Κεφ. 28ο – Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι παράγοντας γινομένου

 Όταν ο άγνωστος είναι παράγοντας γινομένου, για να λύσουμε την εξίσωση διαιρούμε το γινόμενο με τον άλλο παράγοντα.

Εξίσωση:  30 . χ = 90
               ή 30χ  = 90 
(μπορούμε να παραλείψουμε το σύμβολο του πολ/σμού).      Λύση: χ = 90 : 30 → χ = 3

Εξίσωση:  χ . 4 = 20         Λύση: χ = 20 : 4 → χ =  5

[slideboom id=672033&w=425&h=370]

Εξάσκηση

1. Στο Practice  πάτα το start  και βρες την τιμή του άγνωστου .

2. Εξισώσεις με άγνωστο παράγοντα γινομένου

3. Λύσε το πρόβλημα εξίσωσης με πολλαπλασιασμό

Δες το Φύλλο Εργασίας.  Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,   λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail  ή  εκτύπωσέ το  ή  αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Φ. Ε. Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι παράγοντας γινομένου.

Κεφ. 27ο – Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος.

[slideboom id=672009&w=425&h=370]

Όταν ο άγνωστος είναι ο μειωτέος, για να λύσω την εξίσωση προσθέτω στη διαφορά τον αφαιρετέο.

Εξίσωση:  χ – 7 = 10 Λύση: χ = 10 + 7 → χ = 17
Εξίσωση:  χ – 0,3 = 5 Λύση: χ = 5 + 0,3 → χ =  5,3

Όταν ο άγνωστος είναι ο αφαιρετέος, για να λύσω την εξίσωση αφαιρώ από τον μειωτέο τη διαφορά.

Εξίσωση:  20 – χ = 12 Λύση: χ = 20 – 12 → χ = 8
Εξίσωση:  10 – χ = 5,4 Λύση: χ = 10 – 5,4 → χ =  4,6

Πηγή : http://www.daskalosa.eu/

1. Παίξε μπάσκετ. Βάλε καλάθι και λύσε την εξίσωση.

2. Παίξε ποδόσφαιρο. Βάλε γκολ και λύσε την εξίσωση.

3. Βρες το Χ και νίκησε το χρονόμετρο.

4. Εξισώσεις με άγνωστο τον μειωτέο

5. Εξισώσεις με άγνωστο τον αφαιρετέο

Δες το Φύλλο Εργασίας.  Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,   λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail  ή  εκτύπωσέ το  ή  αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Φ.Ε. στις Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος.

Η κατανομή του πληθυσμού στη Γη

[slideboom id=1148282&w=425&h=370]

Μετρητής παγκόσμιου πληθυσμού.

 

Παγκόσμιος χάρτης πληθυσμού. Πηγαίνοντας τον κέρσορα πάνω σε κάθε χώρα, βλέπεις τον πληθυσμό της.

 

Διάβασε το μάθημά σου από το  ψηφιακό σχολείο. Άνοιξε όλους τους υπερσυνδέσμους.

Κεφ. 26ο – Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος

Εξίσωση ονομάζεται μια ισότητα που περιέχει μια μεταβλητή.

π.χ.

Χ + 8 = 15          5 . χ = 20                10 – χ = 3                            20 : χ = 4

Η τιμή που επαληθεύει την εξίσωση λέγεται λύση της εξίσωσης.

Οι όροι που βρίσκονται αριστερά του ίσον (=) αποτελούν το πρώτο μέλος (α΄ μέλος) της εξίσωσης και αυτοί που βρίσκονται δεξιά το δεύτερο μέλος (β΄ μέλος) .

Όταν ο άγνωστος της εξίσωσης έχει τη θέση ενός προσθετέου , για να λύσουμε την εξίσωση αφαιρούμε από το άθροισμα τον άλλο προσθετέο.

ΕΠΑΛΗΘΕΥΟΥΜΕ βάζοντας στη θέση του χ  τον αριθμό που βρήκαμε από την αφαίρεση.

Πηγή : http://www.daskalosa.eu/page116.html

[slideboom id=664655&w=425&h=370]

Δείτε το στο slideshare.net

Ελέγχω τις γνώσεις μου.

Βρες το άγνωστο Χ όσο πιο γρήγορα μπορείς. Αντίπαλός σου το χρονόμετρο.

Παίξε με τη ζυγαριά και βρες τους άγνωστους όρους.

Βρες και εδώ τον άγνωστο Χ

Και εδώ πάλι μπορείς να βρεις τον άγνωστο Χ ;

Εξισώσεις με άγνωστο προσθετέο

Δες το Φύλλο Εργασίας.  Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,   λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail  ή  εκτύπωσέ το  ή  αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Φ.Ε. Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος. Νέο – Έγγραφο του Microsoft Word 97 – 2003

Κεφ. 25 – Η έννοια της μεταβλητής.

Το γράμμα ή το σύμβολο το οποίο χρησιμοποιείται σε αριθμητικές παραστάσεις και μπορεί να αντικατασταθεί από οποιαδήποτε τιμή, που μπορεί να πάρει ένα ποσό, λέγεται μεταβλητή.

 

[slideboom id=663035&w=425&h=370]

 Δες μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση από τον Αποστόλη Αγγελόπουλο για την έννοια της μεταβλητής

Απάντησε σωστά ,βάζοντας τον κατάλληλο αριθμό και το χ.

 Μπορείς να τα βάλεις με το χρονόμετρο; Βρες όσες περισσότερες μεταβλητές μπορείς.

Λύσε τις ασκήσεις στο πρόχειρό σου.

Δες το Φύλλο Εργασίας.  Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,   λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail  ή  εκτύπωσέ το  ή  αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Η έννοια της μεταβλητής .Νέο – Έγγραφο του Microsoft Word 97 – 2003

Διαφανή,ημιδιαφανή και αδιαφανή σώματα.

Το φως,  κινείται,  διαδίδεται (μόνο),  ευθύγραμμα.

Τα σώματα τα οποία επιτρέπουν στο φως να τα διαπεράσει (=περνώ ανάμεσα) λέγονται διαφανή σώματα.

Κάποια άλλα σώματα επιτρέπουν μόνο ένα μέρος του φωτός να τα διαπεράσει και αυτό το σκορπίζουν προς κάθε κατεύθυνση και γι’ αυτό φαίνονται θολά. Αυτά τα σώματα λέγονται ημιδιαφανή.

Υπάρχουν φυσικά και σώματα που δεν επιτρέπουν τη διέλευση του φωτός και λέγονται αδιαφανή σώματα και πίσω τους σχηματίζεται σκιά.

Δες για τα διαφανή,ημιδιαφανή και αδιαφανή σώματα

[slideboom id=543339&w=425&h=370]

Κάνε κλικ , και άλλαξε την θέση της φωτεινής πηγής. Δες ποια κατεύθυνση μπορεί να πάρει η φωτεινή ακτίνα όταν περάσει μέσα από το γυάλινο εμπόδιο(πρίσμα)καθώς και την ανάλυση της φωτεινής ακτίνας

Κεφ. 16 – Οι φυσικές καταστροφές και οι συνέπειές τους στη ζωή των ανθρώπων.

Δείτε το στο slideshare.net

Διάβασε το μάθημά σου από το ψηφιακό βιβλίο. Άνοιξε όλους τους υπερσυνδέσμους.

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τον σεισμό.

Ανάβασε τα ρίχτερ του σεισμού και δες τις καταστροφές που μπορεί να προκληθούν.

Ενότητα 7 – Η ζωή έξω από την πόλη

Το σκιάχτρο – Ολική καταστροφή στις καλλιέργειες

Με τι θα ασχοληθούμε :

  • Πώς παρουσιάζουμε πληροφορίες για ένα γεγονός που συνέβη
  • Πώς μετατρέπουμε τις ονοματικές σε ρηματικές φράσεις (και αντίστροφα)
  • Πώς κλίνονται τα επίθετα σε -ης,-ης,-ες
  • Πώς χρησιμοποιούνται οι παθητικές μετοχές με λειτουργία επιθέτου

 

Το σκιάχτρο-πρωταγωνιστής οραματίζεται έναν κόσμο στον οποίο τα τρόφιμα δεν θα είναι ‘κατασκευασμένα’, δεν θα έχουν υποστεί την ανθρώπινη παρέμβαση, όπως δυστυχώς συμβαίνει στη σημερινή εποχή, αλλά αντίθετα θα έχουν φυσική προέλευση.

 

 

 

Όταν θέλουμε να μιλήσουμε για ένα γεγονός πρέπει να αναφέρουμε:
–  Πού συνέβη.
–  Πότε συνέβη.
–  Ποιοι έχουν σχέση με αυτό.
–  Ποια ήταν η αιτία.
–  Τι ακριβώς έγινε (με χρονική σειρά).
–  Ποια είναι η σημασία και ποιες οι συνέπειες του γεγονότος.
–  Ποια είναι τα μέσα και οι τρόποι αντιμετώπισης των συνεπειών.
–  Ποια είναι τα συμπεράσματα που βγαίνουν. 

 Πηγή : http://paidio.blogspot.gr/

  Δες προσεκτικά τα παρακάτω βίντεο και προσπάθησε να εντοπίσεις αν αναφέρονται τα παραπάνω στοιχεία σε αυτό

Ονοματική φράση 

Ρηματική φράση

Επίθετα σε -ης.-ης,-ες.

 

[slideboom id=656891&w=425&h=370]

 

[slideboom id=657567&w=425&h=370]

Επίθετα σε -ης,-ης,-ες. άσκηση επιλογής

Συμπλήρωσε τα κενά.

 

Τριάντα εννιά καφενεία και ένα κουρείο

Με τι θα ασχοληθούμε:

  • Πώς περιγράφουμε χώρους που μας κάνουν να νιώθουμε έντονα συναισθήματα
  • πώς μιλάμε κυριολεκτικά ή μεταφορικά για κάτι
  • πώς ξεχωρίζουμε μια απλή από μια επαυξημένη πρόταση

 

[slideboom id=884573&w=425&h=370]

[slideboom id=656891&w=425&h=370]

Η περιγραφή ενός χώρου που επισκεφτήκαμε ή γνωρίζουμε αποτελεί κυρίως μια υποκειμενική ματιά στον χώρο αυτό, επειδή γράφουμε τι αρέσει ή τι δεν αρέσει σε εμάς.

Κάποια πράγματα όμως θα πρέπει  αντικειμενικά (δεν έχουν σχέση με το τι νιώθουμε) να υπάρχουν.
  • Ποιος είναι ο χώρος, πώς ονομάζεται και πού βρίσκεται.
  • Γενικές και ειδικές πληροφορίες γι΄αυτόν.
  • Πώς είναι:

        Α)εξωτερικά

        Β)εσωτερικά
  • Ποιοι άνθρωποι σχετίζονται με το χώρο(ποιοι ζουν εκεί, με τι ασχολούνται, περιστατικά και γεγονότα που είδαμε , μάθαμε ή ακούσαμε).

 

Συνεχίζουμε με πιο υποκειμενικά στοιχεία :

  • Πότε και για ποιο λόγο γνωρίσαμε το χώρο αυτό.
  • Ποιες είναι οι σκέψεις ,τα συναισθήματά μας και οι ιδέες μας , αν υπάρχουν, γι΄αυτόν

Πηγή : http://sainia.gr/

Κυριολεξία και μεταφορά (από τον Θεοδ.Αρβανιτίδη) 

Δες εδώ για τα είδη των προτάσεων (απλές επαυξημένες)(από τον Θεοδ.Αρβανιτίδη) 

Πως μπορείς να εκφράσεις τα συναισθήματα. (από τον Θεοδ.Αρβανιτίδη) 

Λύσε αυτή την άσκηση ορθογραφίας

Άσκηση στις μεταφορές και παρομοιώσεις.

Ορθογραφία ρημάτων -ετε, -εται

 

Καλοκαίρι με δρεπάνι, τσουγκράνα και αμίλητο νερό!

Με τι θα ασχοληθούμε:

  • πώς περιγράφουμε μια σειρά από πράξεις , π.χ. έθιμα ή κοινωνικά γεγονότα και εκδηλώσεις
  • Πώς χρησιμοποιούμε τον ενεστώτα και τον Αόριστο
  • Πώς κάνουμε μια περίληψη .

 ΤΑ  ΕΘΙΜΑ

Τα έθιμα που παρουσιάζονται είναι η «Καλλινίτσα» και τα πανηγύρια.
Η «Καλλινίτσα», γίνεται 25 Ιουνίου για τον Αϊ – Γιάννη τον Κλήδονα, στο δρόμο. Είναι κάποια κοπέλα ανύπανδρη που όλα τα κορίτσια του χωριού την ντύνουν και τη στολίζουν. Είναι η «νύφη» του Αϊ- Γιάννη του Κλήδονα. Την παραμονή του Αϊ-Γιαννιού, οι ανύπανδρες κοπέλες μαζεύονται σε ένα από τα σπίτια του χωριού, όπου αναθέτουν σε κάποιο μέλος της συντροφιάς, συνήθως σε μια κοπέλα της οποίας και οι δύο γονείς είναι εν ζωή, να φέρει από το πηγάδι ή την πηγή το «αμίλητο νερό». Η ονομασία αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι η εν λόγω κοπέλα και η συνοδεία της πρέπει να ολοκληρώσουν την αποστολή αυτή, τηρώντας απόλυτη σιωπή.

 Το αλώνισμα σήμερα

 

Η χρήση του Ενεστώτα και του Αορίστου

Όλοι γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιούμε τον Ενεστώτα για να αναφερθούμε σε κάτι που συμβαίνει τώρα.

Τα παιδιά παίζουν στην αυλή.
(Παίζουν τώρα αυτή τη στιγμή)

Χρησιμοποιείται όμως  ακόμα και για να μιλήσουμε για το μέλλον ή ακόμα και για το παρελθόν.

Διάβασε τα παρακάτω παραδείγματα.

Κάθε καλοκαίρι πηγαίνει διακοπές στο χωριό .Ζει στη Γερμανία τα τελευταία 15 χρόνια.  Γίνεται κατ’ επανάληψη.Έχει ξεκινήσει από το παρελθόν και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Η πηγή αναβλύζει καθαρό και δροσερό νερό. Γίνεται συνέχεια και αδιάκοπα.
Όταν κάποιος σε κατηγορεί ότι κάνεις μόνο ό,τι θέλεις εσύ, συνήθως εννοεί ότι δεν κάνεις ό,τι θέλει αυτός. Κάτι που ισχύει γενικά . Χρησιμοποιείται κυρίως σε παροιμίες και γνωμικά.(Γνωμικός  Ενεστώτας)
Το τρένο φεύγει στις 8 το βράδυ. (Θα φύγει)
Αύριο τελειώνουν οι διακοπές μου. (Θα τελειώσουν)
Κάτι που θα γίνει στα σίγουρα , οπότε χρησιμοποιούμε Ενεστώτα στη θέση του Αορίστου.
Γέρασε πια και  κουράζεται εύκολα. Κάτι που έχει αρχίσει να γίνεται.
Οι Πέρσες επιτίθενται κατά χιλιάδες αλλά ο Λεωνίδας και οι τριακόσιοι πολεμούν γενναία. Ιστορικός Ενεστώτας. Χρησιμοποιείται στις αφηγήσεις αντί του Αορίστου για να δώσει ζωντάνια στην περιγραφή.

 

Όλοι γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιούμε τον Αόριστο για να αναφερθούμε σε κάτι που έγινε στο παρελθόν και διήρκεσε λίγο.

Τα παιδιά έπαιξαν στην αυλή του σπιτιού μέχρι που τα φώναξε η μητέρα τους.
(Παίζουν τώρα αυτή τη στιγμή)

Χρησιμοποιείται όμως  ακόμα και για να μιλήσουμε για το μέλλον ή  για  κάτι με διάρκεια που έγινε στο παρελθόν .

Διάβασε τα παρακάτω παραδείγματα.

Έζησε πολλά χρόνια στη Γερμανία ως μετανάστης. Κάτι που έγινε στο παρελθόν με μεγαλύτερη διάρκεια ή με διακοπές.
Είδε ο τρελός το μεθυσμένο και παραμέρισε. Γνωμικός Αόριστος . Χρησιμοποιείται σε γνωμικά και παροιμίες αντί του Ενεστώτα.
Φύγε κι έφτασα.  (Θα φτάσω) Κάτι που είναι σίγουρο πως θα γίνει. Χρησιμοποιούμε Αόριστο στη θέση του Μέλλοντα.

Πηγή : http://www.daskalosa.eu/

[slideboom id=886821&w=425&h=370]

[slideboom id=848947&w=425&h=370]

Κεφ. 24. – Προβλήματα με πολλαπλασιασμό και διαίρεση κλασμάτων.

[slideboom id=659809&w=425&h=370]

Δες πως γίνεται η Διαίρεση κλασμάτων.

Ασκήσεις από το inschool.

1. Διαίρεση κλάσματος με ακέραιο.

2. Διαίρεση κλάσματος με κλάσμα.

3. Διαίρεση κλάσματος με κλάσμα 2. 

Παίξε και εξασκήσου. 

1.Εδώ μπορείς να εξασκηθείς στον πολλαπλασιασμό κλασμάτων.

2. Εδώ μπορείς να εξασκηθείς στην διαίρεση κλασμάτων.

3. Γίνε εκατομμυριούχος βρίσκοντας το σωστό. 

4. Ξέρεις να χτυπάς πέναλτυ. Απόδειξέ το .

5. Στο μπάσκετ τα καταφέρνεις; Διαπίστωσέ το.

6. Λύσε τις διαιρέσεις και βάλε γκολ.

Δες το Φύλλο Εργασίας.  Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,   λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail  ή  εκτύπωσέ το  ή  αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Φ.Ε. στα προβλήματα με πολλαπλασιασμό και διαίρεση κλασμάτων.

Κεφ. 23 – Προβλήματα με πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων

1. Κάνε την πρόσθεση των κλασμάτων.

2. Κάνε την αφαίρεση των κλασμάτων.

3. Κάνε την πρόσθεση  των κλασμάτων , βρίσκοντας τα κλάσματα παρατηρώντας     την αριθμογραμμή .

 4. Παιχνίδι σκοποβολής: Σημάδεψε σωστά και πέτυχε στο Level 3a  την πράξη            στα ετερώνυμα κλάσματα.

 5.  Μετέτρεψε το καταχρηστικό κλάσμα σε μεικτό. Έχεις αντίπαλο το χρονόμετρο.        Σημείωσε το δικό σου ρεκόρ.

 6. Βρες και απάντησε όσο πιο γρήγορα μπορείς.

Δες το Φύλλο Εργασίας.  Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,   λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail  ή  εκτύπωσέ το  ή  αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Φ.Ε. στην πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων. 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση