ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ …ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Νέα από το χώρο της εκπαίδευσης, της κοινωνιολογίας, της τέχνης και άλλα ενδιαφέροντα…

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΜΕΛΟΥΣ

Δεκ 20165

Δέσποινα , πολύ ωραίο το blog σου , με εκπαιδευτικό περιεχόμενο .

Συγχαρητήρια και ευχαριστώ .

 

ΒΡΕΘΗΚΕ ΟΤΙ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΜΙΑΣ ΠΡΩΤΕΙΝΗΣ ΕΝΟΧΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ

Δεκ 20164

Ο εντοπισμός μιας γονιδιακής μετάλλαξης που φαίνεται να ευθύνεται για τον αυτισμό ίσως ανοίξει τον δρόμο για νέες θεραπείες!
Μια γενετική μετάλλαξη που μειώνει δραματικά την επικοινωνία μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων και φαίνεται να συνδέεται με τον αυτισμό εντόπισαν ερευνητές από τη Νέα Ζηλανδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η ανακάλυψη προσφέρει για πρώτη φορά ένα βασικό «κλειδί» για την κατανόηση του μηχανισμού λειτουργίας των γνωσιακών και συμπεριφορικών δυσκολιών του αυτιστικού φάσματος ανοίγοντας επιτέλους έναν δρόμο για την ανάπτυξη αποτελεσματικών θεραπειών.

Αιτία η έλλειψη μιας πρωτεΐνης;
Εξετάζοντας εθελοντές με αυτισμό οι ειδικοί από το Πανεπιστήμιο του Οκλαντ στη Νέα Ζηλανδία και του Στάνφορντ στις Ηνωμένες Πολιτείες ανακάλυψαν ότι έφεραν μια μετάλλαξη στο γονίδιο το οποίο κωδικοποιεί για την πρωτεΐνη Shank3.

Η πρωτεΐνη αυτή βοηθά τα εγκεφαλικά κύτταρα να μεταδώσουν πληροφορίες μέσω των συνάψεων – των «μονοπατιών» επικοινωνίας που ενώνουν τους νευρώνες μεταξύ τους. Διαπίστωσαν μάλιστα ότι η συγκεκριμένη μετάλλαξη μειώνει την επικοινωνία στα δίκτυα του εγκεφάλου μόλις στο ένα δέκατο των θεωρούμενων φυσιολογικών επιπέδων.

Καθώς αυτή η ανακάλυψη προσφέρει μια εξήγηση για όλες τις διαταραχές του αυτιστικού φάσματος η οποία δεν ήταν γνωστή ως τώρα, οι ειδικοί ευελπιστούν ότι η «διόρθωση» της έλλειψης της πρωτεΐνης θα μπορούσε ενδεχομένως να προσφέρει πολύτιμη θεραπεία.

Ελπίδα για το μέλλον
«Απέχουμε βεβαίως χρόνια από κάτι τέτοιο, τώρα όμως ξέρουμε τη λειτουργία, ξέρουμε τι πάει στραβά, οπότε μπορούμε να προσπαθήσουμε να το διορθώσουμε» δήλωσε η Τζοάνα Μοντγκόμερι του Πανεπιστημίου του Οκλαντ, επικεφαλής ερευνήτρια της μελέτης που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Journal of Neuroscience», μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP). «Θα πρέπει να δούμε πώς μπορούμε να σώσουμε αυτή την πρωτεΐνη, να την κάνουμε να λειτουργήσει ξανά ώστε τα κύτταρα του εγκεφάλου να μπορούν να επικοινωνούν στα σωστά επίπεδα».

Η ειδικός πρόσθεσε ότι σήμερα, εξ αιτίας και της βελτίωσης των διαγνωστικών μεθόδων, οι διαταραχές του αυστιστικού φάσματος (οι οποίες περιλαμβάνουν από τις πιο διαχειρίσιμες, όπως το σύνδρομο του Ασπεργκερ, ως τις πιο βαριές μορφές αυτισμού) γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες, εμφανιζόμενες κατά μέσο όρο σε ένα στα 82 παιδιά.

Πηγή: www.tovima.gr

ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Δεκ 20164
Child playing with colorful clay making animal figures - closeup on hands

Child playing with colorful clay making animal figures – closeup on hands

Λεπτή κινητικότητα- ορισμός και ασκήσεις
Τα παιδιά πρέπει να κάνουν ασκήσεις λεπτής κινητικότητας από την προσχολική ηλικία, έτσι ώστε να είναι έτοιμα όταν ξεκινήσουν την εκμάθηση γραφής.

Τι είναι λεπτή κινητικότητα
Λεπτή κινητικότητα είναι ο συντονισμός των μικρών μυών στα χέρια και τα δάχτυλα.

ΚΑΡΤΕΣ ΚΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ

Δεκ 20164

ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΡΤΕΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ. ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΜΕΝΕς ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗς ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΖΟΥΝΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΑΣ  ΑΥΤΙΣΜΟΣ

ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δεκ 20164

Πολλά ακούμε κάθε μέρα για τη δουλειά που γίνεται στα σχολεία.

Πολλές  είναι και οι φωνές που θέλουν το εκπαιδευτικό σύστημα και εμάς τους εκπαιδευτικούς να σκοτώνουμε τη φαντασία των παιδιών με τις καθημερινές μας πρακτικές. το βίντεο που ακολουθεί είναι σκληρό αλλά πολύ σχετικό,νομίζω!

Επίσης, βρίσκω αρκετά ενδιαφέρουσα την παρουσίαση για τα συναισθήματα. Πόσες φορές δεν έχουμε σχολιάσει άλλωστε εκρήξεις θυμού των μαθητών μας για να αναφέρω ένα κοινό παράδειγμα πιστεύω. Και πόσο ικανοί είμαστε να διδάξουμε τεχνικές διαχείρισης του θυμού και πόσο χρόνο έχουμε για να το κάνουμε;

ΧΡΗΣΗ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ, ΕΙΚΟΝΑΣ, ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΥ

Νοέ 201627

ΔΕΝΤΡΟΠΟΛΥ ΣΥΧΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ Ή ΑΚΟΥΜΕ ΛΟΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΕΝΑΝ Ή ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΓΙΝΑΝ ΓΝΩΣΤΟΙ ΚΑΙ  ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ.

ΤΕΤΟΙΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ, ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΠΙΘΑΝΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΦΕΤΗΡΙΕς ΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ, ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΥΣ ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗς ΖΩΗΣ.

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ:

ΑΠΑ ΟΔΗΓΟΣ

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΥ άρθρο από την σελίδα http://www.infokids.gr/

Νοέ 201627

Επανάληψη στο συλλαβισμό – Για τα «δευτεράκια» του Σεπτεμβρίου

Είναι εύκολο να χωρίσουμε μια λέξη σε συλλαβές προφορικά. Για να συλλαβίσουμε, όμως, μια λέξη στο τετράδιό μας, πρέπει να έχουμε υπόψη μας κάποιους κανόνες:

  1. • Ένα φωνήεν μόνο του μπορεί να είναι μία συλλαβή. Ένα σύμφωνο όμως μόνο του δεν μπορεί να είναι συλλαβή. Πάει πάντα με το επόμενο φωνήεν.
  2. • Αν συναντήσουμε δύο σύμφωνα, τα βάζουμε μαζί, αν αρχίζει από αυτά λέξη ελληνική. Αλλιώς, τα χωρίζουμε.
  3. • Αν συναντήσουμε τρία σύμφωνα, τα βάζουμε μαζί, αν αρχίζει λέξη ελληνική από τα δύο πρώτα. Αλλιώς, τα χωρίζουμε ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο.
  4. • Δε χωρίζονται τα δίψηφα φωνήεντα (αι, ει, οι, ου, υι), οι συνδυασμοί (αυ, ευ), οι δίφθογγοι (άη, άι, όη, όι), οι καταχρηστικοί δίφθογγοι (ια, εια, ιο, ειο, οιο κτλ.). Οι συλλαβές έχουν ονόματα. Η τελευταία συλλαβή ονομάζεται λήγουσα, η προτε- λευταία ονομάζεται παραλήγουσα και η τρίτη από το τέλος ονομάζεται προπαραλή- γουσα.

Αν μια λέξη τονίζεται:
• στη λήγουσα, ονομάζεται οξύτονη.
• στην παραλήγουσα, ονομάζεται παροξύτονη.
• στην προπαραλήγουσα, ονομάζεται προπαροξύτονη.
Παραδείγματα
α-ό-ρα-τος
κα-ρά-βι
λά-σπη
άγ-γε-λος
πέ-στρο-φα
έκ-φρα-ση
σφαί-ρα
ρεύ-μα
βόη-θα
σά-λιο
Ασκήσεις εμπέδωσης:
Ο Παναγιώτης έγραψε το σημείωμα που υπάρχει παρακάτω σε μια στενή λωρίδα χαρτιού. Γι’ αυτό ανα- γκάστηκε να κόψει πολλές λέξεις. Έκανε όμως πολλά λάθη στον χωρισμό των λέξεων. Τον βοηθώ να τα διορθώσει, σημειώνοντας τις λέξεις με τον σωστό χωρισμό των συλλαβών στη διπλανή λωρίδα χαρτιού.
Μαμά, α- αύ-ριο ύριο που θα πάε- ι ο πα- ππούς γι- α ψώνι- α να πά- ρει ένα κουτί άδει- ο από τον μπακάλη, λεπτό σύ- ρμα για τη μάν- τρα και ένα κο- μμάτι άσπ- ρο χαρτί περιτυλί- γματος. ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ ___________________________ _
Οι συλλαβές μπερδεύτηκαν! Κάποιος ανακάτεψε τις συλλαβές. Ενώνω αυτές που ταιριάζουν και φτιάχνω λέξεις. Μετά τις γράφω .
γλά- φέρ- να στρα λιά σπρώ- μοί- νω φτέρ- χνει ναύ- μη- πολ- ρα της λά



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων