header image
 

παγετώνες: οι μπουλντόζες της φύσης

σε αυτά τα μικρά βίντεο μπορούμε να δούμε με ποιο τρόπο οι παγετώνες καθορίζουν το τοπίο στο διάβα τους.

https://www.youtube.com/watch?v=NH-vnKR6A7A

https://www.youtube.com/watch?v=loI584OFVpE  

Κατηγορία:  γεωγραφία      Με ετικέτα:

τσουνάμι στην Σάμο;

Στο μάθημα της Γεωγραφίας/ Γεωλογίας, ερχόμαστε αντιμέτωποι με την ανάγκη να εξηγήσουμε τι είναι το τσουνάμι, πως σχετίζεται με τους σεισμούς και το παραθαλάσσιο ανάγλυφο και ποιες είναι οι συνέπειές του. Συχνά δε, οι μαθητές, αδυνατούν να συσχετίσουν τυχόν καταστροφικές συνέπειες από την δύναμη του νερού στις παραλίες με τις οποίες έχουν συνδέσει τις ήρεμες και χαλαρωτικές καλοκαιρινές τους διακοπές, θεωρώντας ότι το μεσογειακό τοπίο πάντα θα έχει μια ειρηνική και γαλήνια όψη. Αυτό όμως δεν είναι έτσι. Ζώντας σε μια εξαιρετικά σεισμογενή χώρα, είναι ανάγκη να αντιληφθούμε και να προσαρμοστούμε σε κινδύνους όπως το τσουνάμι.

το παρακάτω βίντεο είναι από τον σεισμό της Σάμου και είναι ενδεικτικό της συγκλονιστικής δύναμης του νερού.

https://www.youtube.com/watch?v=_eI3NfEJJkQ

Κατηγορία:  γεωγραφία      Με ετικέτα:

πως είναι μια πλημμύρα;

Όταν μιλάμε για μια καταστροφική πλημμύρα, με τα παιδιά στην τάξη, ή όταν μιλάμε για τους κανόνες πολιτικής προστασίας στο σχολείο, έχω συχνά παρατηρήσει ότι οι μαθητές μου είναι δύσπιστοι στην δύναμη του νερού. θεωρούν, εσφαλμένα εντελώς, ότι μια πλημμύρα ή ένα τσουνάμι ή ένας υπερχειλισμένος χείμαρρος έχει το αποτέλεσμα που θα είχε ένας κουβάς με δροσερό νερό το καλοκαίρι στο μπαλκόνι ή την παραλία μας… πόσο λάθος!!!! Στο παρακάτω βίντεο θα δείξουμε εικόνες από την εξάπλωση πλημμύρας σε μια πόλη  αποδεικνύοντας την συντριπτική υπεροχή του νερού και των φερτών υλικών και την ανάγκη σεβασμού του περιβάλλοντος, ελέγχου των ανθρώπινων έργων και τήρηση των κανόνων πολιτικής προστασίας.

https://fb.watch/9sjx4kHmsH/

Κατηγορία:  γεωγραφία      Με ετικέτα: ,

οι 10 μεγαλύτεροι σεισμοί που έχουν καταγραφεί

επειδή πολύ συχνά ρωτάτε για τους σεισμούς (δικαίως, αφού είμαστε εξάλλου μια από τις πιο σεισμογενείς χώρες του πλανήτη) σας δίνω ένα έγκυρο σαιτ που αναφέρεται στο top 10 των ιστορικών σεισμών.

https://www.geologypage.com/2016/07/10-biggest-earthquakes-in-history.html  

και το σχετικο βίντεο εδω https://www.youtube.com/watch?v=oClEcX76qTk

Κατηγορία:  απορίες μαθητών ,γεωγραφία      Με ετικέτα:

τριλοβίτες (εξαφάνιση σε 4 δόσεις)

Τριλοβίτες.

Από τους πιο πετυχημένους κατοίκους αυτού του πλανήτη. Η πορεία τους προς την ακμή, οι 4 απόπειρες εξαφάνισής τους, η τελευταία και φαρμακερή.

Για να πάρετε μια ιδέα ότι η ζωή στη Γη έχει κάνει πολλούς κύκλους (κι αν δεν προσέξουμε ο δικός μας μπορεί να είναι ο επόμενος που θα κλείσει)

https://www.youtube.com/watch?v=Aji2VnQFUCs

Κατηγορία:  βιολογία Α' τάξης      Με ετικέτα:

δεινόσαυροι (μέρος 1ον)

Επιτέλους ανεβάζω κάτι για τους δεινόσαυρους. Στο εξωτερικό ένα από τα πιο δημοφιλή θέματα στα σχολικά προγράμματα. Στη χώρα μας λίγο στην αφάνεια, νομίζω. Οι ερωτήσεις όμως (Μαργαρίτα) στα διαλείμματα έρχονται αμείωτα καταιγιστικές. Ποιοι ήταν; Πως ήταν; Πως έζησαν; Πως εξαφανίστηκαν;

Σε όλα δεν μπορούμε να απαντήσουμε. Ωστόσο, μια πολύ καλή σελίδα είναι αυτή που σας δίνω εδώ, με πολλές πληροφορίες, εύκολα αγγλικά και ωραία βίντεο ενσωματωμένα.

Οπότε , καλό διάβασμα !

https://www.nationalgeographic.com/science/prehistoric-world/dinosaur-extinction/

Κατηγορία:  απορίες μαθητών ,βιολογία Α' τάξης ,βιολογία Β' τάξης ,βιολογία Γ' τάξης      Με ετικέτα:

ηφαίστειο Σαντορίνης

πως ήταν η Σαντορίνη πριν τις διαδοχικές εκρήξεις του ηφαιστείου της;

πως επιδρούν στον χώρο τα μεγάλα γεωλογικά φαινόμενα;

https://www.youtube.com/watch?v=5uAfLAuIkJw

 

 

 

 

Κατηγορία:  απορίες μαθητών ,γεωγραφία      Με ετικέτα:

Σκουλήκιααααααααααααααα

Μου πήρε λίγο καιρό, αλλά τελικά κατάλαβα ότι δεν μπορούσα με τίποτα να σας κάνω να κατανοήσετε πως μετακινούνται οι γεωσκώληκες…. ούτε πως αντιλαμβάνονται το περιβάλλον τους, ούτε και πως αναπαράγονται.

Εντάξει, λοιπόν. Αναγνωρίζω την ήττα μου και σας προσφέρω αυτό το μικρό επεξηγηματικό βιντεάκι με τα πολύ αγαπημένα σας σκουλήκια (τους καλύτερους κηπουρούς του εδάφους). Παρατηρήστε ιδιαίτερα τις δύο κατηγορίες μυικών ζωνών, εγκάρσιες και επιμήκεις.

https://www.sciencelearn.org.nz/videos/3-physical-adaptations-for-life-underground

Κατηγορία:  απορίες μαθητών ,βιολογία Β' τάξης     

η πιο βαθιά τρύπα στη Γη.

Μερικές φορές μιλάμε με δέος για επιτεύγματα όπως το ταξίδι στο ηλιακό μας σύστημα ή στα βάθη των ωκεανών μας και ξεχνάμε πως το πιο ανεξερεύνητο -μακράν- τμήμα του περιβάλλοντος είναι το ίδιο το έδαφος που πατάμε!!!! (έκπληξη!!!!). Αυτό ίσως σκέφτηκαν Ρώσοι επιστήμονες και επιχείρησαν το βαθύτερο μέχρι τώρα όρυγμα στην χερσόνησο Κόλα στο βόρειο τμήμα της Ευρώπης. Στον σύνδεσμο που ακολουθεί δείτε μια 4 λεπτη αναφορά σε αυτό το καταπληκτικό επίτευγμα. (η μετάφραση δεν είναι τέλεια, αλλά μπορείτε υποθέτω να πάρετε αρκετές πληροφορίες και γνώσεις)

https://www.youtube.com/watch?v=zz6v6OfoQvs

και αν θέλετε ακόμα περισσότερα να μάθετε δείτε κι αυτό: https://www.youtube.com/watch?v=6Od6PDbl-RQ

Κατηγορία:  απορίες μαθητών ,γεωγραφία      Με ετικέτα: ,

πόσο μικρά είναι τα κύτταρά μας;

πολλές φορές στα μαθήματα της βιολογίας αντιμετωπίζω την ίδια απορία : πως θα δείξω πόσο μικρά και πολλά είναι τα κύτταρά μας… το παρακάτω βίντεο εξηγεί  πως με την χρήση μικροσκοπίου μπορούμε να δώσουμε μια απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Κατάδυση στο ανθρώπινο δέρμα λοιπόν….

https://www.youtube.com/watch?v=y4c73lLKNPk

Κατηγορία:  Χωρίς κατηγορία