Το νότιο τμήμα της Βόρειας Αμερικής που πλησιάζει τον Ισημερινό, αποτελεί τη γέφυρα μεταξύ της Βόρειας και Νότιας Αμερικής. Στο στενό αυτό τμήμα(Κεντρική Αμερική) βρίσκεται και η διώρυγα του Παναμά που συνδέει Ατλαντικό και Ειρηνικό Ωκεανό.
Κάντε μια ιστορία με τις λέξεις: τραγούδια,σακούλι, αρχαιολόγος, φεγγάρι, καρπούζι, άγαλμα, μάτια
Μια πολύ ωραία ιστορία γραμμένη από τη Ζωή Μπ.
Ένα σακούλι τραγούδια
Ένα βράδυ του Αυγούστου, σε μια ερημική παραλία, το ολόγιομο φεγγάρι έπαιζε στα καθαρά νερά της. Σε αυτό το μέρος έκανε βόλτα ο κύριος Φαίδων, μόνος. Συντροφιά του είχε τις σκέψεις του και μια δροσερή φέτα καρπούζι!
Ο κύριος Φαίδων ήταν ψηλός, αδύνατος, με σκουρόχρωμα μαλλιά και μάτια. Από την πρώτη ματιά καταλάβαινες πως ήταν μοναχικός τύπος. Δεν είχε φίλους, παρέες ή τέλος πάντων κάποιον να μοιραστεί τις ανησυχίες του. Είχε χάσει την οικογένειά του και από τότε είχε αφοσιωθεί μόνο στη δουλειά του. Ο κύριος Φαίδων ήταν αρχαιολόγοςκαι έτσι «ζούσε» στις εποχές που εξερευνούσε.
Καθώς περπατούσε στην αμμουδιά είδε κάτι πολύ περίεργο, ένα άγαλμαπου είχε ξεβράσει η θάλασσα. Πλησίασε, έσυρε το μαρμάρινο άγαλμα προς το μέρος του και ξεκίνησε να το περιεργάζεται.
Αρχικά, αφαίρεσε τα φύκια που είχε πάνω του. Όμως το άγαλμα δεμένο στο αριστερό του χέρι είχε ένα δερμάτινο σακούλι. Ο κύριος Φαίδων το έλυσε και πολύ προσεκτικά το άνοιξε. Μέσα από αυτό βγήκαν μελωδίες, νότες και τραγούδια. Ο ουρανός γέμισε μουσική για την αγάπη, για τα όνειρα που πρέπει να έχει ο καθένας και για την αλληλοβοήθεια.
Έτσι, ο κύριος Φαίδων αναθεώρησε κάποια πράγματα για τη ζωή και άλλαξε τη στάση του απέναντι στους άλλους.
Ζωή Μπ. Στ3 Πλαγιαρίου
Πηγή : http://1dimplagiarist.blogspot.gr/
Μουσείο Αφής
Με τι θα ασχοληθούμε :
Πώς κάνουμε έναν απολογισμό ( για όσα είδαμε, ακούσαμε, μάθαμε και αισθανθήκαμε) μετά από επίσκεψη σε κάποιο χώρο.
Ο Λουδοβίκοs Μπράιγ, είχε τυφλωθεί πολύ μικρός και δεν ήταν ευχαριστημένος γιατί το σύστημα ανάγνωσης που χρησιμοποιούσαν οι τυφλοί ήταν δύσχρηστο με χοντρούς χαρακτήρες. Έτσι βάλθηκε να δημιουργήσει ένα καινούριο ειδικό αλφάβητο για τυφλούς. Του πήρε πέντε χρόνια αλλά στο τέλος τα κατάφερε. Αυτό το αλφάβητο που έφτιαξε ο Μπράιγ ήταν μια αντικατάσταση του γραμματικού αλφάβητου με ανάγλυφες στιγμές, που με διάφορους συνδυασμούς αποδίδουν ένα κείμενο. Ο τυφλός μπορεί μ’ αυτό το σύστημα να διαβάζει ψηλαφώντας τις στιγμές με το δάχτυλο, δηλαδή έχουμε ανάγνωση με την αφή. Το σύστημα Μπράιγ έχει έξι ανάγλυφες κουκκίδες σαν το κεφαλάκι μιας καρφίτσας. Είναι τοποθετημένες ανά τρεις και μ’ αυτές γίνονται 63 συνδυασμοί, που αντιστοιχούν στα γράμματα και τους αριθμούς. Η γραφή Μπράιγ διαβάζεται από αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω, όπως ακριβώς και η γραφή των «βλεπόντων».
Έχουμε μάθει να βρίσκουμε το εμβαδόν διαφόρων επιπέδων σχημάτων όπως του τετραγώνου, ορθογωνίου, παραλληλογράμμου, τριγώνου και τραπεζίου. Μάθαμε επίσης ότι αν ένα σχήμα δεν είναι κάποιο από αυτά τότε ,το χωρίζουμε σε κομμάτια,βρίσκουμε το εμβαδόν κάθε κομματιού και μετά τα προσθέτουμε. Για να υπολογίσουμε το εμβαδόν του κυκλικού δίσκου ,θα τον χωρίσουμε σε κομμάτια, αλλά αντί να βρούμε το εμβαδόν κάθε κομματιού θα τα τοποθετήσουμε κατάλληλα ώστε να σχηματισθεί ένα ορθογώνιο του οποίου το εμβαδόν θα είναι ίσο με το εμβαδόν του κυκλικού δίσκου, αφού θα αποτελούνται από τα ίδια κομμάτια. Μετά θα βρούμε το εμβαδόν του ορθογωνίου και έτσι θα έχουμε υπολογίσει και το εμβαδόν του κυκλικού δίσκου.
Χωρίζουμε τον κυκλικό δίσκο π.χ. σε 6 ίσα μέρη και τα τοποθετούμε το ένα δίπλα στο άλλο, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα.
Παρατηρούμε ότι η μορφή του σχήματος που προκύπτει, μοιάζει με ορθογώνιο.
Αν χωρίσουμε τον κυκλικό δίσκο σε περισσότερα ίσα μέρη και τα τοποθετήσουμε, όπως και προηγουμένως , βλέπουμε ότι η μορφή του σχήματος που προκύπτει μοιάζει περισσότερο με ορθογώνιο.
Αν συνεχίσουμε τη διαδικασία αυτή, αυξάνοντας συνεχώς το πλήθος των ίσων μερών στα οποία διαιρείται ο κυκλικός δίσκος, καταλαβαίνουμε ότι το σχήμα που σχηματίζεται θα προσεγγίζει ολοένα και περισσότερο ένα ορθογώνιο, με βάση το μισό του μήκους του κύκλου (δηλ. πρ) και ύψος την ακτίνα ρ του κύκλου αυτού.
Επομένως το εμβαδόν του ορθογωνίου θα είναι
Ε = βάση .ύψος = πρ∙ρ=πρ2
Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι, το εμβαδόν κυκλικού δίσκου με ακτίνα ρ είναι
Το εμβαδόενός τραπεζίου είναι ίσο με το άθροισμα μικρής και μεγάλης βάσης του επί το ύψος του δια δύο. Αυτό εκφράζεται σύντομα με τον τύπο Ε (τραπεζίου) = (β + Β) υ : 2
Βάσεις του τραπεζίου είναι οι δύο παράλληλες πλευρές του και ύψος του το κάθετο ευθύγραμμο τμήμα ανάμεσά τους.
Κύριο θέματου ποιήματος οι ευχαριστίες του ποιητή προς τον Τσάρλι Τσάπλιν για όσα του πρόσφεραν οι ταινίες του και η παράκλησή του να συνεχίσει με το έργο του να δίνει κουράγιο στους δυστυχισμένους ανθρώπους.
Ο Τσάρλι Τσάπλιν
Ο Σερ Τσαρλς Σπένσερ Τσάπλιν 1889 − 1977), γνωστότερος με το υποκοριστικό Τσάρλι και, στην Ελλάδα κυρίως, με το προσωνύμιο «Σαρλό», υπήρξε Άγγλος ηθοποιός και σκηνοθέτης, που μεγαλούργησε στις πρώτες δεκαετίες του Χόλυγουντ.
Είναι η πρώτη παγκόσμια αναγνωρίσιμη φιγούρα της κινηματογραφικής τέχνης, κυρίως μέσω του χαρακτήρα «Σαρλό» που ενσάρκωνε στις πρώτες ταινίες του.
Ο Τσάρλι Τσάπλιν βγήκε για πρώτη φορά στη σκηνή στην ηλικία των πέντε ετών, όταν ακόμα η μητέρα του δεν είχε εγκαταλείψει την καριέρα της, για να την αντικαταστήσει ένα βράδυ που ήταν άρρωστη, εκτελώντας με κωμικό τρόπο ένα τραγούδι-σουξέ μέσα σε καταιγισμό χειροκροτημάτων.
Από το 1912 ως το 1918 αξιοποίησε το ταλέντο του σε πολλές μικρές κωμωδίες του βωβού κινηματογράφου, δημιουργώντας τον τύπο του Σαρλό.
Ένας τύπος με στενό σακάκι και φαρδύ παντελόνι , μικρό καπέλο, το χαρακτηριστικό μουστάκι, τα τρισάθλια λοξά παπούτσια, το βάδισμα του πιγκουίνου . Έξυπνος και συναισθηματικός , πέφτει συνέχεια σε γκάφες και προσπαθεί πάντα να βοηθήσει τους άλλους.
Ο ίδιος όχι μόνο πρωταγωνιστούσε, αλλά ήταν επίσης ο σεναριογράφος, σκηνοθέτης και συνθέτης της Μουσικής των ταινιών του. Η παγκόσμια καταξίωση ήρθε μέσα από τις μεγάλου μήκους ταινίες του, όπως οι Μοντέρνοι καιροί, Ο Μεγάλος Δικτάτωρ, Τα φώτα της πόλης, Ο κύριος Βερντού και άλλες, που τον κατέταξαν ανάμεσα στους σημαντικότερους δημιουργούς της έβδομης τέχνης.
Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου τον έχει κατατάξει δέκατο στη λίστα με τους 25 μεγαλύτερους σταρ όλων των εποχών.
Ο Τσάπλιν παντρεύτηκε τέσσερις φορές, όλες με συναδέλφους του και συνολικά απέκτησε 11 παιδιά.
Πώς παρουσιάζουμε και σχολιάζουμε ένα καλλιτεχνικό θέαμα ( ταινία) αναλυτικά και περιληπτικά
Για να ξεχωρίσεις πότε είναι επίθετο και πότε επίρρημα, να θυμάσαι ότι:
Όταν το πολύ βρίσκεται μπροστά από ουσιαστικό, είναι επίθετο Π. χ. Έκανε πολύ θόρυβο
Όταν βρίσκεται μπροστά από επίρρημα ή από επίθετο, είναι επίρρημα και σχηματίζει μαζί με το επίθετο ή το επίρρημα τον υπερθετικό βαθμό τους Π. χ. Η έκθεση ήταν πολύ καλή
Επίσης επίρρημα είναι και όταν συνοδεύει ρήμα Π. χ. Μου αρέσει πολύ το φαγητό και έφαγα πάρα πολύ
Τα επίθετα τα οποία ακολουθούν τα ουσιαστικά και αποτελούν μαζί με αυτά μια έννοια λέγονται επιθετικοί προσδιορισμοί,
π.χ. η ψηλή πολυκατοικία, το μεγάλο φεριμπότ κλπ. Ως επιθετικοί προσδιορισμοί χρησιμοποιούνται εκτός από τα επίθετα, οι παθητικές μετοχές και τ’ αριθμητικά.
Όταν τα επίθετα συνοδεύουν ουσιαστικά στα οποία αποδίδουν μια ιδιότητα που όμως δεν είναι μόνιμη και δε συνοδεύονται από άρθρο, τότε λέγονται κατηγορηματικοί προσδιορισμοί,
Το εμβαδόενός τριγώνου είναι ίσο με το μισό του γινόμενου της βάσης του επί το αντίστοιχο ύψος. Αυτό εκφράζεται σύντομα με τον τύπο Ε (τριγώνου) = (β · υ) : 2
Για να βρούμε το ύψος του τριγώνου, πρέπει να τραβήξουμε μια κάθετη γραμμή από μία από τις κορυφές του προς την απέναντι πλευρά. Αυτή η πλευρά του τότε λέγεται βάση του.
Πώς σχεδιάζουμε τα ύψη ενός τριγώνου: α) Οξυγώνιο τρίγωνο
Σχεδιάζω ένα οξυγώνιο τρίγωνο ΑΒΓ. (κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση)
Ξεκινάω με τη γωνία Α.
Για να φέρω το ύψος από τη γωνία Α , εφαρμόζω τη μία κάθετη πλευρά του ορθογωνίου μου στην απέναντι πλευρά της γωνίας Α που είναι η ΒΓ.
Τη σέρνω μέχρι η άλλη κάθετη πλευρά να συναντήσει τη γωνία Α.
Μόλις είμαι σίγουρος ότι ο γνώμονάς μου είναι στη σωστή θέση, σχεδιάζω το ύψος. Εκεί που κόβει τη ΒΓ , ονομάζω το σημείο Δ.
Και έτσι έχω το ύψος ΑΔ.
Με τον ίδιο τρόπο σχεδιάζω τα ύψη ΒΕ και ΓΖ.( Δείτε τις εικόνες.)
Παρατηρώ επίσης ότι όλα τα ύψη περνάνε από το ίδιο σημείο.
β) Ορθογώνιο τρίγωνο:
Έχουμε ένα ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ
Ξεκινάμε να φέρουμε το ύψος από τη γωνία Α στην απέναντι πλευρά ΒΓ.
Παρατηρούμε ότι μόλις βάλουμε πάνω στην πλευρά ΒΓ,τη μία κάθετη πλευρά του γνώμονά μας και την άλλη να συναντήσει τη γωνία ,τότε το ύψος που σχηματίζεται είναι η πλευρά ΑΒ.
Άρα σε αυτήν την περίπτωση το ένα ύψος είναι η πλευρά ΑΒ.
Στη συνέχεια πάμε να βρούμε το ύψος που ξεκινά από τη γωνία Β
Φέρνω τη μιά κάθετη πλευρά του γνώμονά μου στην απέναντι πλευρά της γωνίας Β που είναι η ΑΓ.
Την άλλη κάθετη πλευρά την ταιριάζω στη γωνία Β.
Σχεδιάζω το ύψος ΒΔ.
Αφού λοιπόν βρήκαμε και το δεύτερο ύψος, πάμε να βρούμε και το τρίτο που ξεκινάει από τη γωνία Γ.
Βάζω τη μια κάθετη πλευρά του γνώμονά μου στην απέναντι πλευρά , την ΑΒ, και διαπιστώνω όπως στην πρώτη περίπτωση, ότι η πλευρά ΒΓ, είναι και το ύψος από τη γωνία Γ.
Άρα σε ένα ορθογώνιο τρίγωνο τα δύο από τα τρία ύψη , είναι οι δυο κάθετες πλευρές του.
Όλα τα ύψη του περνούν από το ίδιο σημείο ,που είναι το σημείο Β. γ) Αμβλυγώνιο τρίγωνο
Έχω ένα αμβλυγώνιο τρίγωνο ΑΒΓ. Η αμβλεία γωνία είναι η Γ.
Ξεκινάω να φέρω το πρώτο ύψος από τη γωνία Α. Εφαρμόζω τη μία κάθετη πλευρά του γνώμονά μου στην απέναντι πλευρά ΒΓ. Βλέπω όμως ότι έτσι όπως είναι δεν με φτάνει για να συναντήσει η άλλη κάθετη πλευρά, τη γωνία Α.
Για αυτό το λόγο προεκτείνω τη ΒΓ ώστε να μπορώ να συναντήσω την Α γωνία.
Έτσι αφού την προέκτεινα τοποθετώ ξανά τη μία κάθετη πλευρά του γνώμονα πάνω στην προέκταση της ΒΓ και τώρα πλέον μπορώ με την άλλη κάθετη πλευρά του να συναντήσω τη γωνία Α.
Ονομάζω το ύψος που σχηματίζεται ΑΔ κι έτσι έχω το πρώτο ύψος.
Στη συνέχεια πάω να φτιάξω το ύψος που ξεκινά από τη γωνία Β. Βάζω λοιπόν τη μία κάθετη πλευρά του γνώμονά μου στην απέναντι πλευρά της Β γωνίας που είναι η πλευρά ΑΓ. Βλέπω όμως όπως και στην πρώτη περίπτωση ότι δεν μου φτάνει για να συναντήσει η άλλη κάθετη πλευρά τη γωνία Β.
Για αυτό λοιπόν προεκτείνω την ΑΓ και γίνεται έτσι:
Πάνω στην προέκτασή της τοποθετώ τη μία κάθετη πλευρά του γνώμονά μου και στη γωνία Β την άλλη κάθετη πλευρά του. Σχεδιάζω το ύψος ΒΕ.
Έτσι έχω και το δεύτερο ύψος. Τώρα, μου λείπει το τρίτο ύψος που θα ξεκινήσει από τη γωνία Γ.
Τοποθετώ τη μία κάθετη πλευρά του γνώμονα στην απέναντι πλευρά της, την ΑΒ και την άλλη πάνω στην γωνία Γ.
Έτσι έχω το τρίτο ύψος που το ονομάζω ΓΖ.
Έφτιαξα λοιπόν τα τρία ύψη του αμβλυγώνιου τριγώνου και παρατηρώ ότι τα δύο ύψη είναι εκτός (τα ΑΔ και ΒΕ) τριγώνου και το ένα εντός του (ΓΖ).
Για να δω αν συναντιούνται όλα στο ίδιο σημείο, πράγμα που δείχνει ότι είμαι σωστός στην κατασκευή μου , προεκτείνω και τα τρία ύψη.
Αν συναντηθούν στο ίδιο σημείο , τα κατάφερα μια χαρά. Αν όχι πρέπει να ξαναπροσπαθήσω.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα σχόλια