7 Ιαν 2015

Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας μέσα από μαθήματα Λογοτεχνίας

Συντάκτης: ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Η διδασκαλία της Αγγλικής στη δημόσια εκπαίδευση αν και προϋπόθεση στην αναζήτηση εργασίας, δεν συγκεντρώνει τη δέουσα προσοχή, παρά τις προσπάθειες των εκάστοτε συμβούλων. Και πώς θα μπορούσε άλλωστε, εφόσον και το εκπαιδευτικό υλικό είναι αρκετά ανιαρό για τους μαθητές, με ίσως μοναδική εξαίρεση το βιβλίο της Β’ Γυμνασίου για τους προχωρημένους (με λεξιλόγιο συχνά πολύ εξεζητημένο για το συγκεκριμένο επίπεδο), αλλά και το γεγονός ότι οι διδακτικές ώρες τείνουν να μειώνονται με πρόσφατο παράδειγμα εκείνο της Α’ Γυμνασίου. Τέλος, οι μαθητές δεν έχουν κάποιο χειροπιαστό στόχο που θα οδηγούσε ενδεχομένως στην απόκτηση ενός πιστοποιητικού με το τέλος κάποιων κύκλων μαθημάτων.

Σχετικά λοιπόν με την πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών, μια πρόταση θα ήταν η εισαγωγή της αγγλικής λογοτεχνίας στα σχολεία, με διαβάθμιση δυσκολίας ανάλογα το επίπεδο, αλλά σύμφωνα με τις παραμέτρους που διδάσκεται γενικότερα η λογοτεχνία και τους στόχους που αυτή εξυπηρετεί. Είναι γνωστό, ότι μέσα από την ανάγνωση κειμένων, η εκμάθηση μιας γλώσσας γίνεται ανεπαίσθητα, εφόσον ο αναγνώστης στοχεύει στην ευρύτερη κατανόηση και όχι σε ειδικούς λεξιλογικούς και γραμματικούς όρους. Παράλληλα, εκτίθεται σε πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία της εν λόγω χώρας με πιο φυσικό τρόπο, ενώ γίνεται δέκτης και κριτής αξιών και ηθικών αρχών, πράγμα που αποτελεί άλλωστε και το σημαντικότερο στόχο της λογοτεχνίας.

Η συμμετοχή των μαθητών μέσα από τον γραπτό και τον προφορικό λόγο, χωρίς ιδιαίτερη έμφαση στη διόρθωση μεμονωμένων γραμματικών λαθών αλλά δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στην ενθάρρυνση των εμπλεκομένων και την παραγωγή κατανοητών εργασιών, ενδεχομένως να λειτουργήσει θετικά για την επίτευξη των στόχων που προαναφέρθηκαν και συντελούν σε μια πιο ολική μάθηση της ξένης γλώσσας. Επίσης, το μάθημα θα παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον, δεδομένου βεβαίως η επιλογή και της θεματολογίας εκτός του επιπέδου δυσκολίας να ανταποκρίνεται στην ηλικιακή σύνθεση των μαθητών.

Ήδη σε πειραματικό σχολείο του Ευόσμου έχει ξεκινήσει σχετική εφαρμογή.              Διδασκαλία Αγγλικής Λογοτεχνίας

 

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.