damianosk2001's blog

Just another Blogs.sch.gr site Μαθηματικα

Παίζουν τα λευκά και κάνουν ματ σε ΜΙΑ κίνηση!

Συγγραφέας: damianosk2001 στις 23 Φεβρουαρίου 2023

τίτλοΜατ σε ΜΙΑ κίνηση από τα λευκά!

Κατηγορία Σκάκι | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παίζουν τα λευκά και κάνουν ματ σε ΜΙΑ κίνηση!

Το “θεώρημα” των δύο χρωμάτων

Συγγραφέας: damianosk2001 στις 5 Οκτωβρίου 2022

Αν όλες οι χώρες του κόσμου είχαν κυκλικό σχήμα τότε θα αρκούσαν ΜΟΝΟ δύο χρώματα για να χρωματίσουμε έναν χάρτη ώστε να ΜΗΝ συνορεύουν χώρες με το ίδιο χρώμα!!!!

Απόδειξη:  Αν χρωματίσουμε κάθε σημείο που ανήκει σε μονό αριθμό κύκλων άσπρο και κάθε σημείο που εμπεριέχεται σε ζυγό αριθμό κύκλων μαύρο τότε ο χάρτης μας θα έχει συμπληρωθεί!!!

Κατηγορία Ενδιαφέροντα προβλήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το “θεώρημα” των δύο χρωμάτων

Εικασίες πρώτων αριθμών

Συγγραφέας: damianosk2001 στις 5 Οκτωβρίου 2022



Λήψη αρχείου

Κατηγορία Ενδιαφέροντα προβλήματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εικασίες πρώτων αριθμών

Σύνοψη για φινάλε χωρίς πιόνια

Συγγραφέας: damianosk2001 στις 30 Αυγούστου 2022

Screenshot 20220711 183225

Κατηγορία Σκάκι | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σύνοψη για φινάλε χωρίς πιόνια

Παίζουν τα λευκά και κερδίζουν!

Συγγραφέας: damianosk2001 στις 27 Αυγούστου 2022

300767424 10166464456640463 3927919859950810593 n

Κατηγορία Σκάκι | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παίζουν τα λευκά και κερδίζουν!

Παίζουν τα λευκά και κάνουν ισοπαλία!

Συγγραφέας: damianosk2001 στις 15 Αυγούστου 2022

298219852 557370482838616 240292887053147987 n

Κατηγορία Σκάκι | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παίζουν τα λευκά και κάνουν ισοπαλία!

Παίζουν τα λευκά και κάνουν ισοπαλία!

Συγγραφέας: damianosk2001 στις 15 Αυγούστου 2022

τίτλο

Κατηγορία Σκάκι | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παίζουν τα λευκά και κάνουν ισοπαλία!

π

Συγγραφέας: damianosk2001 στις 28 Ιουνίου 2022

289310300 4804238686349095 959294291416125557 nΑπό το facebook του https://www.facebook.com/thanasisdrougas/

Κατηγορία Ψυχαγωγια-ανεκδοτα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο π

Ασκαρδαμυκτί παρακολούθηση μαθημάτων!

Συγγραφέας: damianosk2001 στις 28 Ιουνίου 2022

289405890 4805522279554069 4579139390584548719 nΑπό το facebook https://www.facebook.com/thanasisdrougas/.

Κατηγορία Ψυχαγωγια-ανεκδοτα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ασκαρδαμυκτί παρακολούθηση μαθημάτων!

Η δυσκολία κατανόησης μεγάλων αριθμών

Συγγραφέας: damianosk2001 στις 2 Απριλίου 2022

Συντάκτης: Γιώργος Καρουζάκης

Photo by Markus Krisetya on Unsplash

«Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι φτιαγμένος για να συγκρίνει, όχι να μετρά», επισημαίνουν, σε ένα ενδιαφέρον άρθρο που δημοσιεύεται στην πλατφόρμα επιστημονικών θεμάτων «The Conversation», η νευροεπιστήμονας  Liz Toomarian και η υποψήφια διδάκτορας Lindsey Hasak από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ.

«Οι άνθρωποι υπολογίζουν τους αριθμούς χρησιμοποιώντας δίκτυα διασυνδεόμενων νευρώνων σε ολόκληρο τον εγκέφαλο. Πολλά από αυτά τα «κανάλια» εμπλέκουν τον βρεγματικό φλοιό – μια περιοχή του εγκεφάλου που βρίσκεται ακριβώς πάνω από τα αυτιά. Αυτή η περιοχή είναι υπεύθυνη για την επεξεργασία των διαφορετικών ειδών ποσοτήτων ή μεγεθών, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου, της ταχύτητας και της απόστασης, και αποτελεί τη βάση για άλλες αριθμητικές ικανότητες», γράφουν.

Και εξηγούν ότι ενώ τα γραπτά σύμβολα και οι προφορικοί όροι που χρησιμοποιούμε για να αναπαραστήσουμε τους αριθμούς είναι μια πολιτισμική εφεύρεση, η κατανόηση των ίδιων των ποσοτήτων δεν είναι: «Οι άνθρωποι -όπως και πολλά ζώα, συμπεριλαμβανομένων των ψαριών, των πτηνών και των πιθήκων- εμφανίζουν στοιχειώδεις αριθμητικές ικανότητες λίγο μετά τη γέννησή τους.

Τα βρέφη, οι ενήλικες, ακόμη και οι αρουραίοι, είναι ευκολότερο να διακρίνουν ανάμεσα σε σχετικά μικρούς αριθμούς από ό,τι σε μεγαλύτερους. Είναι πολύ πιο εύκολο να αντιληφθεί κανείς τη διαφορά μεταξύ του 2 και του 5 από τη διαφορά μεταξύ του 62 και του 65, παρά το γεγονός ότι και τα δύο σύνολα αριθμών διαφέρουν μόνο κατά 3».

Σύμφωνα με τις αρθρογράφους, ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι ρυθμισμένος να αναγνωρίζει μικρές ποσότητες, επειδή οι μικρότεροι αριθμοί είναι αυτοί με τους οποίους οι άνθρωποι αλληλοεπιδρούν περισσότερο σε καθημερινή βάση. Όταν, για παράδειγμα, ερευνητές ζήτησαν από αγοραστές στην ουρά του ταμείου ενός σουπερμάρκετ να εκτιμήσουν το συνολικό κόστος της αγοράς τους, οι τελευταίοι αναφέρθηκαν σε μια χαμηλότερη τιμή από το πραγματικό ποσό. Όσο πιο ακριβά ήταν τα είδη που είχαν αγοράσει, τόσο μεγαλύτερη ήταν η διαφορά μεταξύ του εκτιμώμενου και του πραγματικού ποσού.

Οι επιστήμονες συνδέουν, τέλος, αυτήν την εγκεφαλική λειτουργία με τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τους αριθμούς της τρέχουσας πανδημίας, λέγοντας ότι ο εγκέφαλος δεν μπορεί να κατανοήσει ακριβώς τι σημαίνει ότι ένα εκατομμύριο άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους. Η πανδημία είναι γεμάτη από δυσνόητους αριθμούς που ξεπερνούν κατά πολύ τις διαισθητικές ικανότητες επεξεργασίας αριθμών του εγκεφάλου. «Αν ο εγκέφαλος ήταν φτιαγμένος για να κατανοεί τέτοιου είδους αριθμούς, ίσως να είχαμε λάβει διαφορετικές ατομικές αποφάσεις ή να είχαμε υιοθετήσει διαφορετική συλλογική δράση», καταλήγουν.

Πηγή: “The Conversation”

https://thalesandfriends.org/el/2022/04/01/i-diskolia-katanoisis-megalon-arithmon/?fbclid=IwAR1YMqhcFy7Zbbjr-ymnScdt7l3Uln3PVxvIBAa1x7SRfZukkMiYAFrgoRc

Κατηγορία Αρθρα μαθηματικων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η δυσκολία κατανόησης μεγάλων αριθμών