Αρχείο

Kατηγορίες

Νοέμβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Χριστουγεννιάτικες Ευχές & Παιχνίδι

25 Δεκεμβρίου 2020 από και με ετικέτα


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Κατηγορία Γενικά, Διάφορα | 2 Σχόλια »

Ευτυχισμένο το 2021!

25 Δεκεμβρίου 2020 από και με ετικέτα

Καλή Χρονιά! Ευτυχισμένο το 2021!

 

Κατηγορία Γενικά, Διάφορα | 2 Σχόλια »

Κρατώντας τα παιδιά μας ασφαλή στο Διαδίκτυο

2 Δεκεμβρίου 2017 από και με ετικέτα

internet_safety

Oι ευκαιρίες διασκέδασης, επιμόρφωσης και εκπαίδευσης που προσφέρει το Διαδίκτυο στα παιδιά είναι πραγματικά απεριόριστες. Αρκεί, όμως, να τηρούμε μερικούς πολύ βασικούς κανόνες ασφαλείας.

Παράλληλα, η μέση ηλικία χρήσης του Διαδικτύου μειώνεται συνεχώς. Είναι ενδεικτικά τα στοιχεία της έρευνας «Παιδιά και Διαδίκτυο», η οποία πραγματοποιήθηκε από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε δείγμα 524 μαθητών ηλικίας 10-14 ετών. Σύμφωνα με αυτά, το 55% των παιδιών χρησιμοποιεί ήδη το Διαδίκτυο έως την ηλικία των 8 ετών, με το 6,3% να έχει μυηθεί στον διαδικτυακό κόσμο ήδη από την ηλικία των 5 ετών.

Η ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι το 99,4% των παιδιών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο καθημερινά για τουλάχιστον μία με δύο ώρες, αλλά και ότι η διαδικτυακή περιήγηση κρύβει παγίδες. Συγκεκριμένα, το 18% των παιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησαν ότι έχουν νιώσει απειλή ή κίνδυνο και το 31,9% ότι έχουν δεχτεί ύβρεις ή απειλές.

Επειδή, λοιπόν, όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη δραστηριότητα το Διαδίκτυο μπορεί να έχει δύο όψεις, στη συνέχεια ακολουθούν μερικές απλές συμβουλές για να κρατήσουμε τα παιδιά μας ασφαλή στην όποια οn line περιήγησή τους. Οι συμβουλές αυτές προέρχονται από δύο κατεξοχήν ειδικούς, τη Microsoft και το Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.

Βασικές συμβουλές εκ μέρους της Microsoft

Παιδιά έως 10 ετών

Επιβλέπουμε και παρακολουθούμε τα παιδιά μας ώστε να μην εκτεθούν σε ακατάλληλο διαδικτυακό υλικό. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιούμε εργαλεία ασφαλείας (όπως για παράδειγμα το ΟΤΕ Secure) για να περιορίσουμε τη πρόσβαση σε περιεχόμενο, τοποθεσίες Web ή δραστηριότητες. Επίσης συμμετέχουμε ενεργά στη χρήση του Internet από το παιδί μας.

Παιδιά 11 έως 14 ετών

Παραμένει καλή ιδέα η επίβλεψη χρήσης του Internet από τα παιδιά. Επίσης η χρήση εργαλείων για να περιορίσουμε τη πρόσβαση σε περιεχόμενο και τοποθεσίες Web, όπως και για παροχή αναφορών στις δραστηριότητες των παιδιών στο Internet, πρέπει να βρίσκεται στην ατζέντα μας. Στην ηλικία αυτή πρέπει επίσης να βεβαιωθούμε ότι τα παιδιά καταλαβαίνουν ποιες προσωπικές πληροφορίες δεν πρέπει να δίνουν μέσω Internet.

Έφηβοι 15 έως 18 ετών

Οι έφηβοι πρέπει να έχουν σχεδόν απεριόριστη πρόσβαση σε περιεχόμενο, τοποθεσίες Web ή δραστηριότητες. Γνωρίζουν αρκετά για το Internet, αλλά ως γονείς χρειάζεται ακόμη να τους θυμίζουμε τις κατάλληλες οδηγίες για την ασφάλεια. Ωστόσο θα πρέπει να είμαστε διαθέσιμοι, για να βοηθούμε τους έφηβους να καταλαβαίνουν τα ακατάλληλα μηνύματα και να αποφεύγουν τις επικίνδυνες καταστάσεις.

Βασικές συμβουλές εκ μέρους της Ελληνικής Αστυνομίας 

  • Τα παιδιά δεν δίνουν σε κανέναν, ακόμα και στον καλύτερό τους φίλο, κωδικούς πρόσβασης σε διάφορες online υπηρεσίες. Τα μόνα άτομα που θα πρέπει να γνωρίζουν τον κωδικό είναι οι γονείς τους.
  • Να μην απαντούν σε ηλεκτρονικά μηνύματα με ύποπτο περιεχόμενο ή άγνωστο αποστολέα.
  • Να μην απαντούν σε ηλεκτρονικά μηνύματα που τα κάνουν να αισθάνονται «άβολα». Σε περίπτωση που λάβουν τέτοιο μήνυμα, να το αναφέρουν στους γονείς τους ή σε κάποιο άλλο πρόσωπο που εμπιστεύονται.
  • Αν αισθανθούν άβολα την ώρα που συνομιλούν μέσω chat room, να διακόπτουν αμέσως τη συνομιλία.
  • Να μην αποστέλλουν φωτογραφίες τους και άλλα προσωπικά στοιχεία σε άγνωστα άτομα.
  • Σε περίπτωση που αποφασίσουν να συναντηθούν με  κάποιον «διαδικτυακό φίλο», να ενημερώσουν οπωσδήποτε τους γονείς τους ή κάποιο άτομο που εμπιστεύονται και να φροντίσουν ώστε η συνάντηση αυτή να πραγματοποιηθεί σε δημόσιο χώρο.
  • Να μην εμπιστεύονται άκριτα ό,τι διαβάζουν στο Διαδίκτυο.
  • Αναπτύσσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης, έτσι ώστε το παιδί να μας αναφέρει οτιδήποτε βλέπει και ζει όταν σερφάρει στο Ιnternet. Είναι επίσης απαραίτητο οι ίδιοι οι γονείς να αποκτήσουμε βασικές γνώσεις για το Διαδίκτυο.
  • Τοποθετούμε τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού (πχ. σαλόνι) και όχι σε υπνοδωμάτια.
  • Κάνουμε την πλοήγηση στο Διαδίκτυο μια οικογενειακή δραστηριότητα.
  • Χρησιμοποιούμε προγράμματα-φίλτρα γονικής προστασίας, που διατίθενται στο ελεύθερο εμπόριο και τα οποία απαγορεύουν τη σύνδεση σε ιστοσελίδες με κακόβουλο περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά, ενώ παράλληλα καταγράφουν τη διαδικτυακή κίνηση του υπολογιστή.
  • Ελέγχουμε το οπτικοακουστικό υλικό που κατέχουν τα παιδιά μας.

Τέλος, απευθυνόμαστε στα Τμήματα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την παροχή συμβουλών, καθώς και για την καταγγελία ύποπτων περιστατικών.

 

Κατηγορία Διαδίκτυο | 2 Σχόλια »

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο: «Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία»

25 Μαρτίου 2011 από και με ετικέτα ,

28-30 Απρίλη 2011, Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών
(Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων)

Διοργάνωση
o Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ).
o Εργαστήριο Η/Υ και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΗΥΕΤ) – ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών.

Σκοπός
Να δώσει βήμα σε ενεργούς εκπαιδευτικούς, σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς και σε ερευνητές με ενδιαφέρον για τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (ΤΠΕΕ), ώστε να παρουσιάσουν μέσα από ένα επιστημονικά αξιόπιστο πρίσμα τις θεωρητικές, αλλά κυρίως τις έμπρακτες προτάσεις τους αναφορικά με την ένταξη και χρήση των ΤΠΕΕ, αναδεικνύοντας σημαντικά σημεία θετικής, αλλά και αρνητικής, κριτικής απέναντι σε μεθοδολογίες, εργαλεία και πρακτικές που ενσωματώνουν τις ΤΠΕΕ.

Απευθύνεται σε
Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ενδιαφέρον για τις ΤΠΕΕ * Ερευνητές στο χώρο των ΤΠΕΕ * Επιμορφωτές ΤΠΕE * Μεταδιδακτορικούς φοιτητές στο χώρο των ΤΠΕΕ * Υποψήφιους διδάκτορες και Μεταπτυχιακούς φοιτητές στο πεδίο των ΤΠΕΕ * Φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ και Πληροφορικής με ενδιαφέρον για τις ΤΠΕE.

Θεματικές περιοχές
1. Διδασκαλία και μάθηση με ΤΠΕ 2. Σχεδίαση, παραγωγή, αξιολόγηση και χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού 3. Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με χρήση των ΤΠΕ 4. Logo, Εκπαιδευτική ρομποτική 5. Σύγχρονες τεχνολογίες υποστήριξης του διδακτικού έργου 6. Εκπαιδευτικές χρήσεις Διαδικτύου 7. Εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση.

Συνεδρίες – Παρουσιάσεις – Εργαστήρια
Το πρόγραμμα του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» περιλαμβάνει εκατόν πενήντα μία (151) ανακοινώσεις/παρουσιάσεις σε εικοσιεννέα συνεδρίες. Αναλυτικά:
• Τέσσερις κεντρικές προσκεκλημένες παρουσιάσεις σε τέσσερα διαφορετικά επιστημονικά πεδία, τα οποία αποτελούν την αιχμή του δόρατος των σύγχρονων τάσεων στην εκπαίδευση.
• Ενενήντα τέσσερις πρωτότυπες ερευνητικές ανακοινώσεις.
• Σαράντα σύντομες ανακοινώσεις – διδακτικά σενάρια σε διάφορες περιοχές και γνωστικά αντικείμενα.
• Μία προσκεκλημένη παρουσίαση, με θέμα τη μεθοδολογία έρευνας, συνδυασμένη με εργαστήριο.
• Οκτώ εργαστηριακές παρουσιάσεις.
• Τέσσερις ειδικές προσκεκλημένες παρουσιάσεις από την Ένωση Ραδιοερασιτεχνών Δυτικής Πελοποννήσου.
Θα διεξαχθούν επίσης, τέσσερα εργαστήρια με θεματολογία:
1. EduComics – Αξιοποίηση Υπερμεσικών Εκπαιδευτικών Κόμικς στην Τάξη.
2. Εξοικείωση με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch και το ρομποτικό πακέτο Lego WeDo
3. Ο Διαδραστικός Πίνακας στη Σχολική Τάξη: Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις – Διδακτικές Εφαρμογές
4. Lego Mindstorms: Προγραμματισμός και εκπαιδευτική αξιοποίηση.

Επικοινωνία
Δικτυακός τόπος: http://www.CETL.ELEMEDU.UPATRAS.gr/conference
e-mail: educonf2@upatras.gr τηλ: 2610 969718, 2610 997907, fax: 2610 969777

Συντονιστής
Παναγιωτακόπουλος Χρήστος, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών, cpanag@upatras.gr

Κατηγορία Εκπαιδευτικά Θέματα, Ενημέρωση | 2 Σχόλια »

Μηχανογράφηση σχολείου

13 Μαρτίου 2011 από

Μερικές από τις υποχρεωτικές λειτουργίες μηχανογράφησης σε ένα σχολείο αναφέρονται παρακάτω:

ON-LINE ΒΑΣΗ SURVEY

Διαχείριση, ενημέρωση του οn-line συστήματος καταγραφής Π/θμιας και Δ/θμιας – Βάση Survey (https://survey.sch.gr). Βάση της Εγκυκλίου 113600/ΣΤ4-14-9-2010 ΥΠΔΒΜΘ η ενημέρωση των στοιχείων του συστήματος θα πρέπει να γίνεται με οποιαδήποτε μεταβολή συμβαίνει στο εκπαιδευτικό προσωπικό ή στο μαθητικό δυναμικό της σχολικής μονάδας. Η ενημέρωση της συγκεκριμένης βάσης λόγω των τμημάτων επιλογής, των κατευθύνσεων, των κενών/πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, είναι σχεδόν καθημερινή κατά τους 2 πρώτους μήνες (Σεπτέμβριος – Οκτώβριος) λειτουργίας του σχολείου και καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς (αποτελέσματα προαγωγής, φοίτησης, ενημέρωση για πολυήμερες εκδρομές κ.ο.κ.).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ (E-mail)

Καθημερινή λήψη της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του σχολείου – Εγκύκλιος Γ7/31043/31-03-2003 ΥΠ.Ε.Π.Θ.. Αποστολή διαβιβαστικών και άλλων εγγράφων του σχολείου από και προς τη διεύθυνση (π.χ. αποστολή διδαχθείσας ύλης μαθημάτων πανελλαδικών εξετάσεων, αποστολή κενών-πλεονασμάτων, πίνακες παραγγελίας βιβλίων, μαθητικοί διαγωνισμοί, πίνακες στατιστικών κ.ο.κ.) και άλλες ανάγκες όπως προβλέπονται από ΔΙΑΔΠ/Α1/2523/04-02-1999 Υπ. Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης.

V.B.I.

Ασύρματο σύστημα μετάδοσης δεδομένων (V.B.I.), του οποίου η Εγκύκλιος 126416/Γ2-13/10/2009 προβλέπει: “Υπενθυμίζουμε ότι το σύστημα μετάδοσης δεδομένων VBI πρέπει να λειτουργεί σε καθημερινή βάση και για όλο το ωράριο λειτουργίας της αντίστοιχης υπηρεσίας (Σχολείο, Γραφείο, Διεύθυνση) έτσι ώστε, αφενός να είναι δυνατή ανά πάσα στιγμή η λήψη διοικητικών εγγράφων και αφετέρου να γίνονται αντιληπτές αμέσως οι τυχόν βλάβες και να επιδιορθώνονται το συντομότερο δυνατό.”Με βάση τα παραπάνω το σύστημα VBI πρέπει να είναι σε συνεχή λειτουργία 08:00 – 14:00 καθημερινώς. Από τις αρχές Απριλίου μέχρι και το πέρας των Πανελλαδικών Εξετάσεων (αρχές Ιούνη) γίνονται καθημερινά δοκιμαστικά για τη σωστή λειτουργία τους συστήματος κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών εξετάσεων, αφού το σχολείο αποτελεί Εξεταστικό Κέντρο Πανελλαδικών εξετάσεων.

Δ-ΒΑΣΗ & ΝΕΣΤΩΡ

Τα προγράμματα «Δ-ΒΑΣΗ» και «ΝΕΣΤΩΡ» της εταιρείας ΕΠΑΦΟΣ περιέχουν το ηλεκτρονικό μητρώο των μαθητών του Γυμνασίου και του Λυκείου αντίστοιχα. Μερικές από τις βασικές λειτουργίες του είναι:

Καταχώρηση βαθμολογίας και απουσιών μαθητών,

Έκδοση ελέγχων επίδοσης,

Υποβολή Αίτησης – δήλωσης για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις,

Αποστολή αρχείου προφορικής Βαθμολογίας για κάθε τετράμηνο της Γ’ τάξης,

Έκδοση απολυτηρίων,

Έκδοση Βεβαιώσεων πρόσβασης στην τριτοβάθμια,

Αποτελέσματα Διαγωγής/Φοίτησης, Εκτύπωση στατιστικών στοιχείων,

Δημιουργία συχνών – πολλές φορές καθημερινών αντιγράφων ασφαλείας (back up) του συστήματος καθώς περιέχει στοιχεία μαθητών της Γ’ τάξης (κωδικοί πανελλαδικών, προφορικές βαθμολογίες κτλ). Συχνές αναβαθμίσεις της εφαρμογής και τηλεφωνική επικοινωνία με την εταιρεία ΕΠΑΦΟΣ και το Υπουργείο.

E-SCHOOL

Υποχρεωτική εγκατάσταση και λειτουργία του λογισμικού γραμματειακής υποστήριξης e-school, Εγκύκλιος 43991/Λ/15-4-2009 Υπ.Ε.Π.Θ.

ΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΤΟΠΟΣ

Κατασκευή, διαχείριση, ενημέρωση της ιστοσελίδας – ιστολογίου του σχολείου. Βάση της Εγκυκλίου ΔΙΣΚΠΟ/Φ.2/οικ.26792 – 23-12-2010, η οποία αναφέρει ότι κάθε δημόσια υπηρεσία οφείλει να αναρτά σε εμφανές σημείο του δικτυακού της τόπου τα στοιχεία επικοινωνίας των κατά οργανική μονάδα υπαλλήλων της (αριθμούς τηλεφώνων, Fax, e-mails), με άμεση επικαιροποίησή τους, στην περίπτωση τυχόν μεταβολών των στοιχείων αυτών (Σχετ. η ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.4.4/8016/12-4-2010 εγκύκλιος, αναρτημένη στο www.gspa.gr).

Κατηγορία Τεχνικά Θέματα | 2 Σχόλια »

« Παλιότερα άρθρα