Ήταν το τέλος του Νοέμβρη 2022, όταν η OpenAI – αμερικανικό ερευνητικό εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης, που ιδρύθηκε το 2015 – έκανε το μεγάλο ΜΠΑΜ, που έμελλε να αλλάξει εντελώς το τοπίο του Internet στον τομέα αναζήτησης και διαχείρισης πληροφοριών. Και το όνομα αυτού: ChatGPT. Όνομα χωρίς κάποια ιδιαίτερη σημασία, που δεν ακολουθεί τους κανόνες του marketing, κατάφερε μέσα σε 5 μόνο μέρες από την έναρξη λειτουργίας του να αποκτήσει 1 εκατομμύριο χρήστες, σε αντίθεση με άλλες ιντερνετικές υπηρεσίες (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok) που χρειάστηκαν μήνες ή και χρόνια για να προσεγγίσουν το παραπάνω νούμερο. Σε δύο μόνο μήνες (Ιανουάριος 2023) οι ενεργοί χρήστες εκτινάχθηκαν στα 100 εκατομμύρια, γεγονός που σημαίνει ότι ισάριθμα πληκτρολόγια, σε καθημερινή βάση έθεταν ερωτήσεις, σε φυσική γλώσσα, στο ChatGPT κι έπαιρναν απαντήσεις, τροφοδοτώντας το παράλληλα με νέα δεδομένα. Το ChatGPT μας μάθαινε αλλά ταυτόχρονα μάθαινε από εμάς. Το γλωσσικό μοντέλο αυτό (LLM) στηρίζεται στη μηχανική μάθηση για να εμπλουτίζει τις «γνώσεις» του και καθημερινά γίνεται καλύτερο και πιο «σοφό».
Ίσως αυτός είναι κι ο λόγος που η OpenAI επιτρέπει στους χρήστες να χρησιμοποιούν δωρεάν τη βασική έκδοση 3.5 με στοιχεία μέχρι το 2021: Να μάθει, να εμπλουτίσει τη βάση δεδομένων του. Κι έτσι οι επόμενες εκδόσεις 4 και 5 που ήδη διατίθενται εμπορικά, θα δίνουν πιο σωστές, πιο ακριβείς πληροφορίες.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.