η ιστορία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας – ένα παιχνίδι για … όλους!

Απρ 20206

 

 

 

Ένα παιχνίδι με ερωτήσεις και απαντήσεις

Η δουλειά μας θα στηριχτεί στο βιβλίο Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας του Α.-Φ. Χριστίδη.

Το βιβλίο αυτό μαζί με άλλα συμπεριλαμβάνεται στη σειρά Αρχαιογνωσία και Αρχαιογλωσσία στη Μέση Εκπαίδευση και έχει εκδοθεί από το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών / Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη.

Όλα τα βιβλία της σειράς αυτής μπορείτε να τα αναζητήσετε, να τα ξεφυλλίσετε, να τα διαβάσετε εδώ.

 

Δείτε το βιβλίο Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας του Α.-Φ. Χριστίδη εδώ.

Ας αρχίσουμε!
Ας αρχίσουμε με το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου εδώ.

Βρείτε τις απαντήσεις!

  1. Η γλώσσα αλλάζει μέσα στον χρόνο ή παραμένει αναλλοίωτη;
  2. Η γλώσσα  χαλάει και φθείρεται καθώς περνά ο χρόνος ή όχι;
  3. Οι γλώσσες δανείζουν η μία στην άλλη ή όχι; 
  4. Μητρική γλώσσα είναι αυτή που μαθαίνουμε στα πρώτα χρόνια της ζωής μας από το οικογενειακό μας περιβάλλον ή τη μαθαίνουμε με δασκάλους και σχολεία;
  5. Ποια γλώσσα έχει τους περισσότερους ομιλητές στον κόσμο σήμερα;
  6. Υπάρχουν καλύτερες και χειρότερες, πλούσιες και φτωχές γλώσσες;
  7. Πρέπει να σεβόμαστε και να τιμούμε κάθε γλώσσα;
  8. Η γλώσσα έχει «πολλά πρόσωπα» ή μιλάμε πάντοτε και παντού με τον ίδιο τρόπο;
  9. Το γάβγισμα ενός σκύλου είναι γλωσσικός ήχος ή αντίδραση σε ένα ερέθισμα;
  10. Πώς ονομάζουμε τη γλώσσα που μιλάμε σήμερα στη χώρα μας;

        Ετοιμάστε κι εσείς τις ερωτήσεις  και τις απαντήσεις σας! 

Εργασία 1

Ιούν 201830

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

ΛΟΓΟΣ ΑΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ

 

Τίτλος διηγήματος:

Χρονολογία έκδοσης:

Περιεχόμενο: Τόπος, χρόνος , πρόσωπα

 

ΕΡΓΑΣΙΑ Α: Συγκεντρώστε  στοιχεία που αφορούν το γυναικείο και τον αντρικό λόγο στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη:

  • θέματα συζήτησης (άνθρωποι, συναισθήματα, αντικείμενα κτλ.)
  • θεματική ανάπτυξη -έκταση
  • ερωτήσεις
  • τρόπος εναλλαγής συνομιλητών
  • λέξεις και επιφωνήματα που δηλώνουν ότι παρακολουθούμε τον συνομιλητή ή τη συνομιλήτρια
  • λέξεις που δηλώνουν την έκφραση σεβασμού προς το πρόσωπο των συνομιλητών / συνομιλητριών
  • εκφράσεις οικειότητας
  • ευχές, κατάρες, βρισιές
  • υποκοριστικά
  • προστακτικές
  • επίθετα
  • άλλες στοιχεία που προκύπτουν από τη δική σας ανάγνωση

 

ΕΡΓΑΣΙΑ Β: Συγκεντρώστε στοιχεία που αφορούν τα εξής:

  • φαντάσματα, «στοιχειά», νεράιδες
  • καλικαντζάρους
  • μάγισσες, μάγια, μαγικά
  • «μάτι», ξεμάτιασμα
  • όνειρα, εξήγηση ονείρων
  • προλήψεις

 

Γυμνάσιο Σκιάθου 2011

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | με ετικέτα  |  Δεν υπάρχουν σχόλια »    

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης – 100 χρόνια μετά

Ιούν 201830

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ1 τμήματος του Γυμνασίου Σκιάθου ξαναβλέπουν τον τόπο και τα πρόσωπα  -διαστάσεις της καθημερινότητας που βιώνουν- μέσα από τη μαγεία του παπαδιαμαντικού λόγου και το παραξένισμα της ανάγνωσης, στο πλαίσιο των μαθημάτων των Κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και της Πληροφορικής.

 

 

Λογοτεχνικός χάρτης της Σκιάθου

Ιούν 201830

Τοποθεσίες πολιτιστικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος με οδηγό τα διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

 

 

 

 

 

 

 

 

1ο Μαθητικό Λογοτεχνικό Συνέδριο ν. Μαγνησίας: Ο Παπαδιαμάντης διαλέγεται με τους μαθητές

Ιούν 201830

 

Το Γυμνάσιο Σκιάθου συμμετείχε στο 1ο Μαθητικό Λογοτεχνικό Συνέδριο με τίτλο «Ο Παπαδιαμάντης διαλέγεται με τους μαθητές»,  το οποίο διοργανώθηκε από τη ΔΔΕ Μαγνησίας το διήμερο 3 και 4 Μαΐου στον Βόλο.

Ο τίτλος της μαθητικής ανακοίνωσης ήταν «Από τη γλώσσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στις γλώσσες του κόσμου».  Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου προσπάθησαν να προσεγγίσουν τη γλώσσα του λογοτεχνικού έργου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και να ερευνήσουν τις τύχες του στον κόσμο της μετάφρασης∙ επιπλέον, προσπάθησαν να συνδέσουν τη σχολική κοινότητα με την πολυπολιτισμική και πολυγλωσσική πραγματικότητα της σύγχρονης Σκιάθου. Προβλήθηκε βίντεο που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες του σχολείου.

 

 

 



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων