1η συνάντηση του Ομίλου Κινηματογράφου

Ανακοινώνεται ότι η πρώτη συνάντηση του Ομίλου Κινηματογράφου για τη σχολική χρονιά 2022-23 θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη 19 Οκτωβρίου στις 14.15, όπως πάντα στην αίθουσα Κινηματογράφου. Θα δούμε μαζί την περσινή ταινία του Ομίλου “En Garde” και θα γνωρίσουμε τα νέα μας μέλη!

Σας περιμένουμε!

 

10aa77e 217692749 le monde ne cro sur jean luc godard 300pixels

11ο τεύχος της περιοδικής έκδοσης «Για τον Κινηματογράφο»

Κάτω από: 2021-2022,ΥΛΙΚΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ | ΚΟΠΑΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2022 9:45 μμ |

Το 11ο τεύχος της περιοδικής έκδοσης «Για τον Κινηματογράφο» είναι διαθέσιμο.

Στις σελίδες του περιλαμβάνονται οι δράσεις του Ομίλου για το σχολικό έτος 2021-22.



Λήψη αρχείου

Γυρίσματα της φετινής ταινίας του Ομίλου!

Κάτω από: 2021-2022,ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ,ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ,ΤΑΙΝΙΕΣ ΟΜΙΛΟΥ | ΚΟΠΑΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Παρασκευή, 15 Απριλίου 2022 2:33 μμ |

Ολοκληρώθηκαν μετά από τρεις μέρες (3, 9 και 10 Απριλίου) τα γυρίσματα της φετινής ταινίας του Ομίλου, σε σκηνοθεσία Ελένης Ευσταθίου και Χαράς Μανωλάκου.

Η ταινία βρίσκεται πια στη διαδικασία του μοντάζ!

DSC07377

DSC06983DSC05288

Workshop με τον Charles Tesson, τέως διευθυντή της Εβδομάδας της Κριτικής των Καννών

Κάτω από: 2021-2022,ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ,ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ,ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ | ΚΟΠΑΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Κυριακή, 3 Απριλίου 2022 2:17 μμ |

(κείμενο: Μαρία Ροδιά)

Στο πλαίσιο του 22ου φεστιβάλ γαλλόφωνου κινηματογράφου Ελλάδος, το Σάββατο 2 Απριλίου ο όμιλος κινηματογράφου επισκέφτηκε το Γαλλικό Ινστιτούτο για να παρακολουθήσει το κλειστό workshop με τον Γάλλο κριτικό κινηματογράφου και τέως διευθυντή της Εβδομάδας της Κριτικής των Καννών, Charles Tesson, με θέμα την «πρωτοβουλία» στην κριτική του κινηματογράφου. Ο Charles Tesson μίλησε αρχικά για την ιστορία της κριτικής ταινιών και τον αγώνα εγκαθίδρυσης και ανεξαρτητοποίησής της στην ανταγωνιστική βιομηχανία του κινηματογράφου. Όρισε την κριτική ως την εύρεση λέξεων για την περιγραφή της εμπειρίας των αισθήσεων και τόνισε τον ρόλο του καλού κριτικού ως καθοδηγητή. Ακόμη, ανέφερε τα χαρακτηριστικά του ιδανικού κριτικού ως γενναιόδωρο, περίεργο, αλτρουιστή και έχων τη δυνατότητα να κατανοεί τις αποχρώσεις μιας ταινίας και να την αξιολογεί, χωρίς να την αναλύει απαραίτητα, εμπιστευόμενος και κατανοώντας τις συγκινήσεις του.

thumbnail 2 copie

Ωστόσο, σημειώνει ότι τα μεγαλύτερα ελαττώματα του χώρου είναι η ανία, οι υπερβολικές απαιτήσεις, η περιφρόνηση του λαϊκού κινηματογράφου, καθώς και η χρήση των υπερθετικών (π.χ. «Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών»), και όπως ανέφερε «Δεν πρέπει να κάνεις θόρυβο για να ακουστείς».

Στη συνέχεια, ανέλυσε την αναπαραγωγή βίας στο σινεμά. Πιο συγκεκριμένα, επεσήμανε τη σημασία του τρόπου με τον οποίο κινηματογραφούνται οι σκηνές βίας, την τάση της «ωμότητας» στις σύγχρονες ταινίες και ως αποτέλεσμα την ανάγκη του θεατή να κρατήσει μια απόσταση. Τονίζει ότι τίποτα δεν είναι αθώο θέτοντας το ρητορικό ερώτημα «Είναι όλα διασκέδαση;».

Έπειτα, έκανε λόγο για τη βιομηχανοποιημένη τροπή της 7ης τέχνης. Αναφέρει ότι «οι ταινίες δεν γεννιούνται ίσες, υπάρχουν οικονομικές ανισότητες» λόγω του μάρκετινγκ και της προβολής συγκεκριμένων ταινιών και εξηγεί ότι σκοπός του κάθε κριτικού είναι να καταρρίψει αυτές τις ανισότητες και να επικεντρωθεί στην τέχνη. Παρατηρεί ότι στη σύγχρονη εποχή ο θεατής είναι κορεσμένος από εικόνες και χωρίς τη συμβολή του κριτικού θα λάμβαναν όλοι τα ίδια ερεθίσματα, τα οποία προωθούνται από τον χώρο. Λόγω αυτής της καθοδήγησης, η βιομηχανία προσπαθεί να υπονομεύσει την κριτική, χωρίς επιτυχία μέχρι τώρα.

Τέλος, μοιράστηκε την προσωπική του πορεία ως κριτικό κινηματογράφου και την επιλογή του επαγγέλματος, καθώς, όπως αναφέρει, δεν ήθελε να μείνει μόνος του με την αγάπη για το σινεμά. Η αγάπη του για την 7η τέχνη είναι φανερή καθ’ όλη τη διάρκεια της συνάντησής μας με αυτόν, αφού αναφέρεται στον κινηματογράφο ως «πυροτέχνημα» και τον «σκοπό της ζωής του». Ήταν μεγάλη μας τιμή που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την εισήγηση ενός τόσο αξιόλογου ανθρώπου του κινηματογράφου. Άλλωστε, όπως αναφέρει και ο ίδιος, «Οι ταινίες είναι σαν το τένις. Ο θεατής δεν ξέρει ποτέ τι έπεται, όμως καλείται να αντιδράσει.»

Ο Γιάννης Καντέα Παπαδόπουλος στον Όμιλο Κινηματογράφου

Την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου ο Όμιλος Κινηματογράφου θα υποδεχτεί τον πρώτο προσκεκλημένο της φετινής χρονιάς, τον Γιάννη Καντέα Παπαδόπουλο, κριτικό κινηματογράφου του περιοδικού Αθηνόραμα.
Ο Γιάννης Καντέα Παπαδόπουλος θα μας μιλήσει για τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε μια κινηματογραφική ταινία.

Βιογραφικό του ομιλητή: https://www.athinorama.gr/authors/author.aspx?authorid=234&cp=1

 

 

« Προηγούμενη ΣελίδαΕπόμενη Σελίδα: »