Η ιστορία της Kappa®

Η Kappa® είναι μια από τις κορυφαίες μάρκες αθλητικών ενδυμάτων και τρόπου ζωής παγκοσμίως: μια τεχνική, αντικομφορμιστική, πολύχρωμη, ευέλικτη, ικανή, παγκόσμια και ιταλική μάρκα.

Το 1956 ένα ελαττωματικό απόθεμα κάλτσων που κατασκευάστηκε από την Maglificio Calzaturificio Torinese (MCT), μια εταιρεία που ιδρύθηκε από τον Abramo Vitale το 1916, διανεμήθηκε κατά λάθος στην αγορά. Οι έμποροι λιανικής επέστρεψαν τα αγαθά και η MCT, για να δώσουν στο προϊόν ανανεωμένη δύναμη και αξιοπιστία, επώνυσαν τη συσκευασία της νέας συλλογής με ένα “K” και τη γερμανική λεζάντα “Kontroll”. Από εκείνη τη στιγμή οι πελάτες παρήγγειλαν τις κάλτσες μόνο με το K – και σε σύντομο χρονικό διάστημα η Kappa® έγινε ηγέτης στην αγορά των καλτσών και των εσωρούχων. Το 1968 η Kappa® εξελίχθηκε περαιτέρω μετά τα γεγονότα που εκτυλίσσονταν εκείνη την εποχή που θα άλλαζαν την ιστορία – ο 23χρονος Maurizio Vitale, δισέγγονος του ιδρυτή και πρόσφατα διορισμένος διευθύνων σύμβουλος, είδε τον John Lennon να παίρνει συνέντευξη στην τηλεόραση, φορώντας ένα στρατιωτικό πουκάμισο σε ένα θύμα του πολέμου του Βιετνάμ. Έτσι είχε μια διαίσθηση που προοριζόταν να κατακτήσει μια αγορά ανυπόμονη για casual και unisex ρούχα: ο Maurizio Vitale είχε χιλιάδες απούλητα μπλουζάκια, που βρίσκονταν σε αποθήκες, βαμμένα πράσινα και προσαρμοσμένα με στρατιωτικά αστέρια και διακριτικά. Ήταν η γέννηση της επωνυμίας Robe di Kappa® – όπως ονομάζονταν τα νέα προϊόντα – που έφτασε σε έναν τεράστιο στόχο νεαρών καταναλωτών και μπήκε στη συλλογική φαντασία με τη δημιουργία του λογότυπου «Omini» – τη σιλουέτα ενός νεαρού ζευγαριού που κάθεται πίσω. να υποστηρίξει, τονίζοντας πώς είναι το μπλουζάκι πόλο, το εμβληματικό αντικείμενο της νέας μάρκας, τόσο για άνδρες όσο και για γυναίκες.

Η δεκαετία του ’70 έφερε νέες αλλαγές στη γεύση των νέων καταναλωτών. Ο Marco Boglione – ο νεαρός διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της MCT – ανταποκρίθηκε στη ζήτηση για τεχνικά αθλητικά ενδύματα και έπεισε τον Maurizio Vitale να ιδρύσει ένα ειδικό τμήμα, το Robe di Kappa® Sport, που λίγα χρόνια αργότερα μετονομάστηκε απλώς σε Kappa®. Την επόμενη δεκαετία η επωνυμία Kappa® καθιερώθηκε ως η πεμπτουσία αθλητική μάρκα – το 1979 ήταν ο τεχνικός χορηγός της Juventus F.C. και φόρεσε τους αθλητές της εθνικής ομάδας στίβου των ΗΠΑ στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λος Άντζελες το 1984 και στη Σεούλ το 1988.

Επτά χρόνια μετά τον πρόωρο θάνατο του Maurizio Vitale, η MCT χρεοκόπησε. Ήταν 1994, στο μεταξύ ο Marco Boglione είχε γίνει επιχειρηματίας και η εταιρεία του, Football Sport Merchandise, αγόρασε την MCT. Η Boglione κυκλοφόρησε ξανά τις επωνυμίες Kappa®, Robe di Kappa® και Jesus Jeans® χάρη σε ένα νέο, πλήρως ενσωματωμένο στο διαδίκτυο επιχειρηματικό μοντέλο και άλλαξε το όνομα της εταιρείας σε BasicNet. Μετά από εις βάθος αναδιάρθρωση, η επανεκκίνηση της Kappa® στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’90 ήταν ένα θεμελιώδες βήμα στην εξέλιξη της μάρκας: τα αθλητικά ρούχα είχαν γίνει μέρος της καθημερινής εμφάνισης των νέων και η φόρμα 222 “banda” – η πρώτη με κάθετη η επανάληψη του λογότυπου, εμπνευσμένη από τα ρούχα των αθλητών των ΗΠΑ – έγινε το σύμβολο της μάρκας, επιτυγχάνοντας τη μέγιστη δημοτικότητα ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, επίσης χάρη στην επιρροή της Britpop, με τους Mel C (Spice Girls), Oasis και Damon Albarn (Blur), οι οποίοι φορούσαν Η Κάπα στις πίστες αλλά και στη σκηνή κατακτώντας μια ολόκληρη γενιά.

Λίγο πριν το έτος 2000 η Kappa® ξεκίνησε μια νέα επανάσταση και ταυτόχρονα έκανε ένα όνειρο πραγματικότητα: έγινε ο τεχνικός χορηγός της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου Ιταλίας και για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2002 έστειλε τους πρωταθλητές της στο γήπεδο φορώντας το Kappa® KOMBAT ™, ένα καινοτόμο τεχνικό πουκάμισο κατασκευασμένο από ελαστικό ύφασμα αιχμής που εισήγαγε την έννοια του «stop stopping»: εάν ο αντίπαλος αρπάξει τη φανέλα ενός παίκτη, επιτρέπει στον παίκτη να ολοκληρώσει το παιχνίδι καθώς το ύφασμα θα τεντωθεί έως και ένα μέτρο, με τα πρώτα 30-40 εκ. εντελώς αδρανές. Το μέγεθος του τεντώματος διευκολύνει επίσης τον διαιτητή να εντοπίσει φάουλ. Ήταν μια αληθινή επανάσταση που θα άλλαζε τους κανόνες δέσμευσης του ποδοσφαίρου παγκοσμίως. Επί του παρόντος, η Kappa® χορηγεί περίπου 100 από τις πιο σημαντικές ομάδες ποδοσφαίρου και αθλητικές ομοσπονδίες παγκοσμίως – στην Ιταλία, οι «Omini» χαρίζουν αθλητές από την Ιταλική Ομοσπονδία Χειμερινών Αθλητισμού και έχουν εμφανιστεί στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο ντε Τζανέιρο στην ξιφασκία, το κανό και τις πολεμικές τέχνες στολές.

Από τον αθλητικό εξοπλισμό στο αστικό στυλ: το 2016 – ακριβώς 60 χρόνια από τη δημιουργία της μάρκας – η Kappa® επιστρέφει στην παγκόσμια street style σκηνή χάρη στα εμβληματικά προϊόντα της που τράβηξαν την προσοχή διεθνών στυλιστών και σχεδιαστών, δημιουργώντας σημαντικές συνεργασίες με τον Marcelo Burlon και Faith Connexion, που οδηγεί σε μια συλλογή του Ρώσου σχεδιαστή και φωτογράφου Gosha Rubchinskiy, οι συλλογές του οποίου, εμπνευσμένες από την κουλτούρα της νεολαίας μετά την ΕΣΣΔ, παράγονται από τον Comme des Garçons, ο οποίος συμπεριέλαβε την Kappa® στην επίδειξη Pitti. Επί του παρόντος, τα “Omini”, αποτελούν μέρος της “κουλτούρας της νεολαίας” επηρεασμένη από τους Selena Gomez, Lewis Hamilton και Kyle Jenner, για να αναφέρουμε μόνο μερικά, που επιλέγουν να φορούν Kappa® παρέχοντας έτσι έμπνευση σε εκατομμύρια ακόλουθους και φέρνοντας για άλλη μια φορά η μάρκα στο προσκήνιο μιας νέας σύγχρονης αισθητικής.Logo Kappa without typo

Δημοσιεύτηκε στο