Ήθελα να ’χω ένα σπίτι εξοχικό
μ’ έναν πολύ μεγάλο κήπο— όχι τόσο
για τα λουλούδια, για τα δένδρα, και τες πρασινάδες
(βέβαια να βρίσκονται κι αυτά· είν’ ευμορφότατα)
αλλά για να ’χω ζώα. A να ’χω ζώα!
Τουλάχιστον επτά γάτες— οι δυο κατάμαυρες,
και δυο σαν χιόνι κάτασπρες, για την αντίθεσι.
Έναν σπουδαίο παπαγάλο, να τον αγρικώ
να λέγει πράγματα μ’ έμφασι και πεποίθησιν.
Aπό σκυλιά, πιστεύω τρία θα μ’ έφθαναν.
Θα ’θελα και δυο άλογα (καλά είναι τ’ αλογάκια).
Κι εξ άπαντος τρία, τέσσαρα απ’ τ’ αξιόλογα,
τα συμπαθητικά εκείνα ζώα, τα γαϊδούρια,
να κάθονται οκνά, να χαίροντ’ οι κεφάλες των.
(Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993)
[slideboom id=813970&w=425&h=370]
Επίθετα
Τα επίθετα
Τα επίθετα περιγράφουν με σύντομο τρόπο ένα χαρακτηριστικό των ουσιαστικών που συνοδεύουν. Δηλώνουν κάποιο γνώρισμα των ουσιαστικών, μας λένε δηλ. τι λογής είναι.
π.χ.
Στο δωμάτιο υπήρχε ένα τραπεζάκι από ακατέργαστο ξύλο (από ξύλο που δεν το έχουν κατεργαστεί).
Τα επίθετα φανερώνουν ποια ποιότητα ή ιδιότηταέχουν τα ουσιαστικά.
Σε ένα κείμενο τα επίθετα…
μας δίνουν περισσότερες πληροφορίες για τα πράγματα που περιγράφονται και κάνουν την περιγραφή πιο ζωντανή, σαφή, ακριβήκαι παραστατική.
μας μεταφέρουν ένα σχόλιο που θέλει να κάνει ο συγγραφέας του κειμένου για ό,τι βλέπει και περιγράφει
Τα επίθετα μας δείχνουν δηλ. την οπτική γωνία,την προσωπική ματιά του συγγραφέα, το πώς βλέπει αυτός τα πράγματα που περιγράφει.
Τα επίθετα…
παίρνουν το γένος των ουσιαστικών που προσδιορίζουν, έχουν δηλ. τρία γένη (αρσενικό, θηλυκό, ουδέτερο)
π.χ.
– ο καλός σκύλος
– η καλή θεία
– το καλό παιδί
παίρνουν τον αριθμό και την πτώση των ουσιαστικών που προσδιορίζουν
π.χ.
– τους πιστούς φίλους
– την φιλική γειτόνισσα
– του έξυπνου παιδιού
κλίνονται όπως τα ουσιαστικά που έχουν τις ίδιες καταλήξεις. Εξαιρούνται τα επίθετα με αρσενικό σε -ής, -ύς που έχουν δική τους κλίση.
π.χ.
– βαθύς, βαθιά, βαθύ
όταν κλίνονται διατηρούν τον τόνο στη συλλαβή που τονίζεται η ονομαστική του αρσενικού
π.χ.
– ήσυχος , ήσυχου / ήσυχοι, ήσυχων
Τα επίθετα μπορεί να συνδέονται με το ουσιαστικό που προσδιορίζουν μέσω κάποιου συνδετικού ρήματος (είμαι, γίνομαι, φαίνομαι κ.ά.). Στην περίπτωση αυτή είναι κατηγορούμενα.
π.χ.
Το σπίτι είναι μεγάλο και φωτεινό.
Χωρίζουμε τα επίθετα σε προσδιοριστικά καικοσμητικά ανάλογα με τη σημασία τους.
προσδιοριστικά
είναι τα επίθετα που φανερώνουν τις πραγματικές και συγκεκριμένες ιδιότητες των ουσιαστικών
π.χ.
– η μάλλινη κουβέρτα
– το κόκκινο λουλούδι
κοσμητικά
εκφράζουν μια υποκειμενική, στιγμιαία κρίση και τα χρησιμοποιούμε για να ομορφύνουν, να ¨κοσμήσουν¨ το λόγο
π.χ.
– ο όμορφος κήπος
– το ωραίο άρωμα
Όπως τα επίθετα συμπεριφέρονται κα οι παθητικές μετοχές σε –μένος, -μένη, -μένο. Τις θεωρούμερηματικά επίθετα.
π.χ. Η γιορτή έγινε στην στολισμένη αίθουσα.
Πηγή : http://paidio.blogspot.gr/
ΠΩΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ
Για να δηλώσουμε τον τόπο χρησιμοποιούμε τουςτοπικούς προσδιορισμούς. Οι τοπικοί προσδιορισμοί απαντούν στην ερώτηση πού και μπορεί να είναι:
Οι λέξεις ή φράσεις που δηλώνουν τόπο μπορεί να είναι:
επιρρήματα π. χ. μπροστά, πίσω κλπ(τοπικά επιρρήματα -απαντούν στην ερώτηση πού)
φράσεις με προθέσεις π. χ. ίσαμε το σχολείο, προς την πόλη κλπ(επίσης απαντούν στην ερώτηση πού, αλλά με φράση)
με αιτιατική π. χ. ήθελε να πάει σχολείο(επίσης απαντάει στο πού αλλά με ουσιαστικό)
αναφορικές προτάσεις που φανερώνουν τόπο
π.χ. Πηγαίνει όπου θέλει.
Πρόσεξε στο μάθημα τι τοπικές λέξεις και εκφράσεις υπάρχουν.
Με την κλίση των θηλυκών ουσιαστικών σε -η και -ος.
Μια ζεστή ….πολυκατοικία :
Στη Ματμάτα της Σαχάρας
Στο Δέλτα του ποταμού Ορινόκο.
Σκηνές… από τη ζωή των Καζάχων .
Θηλυκά ουσιαστικά λόγιας κλίσης που τελειώνουν σε-η και -ος
Τα παροξύτονα θηλυκά ουσιαστικά σε -η τονίζονται σε όλες τις πτώσεις στη συλλαβή που τονίζεται η ονομαστική ενικού: π.χ. η λέξη, των λέξεων. Στα πρόπαροξυτονα, όμως ο τόνος στην ονομαστική πληθυντικού κατεβαίνει στην παραλήγουσα, ενώ οι υπόλοιπες πτώσεις του πληθυντικού τονίζονται στη συλλαβή στην οποία τονίζεται και η ονομαστική πληθυντικού: π.χ. η δύναμη-οι δυνάμεις, των δυνάμεων.
Βλέπουμε στο παράδειγμα ότι στη γενική ενικού σχηματίζονται δύο τύποι : π.χ. η λέξη, της λέξης και της λέξεως.
Τα θηλυκά ουσιαστικά που λήγουν σε-ος κλίνονται όπως και τα αρσενικά ουσιαστικά που λήγουν σε -ος.
Όσα στην ονομαστική πτώση τονίζονται στη λήγουσα ή στην παραλήγουσα δεν μετακινούν τον τόνο στις άλλες πτώσεις. Αυτά που στην ονομαστική ενικού τονίζονται στην πρόπαραληγουσα, κατεβάζουν τον τόνο στην παραλήγουσα στη γενική του ενικού και στη γενική και στην αιτιατική του πληθυντικού: π.χ.η είσοδος-των εισόδων, τις εισόδους .
Με παρόμοιο τρόπο με τα παραπάνω θηλυκά ουσιαστικά κλίνονται στον ενικό αριθμό και τα ονόματα των περισσότερων ελληνικών νησιών και πολλών πόλεων και περιοχών που έχουν ονόματα τα οποία προέρχονται από την αρχαία ελληνική γλώσσα: π.χ. η Άνδρος, η Νάξος, η Σκόπελος, Η Κόρινθος, η Πελοπόννησος κτλ.
Ο θαλασσοπόρος : Αυτός που διασχίζει τις θάλασσες κάνοντας μακρινά ταξίδια
Το νερό καλύπτει το 71% της συνολικής επιφάνειας της Γης, δηλαδή είναι ένα από τα κυρίαρχα στοιχεία του πλανήτη μας! Σήμερα όλοι σχεδόν οι ωκεανοί, οι θάλασσες και τα πελάγη είναι χαρτογραφημένα μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Μέχρι και το τελευταίο βραχάκι ή ξέρα είναι καταγεγραμμένη σε χάρτες και πορτολάνους. Αφήστε δε, που το Google Earth μας επιτρέπει να δούμε ανά πάσα στιγμή όποια περιοχή του πλανήτη θέλουμε.
Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Χρειάστηκε το θάρρος, το όραμα και η αποφασιστικότητα μερικών σπάνιων ανθρώπων οι οποίοι ήταν έτοιμοι να διακινδυνεύσουν τη ζωή τους για να εξερευνήσουν όχι μόνο τα όρια του πλανήτη αλλά και τα όρια της ανθρώπινης θέλησης. Το ερώτημα που προκύπτει είναι… γιατί; Ίσως γιατί αυτό τους έκανε περισσότερο ευτυχισμένους!
Ποιοι ήταν όμως οι μεγαλύτεροι εξερευνητές και θαλασσοπόροι;
Βάσκο ντα Γκάμα
Ο Πορτογάλος θαλασσοπόρος Βάσκο ντα Γκάμα ήταν ο πρώτος που πραγματοποίησε τον περίπλου της Αφρικής, συνδέοντας απευθείας την Ευρώπη με τις Ινδίες, ανοίγοντας έτσι νέους εμπορικούς δρόμους.
Χριστόφορος Κολόμβος
Ο Ιταλός θαλασσοπόρος θεωρείται ο άνθρωπος που ανακάλυψε επίσημα την Αμερική, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετές ενδείξεις ότι οι Vikings και πιθανόν οι Κινέζοι και οι Φοίνικες τον πρόλαβαν αρκετές εκατοντάδες χρόνια νωρίτερα.
Φερδινάνδος Μαγγελάνος
Ο Πορτογάλος θαλασσοπόρος Φερδινάνδος Μαγγελάνος ηγήθηκε της πρώτης αποστολής που κατάφερε να πραγματοποιήσει τον περίπλου της Γης κατά το διάστημα 1519-1522, με την υποστήριξη της Ισπανίας.
Ρόαλντ Αμούνδσεν
O Ρόαλντ Αμούνδσεν, γνωστός ως ο «Τελευταίος των Βίκινγκς» ήταν ο πρώτος που κατέκτησε τον Νότιο Πόλο αλλά και ο πρώτος που πάτησε και τους δύο πόλους.
Ζακ-Υβ Κουστώ
Ο Ζακ-Υβ Κουστώ, ήταν ωκεανογράφος, κινηματογραφιστής και ο πιο διάσημος υποβρύχιος εξερευνητής του 20ου αιώνα. Κατασκεύασε την πρώτη μάσκα καταδύσεων, την προστατευτική καταδυτική στολή αλλά και την πρώτη ολοκληρωμένη συσκευή αυτόνομης κατάδυσης.
μυθιστόρημα : μακροσκελής φανταστική διήγηση που αναφέρεται σε ορισμένα πρόσωπα και σε ορισμένη σειρά γεγονότων τα οποία σχετίζονται με αυτά και διαδραματίζονται σε ορισμένο χώρο και χρόνο: Πλοκή / υπόθεση / ήρωες του μυθιστορήματος. Διάβασε ένα ενδιαφέρον ερωτικό / ιστορικό / αστυνομικό / ηθογραφικό ~. Ένα περιπετειώδες ~. Διαβάζει μυθιστορήματα του Iουλίου Bερν. || (μτφ.): H ζωή του είναι αληθινό ~, είναι πολύ περιπετειώδης. β. πεζό λογοτεχνικό είδος: Tο γαλλικό / το ιταλικό ~. 2.οργανωμένο σύνολο από ψευδολογίες: Έφτιαξε ολόκληρο ~ για να δικαιολογηθεί.3. μεσαιωνικό λογοτεχνικό είδος, ιδίως έμμετρο, που περιγράφει φανταστικές και συνήθ. ωραιοποιημένες περιπέτειες των ηρώων του:Bυζαντινά ιπποτικά μυθιστορήματα.
Αφήγηση είναι η προφορική ή γραπτή παρουσίαση ενός γεγονότος (μιας ιστορίας) φανταστικού ή πραγματικού.
Είδη αφηγηματικών κειμένων:
– Απομνημονεύματα
– Διηγήματα
– Μυθιστορήματα
– Παραμύθια
– Μύθοι
– Θρύλοι
Αφηγητής ονομάζεται αυτός που αφηγείται μια ιστορία:
– Αν ο αφηγητής παίρνει μέρος στα γεγονότα, συμμετέχει δηλ. σε αυτά η αφήγηση γίνεται σε α΄ πρόσωπο (ενικού ή πληθυντικού).
π.χ. Έτρεξα να προλάβω το λεωφορείο.
– Αν ο αφηγητής δε συμμετέχει στην ιστορία που αφηγείται, η αφήγηση γίνεται σε γ΄ πρόσωπο (ενικού ή πληθυντικού).
π.χ. Το παιδί έτρεξε να προλάβει το λεωφορείο.
Για να διηγηθούμε σύντομα μια ιστορία πρέπει να αναφέρουμε:
l Το χώρο και το χρόνο όπου συμβαίνουν τα γεγονότα (πού – πότε).
l Τους ήρωες της ιστορίας (πρωταγωνιστές, δευτερεύοντα πρόσωπα).
l Την εξέλιξη της ιστορίας:
– Πώς ξεκινάει η ιστορία.
– Πώς προχωράει (τι γίνεται μετά).
– Πώς τελειώνει (ποιο είναι το αποτέλεσμα).
l Τις σκέψεις και τα συναισθήματα των ηρώων ή του αφηγητή της ιστορίας.
Παρατηρήσεις:
Στην αρχή, στο ξεκίνημα μιας ιστορίας μπορεί να αναφερθεί ένα γεγονός που αποτέλεσε την αιτία για όσα έγιναν.
Όταν αφηγούμαστε μια ιστορία προσέχουμε να μην αναφέρουμε λεπτομέρειες που δεν έχουν σημασία. Αναφέρουμε μόνο τα σημαντικά και ενδιαφέροντα σημεία της ιστορίας.
Στο τέλος αναφέρουμε τις συνέπειες των γεγονότων που περιγράφονται στην ιστορία.
Όταν αφηγούμαστε φανταστικά γεγονότα μπορούμε να μην αναφέρουμε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο π.χ. Μια φορά κι έναν καιρό, Σε μια μακρινή χώρα κ.ά.
Οι ήρωες μιας φανταστικής ιστορίας μπορούν να είναι όχι μόνο άνθρωποι αλλά και φυτά, ζώα ή αντικείμενα.
Για να δείξουμε το χρόνο σε μια ιστορία χρησιμοποιούμε:
γ) Ουσιαστικά με σημασία επιρρήματος: το μεσημέρι, το φθινόπωρο, τη Δευτέρα κ.λπ.
δ) Χρονικές προτάσεις: Όταν ξεκινήσαμε…, Μόλις φύγαμε…
ε) Φράσεις με προθέσεις: κατά το μεσημέρι, από νωρίς
Πηγή : http://paidio.blogspot.gr/
[slideboom id=824485&w=425&h=370]
Πώς γράφουμε περίληψη
Η περίληψη είναι η παρουσίαση μιας ιστορίας (ενός κειμένου) με σύντομο τρόπο. Στην περίληψη αναφέρουμε μόνο τις βασικές πληροφορίες του κειμένου. Παραλείπουμε τις πληροφορίες που δεν είναι τόσο σημαντικές.
Ποια βήματα ακολουθούμε για να γράψουμε μια περίληψη:
α) Πρώτα διαβάζουμε προσεκτικά την ιστορία για να κατανοήσουμε την υπόθεση της ιστορίας, το περιεχόμενό της.
β) Στη συνέχεια βρίσκουμε το κυρίως θέμα της ιστορίας. Σε αυτό μας βοηθάει και ο τίτλος τους ιστορίας που πολλές φορές συνοψίζει το θέμα της ιστορίας.
γ) Έπειτα χωρίζουμε το κείμενο σε παραγράφους. Προσπαθούμε να εντοπίσουμε σε κάθε παράγραφο λέξεις-κλειδιά ή φράσεις-κλειδιά, που θα μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε το κύριο θέμα της κάθε παραγράφου. Αν θέλουμε μπορούμε να σημειώσουμε στο περιθώριο της παραγράφου μια σύντομη πρόταση (πλαγιότιτλος) που να αναφέρεται στο κυρίως θέμα της παραγράφου.
δ) Τέλος, ενώνουμε τις σύντομες προτάσεις που έχουμε γράψει στο περιθώριο. Κάνουμε τις αλλαγές που είναι απαραίτητες και χρησιμοποιούμε τις κατάλληλες λέξεις ώστε να ενωθούν οι προτάσεις μεταξύ τους (π.χ. έπειτα, στη συνέχεια, και, ακόμη, στο τέλος κ.ά).
Η περίληψή μας θα πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω βασικά στοιχεία:
– Πού συμβαίνει η ιστορία μας.
– Πότε συμβαίνει.
– Ποιος είναι ο κεντρικός ήρωας της ιστορίας.
– Ποια άλλα πρόσωπα συμμετέχουν στην ιστορία.
– Πώς εξελίσσεται η ιστορία:
l Πώς αρχίζει.
l Πώς εξελίσσεται (τι γίνεται μετά).
l Πώς τελειώνει.
– Αναφέρουμε τι νιώθουν τα πρόσωπα της ιστορίας (συναισθήματα).
Πηγή : http://paidio.blogspot.gr/
[slideboom id=695149&w=425&h=370]
Δύο μέρες στο βουνό
Με τι θα ασχοληθούμε :
Πως γράφουμε ανακοίνωση
πώς χρησιμοποιούμε τους χρόνους του ρήματος .
Ένας λαβύρινθος για την “ανακοίνωση”
Για να δεις για την ανακοίνωση, πήγαινε στα Blogrol στο δεξιό μέρος της σελίδας, άνοιξε τα on line εκπαιδευτικά λογισμικά, βρες το λογισμικό της Γλώσσας της Στ΄τάξης, άνοιξε την “εκδήλωση στα Χανιά ” , πήγαινε στο ” να στείλουμε ανακοίνωση “και άκου και μάθε για την “ανακοίνωση “. Μπορείς να τα καταφέρεις ;
Την Δευτέρα μετά την Πεντηκοστή, η Εκκλησία μας εορτάζει το Άγιο Πνεύμα. Το Άγιο Πνεύμα είναι το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, το οποίο εκπορεύεται εκ του Πατρός. Είναι ομοούσιο με τα πρόσωπα του Πατρός και του Υιού και κατά το Σύμβολο της Πίστεως «συνπροσκυνείται και συνδοξάζεται» με τον Πατέρα και με τον Υιό, ίσο κατά τη λατρεία και την τιμή.
Τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος
Μεγάλα είναι και ξεπερνούν την ανθρώπινη λογική τα χαρίσματα που μάς δώρισε σήμερα ο φιλάνθρωπος Θεός. Γι’ αυτό ας χαρούμε όλοι μαζί και σκιρτώντας από αγαλλίαση ας ανυμνήσουμε τον Κύριό μας. Γιατί η σημερινή ημέρα είναι για μάς εορτή και πανηγύρι.Όπως δηλαδή διαδέχονται η μια την άλλη οι εποχές και οι κινήσεις του ήλιου, έτσι ακριβώς και στην Εκκλησία η μία εορτή διαδέχεται την άλλη και με τον τρόπο αυτό απ’ τη μια πηγαίνουμε στην άλλη. Πριν από λίγο καιρό εορτάσαμε τον σταυρό, το πάθος και την Ανάσταση, και ύστερα από αυτά την Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού στους ουρανούς. Σήμερα φθάσαμε στην κορυφή των αγαθών, σ’ αυτήν την κορωνίδα των εορτών, βρισκόμαστε πια στην πραγματοποίηση των επαγγελιών του Κυρίου. «Γιατί αν φύγω –λέει- θα σάς στείλω άλλον Παράκλητο, και δεν θα σάς αφήσω ορφανούς». (Ιωάν. 16,6). Βλέπετε το πατρικό Του ενδιαφέρον; Βλέπετε την ανέκφραστη φιλανθρωπία Του; Πριν λίγες ημέρες ανελήφθη στον ουρανό, κάθισε στον βασιλικό θρόνο, στα δεξιά του Πατρός, και σήμερα μάς στέλνει ως δώρο τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος και μ’ αυτόν τον τρόπο μάς χορηγεί άπειρα ουράνια αγαθά. Γιατί, πες μου, ποιο από τα αγαθά που συμβάλλουν στη σωτηρία μας δεν μάς δόθηκε από το Άγιο Πνεύμα;
Δεν υπάρχει πιο ενοχλητικό πράγμα από τα κουνούπια που δεν μας αφήνουν να απολαύσουμε μια γλυκιά ανοιξιάτικη βραδιά με τους φίλους μας στο μπαλκόνι. Και επειδή η λύση δεν είναι πάντοτε τα χημικά εντομοαπωθητικά του εμπορίου, δείτε τα 11 φυτά με έντονο άρωμα που έχουν την ιδιότητα να απωθούν τα κουνούπια. Αφήστε που θα δώσουν και περισσότερο χρώμα στο σπίτι μας…
Ο Φιοντόρ Νικολάγιεβιτς Γιουρτσίχιν ( 3 Ιανουαρίου 1959) είναι Ρώσος κοσμοναύτης.
Ο γιος του Νικολάι Φιοντόροβιτς Γιουρτσίχιν και της πόντιας Μικρούλας Σοφοκλέβνα Γιουρτσιχίνα ( το γένος Γραμματικοπούλου) γεννήθηκε στο Βατούμι της Αυτόνομης Δημοκρατίας της Αζαρίας. Τελειώνοντας το σχολείο στο Βατούμι το 1976, ο Γιουρτσίχιν ξεκίνησε σπουδές στο Αεροπορικό Ινστιτούτο της Μόσχας. Το 1983 αποφοίτησε ως Μηχανολόγος με ειδικότητα στα διαστημικά οχήματα.
Από το 1983 έως το 1997 εργάστηκε για την Ρωσική Εταιρεία Διαστήματος Energia .
Εργάστηκε εκεί στο κέντρο ελέγχου ως Μηχανολόγος Μηχανικός. Κατόπιν έγινε αρχιμηχανικός στα διαστημικά προγράμματα Mir-Space-Shuttle και NASA-Mir. Το 1997 χρίστηκε υποψήφιος στο κοσμοναυτικό τμήμα της Energia. Από τον Ιανουάριο 1998 μέχρι το Νοέμβριο 1999 ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του και τον Ιανουάριο του 2000 ξεκίνησε την εκπαίδευση για το πρόγραμμαISS((International Space Station).
Τον Οκτώβριο του 2002 ο Γιουρτσίχιν συμμετείχε ως μέλος του πληρώματος του Διαστημικού Λεωφορείου “Ατλαντίς” στην αποστολή STS-112. Παρέμεινε στο διάστημα επί 10 μέρες, 19 ώρες και 58 λεπτά.
Στις 7 Μαΐου 2006 επιλέχτηκε για την αποστολή Soyuz TMA-10 και στις 7 Απριλίου 2007 ξεκίνησε με προορισμό τον διεθνή διαστημικό σταθμό ISS, όπου παρέμεινε επί 196 μέρες.
Ο Γιουρτσίχιν είναι παντρεμένος με την Λαρίσα Ανατολιέβνα Γιουρτσιχίνα και έχει δυο κόρες.
Οι γονείς του Γιουρτσίχιν διαμένουν μόνιμα στη Σίνδο (Έδρα του Δήμου Εχεδώρου) Θεσσαλονίκης και είχαν πολλά χρόνια να συναντηθούν με τον γιο τους που κατοικεί με την οικογένειά του στη Ρωσία. Ο Δήμαρχος Εχεδώρου και το Δημοτικό Συμβούλιο, μέσα σε κλίμα συγκίνησης και υπερηφάνειας ανακήρυξε τον κοσμοναύτη κ. Θεόδωρο Γιουρτσίχιν Επίτιμο Δημότη του Δήμου Εχεδώρου.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο της Σίνδου την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2003, στις 19:00 μ.μ. Έκτοτε ο Γιουρτσίχιν επισκέπτεται πολύ συχνά το δήμο Εχεδώρου και για να επισκέπτεται τους γονείς του.
Την 9η Ιουλίου 2008 ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, σε ειδική τελετή στο Προεδρικό Μέγαρο, απένειμε τα διάσημα του Τάγματος Αριστείας του Φοίνικος στον ποντιακής καταγωγής πιλότο – αστροναύτη της Ρωσικής Ομοσπονδίας κ. Θεόδωρο Γιουρτσίχιν. Βραβεύσεις έχει δεχθεί από πολλούς φορείς, συλλόγους, πολιτικούς αλλά και απλούς πολίτες.
Πηγή : http://egpaid.blogspot.com/
ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ( Σελ. 182 της γραμματικής σου)
Ρηματική φράση είναι η φράση που περιέχει ρήμα
Π. χ. Η καταιγίδα ξέσπασε ξαφνικά
Ονοματική φράση είναι η φράση που δεν περιέχει ρήμα(συνήθως με ουσιαστικό)
Π. χ. Ακαριαίος θάνατος!
Οι ονοματικές φράσεις χρησιμοποιούνται κυρίως σε τίτλους κεφαλαίων, βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών ή διαφημιστικά κείμενα.
ΒΙΟΓΡΑΦΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Σήμερα πολλοί νέοι της χώρας μας αναγκάζονται να φύγουν στο εξωτερικό για να βρουν δουλειά και να εργαστούν . Απαραίτητο βοήθημά τους είναι το βιογραφικό τους σημείωμα .
Ο∆ΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟ∆ΕΙΓΜΑΤΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή
Η σύνταξη του βιογραφικού σηµειώµατος αποτελεί σηµαντικό βήµα για την αναζήτηση οποιασδήποτε θέσης
εργασίας.
Το βιογραφικό σηµείωµα συνιστά συχνά την πρώτη επαφή µε τον µελλοντικό σας εργοδότη. Πρέπει λοιπόν να
προκαλέσει το ενδιαφέρον του υπεύθυνου προσλήψεων από την πρώτη στιγµή, ώστε να αποκτήσετε τη
δυνατότητα συνέντευξης.
Παρουσιάστε τα προσόντα και τις δεξιότητές σας µε τρόπο σαφή και λογικό ώστε να προβάλετε τα
πλεονεκτήµατά σας. Μην παραβλέπετε καµία λεπτοµέρεια, ούτε στο περιεχόµενο ούτε στη µορφή
(εξυπακούεται, βέβαια, ότι αποκλείονται τα ορθογραφικά λάθη!).
Ένα βιογραφικό σηµείωµα πρέπει να είναι σύντοµο: συνήθως δύο σελίδες αρκούν για να δώσετε
– προσωπικές πληροφορίες,
– περιγραφή της επαγγελµατικής σας πείρας,
– περιγραφή της εκπαίδευσης και κατάρτισης που έχετε ολοκληρώσει,
– λεπτοµερής περιγραφή των ικανοτήτων και δεξιοτήτων που αποκτήσατε κατά τη διάρκεια της κατάρτισης,
της επαγγελµατικής σας σταδιοδροµίας ή του καθηµερινού σας βίου.
Εκφράσεις και συμφράσεις.
Οι εκφράσεις είναι τα λόγια (λέξεις ή φράσεις) που σχηματίζουν ένα σύνολο με ιδιαίτερο νόημα, που έχουν μια ιδιαίτερη (μεταφορική) σημασία.
π.χ.
– Πλέει σε πελάγη ευτυχίας
– Τι τραβάει η όρεξή σας.
– Έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά.
– Τον πρόδωσε για ένα κομμάτι ψωμί.
Οι συμφράσεις είναι δύο λέξεις που τις συναντάμε συχνά μαζί και σημαίνουν ένα συγκεκριμένο πράγμα.
Το αόριστο άρθρο (ένας, μία, ένα) το χρησιμοποιούμε, όταν αναφερόμαστε σε πρόσωπο, ζώο, ή πράγμα που δεν είναι συγκεκριμένο, δεν το γνωρίζουμε ή δεν έχουμε μιλήσει γι’ αυτό προηγουμένως: π.χ.Είδα μια κοπέλα και ένα θαυμάσιο τριαντάφυλλο.( Εδώ , αναφερόμαστε όχι συγκεκριμένα αλλά αόριστα σε μια κοπέλα και σε ένα τριαντάφυλλο, για αυτό χρησιμοποιούμε αόριστα άρθρα.)
Το οριστικό άρθρο ( ο, η, το) το χρησιμοποιούμε όταν αναφερόμαστε σε συγκεκριμένο και γνωστό πρόσωπο , ζώο, ή πράγμα: π.χ. Η κοπέλα του ανθοπωλείου μου τύλιξε τα τριαντάφυλλα που αγόρασα. Τώρα πια αναφερόμαστε σε συγκεκριμένο πρόσωπο, την κοπέλα του ανθοπωλείου, και σε συγκεκριμένα πράγματα, τα τριαντάφυλλα που αγόρασα.
ΠΡΟΣΟΧΗ : Δεν πρέπει να μπερδεύουμε το οριστικό άρθρο με τους αδύνατους τύπους των προσωπικών αντωνυμιών. Το οριστικό άρθρο συνοδεύει ονόματα ή ουσιαστικοποιημένες λέξεις ή φράσεις, ενώ οι προσωπικές αντωνυμίες συνήθως ρηματικούς τύπους.
Δεν πρέπει να συγχέουμε το αόριστο άρθρο με το αριθμητικό ένας, μία, ένα. Το αριθμητικό φανερώνει ότι κάτι είναι ένα και όχι δύο ή περισσότερα, ενώ το αόριστο άρθρο χρησιμοποιείται όταν μιλάμε αόριστα για κάτι, χωρίς να μας ενδιαφέρει να δηλώσουμε αν είναι ένα ή δύο ή περισσότερα. Καταλαβαίνουμε ότι το ένας, μία, ένα, είναι αόριστο άρθρο, αν μπορεί να αντικατασταθεί στον λόγο με το κάποιος, κάποια, κάποιο.
Πότε δε βάζουμε άρθρο σε ουσιαστικά
Δε βάζουμε άρθρο μπροστά από ένα όνομα που είναι αντικείμενο του ρήματος και αναφερόμαστε σε αυτό γενικά: π.χ. (α) Γράφω διαγώνισμα. (β) Τρώω κουλούρι.
Στα παραδείγματα αυτά μας ενδιαφέρει να δηλώσουμε ότι ασχολούμαστε με κάτι και όχι με κάτι άλλο. Δηλαδή στο (α) δηλώνουμε ότι γράφουμε διαγώνισμα και όχι τις ασκήσεις ενός μαθήματος ή μια έκθεση.
Στο(β) δηλώνουμε ότι τρώμε κουλούρι και όχι κάποιο άλλο φαγώσιμο, δηλαδή τυρόπιτα ή κρουασάν κτλ.
Την περίπτωση του άναρθρου αντικειμένου τη συναντάμε ιδιαίτερα συχνά με τα ρήματα έχω και κάνω: π.χ. έχω πυρετό, έχω μάθημα, κάνω προπόνηση, κάνε κουράγιο.
Συχνά χωρίς άρθρο είναι ένα ουσιαστικό που έχει θέση κατηγορουμένου:π.χ. Η μητέρα μου είναι δασκάλα.
Συλλαβισμός : Μιλήσαμε για τον συλλαβισμό, στην ενότητα “παιχνίδια”. Για να θυμηθείς για το συλλαβισμό των λέξεων διάβασε και στη γραμματική σου στις σελ. 44-45 .
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα σχόλια