, η Ομάδα αφού συζήτησε τον προβληματισμό για την τελική επιλογή, δεδομένου ότι δεν προτιμήθηκε έστω με 1 ψήφο περισσότερο, μία από τις δύο προτάσεις, συμφωνήθηκε να αποφασίσει η Οργανωτική Επιτροπή, η οποία σύμφωνα με την προκήρυξη ήταν υπεύθυνη για την επιλογή του τελικού λογότυπου.
Ως πρώτη επιλογή αναδείχθηκε η 1η πρόταση λογότυπου και ως τεκμηρίωση τέθηκε ότι εκτός από την καλαισθησία, το ιδιαίτερο στυλ του, τη χρήση γραμμάτων και εικόνων, μορφοποιεί οπτικά το μήνυμά ότι:
‘Το Περιβάλλον ακούει και μιλάει. Ο συντονισμός μαζί του μπορεί να γίνει εφικτός μόνο με τη Λογική, τη Μόρφωση καθώς και με τη χρήση της Τεχνολογίας ως βοηθητικό μέσο’.
Στη συνέχεια, επικοινωνήσαμε με τη Γραφίστρια, η οποία προχώρησε στην ολοκλήρωση της πρότασης για να παραδοθεί ένα λογότυπο σε κάθε απαραίτητη μορφή. Έγιναν βελτιώσεις χρωματικά και στη γραμματοσειρά και μικρές αισθητικές παρεμβάσεις στα επιμέρους γραφιστικά αντικείμενά του.
Επιπλέον, ζητήθηκε να δημιουργηθεί και μία έκδοση στα αγγλικά, ώστε να εντάσσεται σε έγγραφα και αφίσες στα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Τέλος, τα έξοδα για τη δημιουργία λογότυπου, ως αμοιβή της Γραφίστριας, ανήλθε στο ποσό των 100 €, το οποίο πληρώθηκε από το ταμείο του σχολείου.
Προετοιμασία για τη Λήξη του Διαγωνισμού
Η Ομάδα μετά από συζήτηση αποφάσισε να καλέσει την κ. Μαρία Σάντος, Σύμβουλο Σχεδίασης Γραφιστικής τέχνης, την Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, προκειμένου να παρουσιάσει στη μαθητική κοινότητα τη διαδικασία σχεδιασμού και ολοκλήρωσής του λογότυπου του σχολείου μας.
Για τον λόγο αυτό, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τα μέλη της Δημοσιογραφικής Ομάδας του σχολείου, την Παρασκευή 24/2, όπου έγινε παρουσίαση του προφίλ της Γραφίστριας Maria Santos, έτσι ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη οργάνωση και σχεδιασμός προετοιμασίας συνέντευξής της, την ημέρα επίσκεψής της στο σχολείο μας.
Η λειτουργία της Δημοσιογραφικής Ομάδας
Η Δημοσιογραφική Ομάδα, που αποτελείται από μαθητές/τριες των Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Τάξεων, προετοίμασαν υλικό για την παρουσίαση και τις ερωτήσεις προς την κ. Μαρία Σάντος.
Οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί της Δ’ Τάξης, οι “Κομπινα-δόροι σε ρυθμό 12/4”, έχοντας την εμπειρία εργασίας σε ομάδες με διαφορετικούς ρόλους και αρμοδιότητες, από το μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, κλήθηκαν να διαμορφώσουν νέες πιο ευρείες ομάδες στο σχολικό περιβάλλον. Οι 2 συντονίστριες θα έπρεπε να μεσολαβήσουν και να προσκαλέσουν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος τα υπόλοιπα 12 παιδιά του σχολείου στις 2 εξαμελείς ομάδες τους, να εξερευνήσουν τα ταλέντα τους και τα ενδιαφέροντά τους και σύμφωνα με αυτά μόνοι τους να χωρίσουν ρόλους και να αναθέσουν καθήκοντα για το δημοσιογραφικό έργο.
Ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό παιχνίδι ξεκίνησε, με τα παιδιά της Τετάρτης να ζητούν από τα παιδιά της Τρίτης, της Πέμπτης και της Έκτης Τάξης να μπουν στις ομάδες τους. Είχε τεθεί ως όρος να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις μεταξύ των συντονιστριών των 2 υποομάδων, αλλά σε περίπτωση που δεν υπήρχε κοινή απόφαση θα έπρεπε να κάνουμε κλήρωση για όλα τα παιδιά και να χωριστούν εκ νέου σε υποομάδες. Προφανώς, τα παιδιά ήθελαν να διατηρήσουν τους συνεργάτες στην κάθε ομάδα, γιατί είχαν μάθει να εργάζονται αποτελεσματικά και έτσι ήρθαν με έτοιμες προτάσεις. Μάλιστα, έδειξαν ένδιαφέρον να φτιάξουν καρτελάκια και στα άλλα παιδιά, όπως είχαν κάνει μόνοι τους για τις ομάδες τους στην Τάξη.
Η πρώτη δράση της Δημοσιογραφικής Ομάδας είχε μόλις ξεκινήσει, επιτυγχάνοντας την εμπλοκή των μαθητών/τριών μέσα από παρότρυνση ομοτίμων και λειτουργώντας ως διάχυση της λειτουργίας μίας μικρής μερίδας μαθητών/τριών ως ραδιοφωνικοί παραγωγοί… Ανοίγουν την πόρτα της τάξης και καλούν νέα μέλη ως Συγγραφείς-Ρεπόρτερς για να συντάξουν από κοινού ερωτήσεις για τη Γραφίστρια, ως Καλλιτεχνικοί Επιμελητές για να δημιουργήσουν μία αφίσα για την εκδήλωση, ως Τεχνικοί Επιμελητές για να φροντίσουν για τα μέσα ηχογράφησης, καταγραφής και αποτύπωσης του συμβάντος για το ψηφιακό αρχείο, για τη φωτογράφηση, τη μουσική κάλυψη, την επεξεργασία ήχου και, τελικώς, την παραγωγή ραδιοφωνικής εκπομπής στο European School Radio.
Μία παραγωγική διαδικασία, με υπεύθυνες της Συντονίστριες της κάθε ομάδας, που αναλαμβάνουν να επιλύσουν οι ίδιες κάθε εσωτερικό ζήτημα. Ένα μεγάλο εγχείρημα είχε μόλις ξεκινήσει, κι αν απλά δείξουμε τον τρόπο και εμπνεύσουμε, τότε οι μαθητές/τριες θα γίνουν πολύ γρήγορα Υπεύθυνοι Πολίτες.
Κλείνοντας, επισημαίνουμε ότι τα μέλη της Ομάδας Αξιολόγησης είναι συνεχώς παρόντα στα βήματα των μαθητών/τριών και θέλησαν να ετοιμάσουν ως δώρο στα παιδιά της Δημοσιογραφικής Ομάδας ένα ‘προσωπικό καρτελάκι δημοσιογράφου’, στο οποίο εκτός από το ονοματεπώνυμο, αποτυπώνεται το λογότυπο του σχολείου και χρησιμεύει ως αναγνωριστικό σήμα της ιδιότητάς των μελών της Δημοσιογραφικής Ομάδας, για να δοθεί την ημέρα της εκδήλωσης.
Επίσης, την ημέρα της εκδήλωσης, οργανώθηκε να γίνει απονομή βραβείων στους μαθητές/τριες με τα επικρατέστερα λογότυπα καθώς και καλλιτεχνικών αναμνηστικών δώρων, συνοδευόμενα από σχεδιασμένη κάρτα ειδικά για την περίσταση.
Επιπλέον, τη συγκεκριμένη ημέρα οργανώθηκε να δοθεί έπαινος σε όλους τους δημιουργούς των έργων του διαγωνισμού.
Τέλος, επιλέχθηκε αναμνηστικό δώρο προς την κ. Μαρία Σάντος, ως ένδειξη αναγνώρισης της άψογης συνεργασίας με τα μέλη της Ομάδας οργάνωσης του Διαγωνισμού και της αποτελεσματικής διεκπεραίωσης του έργου που ανέλαβε, από την αποδοχή της ευγενικής χορηγίας της Γκαλερί Χειροποίητων Διακοσμητικών ‘Artesania’ (Τέχνη με Νεροκολοκύθες, Πηλός, κοσμήματα από ανακυκλώσιμα υλικά), συνοδευόμενο από ειδικά σχεδιασμένη ευχαριστήρια κάρτα.