Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022, με θέμα: «ΑΘΛΗΣΗ κάθε μέρα, ΥΓΕΙΑ μια ΖΩΗ», στο πλαίσιο της οποίας οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς ποικιλία φυσικών δραστηριοτήτων, εντός και εκτός της σχολικής μονάδας, εικαστικές δημιουργίες, αλλά και εποικοδομητικές συζητήσεις μέσω παρουσίασης και συνεντεύξεων, όπου όλοι συμμετείχαν με ιδιαίτερη χαρά και προθυμία, με απώτερο σκοπό να αναδειχθεί η αξία της δια βίου άθλησης για την ποιότητα της ζωής του ανθρώπου.
1η Δραστηριότητα
Παρουσίαση από την Εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής με θέμα: «Η αξία της δια βίου σωματικής κίνησης» και συζήτηση με τους μαθητές, μαθήτριες και λοιπούς εκπαιδευτικούς, όπου εκφράστηκαν απόψεις και διεξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα για την ωφελιμότητα της φυσικής δραστηριότητας ως μέσο πρόληψης για τη ψυχοσωματική και πνευματική υγεία εφ’ όρου ζωής αλλά και ως μέσο θεραπείας παθολογικών ή μυοσκελετικών παθήσεων. Επιπλέον, αναφέρθηκε ως θέμα ζωτικής σημασίας η σωστή διατροφή και ο επαρκής ύπνος για τη σωστή ανάπτυξη, τη γενικότερη υγεία και ευεξία των παιδιών και τη διατήρηση της υγείας στην ενήλικη ζωή.
2η Δραστηριότητα
Δρόμος Υγείας 2022μ στην περιφερειακή οδό του οικισμού.
Αρχικά έγινε παρουσίαση και δόθηκαν οδηγίες ασκήσεων προθέρμανσης από τους μαθητές & μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης, Πασχαλίνα Α., Στέλλα-Βασιλική Γ., Ιωάννα Κ., Πέτρος Π., Αθανάσιος Τ., Θεόδωρος Τ., προς όλες τις τάξεις και εκπαιδευτικούς για την προετοιμασία των αρθρώσεων, των μυών και γενικότερα όλου του οργανισμού.
Ακολούθησε δρόμος 2022 μέτρων, όπου μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να βρουν ο καθένας ατομικά τον δικό του ρυθμό, με περπάτημα ή τρέξιμο, με σκοπό τη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής αντοχής τους.
Τέλος, έγινε παρουσίαση και δόθηκαν οδηγίες ασκήσεων διάτασης από τους μαθητές, & μαθήτριες της Ε’ τάξης, Αθανάσιος-Παναγιώτης Κ., Αικατερίνη Λ., Άννα Μαρία Τ., προς όλες τις τάξεις και εκπαιδευτικούς, με σκοπό τη μυϊκή ευλυγισία, την ελαστικότητα, την αρθρική ευκαμψία και τη γενικότερη χαλάρωση του οργανισμού.
3η Δραστηριότητα
Το προαύλιο του σχολείου χωρίστηκε σε σταθμούς φυσικών δραστηριοτήτων, όπου κάθε τάξη συμμετείχε στα παρακάτω αθλήματα και ψυχοκινητικά παιχνίδια για μια ώρα κυκλικά:
- Στίβος περιπέτειας
- Άλμα εις μήκος
- Παιχνίδια ισορροπίας
- Παραδοσιακό παιχνίδι από Ελλάδα: Αμπάριζα (Δ-Ε-ΣΤ)
- Ομαδικό παιχνίδι ‘Στρουμφοχωριό’ (Α-Β-Γ)
- Παραδοσιακό παιχνίδι από Γερμανία: Μήλα με δύο μπάλες (Δ-Ε-ΣΤ)
- Παραδοσιακό παιχνίδι από Αυστραλία: Skippyroo Kangaroo (Α-Β-Γ)
4η Δραστηριότητα
Διδασκαλία του παραδοσιακού χορού ‘Ταπεινός’, ο οποίος έχει προέλευση από τη Δυτική Θράκη, από τις μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης, Πασχαλίνα Α., Στέλλα- Βασιλική Γ., Χριστίνα Κ., Μιχαέλα Π., Πασχαλίνα Τ., για να χορέψουν όλοι οι μαθητές μαζί.
5η Δραστηριότητα
Εικαστικές δημιουργίες
Οι μαθητές και μαθήτριες κατασκεύασαν και ζωγράφησαν με έμπνευση θεματικές αφίσες, αποτυπώνοντας την αξία της άθλησης και της ισορροπημένης διατροφής για την υγεία του ανθρώπου καθώς και τις αρνητικές επιπτώσεις του καθιστικού τρόπου ζωής.
Κατασκευή και ομαδική ζωγραφιά με θέμα: «Πυραμίδα φυσικής δραστηριότητας & Διατροφής», από την ΣΤ τάξη
Αφίσα ομαδικής ζωγραφιάς με θέμα: «ΕΥ ΖΗΝ VS ΚΑΘΙΣΤΙΚΗ ΖΩΗ», από την Ε τάξη
Αφίσα ομαδικής ζωγραφιάς με θέμα: « Άθληση σημαίνει…….», από την Γ τάξη
Κατασκευή και ζωγραφιά με θέμα: «Ατομική αθλητική φανέλα» από τις τάξεις Α & Β
Έκθεση των εικαστικών δημιουργιών σε κοινό χώρο του σχολείου
6η Δραστηριότητα
Συνεντεύξεις από τους μαθητές και μαθήτριες της Δ τάξης, Ευδοκία Α., Δήμητρα Γ., Στεφανία Δ., Γιώργος Η., Βασίλης Κ., Κατερίνα Ν., Δημήτρης Τ., Άννα Χ., σε όλες τις τάξεις, με θέμα: ‘Η άθληση ως τρόπο ζωής’, με σκοπό να εκμαιεύσουν από τους μαθητές τη σχέση τους με τη σωματική κίνηση και την άποψή τους για την αξία της άθλησης στην υγεία του ανθρώπου.
Αρχικά, έγινε παρουσίαση της διαδικασίας συνέντευξης στους μαθητές και ακολούθησαν οι συνεντεύξεις
Συγχαρητήρια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές! Οι δραστηριότητες φαίνονται ευφάνταστες, διασκεδαστικές και στοχευμένες!
Όταν οι δάσκαλοι χαίρονται αυτό που κάνουν, και εννοούν τις αξίες που υπηρετούν, τα παιδιά ζωντανεύουν και χαμογελούν…!! Παίρνουν αληθινά εφόδια,..ως αποσκευές για την ζωή τους… Εύγε !!
Εξαιρετικός συνδυασμός γνώσης και πράξης, με πρωτότυπες και δημιουργικές δραστηριότητες και ενεργό ρόλο των παιδιών. Μπράβο στο σχολείο, στους εκπαιδευτικούς που τις σχεδίασαν και τις οργάνωσαν και σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν!
Ευχαριστούμε πολύ!!!
Να σημειώσουμε ότι οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και στον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων όπως για παράδειγμα η επιλογή του παραδοσιακού χορού ‘Ταπεινός’, που διδάχτηκε από τις μαθήτριες της ΣΤ τάξης, για να χορέψουν όλοι οι μαθητές μαζί. Επιπλέον, λάβαμε υπόψη τις προτάσεις τους για τα ψυχοκινητικά παιχνίδια όπως Στίβος περιπέτειας, το αγαπημένο τους παραδοσιακό παιχνίδι ‘Αμπάριζα’ και το άθλημα Άλμα εις μήκος. Ο σχεδιασμός, οργάνωση και πραγματοποίηση της γιορτής αυτής ήταν συλλογική εργασία από όλους και το χαρήκαμε πολύ.
Και του χρόνου, με Υγεία!!!