Αρχική » atelier » Ψηφιδωτά με Χρωματιστά Λαζάνια

Ψηφιδωτά με Χρωματιστά Λαζάνια

Ένα παιδαγωγικό περιβάλλον διακρίνεται μεταξύ άλλων από την ποιότητα των διαθέσιμων υλικών του. Η επιλογή των υλικών είναι μία ιδιαίτερα προσεκτική διαδικασία στην οποία κάθε παιδαγωγός επενδύει χρόνο βασιζόμενος σε επιστημονικές έρευνες κι όχι σε προσωπικά βιώματα και εμπορικές τάσεις.

Τι εννοούμε, όμως, όταν μιλάμε για ποιότητα των υλικών; Όταν συλλογίζεται επί των υλικών σε σχέση με τα παιδιά ένας παιδαγωγός χρειάζεται να λαμβάνει υπόψη του μία σειρά από ερωτήματα, όπως είναι τα παρακάτω:

 

– Είναι τα υλικά μονοδιάστατα ή πολυδιάστατα;

– Διαφέρουν ως προς το χρώμα, το σχήμα, την υφή, το μέγεθος, τα μοτίβα, κ.ο.κ.;

– Οι τιμές των διαστάσεων των υλικών μου μπορούν να μεταβληθούν;

– Μπορεί ένα παιδί να τις μεταβάλλει εύκολα ή χρειάζεται την υποστήριξη του ενήλικα;

– Με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορούν τα υλικά να μεταβληθούν;

– Με πόσα διαφορετικά υλικά συνδυάζονται;

 

Οι ερωτήσεις αυτών αφορούν τη λεγόμενη γλώσσα των υλικών την οποία τα παιδιά προσκαλούνται να ανακαλύψουν και να τη χρησιμοποιούν δημιουργικά.

 

Επιπρόσθετα ερωτήματα που χρειάζεται ένα παιδαγωγός να θέσει κατά την επιλογή των υλικών του, είναι:

– Υπάρχουν τα υλικά αυτά διαθέσιμα στο καθημερινό περιβάλλον του παιδιού;

– Μπορούν δηλαδή τα παιδιά να προσθέσουν σε αυτά άλλα;

– Γεφυρώνουν τα υλικά το σχολείο με το οικογενειακό και το φυσικό/ αστικό περιβάλλον;

– Μπορούν τα υλικά μου να χρησιμοποιηθούν από όλα τα παιδιά;

– Είναι περιβαλλοντικά φιλικά; Ή μήπως ρυπαίνουν;

 

Ένα τέτοιο υλικό ευμετάβλητο το οποίο υπάρχει στα σπίτια και έχει χώρο και στο σχολείο και τα ζυμαρικά, τα οποία διαφέρουν κι ως προς την υφή, κι ως προς το σχήμα, κι ως προς το μέγεθος, κι ως προς το σχήμα και το χρώμα.

 

Στην παρακάτω δραστηριότητα πήραμε συγκεκριμένα τα λαζάνια επειδή θέλαμε να φτιάξουμε ψηφιδωτά.

 

Με τα παιδιά τα σπάσαμε και τα βάψαμε με τον τρόπο που περιγράφεται εδώ: https://www.wikihow.com/Dye-Pasta-For-Crafts

 

 

Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε αυτοκόλλητο διάφανο χαρτί αφενός για να δουλεύουν τα παιδιά το έργο τους όρθια κι αφετέρου για να βλέπουν τα χρώματα να μεταβάλλονται σε σχέση με το φως. Καθώς και να έχουν έναν φυσικό όμορφο υπόβαθρο, αυτό του περιβάλλοντα χώρου τους. Εάν βλέπουμε το έργο μας να βαραίνει, τότε μπορούμε να συνεχίσουμε σε μία οριζόντια επιφάνεια.

 

Τα τελικά έργα των παιδιών…

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση