the sea horizon

Η δημοκρατικότητα της θάλασσας

Στο αχνό χορό των κυμάτων, ανακαλύπτουμε τη δημοκρατία ενός άπειρου ορίζοντα. Η θάλασσα, αυτή η αρχαία και ατίθαση δύναμη, δεν αναγνωρίζει κανέναν βασιλιά ή πρόεδρο. Κάθε σκυθρωπός βράχος, κάθε τίναγμα των κυμάτων, συμμετέχει στην αιώνια συμφωνία της φύσης. Και όμως, παρά την απροκάλυπτη δημοκρατικότητα της θάλασσας, ο άνθρωπος πάντα αναζητούσε τρόπους να την τιθασεύσει. Εκτίθεται…Συνέχεια ανάγνωσης Η δημοκρατικότητα της θάλασσας

Untitled Barbara Kruger Copy1 1 2048x1365 1

Ο νεανικός χουλιγκανισμός και το σχολείο

Σε έναν κόσμο που χορεύει στους ρυθμούς της πληροφορίας, οι σχολικές αίθουσες φιλοδοξούν να είναι ασφαλείς όασεις της γνώσης, γεφυρώνοντας τις κοινωνικές αντιφάσεις. Ωστόσο, εδώ, σε αυτόν τον πληθωρικό χώρο, τα πρωτογενή θεμέλια του χουλιγκανισμού γίνονται ψεγάδια και ριζώματα αν οι συνθήκες τα ωφελήσουν. Όταν εισέρχεσαι σε αυτό τον «ιερό» (όπως συχνά χαρακτηρίζεται) τόπο της…Συνέχεια ανάγνωσης Ο νεανικός χουλιγκανισμός και το σχολείο

isometric new firstpage

Εικονικές περιηγήσεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

Κατά την περίοδο της πανδημίας και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αξιοποιήσαμε της εικονικές περιηγήσεις για να υλοποιήσουμε εικονικές εκπαιδευτικές επισκέψεις και ταξίδια. Στο άρθρο αυτό συγκεντρώνω, κυρίως, όσους διαδικτυακούς τόπους προτείνει το etwinning.gr. Εικονική επίσκεψη στηνΑκρόπολη Εικονική επίσκεψη στο Λούβρο The State Hermitage Museum Created in Greece… Addressed to the world Smithsonian National Museum of…Συνέχεια ανάγνωσης Εικονικές περιηγήσεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

Brochure 1

Παρουσίαση Πολιτιστικών προγραμμάτων στο Συμπόσιο της Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Πειραιά “Τοπόσημα Μνήμης και Πολιτισμού στη Δ.Δ.Ε. Πειραιά”.

Στο πλαίσιο του Συμποσίου “Τοπόσημα Μνήμης και Πολιτισμού στην Εκπαιδευτική Περιφέρεια Πειραιά (ΔΔΕ Πειραιά)” υλοποιήθηκαν δύο εκπαιδευτικά προγράμματα για την ενότητα “Επαγγελματική Εκπαίδευση – Βιοτεχνία – Υφαντουργία”. Τα προγράμματα ολοκληρώθηκαν με τη συμβολή των μαθητών/τριών Α1 και Α3 της Α’ τάξης του 3ου ΕΠΑ.Λ. Πειραιά και των εκπαιδευτικών Μαριάνθης Βασιλιδάκη & Έλενας Χασαλεύρη, κατά το…Συνέχεια ανάγνωσης Παρουσίαση Πολιτιστικών προγραμμάτων στο Συμπόσιο της Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Πειραιά “Τοπόσημα Μνήμης και Πολιτισμού στη Δ.Δ.Ε. Πειραιά”.

thumbnail 1

Erasmus+ programme: “Does it make sense? How to foster critical thinking in young people.”

Από τις 28 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου 2022, συμμετείχα στο Erasmus+ πρόγραμμα “Does it make sense? How to foster critical thinking in young people”, το οποίο έλαβε χώρα στη Βουδαπέστη. Δημιούργησα το παρακάτω βίντεο προκειμένου να καταγράψω τη μαθησιακή εμπειρία μου, καθώς και τις πρακτικές διάχυσης που ακολούθησα, στη συνέχεια, σε ομάδα μαθητών μου.…Συνέχεια ανάγνωσης Erasmus+ programme: “Does it make sense? How to foster critical thinking in young people.”

90428363 10221011039802294 8816133258006757376 n

Το Co-op Zimmer

Σε αντίθεση με πολλούς αρχιτέκτονες της εποχής του, ο Μάγιερ καθόρισε το δωμάτιο και όχι το διαμέρισμα ως την κύρια μονάδα βιώσιμου χώρου, αποφεύγοντας έτσι ολόκληρο το ζήτημα του existenzminimum, το οποίο αφορούσε τις ελάχιστες διαστάσεις ενός οικογενειακού σπιτιού. Σε αντίθεση με την ιδιωτική κατοικία, η οποία είναι η προέλευση της λογικής των ακινήτων της…Συνέχεια ανάγνωσης Το Co-op Zimmer

the-rhinocerous-by-pietro-longhi

Pietro Longhi, Rhinoceros at Venice

“Σε ένα πίνακα του Longhi του δέκατου όγδοου αιώνα απεικονίζεται ένας αιχμαλωτισμένος ρινόκερος μπροστά στον οποίο χάσκουν με ανοιχτό στόμα μερικοί επιφανείς σε κάποια πόλη της Ευρώπης. Πουθενά αλλού δεν λάμπει πιο καθαρά η ηλιθιότητα των ανθρώπων από ό,τι σε αυτόν τον πίνακα. Οι άνθρωποι αυτοί αποτελούν την μοναδική ράτσα που αιχμαλωτίζει και βασανίζει εξίσου…Συνέχεια ανάγνωσης Pietro Longhi, Rhinoceros at Venice

Μία ιστορία για το σημείο

Το πρώτο στοιχείο με το οποίο συστήνουμε στα παιδιά την εικαστική γλώσσα είναι το σημείο. Ο Peter H. Reynolds εμπνεύστηκε, με αφορμή αυτό το πρωταρχικό σχεδιαστικό ίχνος, μία ιστορία, για να μας μιλήσει για τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής: την αποδοχή, την εκτίμηση, την ενθάρρυνση και την ανάδειξη. Ωστόσο, το βιβλίο μπορεί να εμπνεύσει ερωτήματα…Συνέχεια ανάγνωσης Μία ιστορία για το σημείο

rothko-new-portrait-photo-color

Πέντε μαθήματα για εκπαιδευτικούς από τον Mark Rothko

“Ο Rothko δούλεψε πάνω από 20 χρόνια ως δάσκαλος καλλιτεχνικων σε παιδιά από την ηλικία του νηπιαγωγείου έως και δεκατεσσάρων, περίπου, ετών. Το 1934 δημοσίευσε ένα δοκίμιο με θέμα “Νέα εκπαίδευση για μελλοντικούς καλλιτέχνες κι εραστές της τέχνης”, το οποίο ήλπιζε να καταλήξει σε βιβλίο. Αυτό δυστυχώς δε συνέβη κι έτσι άφησε πίσω του 49…Συνέχεια ανάγνωσης Πέντε μαθήματα για εκπαιδευτικούς από τον Mark Rothko

HumanRights

Η Ιστορία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Πολύ συχνά ακούμε τον όρο “Ανθρώπινα Δικαιώματα”, όμως πόσο σίγουροι είμαστε ότι γνωρίζουμε τη σημασία του και την ιστορία του; Παρακάτω θα βρείτε τον σύνδεσμο ενός εκπαιδευτικού φίλμ που παρουσιάζει με συντομία τους σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και είναι κατάλληλο για μαθητές. http://video.link/w/Xve4c “ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ; Ενώ μερικά λεξικά τα…Συνέχεια ανάγνωσης Η Ιστορία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση