ΤΣΙΛΙΒΙΤΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

Εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Διαμεσολάβηση

Για διαμεσολάβηση στις διαφωνίες μεταξύ μαθητών μια δραστηριότητα που προτείνεται από την European Education Area είναι η εξής.

Σκοπός:

Να αντιληφθούμε ότι οι διαφορετικές απόψεις δε μας κάνουν εχθρούς και ότι μπορούμε να συνυπάρχουμε.

  1. Όταν οι μαθητές είναι ήρεμοι (και όχι όταν υπάρχει ένταση και καυγάδες), τους τοποθετούμε σε μια γραμμή όρθιους και δένουμε τα μάτια τους με ένα πανί ώστε να μη βλέπουν.
  2. Στη συνέχεια ρωτάμε αν συμφωνούν με 10-20 καταστάσεις ή απόψεις (πχ όταν θυμώνω πρέπει να φωνάζω, αν με χτυπήσει κάποιο παιδί μπορώ και εγώ να το χτυπήσω, όταν κάποιος είναι διαφορετικός από εμένα είναι κακός, ενδιαφέρομαι για τον εαυτό μου και όχι για το τι αισθάνονται οι άλλοι, κλπ). Γενικά εντοπίζουμε προβλήματα της τάξης και διαμορφώνουμε τις ερωτήσεις κατάλληλα.
  3. Όποιος συμφωνεί κάνει ένα βήμα εμπρός.
  4. Όταν τελειώσουν οι 10-20 ερωτήσεις τους ζητούμε να ανοίξουν τα μάτια τους και να παρατηρήσουν που βρίσκονται σε σχέση με τους άλλους μαθητές.
  5. Παρατηρούν ότι βρίσκονται σε διαφορετικές θέσεις!!!
  6. Συζητάμε
    1. πώς βρέθηκαν σε διαφορετικές θέσεις;
    2. θα έκαναν τα ίδια βήματα αν είχαν τα μάτια τους ανοιχτά ή θα επηρεάζονταν από τους φίλους τους;
    3. πώς νομίζουν ότι θα αντιδρούσαν οι ίδιοι στα βήματα των φίλων τους αν είχαν ανοιχτά μάτια;
  7. Αν όλα πάνε καλά, αντιλαμβανόμαστε ότι οι διαφορετικές απόψεις δε μας κάνουν εχθρούς και ότι μπορούμε να συνυπάρχουμε.

Πρόσφατα σχόλια

    Απρίλιος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων