1

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-22

1

Το Δημοτικό Σχολείο Νέας Πέλλας και Παραλίμνης σε συνδιοργάνωση με τον Δήμο Πέλλας, την Εφορία Αρχαιοτήτων Πέλλας ,την Δ/νση Πρωτ/θμιας  και Δευτ/θμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, και την ΕΘΝ.Ο.Α (Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία), υλοποίησαν Αθλητική Πολιτιστική Γιορτή την Τρίτη  17  Μαΐου  2022 ώρα 09.00 π.μ στον Αρχαιολογικό Χώρο Πέλλας με αφορμή το  εκπαιδευτικό  πρόγραμμα της ΕΘΝ.Ο.Α (Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία) «Ολυμπιακή  Παιδεία  – Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» σχολικού Έτους 2021-2022 που  υλοποιείται    από τις 16 έως τις 20 Μαΐου 2022 στα σχολεία της Χώρας.

Ευχαριστούμε για την συμμετοχή τους στην Αθλητική Πολιτιστική Γιορτή τους μαθητές των σχολείων Α/θμιας καιΒ/θμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και τους συνοδούς Εκπαιδευτικούς των σχολείων: Δημοτικού Σχολείου Παραλίμνης (Διευθυντή Ιωάννη Μιχόπουλο, Βενικούδη Αργύρη, Χρυσοχόου Αναστασία), Δημοτικού Σχολείου Νέας Πέλλας (Διευθύντρια Χαριτωνίδου Μαρία, Καψάλη Ιωάννη) , 6ου Δημοτικού Σχολείου Γιαννιτσών( Αρβανιτίδη Παντελή, Καρακάση Εμμανουήλ), του Δημοτικού Σχολείου Πέλλας (Τυριακίδη Γεώργιο, Τζιαφτάνη Θεόδωρο) και του Γυμνασίου Πέλλας(Διευθύντρια Νομικού Ποθητή, Κάκια  Παυλίδου )

52078891592 23d1946007 o52080414405 1dd67825f7 o

Παρόντες στην Αθλητική Πολιτιστική Γιορτή  ήταν  ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νέας Γενιάς κ. Παναγιωτίδης Μιχαήλκαι ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Πέλλας κ. Σαμόπουλος Νικόλαος.

52079930826 a951664cab o

Χαιρετισμό στην Αθλητική Πολιτιστική  Γιορτή έκανε ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ  – ΠΕ11 κ. Γιώργος Ράπτης.

 

52079931891 4378a84c1a o

 Στο πλαίσιο προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων: «IMPACT/ΑΘΛΟΣ” Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας (2021-2022) – 6η  Εκπαιδευτική εθελοντική Δράση για δότες αίματος και μυελού των οστών» και μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και θεματικών  του προγράμματος ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ -Ολυμπισμός σημαίνει παίΖΩ με ασφάλεια- (Ωφελούμαι ψυχικά, Ακούω και μαθαίνω, Ζητάω όρια, Ισότιμα φέρομαι, Προσέχω το σώμα μου) προσαρμοσμένες στο πρόγραμμα της εκδήλωσης , οι μαθήτριες/τές του Δημοτικού Σχολείου Παραλίμνης, Δημοτικού Σχολείου Νέας Πέλλας, 6ου Δημοτικού Σχολείου Γιαννιτσών, του Δημοτικού Σχολείου Πέλλας και του Γυμνασίου Πέλλας συναντήθηκαν το πρωί της Τρίτης 17  Μαΐου  2022 ώρα 09.00 π.μ στον Αρχαιολογικό Χώρο Πέλλας με τους  Έλληνες Ολυμπιονίκες

43

ΣΤΗΣ 300x225

 

2Στιγμιότυπο οθόνης 1

 Τον κ. Απόστολο  Τασκούδη. Έλληνας Ολυμπιονίκης  στο αγώνισμα της Πάλης. Ο Σερραίος Ολυμπιονίκης  κατέκτησε   την 6η θέση στα  66 κιλά της Ελευθέρας Πάλης στους Ολυμπιακούς Αγώνες που διοργανώθηκαν στην Αθήνα το 2004.Πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πάλης στην άμμο, αθλητής

 Τον κ. Γιάννη Τσίλη. Έλληνας Ολυμπιονίκης  στο αγώνισμα της κωπηλασίας . Γεννήθηκε στα Ιωάννινα .Έχει κερδίσει πολλές Πανελλήνιες νίκες αλλά και Διεθνείς διακρίσεις, με σημαντικότερες την 4η θέση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου 2012 και την 8η στους Ολυμπιακούς του Ρίου 2016 .

και τους Έλληνες Πρωταθλητές

Τον κ. Θεοδόση  Παυλίδη : Προπονητής του Παλαιστικού Συλλόγου «Α.Σ Δυτικού Πέλλας». Τρίτος στον κόσμο στο  Παγκόσμιο πρωτάθλημα  ελευθέρας πάλης στην άμμο,

Τον κ. Βασίλη Τσαλικίδη ,διεθνή πρωταθλητή στο αγώνισμα της κωπηλασίας   διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.

5α20220517 123258

Σκοπός να αναδείξουμε  ΌΛΟΙ μαζί τη μορφωτική και εκπαιδευτική αξία των Ολυμπιακών Αγώνων.

6

Στόχος συνδέοντας  το μάθημα της Φυσικής Αγωγής (παιχνίδι, άσκηση) με την Ιστορία της άθλησης στην Πέλλα, πρωτεύουσα  της Μακεδονίας , την  αξία του Εθελοντισμού για την ΥΓΕΙΑ  και την  δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου να αποκτήσουν  οι μαθήτριες/τές  γνώση, αθλητικών  κοινωνικών δεξιοτήτων και αξιών, να συνδυάσουν την αρχαία και σύγχρονη ιστορία των Αγώνων με την εκμάθηση δεξιοτήτων σχετικών με την ένταξη  στο σχολικό κοινωνικό περιβάλλον.

20220517 101753ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 1 20220517 090931

Στόχος Όραμα η  δημιουργία  ενός δικτύου  σχολικών μονάδων  συνεργασίας και επικοινωνίας στο μάθημα της φυσικής αγωγής με κατεύθυνση στην υγεία και την ποιότητα ζωής, για παρακίνηση σε συστηματική άθληση  εντός και εκτός σχολείου και  η δυνατότητα δημιουργίας στον Αρχαιολογικό Χώρο Πέλλας  «Κέντρου Εκπαίδευσης Ολυμπιακής Παιδείας-Δια βίου Άσκησης-Άθλησης και Αναψυχής»  σε συνεργασία με τους Φορείς Εκπαίδευσης , Πολιτισμού ,Υγείας ,Άθλησης- Άσκησης και Αναψυχής.

.jpg  20220517 102912    20220517 114044  α 1

Οι δράσεις του προγράμματος  μπορούν να έχουν ΤΟΠΙΚΟ, ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ μέσα από την κοινωνική διάσταση και την  Παγκοσμιότητα του Ολυμπισμού και Αθλητισμού αλλά και την δυνατότητα  ανάπτυξης  του ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ σε συνδυασμό  με τον ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ στην ΠΕΛΛΑ- γενέτειρα του ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ.

Εργαστήρια  Ολυμπισμού

«Ολυμπισμός σημαίνει ΠαίΖΩ με Ασφάλεια»

08.45-09.45  Ωφελούμαι ψυχικά

Εναλλακτικές Δραστηριότητες  Τουρισμού Αθλητικής Αναψυχής

  • Ο αρχαιολογικός χώρος και η ευρύτερη περιοχή
  • Προσανατολισμός αναγνωρίζοντας τα μνημεία στον χώρο.
  • Περιήγηση επί των αρχαίων οδών στο νότιο τμήμα του επισκέψιμου αρχαιολογικού χώρου σύμφωνα με τις οδηγίες του προσωπικού του χώρου.

Αρχικά  οι μαθήτριες /τές γνώρισαν τον Αρχαιολογικό Χώρο σε συνδυασμό με την γνώση, την  ψυχαγωγία και την αναψυχή.

Με την είσοδό τους στον Αρχαιολογικό Χώρο οι μαθήτριες/τές του Δημοτικού Σχολείου Παραλίμνης, Δημοτικού Σχολείου Νέας Πέλλας, 6ου Δημοτικού Σχολείου Γιαννιτσών, του Δημοτικού Σχολείου Πέλλας και του Γυμνασίου Πέλλας

20220517 09171320220517 09193320220517 090931    ΕΙΣΟΔΟΣ  ΕΙΣΟΔΟΣ1

Προσανατολίστηκαν αναγνωρίζοντας τα μνημεία στον χώρο.

9   ΚΑΤΟΙΚΙΕς

Ενημερώθηκαν για τον  αρχαιολογικό  χώρο και την ευρύτερη περιοχή πριν 2.000 χιλ. χρόνια

10

Περιηγήθηκαν επί των αρχαίων οδών στο νότιο τμήμα του επισκέψιμου  αρχαιολογικού χώρου σύμφωνα με τις οδηγίες του προσωπικού του χώρου

20220517 091109  1

καταγράφοντας στο ημερολόγιο φυσικής  δραστηριότητας πόσο χρόνο αφιερώνουν σε ήπιας έντασης  ή μέτριας προς έντονης έντασης  φυσική δραστηριότητα κατά την διάρκεια περιήγησης στα οικοδομικά τετράγωνα φτάνοντας στο νότιο μέρος του αρχαιολογικού Χώρου.

11

09.50-10.30 Ακούω και μαθαίνω

Πέντε κύκλοι ένας κόσμος

  • Μια φλόγα που φωτίζει πέντε κύκλους (Ολυμπιακός Ύμνος)
  • Η Γνώση της Ιστορίας της Άθλησης στην αρχαία Μακεδονία
  • Όταν οι κύκλοι μπλέκονται (Σεβασμός, Φιλία, Αριστεία, Ολυμπισμός και ποίηση)
  • Κάθε τέσσερα χρόνια, κάπου στον κόσμο.(Οι Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες :Έλληνες Ολυμπιονίκες )
  • κ. Γιάννης  Τσίλης κωπηλασία
  • κ.Απόστολος  Τασκούδηςελευθέρα πάλη .
  • κ.Θεοδόση  Παυλίδη : Τρίτος στον κόσμο στο  Παγκόσμιο
  • πρωτάθλημα  ελευθέρας πάλης στην άμμο, αθλητή  του Καραγιάννη  Ευρώπου.
  • κ. Βασίλη Τσαλικίδη ,διεθνή πρωταθλητή στο αγώνισμα της κωπηλασίας 

Το ενημερωτικό μέρος της εκδήλωσης ξεκίνησε ακούγοντας το Ολυμπιακό Ύμνο

20220517 100517

Οι μαθήτριες /τές συνδυάζοντας  την αρχαία και σύγχρονη ιστορία των Αγώνων αναφέρθηκαν πρώτα  στην Ιστορία άθλησης στην Αρχαία Μακεδονία

 ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ20220517 101753

Στην συνέχεια πρόβαλαν  τις Ολυμπιακές Αξίες τονίζοντας ότι Οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν είναι απλώς μια αθλητική οργάνωση. Είναι μια γιορτή της ανθρωπότητας και μια ευκαιρία για τους λαούς όλου του κόσμου να συνυπάρξουν μέσα από τον αθλητισμό με ΣΕΒΑΣΜΟ,ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΙΑ

2   1    20220517 101419

Στην ενότητα (Ζητάω όρια) πρότειναν πως να ΠαίΖΩ τίµιο παιχνίδι χωρίς βία, µε σεβασµό προς τους κανόνες.

1 2 3  4  5 6

Στην ενότητα (Ισότιμα φέρομαι) μίλησαν για τους  ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ στο πλαίσιο της  6η Εκπαιδευτική Εθελοντική Δράση για Δότες Αίματος και Μυελού των Οστών 16-20 Μαΐου 2022 μεταφέροντας  μηνύματα για την  άθληση και την ζωή

001 300x225

«Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ  ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ»

002 300x225 

«ΈΛΑ ΚΙ ΕΣΥ! ΔΩΣΕ  ΕΛΠΙΔΑ ! ΔΩΣΕ ΖΩΗ! ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ!»

004 300x225

ΠΕΤΑ…ΤΟ ΦΟΒΟ ΜΑΚΡΙΑ

ΠΕΤΑ…ΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΜΑΚΡΙΑ .  ΓΙΝΕ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ ΔΟΤΗΣ ΜΥΕΛΟΥ ΤΩΝ ΟΣΤΩΝ

 

005 300x225

 

 

Στην συνέχεια οι Έλληνες Ολυμπιονίκες και Πρωταθλητές μετέφεραν στις μαθήτριες/τες την δύναμη του Αθλητισμού, των  Ολυμπιακών Αγώνων  και την εξέλιξη των αθλημάτων  τους.  Εξήγησαν τους βασικούς κανονισμούς των αγωνισμάτων τους δίνοντας χρήσιμες πληροφορίες .Στέλνοντας το δικό τους μήνυμα για την σημασία της Ολυμπιακής Εβδομάδας ακολούθησε ωφέλιμη  συζήτηση  των Ολυμπιονικών και Πρωταθλητών  με τις μαθήτριες/τές  εκπαιδευτικούς και καλεσμένους στην γιορτή .

5α

11.00-11.45 Προσέχω το σώμα μου

Ενεργή συμμετοχή μαθητών 

  • Βασική τεχνική κωπηλασίας-Κωπηλατική στο εργόμετρο.
  • Επίδειξη τεχνικής στην Πάλη.
  • Σε σταθμούς άσκησης: Τοξοβολία ,Χόκεϋ ,Μπάντμιντον. Κρίκετ, Αγωνίσματα του προγράμματος «Kids’ Athletics» α) τα αγωνίσματα δρόμου β) τις ρίψεις
    γ) τα άλματα

Συνεχίζοντας από το ενημερωτικό μέρος της εκδήλωσης στο πρακτικό οι μαθήτριες /τές  ενίσχυσαν την θετική στάση απέναντι στον αθλητισμό μαθαίνοντας βιωματικά να προσέχουν και να νοιάζονται  για την σωματική τους υγεία με πρακτικές όπως η άσκηση/’άθληση και η υγιεινή διατροφή.

  • Οι αγώνες ξεκινούν  πάντοτε με την ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ. Μια γιορτή με ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥΣ που εξυμνεί την ΕΙΡΗΝΗ.
  • Πρώτη παρελαύνει πάντοτε η Ελλάδα, η χώρα που γέννησε τους Αγώνες,  ενώ ακολουθούν όλες οι υπόλοιπες χώρες  με αλφαβητική σειρά.
  • Κηρύσσεται η έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων
  • Ανακρούεται  ο ολυμπιακός Ύμνος.
  • Μεταφέρεται στο στάδιο η Ολυμπιακή Σημαία και υψώνεται.
  • Ακολουθεί η άφιξη της Ολυμπιακής φλόγας 
  • Το άναμμα του βωμού 
  • Και η απελευθέρωση περιστεριών, που συμβολίζει την ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ 

.jpgα

Έχοντας στόχο την βελτίωση της ενεργής συμμετοχής των μαθητριών/ μαθητών πρώτα  οι  Έλληνες Ολυμπιονίκες  παρουσίασαν ο καθένας την βασική τεχνική των αθλημάτων τους(κανόνες, πληροφορίες, εξέλιξη) και στην συνέχεια σε ζευγάρια οι μαθήτριες / μαθητές συμμετείχαν  στους  σταθμούς άσκησης των Ολυμπιακών αθλημάτων

ΧΡΟΝΟς 2 1  20220517 073127  ΧΡΟΝΟς3  ΧΡΟΝΟς 3

Ο Ολυμπιονίκης Γιάννη Τσίλης και ο Πρωταθλητής Ελλάδος  Βασίλης Τσαλικίδης βοήθησαν τις μαθήτριες/τές να γνωρίσουν το άθλημα της Κωπηλασίας .

Το κωπηλατικό εργόμετρο είναι βασικό κομμάτι της προπόνησης. Πρέπει να μάθουμε να το  χρησιμοποιούμε σωστά για να αποφεύγουμε τυχόν τραυματισμούς.

Στην πράξη σε μαθητές εκπαιδευτικούς και φίλους εξήγησαν οι Έλληνες αθλητές την τεχνική, τους βασικούς κανονισμούς και την εξέλιξη του αγωνίσματος. Χρήσιμες ήταν οι πληροφορίες των αθλητών για την ασφάλεια στις δραστηριότητες θαλάσσιας αναψυχής.

Το ενδιαφέρον των μαθητών  μεγάλο για το άθλημα και οι ερωτήσεις πολλές για τον τρόπο έγγραφής και συμμετοχής στον  Ναυτικό Όμιλο Γιαννιτσών

1 2 3  6  8

10

Ο Έλληνας Ολυμπιονίκης  Απόστολο  Τασκούδης και ο Προπονητής του Παλαιστικού Συλλόγου «Α.Σ Δυτικού Πέλλας» Θεοδόσης  Παυλίδης  στην συνέχεια βοήθησαν τις μαθήτριες/  να γνωρίσουν το άθλημα της Πάλης. Οι νεαροί παλαιστές του συλλόγου έδειξαν λαβές, κινήσεις και αγωνίστηκαν μεταξύ τους, με τους νεαρούς θεατές να μένουν εντυπωσιασμένοι από το θέαμα.

Οι μαθητές στην συνέχεια μπήκαν στην… παλαίστρα, όπου συμμετείχαν ενεργά σχηματίζοντας ζευγάρια και ακολουθώντας στη συνέχεια παιχνίδια προσομοίωσης αγώνων με τα οποία ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα και χάρηκαν με το παιχνίδι και τη συμμετοχή.

Όλοι οι μαθητές,  έμειναν ικανοποιημένοι από τις όμορφες στιγμές που πέρασαν, ενώ αρκετά ήταν τα παιδιά που τους κέντρισε το ενδιαφέρον το άθλημα της πάλης και ρώτησαν περισσότερες πληροφορίες ώστε να ασχοληθούν στο μέλλον.

1 3 411 13 1516

Παράλληλα μεγάλο το ενδιαφέρον και η συμμετοχή στους  σταθμούς άσκησης Ολυμπιακών  Αθλημάτων με ενεργή συμμετοχή μαθητριών/ών:

στην Τοξοβολία

1 2

το Χόκεϋ ,

2 45

το Κρίκετ,

ΧΡΟΝΟς 2

και στα Αγωνίσματα του προγράμματος «Kids’ Athletics» α) τα αγωνίσματα δρόμου β) τις ρίψεις
γ) τα άλματα

4  2 6 8

 

11.45-11.55 Τελετή Λήξης

Απονομή Διπλωμάτων

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση