Σχολικο Ιστολόγιο
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Minecraft
24 Απρ 2024

Minecraft

Συντάκτης: Γ. Β. | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Το Minecraft είναι βιντεοπαιχνίδι sandbox που αναπτύσσεται από την Mojang Studios. Δημιουργήθηκε αρχικά από τον Σουηδό προγραμματιστή Μάρκους Πέρσον με την γλώσσα προγραμματισμού Java. Μετά από αρκετά ιδιωτικά βίντεο δοκιμών, εκδόθηκε πρώτη φορά στο δημόσιο διαδίκτυο τον Μάιο του 2009 και τον Νοέμβριο του 2011 εκδόθηκε η πλήρης έκδοση με τον Νοτς να υποχωρεί και τον Γενς “Γεμπ” Μπέργκενστεν να αναλαμβάνει την ανάπτυξη του παιχνιδιού. Tο βιντεοπαιχνίδι, μαζί με την Mojang, αγοράστηκε από την Microsoft για 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2014.

Η δημιουργικότητα του Minecraft αφήνει τους παίκτες να χτίσουν κατασκευές από κύβους με διάφορες υφές σε έναν τρισδιάστατο, αλγοριθμικά δημιουργημένο κόσμο. Άλλες δραστηριότητες στο παιχνίδι περιλαμβάνουν την εξερεύνηση, τη συλλογή των πόρων, την κατασκευή, και τις μάχες. Πολλαπλές λειτουργίες παιχνιδιού είναι διαθέσιμες, συμπεριλαμβανομένης της επιβίωσης με το όνομα “Survival Mode”, όπου ο παίκτης πρέπει να αποκτήσει πόρους για να χτίσει τον κόσμο και να διατηρήσει την υγεία του, μια δημιουργική λειτουργία ονόματι “Creative Mode” ή αλλιώς “Λειτουργία Δημιουργίας” όπου οι παίκτες έχουν απεριόριστους πόρους με τους οποίους μπορούν να χτίσουν και την ικανότητα να πετούν. Μια λειτουργία περιπέτειας (Adventure Mode), όπου οι παίκτες παίζουν προσαρμοσμένους χάρτες που δημιουργήθηκαν από άλλους παίκτες και μια λειτουργία θεατή (Spectator Mode) όπου οι παίχτες μπορούν να πετάξουν και να περνούν μέσα από τους κύβους, αλλά δεν μπορούν να τοποθετήσουν ή να καταστρέψουν κάποιο κύβο. Η Java έκδοση του παιχνιδιού είναι γνωστή για τα Mods τρίτων, τα οποία προσθέτουν διάφορα νέα στοιχεία, χαρακτήρες και αποστολές στο παιχνίδι. Κυκλοφόρησε επίσημα 18 Νοεμβρίου του 2011.

Το Minecraft εστιάζει στη δημιουργικότητα και την οικοδόμηση, επιτρέποντας στους παίκτες να χτίσουν κατασκευές από κύβους σε έναν τρισδιάστατο κόσμο. Το gameplay στην εμπορική κυκλοφορία του έχει δύο κύριες λειτουργίες: survival (επιβίωση), η οποία απαιτεί από τους παίκτες να αποκτήσουν πόρους και να διατηρήσουν την υγεία τους και creative (δημιουργική), όπου ο παίκτης έχει απεριόριστους πόρους, την ικανότητα να πετάει, και δεν χρειάζεται να ασχολείται με την ζωή ή το φαγητό. Ένας τρίτος τρόπος παιχνιδιού, που ονομάζεται hardcore (σκληροπυρηνικό), είναι ουσιαστικά ίδιος με την επιβίωση, αλλά η δυσκολία είναι στη σκληρότερη ρύθμιση και ο παίκτης δεν μπορεί να ξαναζωντανέψει σε κάποιο μέρος του χάρτη, αναγκάζοντας τον να διαγράψει τον κόσμο μετά τον θάνατο του. Αργότερα μπήκε η λειτουργία spectator (παρακολούθηση) όπου ο παίχτης είναι αόρατος, μπορεί να περνάει μέσα από τοίχους και να κοιτάει μέσα από άλλους παίκτες ή mobs. Δεν μπορεί να περπατήσει, παρά μόνο να πετάξει ή να βυθιστεί στο υπέδαφος και στους ωκεανούς. Τέλος υπάρχει ένας τελευταίος τρόπος παιχνιδιού που αποκαλείται adventure (περιπέτεια). Είναι ίδιο με την επιβίωση με την μόνη διαφορά πως ο παίχτης δεν μπορεί να σπάσει αντικείμενα, παρά μόνο να εξερευνήσει. Συνηθίζεται να το βλέπουμε σε συγκεκριμένους τροποποιημένους κόσμους από την κοινότητα του παιχνιδιού (π.χ. Toy Story Adventure Map).

Tο Minecraft είναι ένα sandbox παιχνίδι περιπέτειας χωρίς συγκεκριμένους στόχους που πρέπει να ολοκληρώσει ο παίχτης, δίνοντάς στους μια μεγάλη ελευθερία στο πως θα επιλέξουν να παίξουν το παιχνίδι. Ωστόσο, υπάρχει ένα προαιρετικό σύστημα επιτευγμάτων. Το παιχνίδι εξελίσσεται από προεπιλογή σε πρώτο πρόσωπο, αλλά οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να παίξουν και σε οπτική τρίτου προσώπου. Ο πυρήνας του gameplay περιστρέφεται γύρω από την οικοδόμηση και το σπάσιμο κύβων. Ο κόσμος του παιχνιδιού αποτελείται, ουσιαστικά, από 3D αντικείμενα (κυρίως κύβους αλλά και 2D sprites) που είναι διατεταγμένα σε ένα πλέγμα και αντιπροσωπεύουν διαφορετικά υλικά, όπως χώμα, πέτρα, διάφορα ορυκτά, νερό και δέντρα. Ενώ οι παίκτες μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα σε όλο τον κόσμο, τα αντικείμενα μπορούν να τοποθετηθούν μόνο σε σταθερές θέσεις σε σχέση με το πλέγμα. Οι παίκτες μπορούν να συγκεντρώσουν αυτά τα τμήματα υλικού και να τα τοποθετούν κάπου αλλού, επιτρέποντας έτσι διάφορες κατασκευές.

Το παιχνίδι ξεκινά τοποθετώντας τους παίκτες στην επιφάνεια ενός φαινομενικά άπειρου κόσμου του παιχνιδιού. Οι παίκτες μπορούν να περπατήσουν κατά μήκος της περιοχής που αποτελείται από πεδιάδες, βουνά, δάση, σπήλαια και διάφορα υδάτινα μέρη. Ο κόσμος είναι επίσης χωρισμένος σε κλίματα που ποικίλουν από ερήμους, ζούγκλες και χιονισμένα τοπία. Το σύστημα χρόνου στο παιχνίδι ακολουθεί τον κύκλο ημέρας και νύχτας, με ένα πλήρη κύκλο διάρκειας 20 λεπτών πραγματικού χρόνου. Καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι παίκτες αντιμετωπίζουν διάφορα NPC (non playable characters) γνωστά ως mobs, συμπεριλαμβανομένων ζώων, χωρικών και εχθρικών πλασμάτων. Κατά τη διάρκεια της ημέρας εμφανίζονται μη-εχθρικά ζώα, όπως αγελάδες, γουρούνια, κοτόπουλα κτλ. τα οποία μπορούν να κυνηγηθούν από τους παίχτες για τροφή ή υλικά κατασκευής, ή ακόμη και να τραφούν και να αναπαραχθούν από τον παίχτη. Κατά τη διάρκεια της νύχτας και στις σκοτεινές περιοχές, εμφανίζονται εχθρικά mobs, όπως αράχνες, σκελετοί, ζόμπι, μάγισσες, Άνθρωποι του Τελειωτή (Αγγλικά: Endermen, πλάσματα που έχουν τη δυνατότητα να τηλεμεταφέρονται, εμπνευσμένα από το μυθικό πλάσμα Slenderman) και Creeper (πλάσματα που όταν οι παίχτες είναι στο survival πλησιάζουν τους παίχτες και εκρήγνυνται δίπλα τους) αλλά και πολλά ακόμη.

Ο κόσμος του παιχνιδιού δημιουργείται διαδικαστικά όσο οι παίκτες τον εξερευνούν, χρησιμοποιώντας ένα seed που λαμβάνεται από το ρολόι του συστήματος κατά τη στιγμή της δημιουργίας του κόσμου, εκτός εάν οριστεί από τον παίκτη. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν όρια στην κατακόρυφη κίνηση πάνω και κάτω, το Minecraft επιτρέπει για ένα άπειρο μεγάλο κόσμο παιχνιδιού που πρόκειται να παραχθεί σε οριζόντιο επίπεδο, εκτός και ένα βρεθεί σε τεχνικά προβλήματα σε εξαιρετικά απομακρυσμένες περιοχές. Το παιχνίδι επιτυγχάνει αυτό μέσω διάσπασης των δεδομένων του κόσμου του παιχνιδιού σε μικρότερα τμήματα που ονομάζονται “chunks”, τα οποία δημιουργούνται ή φορτώνονται στη μνήμη μόνο όταν οι παίκτες βρίσκονται σε κοντινή απόσταση.

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο League of Legends
19 Απρ 2024

League of Legends

Συντάκτης: Γ. Β. | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Το League of Legends (συντομογραφία: LoL) είναι free to play διαδικτυακό βιντεοπαιχνίδι μάχης αρένας πολλαπλών παικτών για Microsoft Windows και macOS που αναπτύχθηκε και δημοσιεύθηκε από την εταιρεία Riot Games το 2009. Στο παιχνίδι τον Νοέμβριο του 2011 ήταν εγγεγραμμένοι περισσότεροι από 32 εκατομμύρια παίκτες σε όλο τον κόσμο.]

Τρόπoς παιχνιδιού

Οι παίκτες διαμορφώνονται σε 2 ομάδες, πέντε Πρωταθλητών σε κάθε ομάδα. Από τον Ιανουάριο του 2020 υπάρχουν 148 διαφορετικοί ήρωες τους οποίους μπορείς να επιλέξεις, με τελευταίο τον ήρωα Σεττ. Κάθε ομάδα ξεκινά σε δύο αντίθετες πλευρές του χάρτη σε μια περιοχή που ονομάζεται “πηγή”, κοντά σε αυτό που ονομάζεται “Nexus”. Ένας αγώνας κερδίζεται όταν είτε το Nexus καταστραφεί είτε η αντίπαλη ομάδα παραδοθεί. Για να καταστραφεί ένα Nexus, κάθε ομάδα πρέπει να λειτουργεί μέσα από μια σειρά πύργων που ονομάζονται “Turret”. Οι Turret συχνά τοποθετούνται κατά μήκος μιας διαδρομής σε κάθε βάση δεδομένων που αναφέρεται ως “Lane”. Στην πορεία, κάθε παίκτης κερδίζει επίπεδα, από τη θανάτωση άλλων πρωταθλητών της αντίπαλης ομάδας, των “Minions” (μικρά NPCs που συνεχώς αναπαράγονται για να επιτεθούν στην άλλη ομάδα) και νικώντας ουδέτερα τέρατα (μερικά από τα οποία χορηγούν buffs γνωστά ως κορυφές επάνω στο θάνατο). Σκοτώνοντας τους εχθρούς επιτρέπεται στους πρωταθλητές να αγοράσουν στην αγορά “αντικείμενα” με χρυσό για τη βελτίωση των στατιστικών τους. Στο League of Legends, κάθε παίκτης ξεκινά στο επίπεδο 1 στην αρχή του αγώνα και μπορεί να επιτύχει το μέγιστο επίπεδο των 18 επιπέδων, με τον πρωταθλητή τους, και για να επιτύχουν την ισοπέδωση των υπόλοιπων πρωταθλητών έχουν επιστρατευμένες 4 διαφορετικές ειδικές ικανότητες πρωταθλητών.

Τρόποι παιχνιδιού και εδραίωση αγώνων

Το League of Legends είναι ένα session-based παιχνίδι. Η αξιολόγηση των παικτών γίνεται με βάση το μέσο όρο βαθμολογίας επιπέδου (level) κάθε επιμέρους παίκτη και σύμφωνα με αυτό το επίπεδο βρίσκονται αυτόματα παίκτες σχεδόν ή ακριβώς στο ίδιο επίπεδο με τον κάθε παίκτη. Το παιχνίδι μπορεί σήμερα να παιχτεί με πέντε διαφορετικούς τρόπους: Tutorial, Custom, Co-Op vs. AI, Normal και Ranked.

  • Το Tutorial είναι ο τρόπος παιχνιδιού, όπου οι νέοι παίκτες κατευθύνονται προς το πρώτο ξεκίνημα του παιχνιδιού. Είναι μια ιδιωτική συνδεδεμένη συνεδρία παιχνιδιού όπου οι παίκτες διδάσκονται τους βασικούς ελέγχους και στόχους του παιχνιδιού.
  • Το Custom mode επιτρέπει στους παίκτες να δημιουργήσουν ένα δικό τους παιχνίδι που άλλοι παίκτες μπορούν να βρουν σε μια λίστα για να συμμετάσχουν. Οι παίκτες μπορούν να προσθέσουν πρωταθλητές με έλεγχο από υπολογιστή (bots), να ορίσουν τον κωδικό πρόσβασης και το μέγιστο αριθμό παικτών στο παιχνίδι.
  • To CO – OP Vs Ai mode είναι ένα game το οποίο παίζουν κανονικοί παίκτες εναντίον bots. Υπάρχει επιλογή για εύκολα ή για δύσκολα bots, η εμπειρία (experience) και το IP (Influence Points) είναι μειωμένα σε σχέση με κανονικά ή παιχνίδια βαθμολογίας.
  • Στο Normal mode οι ίδιοι οι παίκτες περιμένουν την αυτόματη αναζήτηση να τους ταιριάξει είτε με άλλους παίκτες (Solo) ή ως μέρος μιας ομάδας. Ο διακομιστής δημιουργεί αυτόματα ένα παιχνίδι και προσπαθεί να το συμπληρώσει με τους παίκτες με τέτοιο τρόπο ώστε και οι δύο πλευρές να έχουν από 50% πιθανότητες να κερδίσουν. Οι νίκες του παίκτη σε κανονική λειτουργία όπως και οι ήττες εμφανίζονται δημόσια.
  • Το Ranked mode είναι ο τρόπος παιχνιδιού όπου μάχονται παίχτες επιπέδου 30lvl ή μεγαλύτερο και θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 16 champions, ο καθένας μπορεί να κάνει από 1 ban. Στη συνέχεια δίνεται η δυνατότητα, ο κάθε παίκτης να διαλέξει ελεύθερα 2 ρόλους που θέλει να παίξει πρώτου μπει στο παιχνίδι και να διαλέξει έναν ήρωα αντίστοιχο στον ρόλο που επέλεξε, παρόλα αυτά δεν είναι λίγες οι φορές που παίκτες ανταλλάζουν ρόλους η ήρωες γιατί πολλές φορές τυχαίνει να μην παίρνουν τους ρόλους που επέλεξαν η θέλουν να αποφύγουν το ενδεχόμενο ότι οι αντίπαλοι τους θα διαλέξουν τους ήρωες που εκείνοι θέλουν να παίξουν. Μετά από αυτά μπαίνουν στο παιχνίδι.

Οι παίκτες έχουν την δυνατότητα να διαλέξουν τον χαρακτήρα που επιθυμούν πριν ξεκινήσει το παιχνίδι. Οι χαρακτήρες διαφοροποιούνται σε: Marksman (Σκοπευτής), Mage (Μάγος), Tank (Υπερασπιστής), Off-Tank, Support (Βοηθός), Assassin (Δολοφόνος), Fighter (Πολεμιστής), Ranged, Melee, Junglers κλπ. Μία σωστά δομημένη ομάδα πρέπει να έχει ποικιλία ηρώων. Η νίκη εξαρτάται από την κυριαρχία στον χάρτη μίας ομάδας και τελικά η καταστροφή του αντίπαλου “Nexus” οδηγεί στην νίκη. Μετά το παιχνίδι, οι παίκτες μπορούν να αναφέρουν έναν ή περισσότερους παίκτες για διάφορους λόγους. Αυτές οι αναφορές εξετάζονται από το “Tribunal” που είναι μία επιτροπή αποτελούμενη από παίκτες που ψηφίζουν εάν ο κατηγορούμενος είναι ένοχος ή αθώος. Σε περίπτωση ενοχής, ο παίκτης δεν μπορεί να μπει στον λογαριασμό του για μερικές μέρες/μήνες/χρόνια ως τιμωρία. Αυτοί που συμμετάσχουν στο “Tribunal” λαμβάνουν ένα μικρό ποσό IP εάν η απόφαση τους ήταν σωστή ενώ δεν λαμβάνουν τίποτα εάν ήταν λανθασμένη.

Πρόσφατα προστέθηκαν στο παιχνίδι τα Honors, το οποίο είναι ένα σύστημα ψήφων για τη συνεισφορά σου στο παιχνίδι. Μετά το τέλος του παιχνιδιού, οι σύμμαχοι μπορούν να δώσουν βαθμούς τιμής, όπως “Φιλικός”, “Βοηθητικός” και “Καλός Συνεργάτης” ενώ οι αντίπαλοι μπορούν να τιμήσουν ο ένας τον άλλο ως “Έντιμος Αντίπαλος”. Επιπλέον, στα ranked games αναλόγως τις νίκες που έχει ένας παίκτης ανήκει και στην κατάλληλη βαθμίδα (Divison: Bronze, Silver, Gold, Platinum, Diamond, Master και Challenger (επαγγελματίες). Επίσης, η κάθε βαθμίδα έχει και 5 «επίπεδα», π.χ. Silver IV ή Bronze I. Παλαιά ο τρόπος κατάταξης ήταν ένα σκορ που ονομαζόταν “elo”. Το σημερινό challenger ορίζεται περίπου στο “2000 elo”. Πρώτος Έλληνας Challenger ο Χριστόφορος “D.D. Warrior lady” Κλειώτης.

Summoner Rift Map

10 Ιαν 2024

Fortnite

Συντάκτης: Γ. Β. | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Το Fortnite είναι διαδικτυακό βιντεοπαιχνίδι που κυκλοφόρησε στις 24 Σεπτεμβρίου του 2017 και σχεδιάστηκε από την Epic Games.

Είδη παιχνιδιού

Το Fortnite περιλαμβάνει έξι είδη παιχνιδιού:

  • Το Fortnite: Save the World, ένα συνεργατικό παιχνίδι βολών επιβίωσης εκατό παικτών που πολεμούν ζόμπι και άλλα τέρατα και προστατεύουν αντικείμενα με οχυρώσεις που μπορούν να χτίσουν και να επικοινωνούν με τους φίλους τους.
  • Το Fortnite Battle Royale, ένα δωρεάν παιχνίδι στο οποίο 100 παίκτες πολεμούν μέχρι να μείνει ο τελευταίος ζωντανός παίκτης.
  • Το Fortnite Creative, ένα επίσης δωρεάν παιχνίδι στο οποίο μπορούν να παίζουν ταυτόχρονα έως 50 παίκτες με ατομικό στόχο τη δημιουργία νησιών-οχυρών, όπου θα μπορούν να ανταγωνίζονται για την επιβίωση τους εναντίον των υπολοίπων.
  • Το Lego Fortnite είναι sandbox παιχνίδι επιβίωσης, όπου οι παίκτες παίζουν ως φιγούρες Lego καθώς μαζεύουν υλικά, χτίζουν κτήρια και δημιουργούν διάφορα όπλα για να πολεμήσουν με τέρατα.
  • Το Rocket Racing είναι παιχνίδι με αγώνες αυτοκινήτων και spin-off του Rocket League.
  • Το Fortnite Festival είναι μουσικό παιχνίδι στο οποίο οι παίκτες παίζουν τραγούδια πατώντας τις κατάλληλες νότες στην βασική σκηνή σε έναν από τέσσερις ρόλους: Βασικός, Κιθάρα/Μπάσο, Ντραμς και Φωνητικά.

Το Save The World κυκλοφόρησε το 2011 ως τίτλος πρώιμης πρόσβασης (early access). Είναι διαθέσιμο μόνο για Microsoft Windows, PlayStation 4, και Xbox One. Στη συνέχεια, το 2017 η Epic Games παρουσίασε το Battle Royale, πάλι ως τίτλος πρώιμης πρόσβασης (early access). Το συγκεκριμένο έχει κυκλοφορήσει για τις παραπάνω πλατφόρμες και επιπλέον για Nintendo Switch, και συσκευές Android και iOS. Το Creative κυκλοφόρησε στις 13 Δεκεμβρίου 2018 και είναι διαθέσιμο σε όλες τις παραπάνω πλατφόρμες.

Τον Οκτώβριο του 2023, η Epic άλλαξε τον σχεδιασμό του παιχνιδιού για να παρουσιάσει άλλα παιχνίδια της, προσθέτοντας νέα είδη παιχνιδιού ως μέρος του Fortnite Experiences. Τα είδη παιχνιδιού κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς και περιλαμβάνουν: το Lego Fortnite, ένα παιχνίδι επιβίωσης που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το The Lego Group, το Rocket Racing, ένα παιχνίδι με αγωνιστικά αυτοκίνητα που αναπτύχθηκε από την Psyonix, και το Fortnite Festival, ένα μουσικό παιχνίδι που αναπτύχθηκε από την Harmonix. Και τα τρία παιχνίδια ήταν δωρεάν

Πωλήσεις

Στις 26 Ιουλίου 2017, ανακοινώθηκε ότι το Fortnite είχε πουλήσει πάνω από 500.000 προπαραγγελίες ψηφιακών αντιγράφων. Στις 18 Αυγούστου 2017, η Epic επιβεβαίωσε ότι το Fortnite είχε ξεπεράσει πάνω από ένα εκατομμύριο παίκτες.

Έπαινοι

Το Eurogamer κατέταξε το 32ο στον κατάλογο των “Top 50 Αγώνων του 2017”. Έχει επίσης υποδειχθεί για το “Best Co-op Game” στα βραβεία παιχνιδιού της χρονιάς του PC Gamer το 2017 και για το “Best Spectator Game” στο βραβείο Best of 2017 του IGN.

 
Έτος Βραβείο Κατηγορία Αποτέλεσμα
2017 The Game Awards 2017 Καλύτερο Multiplayer Υποψήφιο
2018 16th Visual Effects Society Awards Εξαιρετικά οπτικά εφέ σε πραγματικό χρόνο σε ένα έργο (A Hard Day’s Night) Υποψήφιο
2018 D.I.C.E. Awards Εξαιρετικό Επίτευγμα στο Online Gameplay Υποψήφιο
2018 SXSW Gaming Awards Υπεροχή στο Multiplayer Υποψήφιο
2018 SXSW Gaming Awards Υπεροχή στο Gameplay Υποψήφιο
2018 14th British Academy Games Awards Το Καλύτερο Εξελισσόμενο Παιχνίδι Υποψήφιο
2018 14th British Academy Games Awards Καλύτερο Multiplayer Υποψήφιο