Κεφ. 61 – Μετρώ επιφάνειες.

 

 

Το μέγεθος μιας επιφάνειας λέγεται εμβαδό.

Μονάδα μέτρησης μια επιφάνειας είναι ένα τετράγωνο με ακμή 1 μέτρο. Αυτή η μονάδα λέγεται 1 τετραγωνικό μέτρο (τ.μ.). Μια επιφάνεια είναι τόσο μεγάλη, όσα τετραγωνικά μέτρα χωρούν σ’ αυτήν.

Υποδιαιρέσεις του τετραγωνικού μέτρου είναι :

  • Το τετραγωνικό δεκατόμετρο (ή τετραγωνική παλάμη) (τ.δεκ.).
  • Το τετραγωνικό εκατοστόμετρο ή τετραγωνικό εκατοστό (τ.εκ.).
  • Το τετραγωνικό χιλιοστόμετρο ή τεταργωνικό χιλιοστό (τ.χιλ.)

Πολλαπλάσια του τετραγωνικού μέτρου είναι :

  • Το στρέμμα (= 1000 τ.μ.)
  • Το εκτάριο, αυτό είναι ένα τετράγωνο με πλευρά 100 μ. και ισοδυναμεί με 10 στρέμ. ή 10.000 τ.μ.
  • Το τετραγωνικό χιλιόμετρο (τ.χλμ.), αυτό είναι ένα τετράγωνο με πλευρά 1000 μ. και ισοδυναμεί με 10 στρέμ. ή 1.000.000 τ.μ.

Κάθε μία από τις παραπάνω μονάδες θα πρέπει να τις φανταζόμαστε ως τεράγωνα με πλευρά αυτό που λέει το όνομά της.

Για να κάνουμε πράξεις με μεγέθη επιφανειών, θα πρέπει αυτά να έχουν την ίδια μονάδα μέτρησης, διαφορετικά θα πρέπει να κάνουμε τις σχετικές μετατροπές.

Μονάδες μέτρησης εμβαδού
ΜΟΝΑΔΕΣ τ.μ. τ.δεκ. τ.εκ. τ.χιλ. στρέμμα  τ.χλμ. 
1 τ.μ.   100 τ.δεκ.  10.000 τ.εκ.  1.000.000 τ.χιλ.     
1 τ.δεκ. 0.01 τ.μ.   100 τ. εκ. 10.000 τ.χιλ.    
1.τ.εκ. 0,0001 τ.μ.     100 τ. χιλ.    
1 τ.χιλ. 0,000001 τ.μ.          
1 στρέμμα 1000 τ.μ.          
1 εκτάριο 10.000 τ.μ.          
1 τ.χλμ. 1.000.000 τ.μ.          

Στις υποδιαιρέσεις του μέτρου για να πάμε από τη μικρότερη μονάδα προς τη μεγαλύτερη διαρούμε με το 100.

π.χ.3.000.000 τ.χιλ. –> 3.000.000 : 100 = 30.000 τ. εκ.

30.000 τ.εκ. –> 30.000 : 100 = 300 τ.δεκ.

300 τ.δεκ. –> 300 : 100 = 3 τ.μ.

Αντίθετα για να πάμε από τα τ.μ. προς τα τ.χιλ. πολλαπλασιάζουμε με το 100 για κάθε μονάδα που κατεβαίνουμε.

π.χ. 5,5 τ.μ. –> 5,5 * 100 =550 τ.δεκ.

550 τ.δεκ. –> 550 * 100 = 55.000 τ.εκ.

55.000 τ.εκ. –> 55.000 * 100 = 5.500.000 τ.χιλ.

Όταν πάμε 1 μονάδα μέτρησης πάνω ή κάτω κάνουμε την αντίστοιχη πράξη με το 100

Όταν πάμε 2 μονάδες μέτρησης πάνω ή κάτω κάνουμε την αντίστοιχη πράξη με το 10.000

Όταν πάμε 3 μονάδες μέτρησης πάνω ή κάτω κάνουμε την αντίστοιχη πράξη με το 1.0000.000

 

Πηγή : http://sainia.gr/

[slideboom id=762181&w=425&h=370]

 

 Αντιστοίχισε το κάθε μπλε με ένα  πορτοκαλί  τετράγωνο.

 

 Συμπλήρωσε τα πλαίσια. Προσοχή !!! όταν πατάς “ΕΛΕΓΧΟ” πριν τελειώσεις χάνεις βαθμούς.

 

 

Μετατροπή μονάδων εμβαδού σε μικρότερες

 

Μετατροπή μονάδων εμβαδού

 

 Εξασκήσου βρίσκοντας τα m2  των σχημάτων 

 

 

Κεφ. 60- Αξονική συμμετρία

[slideboom id=745751&w=425&h=370]

 

Διάβασε το μάθημά σου από το ψηφιακό σχολείο. ( Άνοιξε τους υπερσυνδέσμους)

 

 

Ένα απλό κύκλωμα

[slideboom id=498664&w=425&h=370]Κατασκευή κυκλωμάτων (μόνο DC)
Κλικ για εκτέλεση

Στατικός ηλεκτρισμός

 

 

 Δες για τον στατικό ηλεκτρισμό μέσω του…Τραβόλτα !!

 

 Δες τι συμβαίνει με τα μπαλόνια και τον στατικό ηλεκτρισμό!

 

 

Κεφ. 56 – Γεωμετρικά σχήματα-Πολύγωνα

Διάβασε το μάθημά σου από το ψηφιακό σχολείο. ( Άνοιξε τα μικροπειράματα στο τέλος)

Πηγή : mcjmcjmcj.wordpress.com

 Κατασκευή παράλληλης γραμμής.

Κατασκευή ισόπλευρου τριγώνου.

Κατασκευή κανονικού εξαγώνου.

Μάθε για τα πολύγωνα και κάνε εξάσκηση :

Μάθε για τα τετράπλευρα και κάνε εξάσκηση:

 

 ΟΙ Λύσεις  των ασκήσεων του τετραδίου μαθηματικών.

 

 

 

 

 

 

 

Κεφ. 48 – Βρίσκω το μέσο όρο

[slideboom id=740654&w=425&h=370]

 

 Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ (γράψε τους αριθμούς και θα σου βγάλει το μ.ο.)

 Βρες το μέσο όρο

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ   (Από το http://8dim-kaval.kav.sch.gr/)

Ας δούμε τώρα πώς βρίσκουμε εύκολα και γρήγορα το Μέσο Όρο αριθμών χρησιμοποιώντας το υπολογιστικό φύλλο Microsoft Office Excel

Έστω ότι έχουμε τη βαθμολογία του Α΄ τριμήνου  ενός  μαθητή της  Ε΄ τάξης.

Και συγκεκριμένα: ΘΡΗΣΚ=9 , ΓΛΩΣΣΑ=8 , ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ=9 , ΙΣΤΟΡΙΑ=9 , ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ=9 , ΦΥΣΙΚΑ=8 , Π. ΑΓΩΓΗ=10 , ΑΙΣΘ ΑΓΩΓΗ=10 , Φ.ΑΓΩΓΗ=10 , ΑΓΓΛΙΚΑ=10 ,ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ=9

Θέλουμε να βρούμε το Μ.Ο  της Βαθμολογίας  του Α΄ τριμήνου.

Ανοίγουμε από τα προγγράμματα το Microsoft Office Excel

Γράφουμε σε μια στήλη του Excel όλους τους παραπάνω βαθμούς

στη συνέχεια επιλέγουμε το αμέσως επόμενο προς τα κάτω κουτάκι και πατάμε “Εισαγωγή” και “Συνάρτηση”

ή το σύμβολο fx από την μπάρα συναρτησης

Στον πίνακα που εμφανίζεται, στην “Επιλογή συνάρτησης” επιλέγουμε “AVERAGE” και πατάμε ΟΚ.

Θα δούμε ότι το Excel, αυτόματα θα θεωρήσει ως δεδομένο τους αριθμούς που θέλουμε να βρούμε τον Μ.Ο.(C4:C14)

πατάμε ΟΚ και βλέπουμε τον Μ.Ο. των αριθμών

Ο   Μέσος  Όρος  βαθμολογίας  του  μαθητή  στο  Α΄ τρίνημο  είναι 9,18

Κεφ. 47 – Άλλοι τύποι γραφημάτων.

[slideboom id=738983&w=425&h=370]

 

Εδώ μπορείς να δημιουργήσεις ένα γράφημα γραμμής

 Εδώ μπορείς να δημιουργήσεις ένα κυκλικό διάγραμμα

 Εδώ μπορείς να επιλέξεις τον κατάλληλο τύπο γραφήματος

Κεφ.46 – Ταξινομώ δεδομένα – εξάγω συμπεράσματα

[slideboom id=738243&w=425&h=370]

 Παίξε συμπληρώνοντας τον πίνακα και φτιάξε διαγράμματα

 

Πάτησε  σε κάθε παιδί για να βρεις το αγαπημένο τους χόμπι      

 Πληκτρολόγησε το σύνολο για κάθε χόμπι       

        Και πάτησε  στο κουμπί  done

 

Φτιάξε ραβδoγράμματα , γραφήματα πίτας ή γραμμής με τα στοιχεία που θέλεις.

 

Κεφ. 35 – Τα κράτη της Ασίας

Διάβασε το μάθημά σου από το ψηφιακό σχολείο( άνοιξε τους υπερσυνδέσμους )

 

 Τοποθέτησε τα κράτη στο χάρτη

 

 Βρες το κράτος της Ασίας.

 

 Μάθε τα κράτη της Ασίας παίζοντας.

 

Και εδώ μπορείς να μάθεις τα κράτη της Ασίας. Όμως…πρόσεξε! Έχεις αντίπαλο τον Χρόνο

 

Κεφ. 45 – Απεικονίζω δεδομένα με ραβδόγραμμα ή εικονόγραμμα.

[slideboom id=736596&w=425&h=370]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 οριζόντιο ραβδόγραμμα

  εικονόγραμμα

 γράφημα γραμμής

 κυκλικό διάγραμμα ή γράφημα πίτας

 Δημιούργησε το δικό σου ραβδόγραμμα

 Δημιούργησε τα δικά σου εικονογράμματα

 Ερμηνεύουμε τα εικονογράμματα

 Φτιάξε και άλλα ραβδογράμματα

 

 Κεφ. 45- Απεικονίζω δεδομένα με ραβδόγραμμα ή εικονόγραμμα

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση