Ιστορικό

Kατηγορίες

Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Υλοποίηση Έργου eTwinning

9 Απριλίου 2025 από

Το σχολείο μας υλοποίησε ένα ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο “Merry Christmas!”, που ξεκίνησε αρχές Δεκεμβρίου και ολοκληρώθηκε τέλη Φεβρουαρίου. Για τη διεξαγωγή του συγκεκριμένου έργου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του σχολείου συνεργάστηκαν, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Αγγλικής Γλώσσας κας Διαμαντέλλη Μαριάνθης και του εκπαιδευτικού Πληροφορικής, κ. Δαούση Δημήτρη, με συνομηλίκους τους από την Ισπανία. Για την υλοποίηση των επιμέρους δράσεων του έργου πολύτιμη στάθηκε η αρωγή του διευθυντή του σχολείου, κ. Σκεπετάρη Ηλία.

Πρόκειται για ένα έργο που αφορά σε Χριστουγεννιάτικα έθιμα διαφορετικών χωρών και έχει ως σκοπό του την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής συνείδησης των συμμετεχόντων/-ουσών μαθητών/-τριών, προετοιμάζοντάς τους για τη μελλοντική τους ζωή ως πολίτες πολυπολιτισμικών κοινωνιών. Παράλληλα, ένας από τους βασικούς του στόχους είναι η βιωματική συνειδητοποίηση, από μέρους των μαθητών/-τριών, του λόγου για τον οποίον μαθαίνουν Αγγλικά, καθώς καλούνται να χρησιμοποιήσουν την αγγλική γλώσσα, η οποία διδάσκεται ως ξένη γλώσσα και στα δύο συνεργαζόμενα σχολεία, σε πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας και συνεργασίας με τους εταίρους τους.

Αρχικά, οι συμμετέχοντες/-ουσες μαθητές/-τριες συστήθηκαν στους εταίρους τους μέσω βίντεο και στη συνέχεια έφτιαξαν και αντάλλαξαν με το παραδοσιακό ταχυδρομείο χριστουγεννιάτικα δωράκια, στα οποία έγραψαν ευχές στη γλώσσα τους και στα Αγγλικά.

Έπειτα, δημιουργήθηκαν δέκα διακρατικές ομάδες, οι οποίες ανέλαβαν να κατασκευάσουν συνεργατικές αφίσες για τα χριστουγεννιάτικα έθιμα των χωρών τους. Τα μέλη των ομάδων γνωρίστηκαν κατά την πρώτη διαδικτυακή τους συνάντηση στις 30/01/25 ενώ συναντήθηκαν ξανά διαδικτυακά στις 18/02/25 προκειμένου η κάθε ομάδα να συνομιλήσει μέσω chat και να συναποφασίσει για την κατασκευή ενός logo για το έργο τους.

Τέλος, με επιχειρήματα σχολίασαν όλοι/-ες τους ασύγχρονα τα logo που κατασκευάστηκαν από όλες τις ομάδες, τονίζοντας τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά σημεία καθενός εξ αυτών, και ψήφισαν για το πιο αντιπροσωπευτικό του έργου τους.

Ο σύνδεσμος που ακολουθεί οδηγεί στη δημόσια σελίδα του έργου, όπου μπορείτε να δείτε και φωτογραφίες από τις εργασίες και τα παραγόμενα έργα των μαθητών/-τριών: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/merry-christmas-31/twinspace

Κατηγορία Γενικά | 2 Σχόλια »

24 Ιανουαρίου 2021 από

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | 2 Σχόλια »

Χριστουγεννιάτικες Ευχές & Παιχνίδι

25 Δεκεμβρίου 2020 από και με ετικέτα


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

Κατηγορία Γενικά, Διάφορα | 2 Σχόλια »

Ευτυχισμένο το 2021!

25 Δεκεμβρίου 2020 από και με ετικέτα

Καλή Χρονιά! Ευτυχισμένο το 2021!

 

Κατηγορία Γενικά, Διάφορα | 2 Σχόλια »

Κρατώντας τα παιδιά μας ασφαλή στο Διαδίκτυο

2 Δεκεμβρίου 2017 από και με ετικέτα

internet_safety

Oι ευκαιρίες διασκέδασης, επιμόρφωσης και εκπαίδευσης που προσφέρει το Διαδίκτυο στα παιδιά είναι πραγματικά απεριόριστες. Αρκεί, όμως, να τηρούμε μερικούς πολύ βασικούς κανόνες ασφαλείας.

Παράλληλα, η μέση ηλικία χρήσης του Διαδικτύου μειώνεται συνεχώς. Είναι ενδεικτικά τα στοιχεία της έρευνας «Παιδιά και Διαδίκτυο», η οποία πραγματοποιήθηκε από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε δείγμα 524 μαθητών ηλικίας 10-14 ετών. Σύμφωνα με αυτά, το 55% των παιδιών χρησιμοποιεί ήδη το Διαδίκτυο έως την ηλικία των 8 ετών, με το 6,3% να έχει μυηθεί στον διαδικτυακό κόσμο ήδη από την ηλικία των 5 ετών.

Η ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι το 99,4% των παιδιών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο καθημερινά για τουλάχιστον μία με δύο ώρες, αλλά και ότι η διαδικτυακή περιήγηση κρύβει παγίδες. Συγκεκριμένα, το 18% των παιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησαν ότι έχουν νιώσει απειλή ή κίνδυνο και το 31,9% ότι έχουν δεχτεί ύβρεις ή απειλές.

Επειδή, λοιπόν, όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη δραστηριότητα το Διαδίκτυο μπορεί να έχει δύο όψεις, στη συνέχεια ακολουθούν μερικές απλές συμβουλές για να κρατήσουμε τα παιδιά μας ασφαλή στην όποια οn line περιήγησή τους. Οι συμβουλές αυτές προέρχονται από δύο κατεξοχήν ειδικούς, τη Microsoft και το Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.

Βασικές συμβουλές εκ μέρους της Microsoft

Παιδιά έως 10 ετών

Επιβλέπουμε και παρακολουθούμε τα παιδιά μας ώστε να μην εκτεθούν σε ακατάλληλο διαδικτυακό υλικό. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιούμε εργαλεία ασφαλείας (όπως για παράδειγμα το ΟΤΕ Secure) για να περιορίσουμε τη πρόσβαση σε περιεχόμενο, τοποθεσίες Web ή δραστηριότητες. Επίσης συμμετέχουμε ενεργά στη χρήση του Internet από το παιδί μας.

Παιδιά 11 έως 14 ετών

Παραμένει καλή ιδέα η επίβλεψη χρήσης του Internet από τα παιδιά. Επίσης η χρήση εργαλείων για να περιορίσουμε τη πρόσβαση σε περιεχόμενο και τοποθεσίες Web, όπως και για παροχή αναφορών στις δραστηριότητες των παιδιών στο Internet, πρέπει να βρίσκεται στην ατζέντα μας. Στην ηλικία αυτή πρέπει επίσης να βεβαιωθούμε ότι τα παιδιά καταλαβαίνουν ποιες προσωπικές πληροφορίες δεν πρέπει να δίνουν μέσω Internet.

Έφηβοι 15 έως 18 ετών

Οι έφηβοι πρέπει να έχουν σχεδόν απεριόριστη πρόσβαση σε περιεχόμενο, τοποθεσίες Web ή δραστηριότητες. Γνωρίζουν αρκετά για το Internet, αλλά ως γονείς χρειάζεται ακόμη να τους θυμίζουμε τις κατάλληλες οδηγίες για την ασφάλεια. Ωστόσο θα πρέπει να είμαστε διαθέσιμοι, για να βοηθούμε τους έφηβους να καταλαβαίνουν τα ακατάλληλα μηνύματα και να αποφεύγουν τις επικίνδυνες καταστάσεις.

Βασικές συμβουλές εκ μέρους της Ελληνικής Αστυνομίας 

  • Τα παιδιά δεν δίνουν σε κανέναν, ακόμα και στον καλύτερό τους φίλο, κωδικούς πρόσβασης σε διάφορες online υπηρεσίες. Τα μόνα άτομα που θα πρέπει να γνωρίζουν τον κωδικό είναι οι γονείς τους.
  • Να μην απαντούν σε ηλεκτρονικά μηνύματα με ύποπτο περιεχόμενο ή άγνωστο αποστολέα.
  • Να μην απαντούν σε ηλεκτρονικά μηνύματα που τα κάνουν να αισθάνονται «άβολα». Σε περίπτωση που λάβουν τέτοιο μήνυμα, να το αναφέρουν στους γονείς τους ή σε κάποιο άλλο πρόσωπο που εμπιστεύονται.
  • Αν αισθανθούν άβολα την ώρα που συνομιλούν μέσω chat room, να διακόπτουν αμέσως τη συνομιλία.
  • Να μην αποστέλλουν φωτογραφίες τους και άλλα προσωπικά στοιχεία σε άγνωστα άτομα.
  • Σε περίπτωση που αποφασίσουν να συναντηθούν με  κάποιον «διαδικτυακό φίλο», να ενημερώσουν οπωσδήποτε τους γονείς τους ή κάποιο άτομο που εμπιστεύονται και να φροντίσουν ώστε η συνάντηση αυτή να πραγματοποιηθεί σε δημόσιο χώρο.
  • Να μην εμπιστεύονται άκριτα ό,τι διαβάζουν στο Διαδίκτυο.
  • Αναπτύσσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης, έτσι ώστε το παιδί να μας αναφέρει οτιδήποτε βλέπει και ζει όταν σερφάρει στο Ιnternet. Είναι επίσης απαραίτητο οι ίδιοι οι γονείς να αποκτήσουμε βασικές γνώσεις για το Διαδίκτυο.
  • Τοποθετούμε τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού (πχ. σαλόνι) και όχι σε υπνοδωμάτια.
  • Κάνουμε την πλοήγηση στο Διαδίκτυο μια οικογενειακή δραστηριότητα.
  • Χρησιμοποιούμε προγράμματα-φίλτρα γονικής προστασίας, που διατίθενται στο ελεύθερο εμπόριο και τα οποία απαγορεύουν τη σύνδεση σε ιστοσελίδες με κακόβουλο περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά, ενώ παράλληλα καταγράφουν τη διαδικτυακή κίνηση του υπολογιστή.
  • Ελέγχουμε το οπτικοακουστικό υλικό που κατέχουν τα παιδιά μας.

Τέλος, απευθυνόμαστε στα Τμήματα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την παροχή συμβουλών, καθώς και για την καταγγελία ύποπτων περιστατικών.

 

Κατηγορία Διαδίκτυο | 2 Σχόλια »

« Παλιότερα άρθρα