“The Design Process * Evaluation” από Jordanhill School D&T Dept διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-2.0
Oι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο μάθημα των Αγγλικών διεξάγονται σύμφωνα με τα παρακάτω. Εξαιρούνται οι Σχολικές Μονάδες οι οποίες εφαρμόζουν πιλοτικά, κατά το σχολικό έτος 2011-2012, το Νέα Προγράμματα Σπουδών (ΕΠΣ-ΞΓ) και για τα οποία ισχύει το ΠΔ 47 (ΦΕΚ Α’ 97).
ΣΧΕΤ: α) Η αριθμ. Γ2/241/25-1-1985 εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ
β) Π.Δ. 465/81/ΦΕΚ 129/τ. Α΄/ άρθρο 10
γ) Π.Δ. 86,ΦΕΚ 73 τ.Α/12-4-2001
δ) Η αριθμ. 138295/Γ2/8-12-2003 εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ
ε) Π.Δ. 323/21-11-2003/ΦΕΚ 272/τ. Α΄/28-11-2003
στ)Π.Δ. 60/2006
ζ) 41030/Γ2/19-04-2007/ΥΠΕΠΘ
η) Π.Δ. 12/2009 (ΦΕΚ Α 22/13-02-2009)
•
ΓΥΜΝΑΣΙΑ:
1.
Δίνεται διδαγμένο κείμενο στην Α΄ τάξη 70-100 λέξεων και στις Β΄ και Γ΄ τάξεις 100-130 λέξεων και ζητείται από τους μαθητές να απαντήσουν στην ξένη γλώσσα:
α) Σε 4 ερωτήσεις
με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση πληροφοριών και μηνυμάτων που μεταδίδει το κείμενο και όχι η δυνατότητα απλής αναπαραγωγής ή μικρής τροποποίησης φράσεων του κειμένου.
β) Σε 4 παρατηρήσεις
Κάθε ερώτηση – παρατήρηση μπορεί να αναλύεται σε 2-3 υποερωτήσεις μέσα ή έξω από το κείμενο σχετικές με τη γραμματική και με τη σύνταξη της ξένης γλώσσας που να ελέγχουν την ικανότητα του μαθητή να χρησιμοποιεί τη γλώσσα για να παράγει κάποιο μήνυμα π.χ. να συμπληρώσει κάποια ατέλειωτη φράση ή κάποια άλλα στοιχεία που λείπουν, να τροποποιεί μέρη του κειμένου όταν αλλάξουν π.χ. το πρόσωπο που γράφει, το πρόσωπο στο οποίο απευθύνεται το κείμενο, ο χρόνος, ο σκοπός, κ.λ.π.
γ) Από τους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων ζητείται επιπλέον να γράψουν καθ’ υπαγόρευση διδαγμένο κείμενο
50-70 λέξεων για τον έλεγχο της ορθογραφίας.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
:
√ Στην Α΄ τάξη η κάθε ερώτηση – παρατήρηση βαθμολογείται με μονάδες 0 –2,5.
√ Στις Β΄ και Γ΄ τάξεις κάθε ερώτηση – παρατήρηση βαθμολογείται με μονάδες 0-2 και η ορθογραφία με μονάδες 1-4.
Οι μαθητές εξετάζονται, ανάλογα με το επίπεδο τους, σε διαφορετικά θέματα ανά τμήμα κάθε τάξης.
•
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Στο Γενικό Λύκειο για τις Α΄, Β΄ & Γ΄ τάξεις εφαρμόζεται το Π.Δ. 60/2006 (ΦΕΚ 65 Α)
α) Δίνεται διδαγμένο κείμενο 150-180 λέξεων και τέσσερις (04) παρατηρήσεις κατανόησης του, οι οποίες μπορούν να αναλυθούν σε υποερωτήματα.
β) Δίνονται 4 παρατηρήσεις γραμματικο-συντακτικών φαινομένων μέσα από το κείμενο
. Κάθε παρατήρηση μπορεί να έχει 2 έως 4 ερωτήματα.
γ) Ο μαθητής καλείται να παραγάγει γραπτό λόγο καθοδηγούμενο ή ελεύθερο 120 – 150 λέξεων.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: Κατανέμεται κατά 35% στις ερωτήσεις του Α΄ μέρους, 35% στις παρατηρήσεις του Β΄ μέρους και 30% στην παραγωγή του γραπτού λόγου, στο Γ΄ μέρος, δηλαδή 35 μονάδες για το Α΄ μέρος, 35 μονάδες για το Β΄ μέρος και 30 μονάδες για το Γ΄ μέρος.
Η αναγωγή στον τελικό βαθμό γίνεται στην κλίμακα της εικοσάδας δηλαδή( 7+7+6)
•
ΕΠΑ.Λ
Στα ΕΠΑ.Λ εφαρμόζεται το Προεδρικό διάταγμα που αφορά την Φοίτηση και Αξιολόγηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου : Η εξέταση στο μάθημα της ξένης γλώσσας συνίσταται στα εξής:
α)Δίνεται στους μαθητές διδαγμένο κείμενο 150-180 λέξεων και τέσσερις ερωτήσεις κατανόησής του. Κάθε ερώτηση μπορεί να αναλύεται σε περισσότερα υποερωτήματα.
β) Δίνονται τέσσερις παρατηρήσεις γραμματικο-συντακτικών φαινομένων, μέσα ή έξω
από το κείμενο. Κάθε παρατήρηση μπορεί να έχει δύο έως τέσσερα ερωτήματα.
γ) Ο μαθητής καλείται να παράγει γραπτό λόγο (καθοδηγούμενο ή ελεύθερο) 120-150 λέξεων.
Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 35% στις ερωτήσεις της κατηγορίας α’ και β’ και κατά 30% στην παραγωγή γραπτού κειμένου.
•
ΕΠΑ.Σ
Στις ΕΠΑ.Σ εφαρμόζεται το Προεδρικό διάταγμα που αφορά την Φοίτηση και Αξιολόγηση των μαθητών των Επαγγελματικών Σχολών : Η εξέταση στο μάθημα της ξένης γλώσσας συνίσταται στα εξής:
α) Δίνεται στους μαθητές διδαγμένο κείμενο 150 -180 λέξεων και τέσσερις ερωτήσεις κατανόησής του. Κάθε ερώτηση μπορεί να αναλύεται σε περισσότερα υποερωτήματα.
β) Δίνονται τέσσερις παρατηρήσεις γραμματικο -συντακτικών φαινομένων, μέσα ή έξω από το κείμενο. Κάθε παρατήρηση μπορεί να έχει δύο έως τέσσερα ερωτήματα.
γ) Ο μαθητής καλείται να παράγει γραπτό λόγο (καθοδηγούμενο ή ελεύθερο) 120 -150 λέξεων.
Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 35% στις ερωτήσεις της κατηγορίας α΄ και β΄ και κατά 30% στην παραγωγή γραπτού κειμένου.
