Για εξερευνήσεις στα Windows 10

Μαρ 202121

Full list of windows shell commands

 

 

Κινέζικο θεώρημα υπολοίπων (Sun Tzu)

Μαρ 202120

Με τη χρήση του θεωρήματος του Κινέζου Sun Tzu και αξιοποιώντας τη μαγεία των μαθηματικών, μπορούμε να μαντέψουμε έναν μυστικό αριθμό. Σκέφτεται κάποιος έναν μυστικό αριθμό, έστω τον x. Ονομάζουμε α το υπόλοιπο της διαίρεσης του x με το 3, β το υπόλοιπο της διαίρεσης του x με το 5 και γ το υπόλοιπο της διαίρεσης του x με το 7. Στη συνέχεια, υπολογίζουμε την παράσταση: 70α+21β+15γ και το αποτέλεσμα το διαιρούμε με το 105. Το υπόλοιπο αυτής της διαίρεσης είναι ο μυστικός αριθμός x.

Παράδειγμα: Έστω x=92. Τα υπόλοιπα των διαιρέσεων με το 3, το 5 και το 7 είναι αντίστοιχα α=2, β=2 και γ=1. Η παράσταση έχει τιμή: 70.2+21.2+15.1=197 Διαιρώντας το 197 με το 105, δίνει πηλίκο 1 και υπόλοιπο 92. Αυτή είναι η μαγεία των μαθηματικών !!

Από το Τότε στο Τώρα

Απρ 201925

Πρωτοξεκίνησα τις σχέσεις μου με το Internet στις αρχές της δεκαετίας του 1990, φοιτητής τότε της Πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ. Την περίοδο εκείνη, οι λέξεις Internet ή Διαδίκτυο ή Παγκόσμιος Ιστός ήταν άγνωστες στο μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού της χώρας μας. Τότε, το Internet χρησιμοποιούνταν κυρίως από τα Πανεπιστήμια, ορισμένους οργανισμούς και από ελάχιστους ιδιώτες. Τα τηλέφωνα, την εποχή εκείνη, ήταν αναλογικά και χωρίς χρονοχρέωση για τους τυχερούς που είχαν τη δυνατότητα να συνδεθούν από το σπίτι τους. Το καλύτερο modem της εποχής εκείνης είχε ταχύτητα 2400 baud και η μέγιστη ταχύτητα download έφτανε, στην καλύτερη περίπτωση τα 2,4 kbit/s ή αλλιώς 0,3 kb/s. Συνδέομαι στο Internet σήμαινε τότε κατειλημμένο τηλέφωνο, ενώ πολλές φορές, αν κάποιος προσπαθούσε να με καλέσει, η γραμμή, λόγω θορύβου, έπεφτε. Αυτά για τους τυχερούς. Για εμάς, τους τότε φοιτητές, η καλύτερη περίπτωση ήταν ένα τερματικό, σε κάποιο από τα εργαστήρια του Πανεπιστημίου, με ωράριο λειτουργίας μέχρι τις 2.30 το μεσημέρι. Για την ιστορία, αναφέρω ότι κάποια στιγμή «εντόπισα» ένα εργαστήριο που έμενε ανοιχτό μέχρι τις 7.00 το απόγευμα, οπότε φανταστείτε την ικανοποίησή μου…

Τι πρόσφερε την εποχή εκείνη το Internet; Πολλά για τότε, ελάχιστα όμως για τα σημερινά δεδομένα. Οι υπηρεσίες του περιορίζονταν μόνο στο telnet, στο e-mail, στο Gopher, στο ftp, στο Usenet και στην καλύτερη περίπτωση στο irc. Και όλα τα παραπάνω σε αυστηρό περιβάλλον κειμένου: Χωρίς ήχο, χωρίς γραφικά και εικόνες και γενικότερα multimedia. Σε μια πράσινη οθόνη τερματικού, χωρίς μέσο κατάδειξης (ποντίκι) θυμάμαι να έχω περάσει άπειρες ώρες αναζήτησης πληροφοριών, συνομιλιών με φίλους κι όχι μόνο από όλο τον κόσμο αλλά και συζητήσεων με συμφοιτητές μου, που είχαν κι αυτοί το ίδιο «μικρόβιο» με εμένα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά τις ατέλειωτες ώρες περιήγησης στο site της ΝΑSA και τον πλούτο των πληροφοριών που έβρισκα εκεί….

Λίγο αργότερα, απόκτησα κι εγώ, μέσω ενός προγράμματος που παρακολούθησα, το δικό μου modem. Η χαρά μου ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΗ. Είχα πλέον τη δυνατότητα να συνδέομαι κι από το σπίτι, όποτε ήθελα κι ευτυχώς χωρίς χρονοχρέωση. Κάθε βραδάκι λοιπόν, από τις 10 και μετά, το τηλέφωνό μου ήταν μόνιμα κατειλημμένο. Παρόλο που η ταχύτητα ήταν πολύ μικρή σε σχέση με αυτή των τερματικών του Πανεπιστημίου και μόνο το γεγονός της πρόσβασης οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και της νύχτας ήταν αρκετό…

Τα χρόνια πέρασαν. Από φοιτητές περάσαμε πλέον στο επόμενο σκαλί της ζωής μας. Τώρα, ελάχιστοι είναι εκείνοι που δεν γνωρίζουν τι σημαίνει Internet ή Διαδίκτυο και λίγοι είναι αυτοί που δεν το έχουν χρησιμοποιήσει έστω και μία φορά (κυρίως άτομα μεγάλης ηλικίας). Περάσαμε στην εποχή του ADSL, οι ταχύτητες σύνδεσης πολλαπλασιάστηκαν, οι υπολογιστές είναι μόνιμα συνδεμένοι ενώ τα τελευταία χρόνια έκαναν την εμφάνισή τους οι οπτικές ίνες, που υπόσχονται ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες. Το περιβάλλον λειτουργίας είναι πλήρως γραφικό, με τις οθόνες αφής και τις συσκευές κατάδειξης να έχουν τον κυρίαρχο, μέχρι τώρα, λόγο. Δειλά δειλά αρχίζει να κάνει την εμφάνισή της κι η φωνητική πλοήγηση. Ασύρματα δίκτυα, tablet και κινητά τηλέφωνα μας δίνουν τη δυνατότητα να είμαστε συνδεμένοι οπουδήποτε κι αν βρισκόμαστε, ενώ δίκτυο γεωστατικών δορυφόρων έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί κάθε κίνησή μας. Φυσικά κι εγώ δεν θα μπορούσα να ξεφύγω από τα παραπάνω. Το κινητό  έχει γίνει πλέον προέκταση του χεριού μας ενώ πολλοί από εμάς δεν μπορούν να κάνουν βήμα χωρίς την αγαπημένη GPS εφαρμογή τους. Καλύτερα ή χειρότερα; Κανείς δεν ξέρει, η ιστορία θα δείξει. Παν μέτρον άριστον  έλεγαν οι πρόγονοί μας και νομίζω πως πρέπει να τους ακούσουμε.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

Πού είναι η έξοδος;

Φεβ 201826

Άλλη μια κατασκευή μαζί με τον προγραμματισμό έλαβε χώρα από τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης. Η αποστολή απλή: Βρείτε τρόπο να βγει το όχημά σας από τον (απλό σχετικά) λαβύρινθο. Με τη βοήθεια του αισθητήρα μέτρησης απόστασης και με το κατάλληλο πρόγραμμα, τα παιδιά για άλλη μια φορά ολοκλήρωσαν την αποστολή.  Κι όπως πάντα, ακολουθεί το video..

Κατασκευές των ομάδων

Ιαν 201827

Συνεχίζονται οι ρομποτο-κατασκευές των παιδιών μας.

Τα μικρότερα παιδιά, χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό πακέτo Lego WeDo 2.0 δημιούργησαν το MILO, ένα αυτοκινούμενο ρομποτάκι – εξερευνητή, ο οποίος θα τα βοηθήσει να κατανοήσουν τις έννοιες της κίνησης, τρόπους μετάδοσης της κίνησης, περιστροφή, κ.α. Θα ακολουθήσουν κατασκευές με συνδυασμό αισθητήρων και κίνησης ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν και τις έννοιες της ελεγχόμενης κίνησης….

Τα μεγαλύτερα παιδιά, αφού διδάχθηκαν πιο αναλυτικά τη λειτουργία κινητήρων και αισθητήρων καθώς και τη λειτουργία του λογισμικού προγραμματισμού του EV3, προχώρησαν στην κατασκευή (χωρίς σχέδιο, μόνο με τη φαντασία τους) ενός σταθμού διοδίων ελεγχόμενης πρόσβασης. Που σημαίνει ότι, μόλις πλησιάσει ένα αυτοκίνητο, με τη βοήθεια αισθητήρα, η μπάρα των διοδίων ανεβαίνει και παραμένει εκεί μέχρι να περάσει το όχημα. Στη συνέχεια επανέρχεται στην αρχική της θέση και περιμένει το επόμενο αυτοκίνητο. Τόσο η κατασκευή όσο κι ο προγραμματισμός έγιναν αποκλειστικά από τα παιδιά.

Δια του λόγου το αληθές, δείτε σχετικές φωτογραφίες και video…

2018 : Χρονιά της ρομποτικής και του προγραμματισμού

Ιαν 20184

Το 2018 έχει χαρακτηριστεί από πολλούς χρονιά της ρομποτικής και του προγραμματισμού. Θα ήταν παράλειψή μας αν δεν κάνουμε μια μικρή αναφορά στο ένα από τα δύο αυτά αντικείμενα.

Στις διευθύνσεις που ακολουθούν τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα, μέσα από διασκεδαστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια να εισαχθούν στο κόσμο του προγραμματισμού. Χρησιμοποιείται κυρίως ο οπτικός, Scratch-like, προγραμματισμός, ενώ στα περισσότερα από αυτά, οι εντολές μεταφράζονται σε γνωστές γλώσσες (Python, JavaScript, κ.α.) ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με τη σύνταξη και τη δομή των γλωσσών προγραμματισμού.

  1. ΒLOCKY GAMES

Στη διεύθυνση https://blockly-games.appspot.com/ και μέσα από μια ομάδα 7 δραστηριοτήτων παιδιά ηλικίας 8 ετών και πάνω έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν απλούς αλγόριθμους για την ολοκλήρωση συγκεκριμένων αποστολών. Το περιβάλλον εργασίας είναι στα ελληνικά και ακολουθείται η λογική του «προγραμματίζω με τουβλάκια».

  1. CODE COMBAT

Επειδή στα περισσότερα παιδιά αρέσουν (όπως είναι λογικό και φυσιολογικό) τα παιχνίδια, ο διαδικτυακός τόπος https://codecombat.com/ συνδυάζει και τα δυο: παιχνίδι και μάθηση. Μέσα από ένα πραγματικό παιχνίδι γίνεται εισαγωγή στις αρχές της επιστήμης των υπολογιστών και στις γλώσσες προγραμματισμού (Python, JavaScript, CoffeeScript και Lua), ενώ ακολουθείται η μεθοδολογία συγγραφής κώδικα. Κι εδώ το μεγαλύτερο μέρος είναι γραμμένο στα ελληνικά με ταυτόχρονη μετάφραση στα αγγλικά (εξάσκηση και στην ξένη γλώσσα !!). Η συμμετοχή στο παιχνίδι μπορεί να γίνει ομαδικά με την επίβλεψη καθηγητή ή ατομικά, πατώντας το PLAY NOW στην αρχική οθόνη. Οι προτεινόμενες ηλικίες είναι 5 – 17 ενώ οι προχωρημένες πίστες του παιχνιδιού απαιτούν συνδρομή.

  1. CODE.ORG Studio

Στη διεύθυνση https://studio.code.org/courses βρίσκεται ένα από τα πιο πλήρη διαδικτυακά site, που περιέχει πλήθος παιχνιδιών – μαθημάτων, ταξινομημένα ανά ηλικιακή ομάδα. Χωρίς κόστος οι μαθητές μπορούν αμέσως να αρχίσουν να προγραμματίζουν ή να ανοίξουν λογαριασμό ώστε να μην χάνεται η πρόοδός τους. Το περιβάλλον εργασίας είναι στα ελληνικά κι ο προγραμματισμός γίνεται σε Scratch-like περιβάλλον (με τουβλάκια). Ηλικίες 4 – 14 ετών.

  1. KODABLE

Το περιβάλλον που θα συναντήσουμε στη διεύθυνση https://www.kodable.com/ απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4 – 11 ετών που γνωρίζουν αγγλικά. Ο γονιός ή ο καθηγητής πρέπει να δημιουργήσει έναν λογαριασμό ώστε να παρακολουθεί την εξέλιξη του κάθε παιδιού. Κάθε δραστηριότητα χρειάζεται περίπου 30 λεπτά για να ολοκληρωθεί ενώ χρησιμοποιείται η γλώσσα JavaScript. Τα βασικά μαθήματα δεν έχουν κόστος ενώ τα προχωρημένα απαιτούν μια σταθερή συνδρομή.

  1. CODE MONSTER

Απευθύνεται σε παιδιά που έχουν τις βασικές γνώσεις προγραμματισμού και μέσα από ένα γραφικό περιβάλλον τους διδάσκει JavaScript.

Ο προγραμματισμός γίνεται  με συγγραφή κώδικα ενώ σε διπλανό παράθυρο παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο την εκτέλεση των εντολών. Ο διαδικτυακός τόπος βρίσκεται στη διεύθυνση http://www.crunchzilla.com/ , είναι χωρίς κόστος και προτείνεται σε μαθητές από 13 ετών και άνω με βασικές γνώσεις προγραμματισμού. Το περιβάλλον είναι στα αγγλικά.

  1. GAMEBLOX

Τα παιδιά με ιδιαίτερες ανησυχίες και προχωρημένες ιδέες, στη διεύθυνση https://gameblox.org/ μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους παιχνίδι μέσα από το Scratch-like περιβάλλον της εφαρμογής.  Προτείνεται για παιδιά (κι όχι μόνο) ηλικίας 13 και άνω, με γνώσεις αγγλικών και δεν υπάρχει κόστος. Υπάρχει αρκετό  υποστηρικτικό υλικό (tutorials) ενώ η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε Android και iOS. Υποστηρίζεται από τον εκπαιδευτικό τομέα του MIT.

  1. CODEMOJI

Μέσα από το αγγλικό γραφικό περιβάλλον του CodeMoji, στη διεύθυνση https://codemoji.com/ μπορούμε να μάθουμε να προγραμματίζουμε με emojis (μικρές πολύχρωμες φατσούλες και σύμβολα που χρησιμοποιού-νται στα μηνύματα). Μπορούμε να μάθουμε HTML, CSS και JavaScript ώστε να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε τις δικές μας ιστοσελίδες.

  1. STENCYL

Λογισμικό ανάπτυξης παιχνιδιών που μπορούμε να μεταφορτώσουμε από τη διεύθυνση http://www.stencyl.com/ (112Μb), είναι δωρεάν και μας δίνει τη δυνατότητα να υλοποιήσουμε τις ιδέες μας χωρίς να γράψουμε κώδικα. Χρησιμοποιείται το γνώριμο Scratch-like περιβάλλον

Φυσικά τα παραπάνω αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος των διαθέσιμων online εφαρμογών εκμάθησης προγραμματισμού. Μια μικρή αναζήτηση στο Google ή σε οποιαδήποτε μηχανή αναζήτησης είναι αρκετή.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ακόμη:

http://scratch.mit.edu

https://www.codecademy.com/
https://codehs.com/
https://www.codeschool.com/
https://www.codewars.com/
https://www.khanacademy.org/computing/computer-programming
http://www.vidcode.io/
Πληροφορίες  από:  Team CodeWizardsHQ  και  Edu Tech Post

Καλά Χριστούγεννα !

Δεκ 201724

Χρόνια πολλά, καλά Χριστούγεννα σε όλους με υγεία.. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η ρομποτο-ομάδα μας ετοίμασε μια άκρως Χριστουγεννιάτικη κατασκευή: Ο Άγιος Βασίλης μέσα στο έλκηθρό του το οποίο σέρνουν 2 τάρανδοι. Χαρούμενη, επίκαιρη κι έξυπνη κατασκευή από τους μαθητές της ΣΤ τάξης. Χαρείτε τη !!

Τρεις μήνες μετά …

Δεκ 20173

Πέρασαν σχεδόν τρεις μήνες από την τελευταία διαδικτυακή μου ανάρτηση. Δυστυχώς οι νέες υποχρεώσεις πολλές κι ο ελεύθερος χρόνος (πλέον) ελάχιστος. Ελπίζοντας ότι τα πράγματα πλέον μπαίνουν σε κάποιο δρόμο, δεσμεύομαι ότι τις επόμενες μέρες θα είμαι πάλι κοντά σας με ενδιαφέροντα νέα και ρομποτικές ειδήσεις. Με την ευκαιρία, εύχομαι σε όλους καλό μήνα και καλό χειμώνα..

Νέα καθήκοντα & υποχρεώσεις

Αυγ 20171

Νέα καθήκοντα και νέες υποχρεώσεις ξεκινούν από σήμερα. Καλή ανάληψη υπηρεσίας, δύναμη, κουράγιο μα πάνω από όλα υγεία για όλους τους διευθυντές και διευθύντριες που ανέλαβαν υπηρεσία. Να θυμάστε ότι το σχολείο δεν ανήκει σε κανέναν. Βρίσκεται εκεί, όπως κι όλοι εμείς για να υπηρετούμε τα παιδιά μας, τους μαθητές μας. Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού !!

Απίστευτη ρομποτο-κατασκευή

Ιούν 201719

Είναι ίσως η καλύτερη (από άποψη λειτουργίας) κατασκευή του EV3. Αν προσπαθήσουμε μόνοι μας να κάνουμε το ρομποτάκι να ισορροπήσει το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα τα καταφέρουμε. Εκτελώντας όμως το κατάλληλο πρόγραμμα, βλέπουμε ότι τα καταφέρνει μια χαρά από μόνο του. Χάρη στο γυροσκόπιο και στον προχωρημένο αλγόριθμο που φροντίζει κάθε φορά να διατηρεί το κέντρο βάρους της κατασκευής στην περιοχή που πρέπει. Κι όχι μόνο αυτό: Δοκιμάζουμε να το σπρώξουμε για να πέσει αλλά…. δεν μας κάνει το χατήρι. Πραγματικά απίστευτο κι άκρως εντυπωσιακό. Είναι μια κατασκευή του JG. Απολαύστε το σχετικό video. Καλό καλοκαίρι σε όλους !!

 

« Παλιότερα άρθρα

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων