Μαρ 11
10
100 χρόνια μετά
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ | 10 Μαρτίου, 2011 | Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο
100 χρόνια μετά, ανακαλύπτουμε ξανά το έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, του Νίκου Γκάτσου, του Στρατή Τσίρκα και του Οδυσσέα Ελύτη.
Όσο πλησιάζει η άνοιξη και οι μέρες για τις διακοπές του Πάσχα, όσο εντείνονται οι ρυθμοί και οι απαιτήσεις, έχουμε ανάγκη από πράγματα που μας κάνουν δημιουργικούς.
Το σχολείο είναι σημείο συνάντησης, χώρος συναναστροφής, μια ευκαιρία να αναπτύξουμε όσα πρέπει αλλά και όσα αγαπάμε και μας αρέσουν.
Τώρα υπάρχει αυτή η ευκαιρία. Μια ευκαιρία για μια μεγάλη, συμμετοχική δράση όλων των σχολείων και όλων των μαθητών.
Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων οργανώνει πανελλαδικό μαθητικό διαγωνισμό διαδικτυακά, με τίτλο «100 χρόνια μετά». Ένα διαγωνισμό αφιερωμένο σε τέσσερις μεγάλους λογοτέχνες, τα λόγια των οποίων ακόμη αντηχούν στην καθημερινότητά μας.
Μπορούμε να τους ανακαλύψουμε, να τους αγαπήσουμε, να συζητήσουμε δημιουργικά, να «συνομιλήσουμε» μαζί τους, να αφήσουμε το δικό μας μήνυμα στον «τοίχο τους».
Γράψε ατομικά ή με την παρέα σου στο σχολείο, κι εσύ τη δική σου ιστορία. Φτιάξε το δικό σου μπλογκ ή τη δική σου αφίσα. Δημιούργησε το δικό σου βίντεο.
Κάνε κάτι που σε εκφράζει και πάρε μέρος στο μεγάλο διαγωνισμό μαζί με τους φίλους σου, τους συμμαθητές σου προβάλλοντας το έργο σου σ’ ολόκληρη τη μαθητική κοινότητα!
Μέσα από πλατφόρμα www.i-create.gr της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης, ανέβασε τη δική σου δημιουργική δουλειά και μοιράσου τη! Γίνε μέλος στη σελίδα του διαγωνισμού στο facebook. Χρησιμοποίησε το YouTube και το twitter. Με τη βοήθεια του δασκάλου ή του καθηγητή σου θα καταφέρεις περισσότερα.
αναδημοσίευση από το www.i-create.gr
Μαρ 11
6
“Παιδί με το γρατζουνισμένο γόνατο”, του Οδυσσέα Ελύτη από το ποιητικό έργο “Ήλιος ο Πρώτος”
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ | 6 Μαρτίου, 2011 | video, ποίηση | Γράψτε σχόλιο
Παιδί με το γρατζουνισμένο γόνατο
κουρεμένο κεφάλι όνειρο ακούρευτο
ποδιά με σταυρωμένες άγκυρες.
Μπράτσο του πεύκου γλώσσα του ψαριού
αδερφάκι του σύννεφου!
Κοντά σου είδες ν’ ασπρίζει ένα βρεμένο βότσαλο,
άκουσες να σφυρίζει ένα καλάμι.
Τα πιο γυμνά τοπία που γνώρισες,
τα πιο χρωματιστά.
Βαθιά-βαθιά ο περίπατος του σπάρου,
ψηλά-ψηλά της εκκλησίτσας το καπέλο
και πέρα-πέρα ένα βαπόρι με φουγάρα κόκκινα.
Παιδί με το γρατζουνισμένο γόνατο
χαϊμαλί τρελό σαγόνι πεισματάρικο.
Παντελονάκι αέρινο,
στήθος του βράχου κρίνο του νερού.
Μορτάκι του άσπρου σύννεφου!
Μαρ 11
5
Παραμύθι χωρίς όνομα της Πηνελόπης Δέλτα
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ | 5 Μαρτίου, 2011 | βιβλία, θέατρο | Γράψτε σχόλιο
Σ’ ένα μακρινό βασίλειο, ο Βασιλιάς, φροντίζοντας μόνο για τη διασκέδαση και την καλοπέρασή του, έχει αδειάσει το θησαυροφυλάκιο της χώρας. Οι κάτοικοι υποφέρουν και εγκαταλείπουν σιγά σιγά τον τόπο τους, μέχρι που ο γιος του βασιλιά αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Με σύμμαχο τη μικρή αδερφή του, ξεκινά μια πορεία γεμάτη περιπέτειες και δυσκολίες, αλλά το θάρρος και η ακλόνητη πίστη του στους ανθρώπους θα τον βοηθήσουν να χαρίσει ξανά στο βασίλειό του όλα όσα έχουν χαθεί.
Πολλά χρόνια από την πρώτη δημοσίευσή του, το Παραμύθι χωρίς όνομα, γραμμένο από μία από τις σημαντικότερες Ελληνίδες συγγραφείς, παραμένει από τα πιο όμορφα αναγνώσματα για μικρούς και μεγάλους. Μία συναρπαστική αλληγορική ιστορία, με αναπάντεχα επίκαιρα μηνύματα, που επιτρέπει στην ελπίδα να ανθίσει.
Το παραμύθι χωρίς όνομα έχει γίνει θεατρικό έργο από τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και ο Μάνος Χατζιδάκις έχει γράψει τη μουσική.
Μαρ 11
4
Ο μικρός Νικόλας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ | 4 Μαρτίου, 2011 | video, βιβλία | Γράψτε σχόλιο
Ο μικρός Νικόλας (γαλλ. Le petit Nicolas) είναι δημιούργημα του (σεναριογράφου) Ρενέ Γκοσινί (Rene Goscinny, 1926-1977) και του (σκιτσογράφου) Ζαν Ζακ Σανπέ (Jean-Jacques Sempé, 1932-…). Είναι ο κεντρικός ήρωας της σειράς βιβλίων “Οι περιπέτειες του μικρού Νικόλα”, ένα αθώο και χαριτωμένο παιδάκι που ζει με την οικογένειά του και τους φίλους του σε κάποια (μη καθορισμένη) πόλη της Γαλλίας τη δεκαετία του 1950.
Οι ιστορίες δημοσιεύτηκαν την περίοδο 1956-1964, αρχικά στη βελγική εφημερίδα Le Mystique και αργότερα (από το 1959) στις γαλλικές Sud Ouest και Pilot.
Οι κύριοι χαρακτήρες που εμφανίζονται επανειλημμένα στις περιπέτειες του μικρού Νικόλα είναι:
* Νικόλας: ο βασικός χαρακτήρας της σειράς, ένα ατίθασο μα καλό παιδάκι
Συμμαθητές του Νικόλα:
* Αλσέστ: ο χοντρός που τρώει συνεχώς. Είναι ο καλύτερος φίλος του Νικόλα.
* Κλοτέρ: ο τελευταίος μαθητής της τάξης.
* Εντ: ο δυνατός της τάξης, που του αρέσει να μοιράζει γροθιές.
* Ζοφρουά: έχει πολύ πλούσιο πατέρα.
* Γιοακίμ: χαρακτήρας χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
* Ανιάν: ο σπασίκλας της τάξης και ο μόνος που φοράει γυαλιά.
* Μεξάν: έχει τα πιο μακριά πόδια και τρέχει πολύ γρήγορα.
* Ρούφους: έχει πατέρα αστυνομικό και παίρνει πολύ στα σοβαρά το επάγγελμα του πατέρα του.
Άλλοι:
* Η μητέρα του Νικόλα: κλαίει συχνά όταν ο μικρός Νικόλας της δυσκολεύει τη ζωή κι όταν ο άντρας της δεν την καταλαβαίνει.
* Ο πατέρας του Νικόλα: εργάζεται σε γραφείο και γκρινιάζει για τη δουλειά του.
* Δασκάλα: προσπαθεί να βάλει σε τάξη τα ατίθασα παιδιά. Παρόλο που είναι αυστηρή, ο μικρός Νικόλας την αγαπά.
* Διευθυντής του σχολείου: εμφανίζεται συνήθως όταν η κατάσταση στην τάξη τεθεί εκτός ελέγχου.
* Ντιπόν: ο επιστάτης του σχολείου. Είναι πολύ αυστηρός και οι μαθητές τον φοβούνται.Το παρατσούκλι του είναι “Σουπιάς” διότι λέει όλη την ώρα τα παιδιά να τον κοιτάνε στα μάτια.
Τα βιβλία της σειράς “Οι περιπέτειες του μικρού Νικόλα” είναι:
* Ο μικρός Νικόλας. 19 ιστορίες. Τίτλος πρωτοτύπου: Le Petit Nicolas (1960)
* Ο μικρός Νικόλας διασκεδάζει. 17 ιστορίες. Τίτλος πρωτοτύπου: Les Récrés du petit Nicolas (1961)
* Οι διακοπές του μικρού Νικόλα. 18 ιστορίες. Τίτλος πρωτοτύπου: Les Vacances du petit Nicolas (1962)
* Ο μικρός Νικόλας και η παρέα του. 16 ιστορίες. Τίτλος πρωτοτύπου: Le Petit Nicolas et les copains (1963)
* Ο μικρός Νικόλας και τα προβλήματα του Γιοακίμ (επανεκδοθέν υπό τον τίτλο: Ο μικρός Νικόλας… έχει προβλήματα). 15 ιστορίες. Τίτλος πρωτοτύπου: Joachim a des ennuis (1964), επανεκδοθέν υπό τον τίτλο: Le Petit Nicolas a des ennuis.
* Ο μικρός Νικόλας σε νέες περιπέτειες
* Ο μικρός Νικόλας σε νέες περιπέτειες Νο2
* Ο μικρός Νικόλας με τρισδιάστατες εικόνες
* Ο μικρός Νικόλας και το κόκκινο μπαλόνι
(Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια)
Ο μικρός Νικόλας έχει γίνει και ταινία
Δείτε αποσπάσματα
Μαρ 11
3
Άρνηση του Γιώργου Σεφέρη
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ | 3 Μαρτίου, 2011 | video, ποίηση | 3 σχόλια
Στο περιγιάλι το κρυφό
κι άσπρο σαν περιστέρι
διψάσαμε το μεσημέρι
μα το νερό γλυφό.
Πάνω στην άμμο την ξανθή
γράψαμε τ’ όνομά της
Ωραία που φύσηξε ο μπάτης
και σβήστηκε η γραφή .
Με τι καρδιά, με τι πνοή,
τι πόθους και τι πάθος
πήραμε τη ζωή μας· λάθος!
κι αλλάξαμε ζωή.
Φεβ 11
28
Αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ | 28 Φεβρουαρίου, 2011 | Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο
Ω ΝΑΙ, ΜΙΑ ΣΚΕΨΗ για να ‘ναι πραγματικά υγιής – άσχετο σε τι αναφέρεται – πρέπει ν’ αντέχει στο ύπαιθρο. Και όχι μόνον. Πρέπει την ίδια στιγμή στην ευαισθησία μας να ‘ναι καλοκαίρι.
Λίγο, δυο – τρεις βαθμούς πιο χαμηλά, τετέλεσθαι: το γιασεμί σωπαίνει, ο ουρανός γίνεται θόρυβος.
ΜΥΡΙΣΑΙ ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΝ, Ο ΜΙΚΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΣ

Ο Ελύτης με το ιδιαίτερο ποιητικό του ιδίωμα ανανέωσε την ελληνική ποίηση και διέγραψε μια φωτεινή πορεία που επιβραβεύθηκε 1960 με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης, ενώ το 1979 τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας.
Εκατό χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τη γέννηση του νομπελίστα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη (1911-1996). Η φετινή χρονιά έχει ανακηρυχτεί «Έτος Οδυσσέα Ελύτη» από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και αποτελεί μια ξεχωριστή ευκαιρία ανανεωμένης αναγνωστικής απόλαυσης και μελέτης του πολυσχιδούς έργου του.
Ο Ελύτης με το ιδιαίτερο ποιητικό του ιδίωμα ανανέωσε την ελληνική ποίηση και διέγραψε μια φωτεινή πορεία που επιβραβεύθηκε 1960 με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης, ενώ το 1979 τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας «για την ποίηση του που με φόντο την ελληνική παράδοση, με αισθηματοποιημένη δύναμη και πνευματική οξύνοια ζωντανεύει τον αγώνα του σύγχρονου ανθρώπου για ελευθερία και δημιουργία».
Με αυτή την αφορμή το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου οργανώνει μια σειρά δράσεων που αναδεικνύουν τη σημασία και την επίδραση της παρουσίας του Ελύτη στη νεοελληνική γραμματεία.
Στις 21 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, στίχοι του Ελύτη θα ταξιδεύουν με όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας. Επίσης θα πραγματοποιηθούν αναγνώσεις ποιημάτων του και συζητήσεις γύρω από το έργο του σε βιβλιοπωλεία της Αθήνας και της περιφέρειας.
Τη Δευτέρα 21 Μαρτίου, η σύντροφος του ποιητή Ιουλίτα Ηλιοπούλου θα αναγνώσει επιλογές από το έργο του σε μια αφιερωματική βραδιά ποίησης και μνήμης, στο βιβλιοπωλείο Public στο Σύνταγμα.
Το ΕΚΕΒΙ, προκειμένου να ενθαρρύνει τη διοργάνωση εκδηλώσεων από πολιτιστικούς και άλλους φορείς για τον εορτασμό του «Έτους Ελύτη», θα διαθέτει σε κάθε ενδιαφερόμενο (βιβλιοπωλεία, σχολεία, πολιτιστικά κέντρα, έδρες νεοελληνικών σπουδών, δημοτικές βιβλιοθήκες, λέσχες ανάγνωσης κ.ά.), την Κινητή Έκθεση-αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη που περιλαμβάνει 16 ταμπλό με εργοβιογραφικά στοιχεία, εξώφυλλα βιβλίων, φωτογραφικό και αρχειακό υλικό για τη ζωή και το έργο του συγγραφέα και συνοδεύεται από ταινίες με θέμα τη ζωή και το έργο του που παραχωρήθηκαν ευγενικά από την ΕΡΤ
Γεια σου κύριε μενεξέ ( Το τραγούδι του κοριτσιού )
Δύο συ και τρία γω
πράσινο πεντόβολο
μπαίνω μέσα στον μπαξέ
γεια σου κύριε μενεξέ.
Σιντριβάνι και νερό
και χαμένο μου όνειρο.
Τζίντζιρας τζιντζίρισε
το ροδάνι γύρισε.
Χοπ αν κάνω δεξιά
πέφτω πάνω στη ροδιά.
Χοπ αν κάνω αριστερά
πάνω στη βατομουριά.
Το ‘να χέρι μου κρατεί
μέλισσα θεόρατη
τ’ άλλο στον αέρα πιάνει
πεταλούδα που δαγκάνει
Η Μάγια
Η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
μέσ’ απ’ τους ουρανούς περνά.
Κάποτε λίγο σταματά
στο φτωχικό μου και κοιτά.
-Γεια σας τι κάνετε; Καλά;
-Καλά. Πώς είναι τα παιδιά;
-Τι να σας πω εκεί ψηλά τα
τρώει τ’ αγιάζι κι η ερημιά.
-Γι αυτό πικραίνεσαι κυρά,
δε μου τα φέρνεις εδωνά;
-Ευχαριστώ μα ‘ναι πολλά
θα σου τη φάνε τη σοδειά.
-Δώσε μου καν την πιο μικρή
τη Μάγια την αστραφτερή.
-Πάρ’ την κι έχε λοιπόν στο νου
πως θά ‘σαι ο άντρας τ’ ουρανού.
Λάμπουνε γύρω τα βουνά,
τα χέρια μου βγάνουν φωτιά.
Κι η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
φεύγει και μ’ αποχαιρετά.
Παιδί με το γρατζουνισμένο γόνατο από το ποιητικό έργο ‘Ήλιος ο Πρώτος’
Παιδί με το γρατζουνισμένο γόνατο
κουρεμένο κεφάλι όνειρο ακούρευτο
ποδιά με σταυρωμένες άγκυρες.
Μπράτσο του πεύκου γλώσσα του ψαριού
αδερφάκι του σύννεφου!
Κοντά σου είδες ν’ ασπρίζει ένα βρεμένο βότσαλο,
άκουσες να σφυρίζει ένα καλάμι.
Τα πιο γυμνά τοπία που γνώρισες,
τα πιο χρωματιστά.
Βαθιά-βαθιά ο περίπατος του σπάρου,
ψηλά-ψηλά της εκκλησίτσας το καπέλο
και πέρα-πέρα ένα βαπόρι με φουγάρα κόκκινα.
Παιδί με το γρατζουνισμένο γόνατο
χαϊμαλί τρελό σαγόνι πεισματάρικο.
Παντελονάκι αέρινο,
στήθος του βράχου κρίνο του νερού.
Μορτάκι του άσπρου σύννεφου!
Το κοχύλι
Έπεσα για να κολυμπήσω
κι άφησα την καρδιά μου πίσω.
Άφησα την καρδιά μου χάμω
σαν το κοχύλι μες στην άμμο.
Πέρασαν όλες οι κοπέλες
με τα μαγιό και τις ομπρέλες.
Ύστερα πέρασαν οι φίλοι
κανείς δεν βρήκε το κοχύλι.
Χρόνους και χρόνους κολυμπάω
που να’ναι η αγάπη για να πάω.
Έφαγε η θάλασσα τον βράχο
κι έμεινε το νησί μονάχο.
Φεβ 11
28
Τα τζιτζίκια του Ολοημέρου
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ | 28 Φεβρουαρίου, 2011 | video, ποίηση | 2 σχόλια
Τα τζιτζίκια του Ολοημέρου. Καταπληκτικά
Φεβ 11
22
The good side of things
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ | 22 Φεβρουαρίου, 2011 | video, βιβλία | Γράψτε σχόλιο
Φεβ 11
21
Τα πήραμε τα Γιάννενα (τραγούδι για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ | 21 Φεβρουαρίου, 2011 | Αφιερώματα, ποίηση | Γράψτε σχόλιο
Τα πήραμε τα Γιάννενα,
μάτια πολλά το λένε, μάτια πολλά το λένε,
όπου γελούν και κλαίνε.
Το λεν’ πουλιά των Γρεβενών,
κι αηδόνια του Μετσόβου,
που τά ‘σκιαζεν η παγωνιά,
κι ανατριχίλα φόβου.
Τα πήραμε τα Γιάννενα,
μάτια πολλά το λένε, μάτια πολλά το λένε,
όπου γελούν και κλαίνε.
Το λέν’ οι χτύποι κι οι βροντές,
το λένε κι οι καμπάνες,
το λένε κι οι χαρούμενες,
οι μαυροφόρες μάνες.
Το λένε κι οι Γιαννιώτισσες,
που ζούσαν χρόνια βόγγου,
το λένε κι οι Σουλιώτισσες,
στις ράχες του Ζαλόγγου.
Τα πήραμε τα Γιάννενα,
μάτια πολλά το λένε, μάτια πολλά το λένε,
όπου γελούν και κλαίνε.
Φεβ 11
20
Εικονογραφήσεις
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΤΣΕΛΙΟΥ | 20 Φεβρουαρίου, 2011 | Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο
Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Μια μαγική εμπειρία ζήσαμε χτες στο ολοήμερο. Μας επισκέφτηκε ο γνωστός εικονογράφος παιδικών βιβλίων ο Χρήστος Δήμος και η αίθουσά μας πλημμύρισε με την ευαισθησία του και την υπέροχη αισθητική του. 
Η εικονογράφηση του Χρήστου Δήμου είναι γνωστή στα παιδιά από το βιβλίο “η γλώσσα μας” της Γ΄Δημοτικού που έχει εικονογραφήσει, αλλά και από βιβλία που έχουμε διαβάσει στο ολοήμερο. Κάποιοι από τους μαθητές γνωρίζουν τον κ. Δήμο αφού κατάγεται από το Κουτσελιό. Όλοι όμως πρώτη φορά είχαμε την εμπειρία να μιλήσουμε μαζί του και να μας δείξει τη δουλειά του. Έφερε μαζί του αυθεντικές μακέτες με έργα του, τις οποίες περιεργαστήκαμε όλοι μας και είδαμε ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα μιας εικονογράφησης πριν πάει στο γραφίστα. Τα παιδιά “βομβάρδισαν” με ερωτήσεις τον κ. Δήμο και εκείνος απάντησε προσπαθώντας να λύσει όλες τις απορίες μας. Διαβάστε τη συζήτησή μας για να τον γνωρίσετε και σεις.
Πώς αρχίσατε να εικονογραφείτε; Μου άρεσε να ζωγραφίζω πάντα. Κάπου εκεί στη Β΄Λυκείου κατάλαβα ότι αυτό μου αρέσει πολύ και θα΄θελα να το ασκήσω ως επάγγελμα. Διαπίστωσα ότι δε θέλω να κάνω τίποτε άλλο στη ζωή μου.Συνέχεια, μα συνέχεια ζωγραφίζω.
Μεγαλώσατε σε περιβάλλον που σας το ενέπνεε; Δε θα το έλεγα. Δεν είχα καλλιτεχνικά ερεθίσματα από την οικογένειά μου, ούτε από το περιβάλλον του χωριού. Εκείνο που βοήθησε είναι ότι είχα δημοκρατικούς γονείς που μου επέτρεπαν να ακολουθώ τα όνειρά μου.
Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που εικονογραφήσατε;
Το πρώτο έγχρωμο βιβλίο που ζωγράφισα είναι ”το σπιτάκι με τα βιβλία”.
Πόσα βιβλία έχετε εικονογραφήσει; Πρέπει να΄ναι πάνω από 100.
Πού ζωγραφίζετε; Έχω το δικό μου χώρο όπου έχω τα χαρτιά μου,τα μολύβια μου, τα πινέλα μου, τις μπογιές μου. Ποια χρώματα σας αρέσουν; Μου αρέσουν τα γήινα χρώματα. Αυτά χρησιμοποιώ περισσότερο στις ζωγραφιές μου.
Πώς γίνεται η εικονογράφηση ενός βιβλίου; Ο συγγραφέας του βιβλίου ή ο εκδοτικός οίκος μου στέλνει το κείμενο και το διαβάζω πολλές φορές. Καθώς το διαβάζω μου έρχονται οι εικόνες στο μυαλό μου και αρχίζω να ζωγραφίζω . Κάνω πολλά προσχέδια πριν καταλήξω στο τελικό αποτέλεσμα που γίνεται σε χαρτί ακουαρέλας . Ετοιμάζω το κάθε δισέλιδο του βιβλίου, το “σαλόνι” όπως το λέμε εμείς, και το στέλνω στο γραφίστα ο οποίος θα συνδέσει το κείμενο με την εικόνα. Είναι δύσκολη η δουλειά σας; Όχι, για μένα είναι ευχαρίστηση. Μια δυσκολία ίσως είναι να δώσεις χαρακτήρα σε έναν ήρωα. Όταν είναι να σχεδιάσω έναν ήρωα κάθομαι και κουβεντιάζω με τον εαυτό μου. Πώς θέλω τον ήρωα; Πώς τον περιγράφει το κείμενο; Τι συναισθήματα βγάζει; Σιγά σιγά προσθέτω στοιχεία μέχρι να τον αποδώσω σωστά.
Φαίνεται πολύ δύσκολο.
Όχι, δεν είναι. Όταν ήμουν παιδί ζωγράφιζα κι εγώ σαν κι εσάς. Μεγαλώνοντας σπούδασα πάνω σ΄αυτό και περνώντας τα χρόνια εξελίσσομαι συνέχεια. Μην ξεχνάτε πως η φαντασία εκπαιδεύεται και γίνεται συνεχώς καλύτερη. Τώρα πλέον η δικιά μου φαντασία καλπάζει. Πόσα χρόνια ζωγραφίζετε; Επαγγελματικά, πάνω από 22 χρόνια.
Τι κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας; Μου αρέσει πολύ να ταξιδεύω, να αλλάζω συνεχώς παραστάσεις. Όπου κι αν βρίσκομαι παρατηρώ τα πάντα γύρω μου. Παρατηρώ τη φύση αλλά και τους ανθρώπους, Τα πάντα καταγράφονται στη μνήμη μου και τα χρησιμοποιώ όταν τα χρειαστώ στη ζωγραφική μου.
Σας ευχαριστούμε πολύ!
Εγώ σας ευχαριστώ πολύ. Και μην ξεχνάτε είναι σημαντικό να κυνηγάτε τα όνειρά σας. Αφού αποφασίσετε να ασχοληθείτε με κάτι, φροντίστε να το μάθετε πολύ καλά. Το σημαντικότερο απ΄ όλα είναι να προσπαθούμε να γίνουμε, όσο το δυνατόν καλύτεροι σ΄αυτό που επιλέξαμε.
Ο κ.Δήμος πριν μας χαιρετήσει έδειξε στα παιδιά πόσο εύκολα μπορούν να φτιάξουν ένα σκίτσο και μας υποσχέθηκε ότι θα ρθει μια μέρα να ζωγραφίσουμε όλοι μαζί . Τον περιμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία.












