Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική ενότητα “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη”, σύμφωνα με το Πρόγραμμα σπουδών Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ, 2024). Κατά την υλοποίηση του προγράμματος, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα το δάσος.
Τί ξέρουμε για το Δάσος;
Αρχικά ρωτήσαμε τα παιδιά τί είναι δάσος κ τί ξέρουν για αυτό…ενώ ταυτόχρονα μπορούν να το δουν από το παράθυρο της τάξης και να εμπνευστούν! Εμείς καταγράφουμε τις απαντήσεις. Εν συνεχεία, ρωτάμε τί θέλουν να μάθουν. Τα παιδιά με ενθουσιασμό μιλούν για τα ζώα που ζουν στο δάσος (ελάφια, σκίουροι, φίδια, πουλιά κ.α.).
Τέλος, συζητάμε με ποιους τρόπους θα βρούμε πληροφορίες. Έτσι προτείνουν να ψάξουμε στο διαδίκτυο, σε βιβλία, παραμύθια ακόμη και εκδρομή στο ίδιο το δάσος!
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για το τί μας προσφέρει το δάσος και έπειτα συζητήσαμε στην ολομέλεια. Τα βίντεο μεταφράστηκαν μιας και ακούγονταν στην αγγλική γλώσσα.
Στη συνέχεια τα παιδιά έκοψαν φύλλα δέντρων από πράσινο χαρτί και έγραψαν τις ιδέες τους για αυτά που μας προσφέρει το δάσος. Όλα αυτά τα φύλλα τα κόλλησαν σε ένα μεγάλο δέντρο που ζωγράφισαν όλοι μαζί.
Το ενδιαφέρον των παιδιών επικεντρώθηκε στα ζώα του δάσους. Έτσι βρήκαμε ποια ζώα ζουν στο δάσος! Βρήκαμε τα ίχνη τους! Και μάθαμε παίζοντας!
Ακολούθησε παιχνίδι! Η γνωστή “φρουτοσαλάτα” αλλά με ζώα, όπως ταιριάζει στο θέμα μας!!!Κάθε παιδί έγινε ένα ζώο του δάσους π.χ. ελάφι και κάθισε σε μια καρέκλα! Τα παιδιά χωρίστηκαν έτσι σε τρεις ομάδες ζώων τα ελάφια, τα ποντίκια και τα κουνέλια! Στη μέση ένα παιδί όρθιο, το οποίο λέγοντας το δικό του ζώο και άλλο ένα θα προκαλούσε ένα παιχνίδι αναζήτησης θέσης!!!
Το ελάφι της Ρόδου, “Πλατώνι”
Το ελάφι της Ρόδου προσέλκυσε το ενδιαφέρον της ομάδας. Οπότε βρήκαμε πληροφορίες για αυτό.
Συζητήσαμε όλα όσα ακούσαμε στο βίντεο! Και παίξαμε κουίζ γνώσεων με θέμα το “Πλατώνι”.
Τα παιδιά ζωγράφισαν ελάφια και έφτιαξαν μάσκες!
Το δάσος και τα ζώα απειλούνται.
Αφορμή για περαιτέρω συζήτηση σχετικά με το δάσος, αποτέλεσε το βιβλίο ” Ο Κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί ” του συγγραφέα Β. Ηλιόπουλου. Μιλήσαμε για όλα όσα απειλούν το δάσος και συμφωνήσαμε ότι χρειάζεται την φροντίδα όλων μας!
Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν ένα τρόπο με τον οποίο μπορούν να βοηθήσουν το δάσος.
Οι πυρκαγιές των δασών ήταν ένα θέμα που “ξύπνησε” μνήμες κάποιων παιδιών, καθώς είτε είχαν δει στη τηλεόραση εικόνες από την φωτιά της Ρόδου, είτε συγγενείς τους είχαν πάει ως εθελοντές για να βοηθήσουν.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για την καταστροφή των δασών.
Ακολούθησε ανταλλαγή απόψεων και ιδεών.
Τα παιδιά ζωγράφισαν το δάσος πριν και μετά την πυρκαγιά.
Τέλος, αναδείξαμε την σπουδαιότητα της πυροσβεστικής υπηρεσίας. Μάθαμε για τις στολές των πυροσβεστών και των οχημάτων τους! Κάναμε πρόβα τηλεφωνώντας τους για βοήθεια…
Και φτιάξαμε και ένα πυροσβεστικό κράνος για να το φορέσουμε!!!
Σήμερα 6-2-25 η κινητή μονάδα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ρόδου, ήρθε στο σχολείο μας επίσκεψη, με σκοπό την προώθηση του βιβλίου και της γνώσης στα σχολεία της Ρόδου.
Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν καθώς όπως ανέφεραν δεν είχαν ξαναδεί μια κινητή βιβλιοθήκη και με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό άκουσαν όσα τους είπε ο υπεύθυνος για τη λειτουργία της και τον τρόπο δανεισμού των βιβλίων. Δανείστηκαν τα βιβλία τους, περίμεναν στη σειρά για να τα δείξουν στον υπεύθυνο και να τα περάσει στο σύστημα και φυσικά δώσανε και την αφίσα που ετοίμασαν στην τάξη για να ευχαριστήσουν την κινητή βιβλιοθήκη για την ευκαιρία που τους έδωσε να γνωρίσουν νέα βιβλία.
Η αφίσα μας διακοσμεί πλέον την κινητή βιβλιοθήκη της Ρόδου!!!!!!
Επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων και η αλλαγή στον καιρό είναι εμφανής. Συζητάμε με τη βοήθεια του παρακάτω βίντεο τι αλλαγές βλέπουμε…
Κάποια από τα θέματα που ασχοληθήκαμε ήταν τα εξής: Με ποιους τρόπους ζεσταινόμαστε, τι ρούχα φοράμε, ποιες οι αλλαγές στη φύση, ποια τα φρούτα και λαχανικά του χειμώνα, τι κάνουν τα ζώα που έχει τόσο κρύο έξω κλπ
το τζάκι τους άρεσε πολύ και έτσι το κάναμε και ατομική κατασκευή..(ιδέα από το pinterest)
Χειμώνας χωρίς τη γνωριμία με τον Μονέ και το έργο του “η Κίσσα” δε γίνεται…
Μελετήσαμε λοιπόν τον πίνακα, σχολιάσαμε τα χρώματα, αντιλήφθηκαν την εποχή και εντόπισαν αμέσως την Κίσσα. Στη συνέχεια σαν τρομεροί καλλιτέχνες προσθέσανε λεπτομέρειες στον πίνακα του Μονέ και του έδωσε κάθε παιδί ένα νέο όνομα.
Μάθαμε το “Χ” του Χειμώνα και παίξαμε με τη λέξη “ΧΕΙΜΩΝΑΣ”
Μάθαμε το τραγούδι του χειμώνα και το συνοδεύσαμε με τα μουσικά όργανα της τάξης μας παίζοντας ρυθμικά
Γνωρίσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, αλλά και ποιο ζώο πέφτει σε χειμέριο ύπνο.
Από εποπτικό υλικό γνωρίσαμε τα ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη και ποιες είναι οι φωλιές τους. Επίσης ταυτίσαμε κάθε ζώο με το όνομά του αλλά κάναμε και μια ομαδική εργασία…
Κάποια ζώα όμως ξεχάσανε να πέσουν σε χειμερία νάρκη και το ρομποτάκι μας, ο Μόη ανέλαβε να τους το υπενθυμίσει. Θα τον προγραμματίσουν τα παιδιά σωστά, να πάει στο ζωάκι που τα ίδια επιλέγουν;
Κάποιες φορές έχασε το δρόμο του ο Μόη, αλλά βρήκαμε τη λάθος οδηγία μας και τον επαναπρογραμματίσαμε να πάει στο ζωάκι να του υπενθυμίσει να πέσει σε χειμερία νάρκη.
Μιλήσαμε για τον Αρκτούρο και τη δράση του. Ποιος είναι και πως βοηθάει τις αρκούδες και τους λύκους στη χώρα μας. Σε ποιο μέρος της Ελλάδας βρίσκεται; Πόσο μακριά μας είναι; Πως μπορούμε να μετρήσουμε την απόσταση;
Κάναμε και μια παραγγελία από τον Αρκτούρο για να τον ενισχύσουμε οικονομικά, ένα τετράδιο και ένα μολύβι για κάθε παιδί. Η πρωτοβουλία ήταν των παιδιών μετά τη συζήτησή μας για τον Αρκτούρο.
Είδαμε και γνωρίσαμε το μύθο της μεγάλης και μικρής Άρκτου. Και μελετήσαμε τον αστερισμό στον ουρανό. Με τι μας μοιάζει;
Το χειμώνα εκτός από το πολύ κρύο έχει και χιόνι. Έχουμε δει χιόνι; Έχουμε πιάσει; Έχουμε φτιάξει χιονάνθρωπο; Μπορούμε να φέρουμε χιόνι μέσα στην τάξη;Στη Γη μας που βρίσκονται τα μέρη με το περισσότερο κρύο; Τι είναι η υδρόγειος σφαίρα; ο πάγος πως γίνεται; Ώρα για πειράματα και παιχνίδι…
Αφού φτιάξαμε και τον πάγο, αναρωτηθήκαμε με ποιον τρόπο λιώνει πιο γρήγορα. Μέσα στην τάξη σε μια γωνιά; μπροστά απο το air condition, ή έξω απο το παράθυρο; Δοκιμάσαμε και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας…
τι σχήμα παίρνει κάθε ο πάγος;
Τελικά ο χιονάνθρωπος που μας ζήτησε βοήθεια, βρήκε το κατάλληλο σπίτι.
Φτιάξαμε ομαδική εργασία, τοποθετώντας το κάθε ζώο στο σωστό πόλο που ζει.
Φτιάξαμε τη δική μας αφίσα με ιγκλού, μεταμορφώνοντας το κάθε παιδί σε Ινουίτ.
Τέλος μας επισκέφτηκαν δυο τεράστιες αρκούδες στην τάξη μας, που χάσανε το χρώμα τους. Αναλάβαμε να τους το δώσουμε πίσω αλλά και να δώσουμε τη σωστή τροφή στη καθεμία. Ο ενθουσιασμός τους ήταν τόσο μεγάλος με το αποτέλεσμα, που ζήτησαν να καλέσουμε και το δημοτικό σχολείο να τους παρουσιάσουμε τη δουλειά μας!!!
Δεν είναι απλά μια ευχή. Είναι πολλά παραπάνω.
Είναι φως στο σκοτάδι. Είναι δύναμη. Είναι ελπίδα. Είναι ζωή.
Ας δώσουμε όλοι μαζί δύναμη στην ευχή.
Γιατί είναι ο λόγος να πιστέψει ένα παιδί ότι όλα μπορούν να συμβούν.
Ακόμα και το πιο σπουδαίο. Να γίνει καλά.
Το Make-A-Wish εκπληρώνει ευχές παιδιών με πολύ σοβαρές ασθένειες. Μια ευχή αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ταξιδιού για τη θεραπεία, γι’ αυτό και δεσμευόμαστε να εκπληρώνουμε την ευχή κάθε παιδιού που πληροί τα κριτήρια μας. Έρευνες καταδεικνύουν ότι τα παιδιά στα οποία έχει εκπληρωθεί η ευχή τους, μπορούν να ανακτήσουν τη σωματική και συναισθηματική δύναμη που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν μια πολύ σοβαρή ασθένεια. Ιδρύθηκε στο Φοίνιξ της Αριζόνα, το 1980 και είναι ο κορυφαίος Οργανισμός εκπλήρωσης ευχών στον κόσμο, που απευθύνεται σε παιδιά
Με παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες και περισσότερους από 32.000 εθελοντές, έχουν εκπληρωθεί περισσότερες από 520.000 ευχές παγκοσμίως, ενώ κάθε 16 λεπτά εκπληρώνεται μία ευχή παιδιού, σε κάποιο σημείο του πλανήτη.
Στην Ελλάδα, ενωμένοι όλοι μαζί, γενναιόδωροι χορηγοί, υποστηρικτές, οι εργαζόμενοι και οι 400 εθελοντές μας σε όλη τη χώρα, εκπληρώνουμε κατά μέσο όρο μια ευχή κάθε 38 ώρες. Από το 1996, που ιδρύθηκε, το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) έχουμε εκπληρώσει περισσότερες από 3.000 ευχές. (οι πληροφορίες είναι από την επίσημη σελίδα του Make-A-Wish στο διαδίκτυο)
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε φέτος στο πρόγραμμα αυτό με μεγάλη ανταπόκριση και πολλή χαρά.
Αρχές και Δεκέμβρη και κάτι μαγικό συνέβη στο σχολείο μας….
Όταν μπήκαμε το πρωί στην τάξη μας, είδαμε πως είχαμε επίσκεψη από τον Άγιο Βασίλη… Και πως το καταλάβαμε; Μα φυσικά από τις πατημασιές που άφησε σε όλο το πάτωμα…
Οι απορίες μας πολλές!!! Πώς ήρθε; Από πού μπήκε; Γιατί δεν μας περίμενε; Τί να ήθελε; Τώρα που είναι;
και ξεκίνησαν να βάζουν μόνα τους, το πόδι τους μέσα στην πατούσα του Άγιου Βασίλη για να δουν αν είναι μεγαλύτερη!!!
Κάπου όμως μας οδηγούσαν οι πατημασιές… Τί να είναι άραγε εκεί μέσα;
Αφού είπανε την άποψή τους για το τί μπορεί να έχουν μέσα τα πακέτα αποφασίσαμε να τα ανοίξουμε για να μας φύγει η απορία…
Βρήκαμε λοιπόν ένα γράμμα από τον ίδιο τον Άγιο Βασίλη, ο οποίος μας ζητούσε βοήθεια, επειδή τα περισσότερα ξωτικά του αρρώστησαν και δεν προλαβαίνει να ετοιμάσει τα δωρα. έχουμε μπροστά μας λοιπόν 24 αποστολές για να δείξουμε στον Άγιο Βασίλη οτι τα καταφέρνουμε τόσο καλά όσο και τα ξωτικά…
Βρήκαμε όμως και ένα ταχυδρομικό κουτί για τα γράμματά μας
το ημερολόγιο κρεμάστηκε και κάθε μέρα διαλέγουμε το σωστό αριθμό με βάση την ημερομηνία και βλέπουμε την αποστολή της ημέρας!!!
Πρώτη αποστολή: Γράμμα στον Άγιο Βασίλη.
Γράψαμε τα γράμματά μας και τα στείλαμε στον Άγιο Βασίλη
Επόμενες αποστολές: να κάνουμε κατασκευές με κουκουνάρια, βαζάκια, αποτυπώματα χεριών,πηλό,ρολά χαρτιού υγείας…
Επόμενη αποστολή: μαθαίνουμε τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων
Κουίζ γνώσεων:
κάθε παιδί πήρε απο το κουτί ένα χαρτάκι το οποίο έγραφε μια ερώτηση σχετική με τα έθιμα των Χριστουγέννων!!!
Αφού είμαστε οι βοηθοί του Άγιου Βασίλη είμαστε και κατάλληλα ντυμένοι μέσα στην τάξη!!!!
Επόμενη αποστολή να ετοιμάσουμε την χριστουγεννιάτικη κάρτα μας…
Επόμενη αποστολή να κάνουμε κουλουράκια με τη συνταγή του Άγιου Βασίλη!!! Μόνο αυτά του αρέσουνε… θα τα πετύχουμε; Μα και φυσικά θα τα πετύχουμε!!!!
έχουμε τη συνταγή και τα υλικά
Βάζουμε τα υλικά στο μίξερ
ανακατεύουμε με το μίξερ…
και τέλος κάνουμε τα σχέδιά μας!!!
Επόμενη αποστολή:
Διαβάσαμε την ιστορία “Ο Ρούντολφ ήρωας”, ακολούθησε συζήτηση για το τί συνέβη στην ιστορία. Επίσης μπήκαμε στη θέση του Ρούντολφ και ανάλογα με το κάθε συναίσθημα πήραμε τις αντίστοιχες εκφράσεις!
τραγουδήσαμε το αγαπημένο: “Ρούντολφ το ελαφάκι”
τέλος φτιάξαμε και το πορτραίτο του.
Επόμενη αποστολή: να μάθουμε για τη γέννηση του Χριστού
Αφού μιλήσαμε για τη γέννηση του Χριστού και όλα τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν, είδαμε σχετικές εικόνες
και φυσικά ακολούθησε εικαστική απεικόνιση της φάτνης
Επόμενη αποστολή: να παίξουμε χριστουγεννιάτικο bingo!!! Ποιος θα καταφέρει να βρεί πρώτος όλες τις εικόνες;
Οι επόμενες αποστολές περιείχαν αινίγματα σχετικά με τα Χριστούγεννα που τα παιδιά έπρεπε να βρουν.
Όσες κατασκευές κάναμε και διακοσμούσαν την τάξη μας στο τέλος τις πήραμε στο σπίτι αφού τις κολλήσαμε σε ενα μεγάλο χαρτόνι και το διακοσμήσαμε με ζωγραφιές χριστουγεννιάτικες.
Κλείσαμε με την Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας που τα παιδιά σαν ξωτικά βοηθούσαν τον Άγιο Βασίλη να φτιάξει τα δώρα του.
Μετά τη γιορτή μας ακολούθησε εργαστήριο χριστουγεννιάτικων δραστηριοτήτων όπου τα παιδιά έπρεπε να περάσουν απο 8 εργαστήρια να μαζέψουν σφραγίδες για να μπορέσουν να πάρουν το δίπλωμα του βοηθού του Άγιου Βασίλη.
Ο μήνας που θυμίζει πότε καλοκαίρι και πότε τον επερχόμενο χειμώνα είναι ο πιο κατάλληλος μήνας για σπορά.
Ασχοληθήκαμε με το θέμα της σποράς ξεκινώντας από την ιστορία ” Το σπορακι ταξιδεύει” του Eric Carle. Κείμενο και εικονογράφηση ταξίδεψαν και απελευθέρωσαν την φαντασία των παιδιών, ώστε να ονειρευτούν το μέρος που ταξιδεύει κ ο δικός τους σπόρος και να το αποδώσουν στο χαρτί.
Το εκπαιδευτικό βίντεο ” Η σπορά: από τον σπόρο στο φυτό” από το διαδίκτυο έδωσε απαντήσεις σε όλες τις απορίες των παιδιών.
Συζητήσαμε τί χρειάζεται ένας σπόρος για να φυτευτεί και να μεγαλώσει. Και ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι: Γίναμε σπόροι που κοιμούνται στο χώμα ενώ μας ξύπνησαν οι σταγόνες της βροχής! Σιγά σιγά αποκτήσαμε ρίζες, φύλλα και μεγαλώσαμε! Κάθε στοιχείο της φύσης μπήκε στο παιχνίδι μας και ήταν πολύ διασκεδαστικό!!!
Η σπορά αποδόθηκε και εικαστικά!!! Με το χεράκι μας κ τους σπόρους που πέφτουν στο χώμα! (Από Pinterest)
Δεν θα μπορούσε να λείπει το φύτεμα σε κεσεδάκια που βάφτηκαν με τέμπερες!
Τοποθετήσαμε βαμβάκι, λίγο νερό και σπόρους! Έτσι θα τα φροντίζουμε και θα παρατηρούμε την εξέλιξή τους!
Και επειδή κάθε σπαρμένο χωράφι έχει και ένα σκιάχτρο για να προστατευτεί από τους κόρακες και άλλους ανεπιθύμητους επισκέπτες… φτιάξαμε αντίστοιχες μασκούλες !!
Ένα εκατομμύριο παιδιά με μια μεγάλη αποστολή- να σώσουμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας!!!
Οι ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ είναι μια βραβευμένη εκπαιδευτική πρωτοβουλία που έχει ως στόχο την αναγνώριση των συμπτωμάτων του εγκεφαλικού επεισοδίου και την ανάγκη για άμεση δράση. Αξιοποιεί τον ενθουσιασμό που έχουν τα παιδιά να μαθαίνουν και να μοιράζονται και ενθαρρύνει τη μεταλαμπάδευση της γνώσης στην υπόλοιπη οικογένειά τους ιδιαίτερα στους παππούδες και τις γιαγιάδες τους (πληροφορίες απο την επίσημη σελίδα στο ίντερνετ) https://gr-el.fastheroes.com/
Έτσι λοιπόν το σχολείο μας φέτος, ευαισθητοποιημένο προς αυτό το θέμα, συμμετέχει σε αυτή τη δράση.
Παραλάβαμε τα βιβλία δραστηριοτήτων που μας στάλθηκαν και με απίστευτο ενδιαφέρον μαθαίνουμε όλοι μαζί να αναγνωρίζουμε τα συμπτώματα του εγκεφαλικού και ποια είναι η δική μας πρώτη κίνηση. Συμμετέχουν και οι γονείς απο το σπίτι ενθαρρύνοντας έτσι τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας.
Παρακολουθούμε κάθε βδομάδα το ανάλογο βίντεο…
κόψαμε και φορέσαμε τη μάσκα του Πέτρου
πήραμε τα βιβλία δραστηριοτήτων σπίτι μας για να τα μελετήσουμε με τους γονείς μας
συμφωνήσαμε με ενθουσιασμό να γίνουμε ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ 112 και φορέσαμε τη μάσκα μας!!!
Κανείς δεν μας σταματάει από το να βοηθήσουμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας που τόσο τους αγαπάμε και μας φροντίζουν με αγάπη!!!
Στις 22 Νοεμβρίου παρακολουθήσαμε την παράσταση “το Αστερόπαιδο” του Όσκαρ Ουάιλντ απο τον Λώτινο Ήλιο, σε σκηνοθεσία της Άννας Παπαμάρκου, στο πνευματικό κέντρο Αρχαγγέλου.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, τόσο με τη διαδρομή με το λεωφορείο όσο και με την παράσταση.
Για να έρθουν τα παιδιά σε μια πρώτη επαφή με τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας και τις διαφορές τους, διαβάσαμε το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου, Ντενεκεδούπολη, εκδ. Κέδρος
Εντυπωσιάστηκαν από τους ήρωες τους οποίους μάθανε αμέσως και τους φτιάξαμε και εμείς στην τάξη με διάφορα τενεκεδάκια, με σκοπό να τους παίξουμε στο κουκλοθέατρο.
Η ώρα του κουκλοθεάτρου ήρθε…
Είδαμε εικόνες από τα γεγονότα της 17 Νοέμβρη και προβληματιστήκαμε…
Γιατί άραγε φώναζαν “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”
Πόσο δύσκολο είναι κάποιος άλλος να αποφασίζει για εσένα;
Σε όλες μας τις κατασκευές (ξέχασα να βγάλω φωτογραφίες) ακούγαμε και μάθαμε τα εξής τραγούδια…
Τέλος φτιάξαμε τα δικά μας μεγάφωνα και φωνάξαμε σαν τους φοιτητές “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή