Κεφ.17 – Δυνάμεις

[slideboom id=642876&w=425&h=370]

Διάβασε το μάθημά σου στο ψηφιακό σχολείο. Παίξε με το μικροπείραμα

Ασκήσεις

1η. Ασκήσεις παιχνίδια για τις δυνάμεις από το inschool

. άσκηση για τις δυνάμεις από το inschool

3η. Άσκηση για τις δυνάμεις από το inschool.

Ταίραξε το σωστό

Αγώνες ταχύτητας : Βρες την βάση ή τον εκθέτη και κέρδισε στον αγώνα

Δες το Φύλλο Εργασίας.  Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,   λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail  ή  εκτύπωσέ το  ή  αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Φύλλο Εργασίας στις Δυνάμεις

Κεφ. 12 – Το ανάγλυφο της Γης.

1. Διάβασε το μάθημά σου από το ψηφιακό σχολείο.( Πρόσεξε τα τετραγωνάκια-υπερσυνδέσμους)

2. Το ανάγλυφο της Γης

[slideboom id=651999&w=425&h=370]

3. Παίξε με τα στοιχεία της Φύσης.  Αλλάξτε, μεταμορφώστε το τοπίο που βλέπετε στα αριστερά σε τοπίο που βλέπετε στα δεξιά , χρησιμοποιώντας τα στοιχεία της Φύσης. Παρατηρήστε τις αλλαγές στο βάθος των χρόνων

Η εξέλιξη της Γης . 

Η μετατόπιση των Ηπείρων και οι τεκτονικές πλάκες

Κεφ.11 – Ζώνες βλάστησης

Όλες οι περιοχές της Γης δεν έχουν την ίδια βλάστηση. Υπάρχουν τόσο περιοχές με πλούσια βλάστηση όσο και περιοχές με φτωχή βλάστηση.
Ας θυμηθούμε όμως πρώτα τη σημαίνει ο όρος βλάστηση.
 Βλάστηση ονομάζουμε τον τρόπο ανάπτυξης των φυτών μιας περιοχής.
Οι παράγοντες που καθορίζουν το είδος της βλάστησης μιας περιοχή είναι: 
l   το γεωγραφικό πλάτος που με τη σειρά του καθορίζει τη θερμοκρασία
l      το υψόμετρο της περιοχής
l    τις τοπικές συνθήκες που επικρατούν σε μια περιοχή (π.χ. άνεμος, υγρασία, βροχή κ.λπ.)
Όπως μάθαμε πέρυσι χλωρίδα ονομάζουμε το σύνολο των αυτοφυών φυτών μιας περιοχής, δηλ. την ποικιλία των διαφορετικών ειδών φυτών μιας περιοχής. 
Με τον όρο φυτική διάπλαση εννοούμε το είδος της βλάστησης που είναι χαρακτηριστικό μιας περιοχής (τούνδρα, στέπα, σαβάνα, τροπικό δάσος κ.ά.).
Χωρίζουμε τη βλάστηση του πλανήτη μας σε ζώνες βλάστησης οι οποίες είναι οι εξής: 
l      Πολική ζώνη
l      Εύκρατη ζώνη
l      Τροπική ζώνη
Πηγή : http://paidio.blogspot.gr/2010/12/blog-post_17.html

Διάβασε το μάθημά σου από τις σελίδες του ψηφιακού σχολείου ( Πάτησε και άνοιξε τα τετραγωνάκια – υπερσυνδέσμους).

Διαδραστική εξάσκηση στις ζώνες βλάστησης. Προσπάθησε να βρεις τις ζώνες βλάστησης κάνοντας κλικ στο κατάλληλο σημείο στον παγκόσμιο χάρτη. 

Απειλούμενα είδη στην Ελλάδα

Γνώρισε σπάνια ενδημικά φυτά της χώρας μας

 

Μετά το κεφάλαιο αυτό ακολουθεί Κριτήριο. Για να είσαι πιο έτοιμος κανε κλικ .

(Ευχαριστούμε πολύ το θαυμάσιο ιστολόγιο” Έκτη …  και απίθανοι”)

Τάιγκα

Τούνδρα

Αφρικάνικη σαβάνα

Στέπες

 

Διάδοση του ήχου

Δες πως διαδίδεται ο ήχος

Δες και εδώ την παραγωγή ηχητικών κυμάτων 

Πως παράγεται ο ήχος

[slideboom id=556806&w=425&h=370]

Δες εδώ πως παράγονται τα ηχητικά κύματα.

Φτιάξε τους δικούς σου ήχους.

Προσομοίωση για τον ήχο.

Άσκηση αντιστοίχισης στην παραγωγή ήχου .

Συμπλήρωσε τα κενά για τον ήχο.

Διάβασε για τον ήχο από το ψηφιακό σχολείο.( Πρόσεξε τα τετραγωνάκια-υπερσυνδέσμους. Κάνοντας κλικ επάνω τους θα δεις πολύ ενδιαφέροντα πράγματα )

Οι κλιματικές ζώνες της Γης.

1. Διάβασε το μάθημά σου και από το ηλεκτρονικό βιβλίο  . Άνοιξε και πρόσεξε τους υπερσυνδέσμους-τετραγωνάκια

[slideboom id=450752&w=425&h=370]

2. Δες τις κλιματικές ζώνες της Γης.

3. Βρες τις κλιματικές ζώνες της Γης

4. Δες πως χτίζουν οι άνθρωποι τα σπίτια τους ανάλογα με το κλίμα της περιοχής τους.

5. Εδώ μπορείς να δεις την θερμοκρασία κάθε τόπου, κάθε μήνα.

6. Θυμήσου το κλίμα της Ελλάδος από την Ε.Μ.Υ

 

Κεφ.16 – Πολλαπλάσια ενός αριθμού – Ε.Κ.Π.

[slideboom id=499950&w=425&h=370]

 1. Διάβασε το μάθημά σου και από τα ψηφιακά διαδραστικά βιβλία. Άνοιξε και              παίξε στα μικροπειράματα .

 2. Κάνοντας κλικ εδώ μπορείς να παίξεις με τα πολλαπλάσια .

 3. Κάνε μια μικρή επανάληψη, λύνοντας το πρόβλημα .

 4. Παίξε και εδώ και μάθε για τα πολλαπλάσια και το Ε.Κ.Π.

 

Δες το Φύλλο Εργασίας. Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,  λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail, ή εκτύπωσέ το ή αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Φύλλο Εργασίας –  Πολλαπλάσια-Ε.Κ.Π

Κεφ.15 – Παραγοντοποίηση φυσικών αριθμών

Παραγοντοποίηση φυσικών αριθμών – Δέντρα με αριθμούς

Σύνθετοι είναι οι αριθμοί που παράγονται από το γινόμενο άλλων αριθμών. Για να μπορέσουμε να βρούμε το γινόμενο των πρώτων αριθμών που δημιουργεί έναν σύνθετο, ακολουθούμε μια διαδικασία που λέγεται παραγοντοποίηση.

Υπάρχουν δυο τρόποι για την παραγοντοποίηση ενός σύνθετου αριθμού :

  • Τα δεντροδιαγράμματα
  • Οι διαδοχικές διαιρέσεις

 

[slideboom id=637378&w=425&h=370]

1. Κάνε κλικ στο πρώτο πλαίσιο για να ασκηθείς στην ανάλυση σε γινόμενο πρώτων παραγόντων με δεντροδιάγραμμα , και στο δεύτερο πάλι στην ανάλυση πρώτων παραγόντων και να βρείς το Ε.Κ.Π. και Μ. Κ. Δ. 

 2 Διάλεξε έναν αριθμό με τα βελάκια  και κάνε κλικ στο κάθε φύλλο για να δεις την ανάλυση σε γινόμενο πρώτων παραγόντων. 

 3.  Βάλε στο πλαίσιο τον αριθμό που θέλεις και μετάτρεψέτο σε γινόμενο πρώτων παραγόντων .

 4.  Κάνε και εδώ άσκηση στην παραγοντοποίηση φυσικών αριθμών.

Δες το Φύλλο Εργασίας. Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,  λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail, ή εκτύπωσέ το ή αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Φύλλο εργασίας – Παραγοντοποίηση

Κεφ. 14 – Πρώτοι και σύνθετοι αριθμοί

Πρώτοι και σύνθετοι αριθμοί

[slideboom id=635763&w=425&h=370]

1 . Κάνε κλικ και ασκήσου στους πρώτους και σύνθετους αριθμούς.

2.  Και εδώ μπορείς να ασκηθείς παίζοντας.

3.  Κάνε κλικ και λύσε το πρόβλημα για εξάσκηση.

Κεφ. 9ο – Η ατμόσφαιρα

[slideboom id=449972&w=425&h=370]

1. Διάβασε το μάθημά σου από εδώ. Κάνε κλικ στα μικρά παραθυράκια – υπερσυνδέσμους.

2. Δες και εδώ την ατμόσφαιρα της Γης.

 Μια άσκηση συμπλήρωσης κενών για την ατμόσφαιρα, από το 5ο  Δημ. Σχολ. Πύργου . 

Το φαινόμενο του Θερμοκηπίου

Δες την προσομοίωση για το φαινόμενο του θερμοκηπίου

Η τρύπα του Όζοντος.

Τρύπα του όζοντος ονομάζεται το φαινόμενο κατά το οποίο το στρώμα του όζοντος που βρίσκεται στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας της Γης μειώνεται σε πάχος πάνω από την Ανταρκτική. Επειδή το λεπτότερο σημείο του είναι πάνω από το Νότιο Πόλο, η μείωση του πάχους του στρώματος έχει ως αποτέλεσμα την ονομαζόμενη «τρύπα» στο στρώμα του όζοντος. Λόγω του ότι το όζον προστατεύει από την ηλιακή ακτινοβολία, απορροφώντας σημαντικό τμήμα της υπεριώδους, η δημιουργία της τρύπας του όζοντος έχει αρνητικά αποτελέσματα στην ανθρώπινη υγεία. Επίσης αυξάνει την θερμοκρασία στον πλανήτη και βοηθάει αρνητικά στο λιώσιμο των πάγων.

Συνέπειες του φαινομένου

Το όζον στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, καθώς απορροφάει τις υπεριώδεις ηλιακές ακτινοβολίες. Οι υπεριώδεις ηλιακές ακτινοβολίες αποτελούν το 10% της συνολικής ηλιακής ακτινοβολίας που φτάνει στη Γη. Χωρίζεται σε τρία είδη, τη UV-A, τη UV-B και την πιο επικίνδυνη, την UV-C. Η τελευταία είναι αυτή που απορροφάται από το όζον στη στρατόσφαιρα. Η UV-C, λοιπόν, είναι η πιο επικίνδυνη υπεριώδης ακτινοβολία, καθώς:

  • Αποτελεί τη βασικότερη αιτία για το μελάνωμα, μια μορφή θανατηφόρου καρκίνου του δέρματος. Στην Αυστραλία, όπου η υπεριώδης ακτινοβολία είναι 15% περισσότερη από τηνΕυρώπη, εκτιμάται πως το 2011 οι περιπτώσεις μελανώματος θα είναι αυξημένες κατά 23% για τις γυναίκες και 28% για τους άντρες σε σχέση με το 2002.
  • Επίσης, η ακτινοβολία UV-C αποτελεί αιτία του καταρράκτη, καθώς είναι αρκετά ισχυρή ώστε να περάσει μέσα από τον αμφιβληστροειδή του ματιού.
  • Τελευταία, και ενδεχομένως η κυριότερη επίδραση της UV-C στους ζωντανούς οργανισμούς είναι η μετάλλαξη του DNA τους. Μάλιστα, είναι τόσο ισχυρή που οι επιστήμονες τη χρησιμοποιούν σε εργαστήρια και υπό κατάλληλες συνθήκες για να επιτύχουν μεταλλάξεις γονιδίων. Πιο συγκεκριμένα, η UV-C αλλοιώνει το DNA σε τέτοιο βαθμό ώστε αυτό σταδιακά να χάνει την ιδιότητά του να διαιρείται και να πολλαπλασιάζεται.

Συνεπώς, η τρύπα του όζοντος επιτρέπει την είσοδο των υπεριωδών ακτινοβολιών στην ατμόσφαιρα της Γης, προκαλώντας όλα αυτά τα προβλήματα στους ζωντανούς οργανισμούς. Ωστόσο, επιπτώσεις του φαινομένου αφορούν και το περιβάλλον. Η επικρατέστερη άποψη είναι πως εφόσον το όζον, που απορροφά μέρος της ηλιακής ακτινοβολίας, μειώνεται, θα εισέρχεται περισσότερη θερμότητα στη Γη, η οποία σε συνδυασμό με το επίσης σοβαρό φαινόμενο του θερμοκηπίου, θα συντελεί στην υπερθέρμανση του πλανήτη.

πηγή: Βίκιπαιδεια

Οι κύριοι τρόποι ρύποι που καταστρέφουν το όζον είναι:

  • τα οξείδια του αζώτου που περιέχονται στα καυσαέρια
  • οι χλωροφθοράνθρακες που χρησιμοπούνται ως προωθητικά αερίων σε διάφορα σπρέι

Οι ρύποι αυτοί αρχίζουν νά ανεβαίνουν με ένα πολύ αργό ρυθμό και μετά από 20 και 30 χρόνια φτάνουν στην στρατόσφαιρα όπου αρχίζουν το οδυνηρό τους έργο. Έτσι εκεί ψηλά με τη συνδρομή της ηλιακής ακτινοβολίας ελευθερώνουν άτομα χλωρίου που επιτίθενται κατά μορίων όζοντος αποσπώντας τους άτομα οξυγόνου και διαλύοντάς τα.  Το κακό είναι ότι ενώ αυτές καταστρέφουν το όζον, οι ίδιες δεν καταστρέφονται.

Πηγή : https://blogs.sch.gr/aikpapaioa/archives/415 –TO MΟΛΥΒΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση