Πλησιάζει η γιορτή της μητέρας και φυσικά ετοιμαζόμαστε να μάθουμε για αυτήν τη γιορτή αλλά και να ετοιμάσουμε δωράκια για τη μαμά μας.
Ζώα και Μητρότητα
Στην ολομέλεια της τάξης παρατηρήσαμε εικόνες με ζώα- μαμάδες και τα μικρά τους. Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις για τα συναισθήματα τους και αιτιολόγησαν τις απόψεις τους.Όλοι διαπίστωσαν την φροντίδα και την προστασία που πρόσφεραν οι μαμάδες στα μικρά τους!!!
Γνωρίσαμε το τραγούδι του Λουκιανού Κελαηδόνη, “Ένα φιλάκι είναι λίγο” και μάθαμε να το τραγουδάμε αλλά και να το χορεύουμε.
Το πορτραίτο της μαμάς!!!
Με ιδιαίτερη χαρά τα παιδιά ζωγράφισαν την μαμά τους και δε μπορούσαν παρά να της “φορέσουν” και κοσμήματα, επιλέγοντας μέσα από πούλιες και πέρλες!!
Διπλώματα Καλύτερης Μαμάς!!
Κάθε παιδί έγραψε το όνομα της μητέρας του στο δίπλωμα, το δικό του όνομα και τέλος το ζωγράφισε όπως ήθελε!
Ένα κολιέ φτιαγμένο απο πηλό σε σχήμα καρδιάς και με το δαχτυλικό αποτύπωμά τους μέσα στην καρδιά, για να το φοράει η μαμά.
Βάψανε επίσης ένα μπουκάλι με χρώματα και φτιάξανε λουλούδια απο αυγοθήκες για να στολίσουμε το βαζάκι. Ένα δωράκι για τη μαμά για να το στολίσει στο σαλόνι.
Γιορτή της μαμάς χωρίς κάρτα δε γίνεται…
Βγήκαμε φωτογραφία σαν να στέλνουμε ένα φιλάκι, κόψαμε καρδούλες, κόψαμε λωρίδες που είχαν γραμμένη τη λέξη μαμά και της στείλαμε ενα μήνυμα.
Λόγω του όγκου των πραγμάτων πήραμε σακούλες να τα βάλλουμε όλα μαζί μέσα. Διακοσμήσαμε και τη σακούλα!!!! Απο τη μια πλευρά ζωγραφίσαμε τη μαμά μας και απο την άλλη γράψαμε: “χρόνια πολλά μαμα”
Πλησιάζει το Πάσχα. Αλλά τι γιορτάζουμε το Πάσχα; Τι έγινε τότε; Τι είναι το Πάσχα; Ποια τα ήθη και τα έθιμά μας;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή γνωρίζοντας τη ζωή και τα θαύματα του Χριστού.
Μας βοήθησε και το παραμύθι “η ιστορία του Πάσχα” απο τις εκδόσεις Πατάκη
Συζητώντας για τα θαύματα του Χριστού μιλήσαμε για τους μαθητές του και μάθαμε πως είναι 12. Τους μετρήσαμε, μάθαμε τα ονόματά τους και βάλαμε τους αριθμούς στη σωστή σειρά από το 1 ως το 12.
Γνωρίσαμε τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο
Διαβάσαμε το παραμύθι: “που πήγε το Πάσχα;” του Βαγγέλη Ηλιόπουλου
Γνωρίσαμε τον διάσημο ζωγράφο Ελ Γκρέκο μέσα από τους πίνακες που ζωγράφισε εμπνευσμένος απο τη ζωή του Χριστού και κάναμε το δικό μας βιβλίο στο τέλος.
Το ρομποτάκι μας ο Μόη δυσκολευόταν να μάθει πως γράφεται η λέξη Πάσχα και τα παιδιά κλήθηκαν να τον βοηθήσουν καθώς έπρεπε να τον προγραμματίσουν να πηγαίνει στο σωστό γράμμα κάθε φορά για να δημιουργήσουμε τη λέξη “Πάσχα”
Τον βοηθήσαμε να παίξει και το κυνήγι των αυγών, μαζεύοντας αυγά…
Κάναμε και πασχαλινές κατασκευές…
φτιάξαμε κάρτα, αυγά απο πηλό, καλαθάκια με στένσιλ, καλαθάκια με ατομική ζωγραφιά, κοτοπουλάκι απο χαρτόκουτα, κάναμε λαμπάδες, βάψαμε αυγά και κάναμε κουλουράκια με τη βοήθεια των γονέων μας και περάσαμε υπέροχα.
Δεν θα μπορούσε να λείπει και το κυνήγι των χαμένων αυγών. Ακολουθούσαμε τις οδηγίες των αυγών για να φτάσουμε στο τελικό θησαυρό. Πρώτα όμως φτιάξαμε τα αφτιά μας σαν γνήσιοι λαγοί που είμαστε…
Ετοιμάσαμε και τη σακούλα που θα βάλουμε μέσα ΟΛΕΣ τις κατασκευές μας και είμαστε πανέτοιμοι για τις διακοπές του Πάσχα!!!
Ο 12ος Διεθνής Παιδικός Διαγωνισμός Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, καλεί τους μικρούς μας φίλους, ηλικίας 4-15 ετών να αναλάβουν δράση και να γίνουν οι προστάτες του περιβάλλοντος. Με θέμα «Προστάτες των Κυκλάδων», στόχος του φετινού διαγωνισμού είναι να εμπνεύσει και να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για την προστασία της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Οι μικροί καλλιτέχνες θα εκφράσουν τις ανησυχίες, τα όνειρα και τις προτάσεις τους για την προστασία του πλανήτη μας, μέσα από την τέχνη!
Ο διαγωνισμός ξεκινάει στις 12 Μαρτίου και η υποβολή των έργων θα ολοκληρωθεί στις 9 Μαΐου του 2025. Τα έργα των παιδιών θα εκτεθούν στις 27 και 28 Σεπτεμβρίου στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο του 3ου Cycladic Kids Festival.
Φέτος, τα παιδιά καλούνται να φανταστούν και να αποτυπώσουν τον «Προστάτη των Κυκλάδων», δίνοντάς του μοναδικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που θα τον βοηθήσουν στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος των νησιών μας! (απο το επίσημο site του μουσείου)
Πριν δημιουργήσουν το δικό τους προστάτη τα παιδιά, πρέπει να γνωρίσουμε τους προστάτες των Κυκλάδων αλλά και τι προστατεύει ο καθένας τους, όπως μας τους παρουσιάζει το μουσείο.
Αρχικά εντοπίσαμε στον χάρτη πού είναι οι Κυκλάδες και γιατί ονομάζονται έτσι.
Ο πρώτος προστάτης που γνωρίσαμε είναι “ο προστάτης της θαλάσσιας ζωής”
Θαλάσσια ζωή στις Κυκλάδες
Η θαλάσσια ζωή στις Κυκλάδες είναι ιδιαίτερα πλούσια. Στα νερά των Κυκλάδων φιλοξενούνται κοράλλια, σπάνια θαλάσσια θηλαστικά και δεκάδες είδη ψαριών. Τα καθαρά νερά της περιοχής προσφέρουν ένα ιδανικό περιβάλλον για την ανάπτυξή τους.
Ωστόσο, οι ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως η υπεραλίευση, η ρύπανση και η κλιματική αλλαγή θέτουν σε κίνδυνο το ευάλωτο αυτό οικοσύστημα. Η φροντίδα των θαλάσσιων περιοχών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και την βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής. (απο το επίσημο site του μουσείου)
Γνωρίσαμε λοιπόν τη φάλαινα φυσητήρα, το ρινοδέλφινο και τη μεσογειακή φώκια. Είδαμε πως είναι και ο ξιφίας όπως επίσης και τα κοράλλια…
Ο δεύτερος προστάτης είναι “ο προστάτης του πολιτισμού”
Πολιτιστική Κληρονομιά
Η φύση και ο πολιτισμός είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
Οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία και τα κέντρα ενημέρωσης λειτουργούν ως γέφυρες, μας συνδέουν με το παρελθόν και μας διδάσκουν την σημασία της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας ταυτότητας.
Μέσα από αυτή τη γνώση, μπορούμε να έρθουμε πιο κοντά στις ρίζες μας και να προωθήσουμε μια ζωή που σέβεται και προστατεύει το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά, τόσο για εμάς όσο και για τις επόμενες γενιές. (απο το επίσημο site του μουσείου)
Γνωρίσαμε αλλά και αναπαραστήσαμε τα κυκλαδικά ειδώλια
Ο τρίτος προστάτης είναι “ο προστάτης της μεσογειακής βλάστησης”
Μεσογειακή Βλάστηση
Η μεσογειακή βλάστηση είναι ένα μοναδικό και πολύτιμο οικοσύστημα με μεγάλη οικολογική σημασία. Διαθέτει φυτά ανθεκτικά στην ξηρασία και τις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ πολλά από αυτά έχουν αναπτύξει μηχανισμούς προσαρμογής για να επιβιώνουν σε αντίξοες συνθήκες.
Τα πεύκα παίζουν σημαντικό ρόλο, καθώς έχουν την ικανότητα να αναγεννιούνται φυσικά μετά από πυρκαγιές. Επίσης, φυτά όπως τα αρμυρίκια και τα αρωματικά βότανα σαν την ρίγανη, συμβάλλουν στην ιδιαιτερότητα του οικοσυστήματος των Κυκλάδων. (απο το επίσημο site του μουσείου)
Γνωρίσαμε επίσης τα ντοματίνια Σαντορίνης, την κάππαρη και τα τυριά των Κυκλαδων
Ο τέταρτος προστάτης που γνωρίσαμε είναι “ο προστάτης του καιρού”
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν βιώσιμη λύση που έρχεται να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Χρησιμοποιούν φυσικούς πόρους, όπως η ηλιακή ενέργεια, ο άνεμος και το νερό, χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Παρ’ όλα αυτά, η σωστή μελέτη και ο σχεδιασμός είναι απαραίτητοι, ώστε η εγκατάσταση αιολικών και ηλιακών πάρκων να γίνεται με σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον και τις τοπικές κοινότητες. (απο το επίσημο site του μουσείου)
Μιλήσαμε για την αιολική και ηλιακή ενέργεια.
Ο πέμπτος και τελευταίος προστάτης είναι “ο προστάτης της περιβαλλοντικής διαχείρισης”
Υποδομές Περιβαλλοντικής Διαχείρισης
Στις Κυκλάδες, η βέλτιστη διαχείριση απορριμμάτων, λυμάτων και νερού είναι απαραίτητη. Τα νησιά φιλοξενούν χιλιάδες ανθρώπους ετησίως -κατοίκους και επισκέπτες- όμως οι φυσικοί πόροι είναι περιορισμένοι.
Γι’ αυτό, η περιβαλλοντική προστασία δεν είναι απλώς οικολογική ανάγκη, αλλά και βασικό στοιχείο για την τουριστική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής για τους ντόπιους. (απο το επίσημο site του μουσείου)
Μιλήσαμε στην τάξη για την ανακύκλωση, αλλά πιο αναλυτικά θα εμβαθύνουμε στο επόμενο διάστημα και μάθαμε τι είναι η αφαλάτωση και που μας χρησιμεύει.
Αφού γνωρίσαμε τους προστάτες των Κυκλάδων ήρθε η ώρα να κάνουμε και τους δικούς μας προστάτες…
Σας παρουσιάζουμε με μεγάλη χαρά τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό!!!!
το site του μουσείου Κυκλαδικής τέχνης που πήραμε όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμασταν είναι το εξής:
Πλησιάζει η μεγάλη εθνική μας εορτή της 25ης Μαρτίου. Τι όμως γιορτάζουμε αυτήν την ημέρα; Τι έγινε τότε; Πρέπει να μάθουμε….
Αφορμή για συζήτηση αλλά και να εντοπίσουμε αρχικές γνώσεις των παιδιών στάθηκαν τα εξής βίντεο:
Πρώτα ασχοληθήκαμε με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Είδαμε την εικόνα της Παναγίας με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ, περιγράψαμε τι βλέπουμε, φανταστήκαμε τι μπορεί να λένε και στη συνέχεια την δραματοποιήσαμε μέσα στην τάξη. Κάποια παιδιά βλέποντας σε εικόνα τον κρίνο είπαν πως έχουν στην αυλή τους αυτό το λουλούδι και μας το έφεραν στην τάξη.
Πολλές γνώσεις αλλά και αφορμές για συζήτηση πήραμε από το βιβλίο του Χρήστου Δημόπουλου, “Πως να τη βγάλεις καθαρή στην Ελλάδα της επανάστασης”, εκδόσεις Ψυχογιός.
Εντύπωση προκάλεσαν στα παιδιά τα ρούχα του τσολιά, και αφού τα μελετήσαμε και είδαμε από τι αποτελούνται αποφασίσαμε να κάνουμε το δικό μας τσολιά και τη δική μας Αμαλία και να τα στολίσουμε στην τάξη μας…
Ένας μαθητής ανέφερε πως έχει αυτά τα ρούχα του τσολιά σε μια σακούλα στην ντουλάπα του ψηλά, και του ζητήσαμε εφόσον το θέλει να μας τα φέρει να τα δούμε και από κοντά… τα παιδιά ξετρελάθηκαν και ήθελαν να τα δοκιμάσουν. Η στολή των κοριτσιών είναι η παραδοσιακή στολή του Έμπωνα, ένα χωριό εδώ στη Ρόδο.
κάναμε και κατασκευή με το τσαρούχι που τόσο τους εντυπωσίασε, και έναν τσολιά απο χαρτί υγείας…
Τι γνωρίζουμε για τη σημαία μας; Θυμόμαστε όσα μάθαμε για αυτήν τον Οκτώβριο; Πόσες γραμμές έχει; Τι συμβολίζουν; Ποια τα χρώματα της ελληνικής μας σημαίας και γιατί είναι αυτά;
Βάλαμε σε σειρά τα γράμματα και τους αριθμούς για να γράψουμε 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821. Τα κρεμάσαμε όλα μαζί και ετοιμάσαμε το φόντο για την ημέρα που θα πούμε τα ποιήματά μας.
Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Ν. Γύζη, “το κρυφό σχολειό” και το δραματοποιήσαμε μέσα στην τάξη. Μιλήσαμε για τα χρώματα, τι βλέπουμε, τι συνέβαινε τότε και για ποιο λόγο…
Γνωρίσαμε τα παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά της ηλικίας μας την εποχή της επανάστασης. Είχαν ποδήλατα και tablet; Είχαν τηλεόραση και υπολογιστές; πως έπαιζαν; Παρατηρήσαμε πως αρκετά παιχνίδια υπάρχουν μέχρι και σήμερα.
Έτσι λοιπόν παίξαμε κουτσό…
Κρυφτό…
που’ ναι που’ ναι το δαχτυλίδι…
πετάει, πετάει…
τυφλόμυγα…
γυρω γύρω όλοι…
Τέλος ψηφίσαμε ποιο παιχνίδι μας άρεσε περισσότερο και συγκρίναμε τα αποτελέσματα μεταξύ τους. Το αγαπημένο παιχνίδι της τάξης είναι … η τυφλόμυγα!!!
Το ρομποτάκι της τάξης μας ο Μόη, μπερδεύει την ημερομηνία της επανάστασης. Δεν μπορεί να την μάθει εύκολα. Έτσι τα παιδιά καλούνται να τον προγραμματίσουν να πατήσει στα νούμερα με τη σωστή σειρά για να μάθει το 1821.
Μάθαμε να τραγουδάμε με πολύ ενθουσιασμό το τραγούδι “Να΄τανε το 21”
Στη συνέχεια στην ολομέλεια της τάξης παρουσιάσαμε με εικόνες κάποιους από τους ήρωες της Επανάστασης του 1821, μιλήσαμε για την δράση τους και τον ρόλο τους στον αγώνα για την ελευθερία. Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε εικόνες και ονόματα ανακατεμένα ενώ τα παιδιά έπρεπε να βρουν τον ήρωα που περιγραφαμε κ έπειτα το όνομά του φτιάχνοντάς το σαν παζλ. Για παράδειγμα: “Ήταν καπετάνιος και στρατηγός της Επανάστασης του 1821. Τον έλεγαν και Γέρο του Μοριά. Συχνά φορούσε και μια περικεφαλαία “. Έτσι τα παιδιά έβρισκαν πρώτα ποιος είναι, μετά τη φωτογραφία του και τέλος την εικόνα με το όνομά του.
Διαβάσαμε το παραμύθι του Φ. Μανδηλαρα, “Μαντώ Μαυρογένους, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, δυο γυναίκες στην επανάσταση”
και εντοπίσαμε στο χάρτη τα νησιά των δυο γυναικών.
Είδαμε και ακούσαμε την οπτικοποίηση του παραμυθιού “Ασπρογάλανο πανί”, της Γ. Σουρέλη μέσω διαδικτύου.
Έπειτα, συζητήσαμε το βίντεο που παρακολουθήσαμε. Τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις για το ποια είναι τα χρώματα που ταιριάζουν στην Ελλάδα και γιατί. Ακόμη απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης του παραμυθιού αλλά και κλήθηκαν μέσω της φαντασίας τους να βρουν στη φύση χρώματα γαλάζια και λευκά!
Η ημέρα της γιορτής έφτασε και τα παιδιά με πολύ καμάρι και ενθουσιασμό είπαν τα ποιήματά τους.
Με αφορμή τον εορτασμό της 7ης Μαρτίου, που γιορτάζεται η ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα, συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης για το ποια νησιά ξέρουμε ή έχουμε επισκεφθεί που ανήκουν στα Δωδεκάνησα. Αφού τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες, είδαμε φωτογραφίες από τα νησιά. Για κάθε νησί μάθαμε κι ένα χαρακτηριστικό, ώστε να το συνδέσουμε με αυτό. Σε αυτό βοήθησε και η φωτογραφία του νησιού που παρέπεμπε σε αυτό π.χ. τη Ρόδο τη συνδέσαμε με το ελαφάκι, όπως έδειχνε και η φωτογραφία.
Ταιριάξαμε εικόνες με ονομασίες και τέλος, βρήκαμε που βρίσκονται στο χάρτη.
Το κάθε παιδί διάλεξε ένα νησί που του έκανε περισσότερη εντύπωση, έγραψε σε στρογγυλό χαρτί την ονομασία του, το κόλλησε σε στρογγυλό χαρτόνι, λίγες μπλε και γαλάζιες κορδέλες από γκοφρέ χαρτί και έτοιμος ο θυρεός!
Τα παιδιά ζωγράφισαν την μητέρα Ελλάδα που στο φόρεμά της απεικονίζονται τα Δωδεκάνησα. Κολλήσαμε και ένα ξυλάκι για το κρατούν!
Παρασκευή 7 Μαρτίου, κάναμε παρέλαση στο χωριό μας αφού προηγήθηκε ο εκκλησιασμός και η κατάθεση στεφάνων.
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2021).
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους.
Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 12.00- 13.00
Πληροφορίες κα Γκέσιου Ευγενία
ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ:
Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).
ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ”
Οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών–διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti–eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α)τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή.
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Διευκρινίζεται ότι η εγγραφή σε αυτά τα Τμήματα είναι προαιρετική. Ωστόσο, αν επιλεγεί η παρακολούθησή τους, τότε η φοίτηση των νηπίων σε αυτά τα Τμήματα είναι υποχρεωτική και η παρουσία των παιδιών (εκτός φυσικά απροόπτου και ασθενειών), είναι καθημερινή.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Παραστατικά που χρειάζεται να προσκομίσουν οι γονείς-κηδεμόνες στη σχολική μονάδα.
α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο)
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20–5–2015 Εγκύκλιο (δίνεται από το σχολείο)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).
ε) Επίσης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Η εγγραφή στο συγκεκριμένο Τμήμα είναι Προαιρετική αλλά εφόσον επιλεγεί, η φοίτηση είναι υποχρεωτική (παρ 7δ και ε Κεφ Β άρθρο 11 ΠΔ 79 & άρθρο 13 Π.Δ.79 (ΦΕΚ 109 Α) )
Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45–8:00.
Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00(σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου) Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, δεν προβλέπεται.
Πλησιάζουν οι απόκριες και ευκαιρία να μάθουμε για την περίοδο αυτήν. Γιατί ονομάζονται απόκριες; Τι γιορτάζουμε; Τι συμβαίνει; Υπάρχουν άραγε ήθη και έθιμα; Ποια γνωρίζουμε εμείς;
Απαντήσεις αλλά και ερεθίσματα προς συζήτηση παίρνουμε από τα εξής βίντεο:
Μαθαίνουμε το εξής τραγούδι
Διαβάζουμε το παραμύθι “ο Αρλεκίνος ” της Ζωρζ Σαρρή, το δραματοποιούμε αλλά κάνουμε και το δικό μας αρλεκίνο μέσα στην τάξη.
Γνωρίζουμε τον ζωγράφο Κονσταντίν Μακόφσκι μέσα απο τους πίνακές του, διαλέγουμε τους αγαπημένους μας και τους βάζουμε σε σειρά για να φτιάξουμε μια δική μας ιστορία.
Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και ο Πικάσο με τους Αρλεκίνους του.
Μαθαίνουμε τα ήθη και τα έθιμα της αποκριάς μέσα απο τα βιντεάκια που έχουμε δει στην τάξη και επιλέξαμε να ζωντανέψουμε στο σχολείο μας τα δυο αγαπημένα μας. Τα αλευρομουτζουρώματα και το γαϊτανάκι. Η χαρά και ο ενθουσιασμός τους δεν περιγράφεται!!!
Φτιάχνουμε μάσκες για το πρόσωπο επηρεασμένοι απο τον Μοντριάν, κάνουμε αποκριάτικες κατασκευές αλλά και ντυνόμαστε ζωγράφοι και φανάρια. κάνουμε κλόουν με τυπώματα αλλά και μουσικά όργανα με κουδουνάκια, χάρτινα πιάτα και κορδέλες
Αντιστοιχούμε τους κλόουν με τα συναισθήματα
Υποδεχόμαστε στο σχολείο μας τη Magic Dream Rodos και περνάμε μια αξέχαστη μέρα με γέλιο, διασκέδαση και πολλά πολλά παιχνίδια
Μαθαίνουμε για την καθαρά Δευτέρα με αφορμή τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου και του Δημήτρη Μυταρά και φτιάχνουμε τους δικούς μας χαρταετούς! τους δοκιμάζουμε και στην αυλή!!
Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ηµέρας κατά του σχολικού εκφοβισµού (bullying), ο ∆ιευθυντής Π.Ε. Ν. ∆ράµας κ. ∆ιαλεκτόπολος Αθανάσιος
σε συνεργασία µε τον Σύµβουλο Εκπαίδευσης της 2ης περιφέρειας Ν. ∆ράµας, κ. Σαλπιγκτή Αλκιβιάδη, «Το Χαµόγελο του Παιδιού», τον ∆ήµο ∆ράµας, την Αντιπεριφέρεια ∆ράµας και άλλους φορείς πραγµατοποιούν το 10ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας στις 4, 5 και 6 Μαρτίου 2025. Κατά τη διάρκεια του τριήµερου φεστιβάλ πραγµατοποιούνται βιωµατικές δράσεις που αφορούν στο θέµα της σχολικής βίας, µέσα από το θεατρικό και εικαστικό εργαστήρι του κάθε σχολείου, την ψηφιακή µοντελοποίηση και τη γραφική απεικόνιση
µαθητικών συµπεριφορών, την προβολή ταινιών, την κριτική ανάλυση, την ανατροφοδότηση και τον αναστοχασµό.
Η συμμετοχή μας στο δέκατο πανελλήνιο φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας είναι γεγονός!!!
Η αφίσα μας ταξίδεψε μέχρι τη Δράμα και μαζί με άλλες αφίσες άλλων σχολείων απ’ όλη την Ελλάδα θα υπάρχουν στο χώρο του φεστιβάλ.
(αναλυτική περιγραφή του θέματος που αναπτύξαμε υπάρχει σε προηγούμενη ανάρτηση)
Η συμμετοχή μας είναι η εξής:
Αν κάποιος σκανάρει το qrcode θα δει το βιντεάκι που φτιάξαμε…
Αφορμή για την γνωριμία μας με τα συναισθήματα στάθηκε η συμμετοχή μας στο πανελλήνιο φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας. Πως μπορούμε να μιλήσουμε για τη βία και τα αποτελέσματά της, αν προηγουμένως δεν έχουμε γνωρίσει τα συναισθήματα; Έτσι λοιπόν η αρχή έγινε με το παραμύθι “το τερατάκι των χρωμάτων” της Άννα Λιενας, απο τις εκδόσεις Πατάκη.
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, φτιάξαμε στην τάξη τα δικά μας βαζάκια συναισθημάτων και τα γεμίσαμε ανάλογα.
Για παράδειγμα στο κίτρινο βαζάκι,που είναι το βαζάκι της ΧΑΡΑΣ, καταγράφουμε όσα μας κάνουνε χαρούμενους.
Στο μπλε βαζάκι, που είναι το βαζάκι της ΛΥΠΗΣ, καταγράφουμε όσα μας κάνουμε λυπημένους κοκ.
Ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία για όλα τα βαζάκια( θυμός, φόβος, ηρεμία, αγάπη)
Τα παιδιά τοποθετούνε τη σωστή λέξη(συναίσθημα) πάνω από κάθε βαζάκι, αλλά και το ανάλογο τερατάκι.
Έπειτα δίνονται στα παιδιά πλαστικοποιημένες εικόνες με κενά πρόσωπα και πρέπει με την πλαστελίνη να δώσουν στο πρόσωπο το ανάλογο συναίσθημα που τους ζητείται.
Η μουσική συνδέεται άμεσα και αυτή με τα συναισθήματά μας έτσι δε θα μπορούσε να μην υπάρχει στο θέμα μας. Ακούμε διάφορα κομμάτια μουσικής και προσπαθούμε να καταλάβουμε τι συναισθήματα μας δημιουργεί.
Παρακολουθήσαμε , τραγουδήσαμε αλλά και μιμηθήκαμε το εξής βίντεο
Τα συναισθήματα όμως έχουν εμπνεύσει και πολλούς ζωγράφους. Έτσι λοιπόν μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε τον Κλίμτ, τον Μουνκ, τον Βαν Γκογκ, τον Νικόλαο Γύζη και τον Ντα Βίντσι. Αφού επεξεργαστήκαμε τους πίνακες, τα παιδιά τοποθέτησαν το ανάλογο τερατάκι στον σωστό πίνακα. Δηλαδή το κίτρινο τερατάκι, που είναι το τερατάκι της χαράς, τοποθετήθηκε στον πίνακα ζωγραφικής που εκφράζει την ΧΑΡΑ.Ακολούθησε η ίδια διαδικασία για όλους τους πίνακες. Στη συνέχεια οι πίνακες τοποθετήθηκαν μαζί με όλους τους άλλους που έχουμε επεξεργαστεί στην τάξη.
Αφού επεξεργαστήκαμε τους πίνακες ήρθε η ώρα να τους αναπαραστήσουμε…
Παίζουμε και με τα κυβάκια. Πρέπει να κάνουμε το πρόσωπο με το συναίσθημα που μας δείχνει. Μπορούμε να το πετύχουμε;
Επειδή αγαπήσαμε πολύ το τερατάκι που κουβαλάει πάνω του όλα τα συναισθήματά του σαν και εμάς, αποφασίσαμε να κάνουμε το τερατάκι της τάξης μας. Πολύχρωμο από συναισθήματα σαν όλους μας.
Φτιάξαμε και τον τροχό των συναισθημάτων. Ανάλογα με το τί νιώθουμε κάθε φορά, τοποθετούμε το βελάκι στο ανάλογο συναίσθημα.
Στη συνέχεια, αφιερώσαμε μια εβδομάδα στο σχολικό εκφοβισμό, καθώς πρόκειται για ένα φαινόμενο που παρατηρούμε ολοένα και περισσότερο στα σχολεία όλων των βαθμίδων. Η Θεματική “Συναισθήματα” που προηγήθηκε εξοικείωσε τα παιδιά με την έκφραση των συναισθημάτων αλλά και την αναγνώριση τους. Έτσι συνεχίσαμε, διαβάζοντας στην ολομέλεια το βιβλίο ” Είμαι σπουδαίος, είμαι Εγώ!” της Ann Meek. Ο ήρωας της ιστορίας ήταν λυπημένος όσο οι φίλοι του έλεγαν ότι δεν είναι αρκετά δυνατός να γίνει βασιλιάς της ζούγκλας και ότι είναι κοντός για γίνει αρχηγός των πειρατών. Η μαμά του όμως του έδειξε πως μπορεί να είναι φανταστικό να είναι μαϊμού που πηδά από δέντρο σε δέντρο! Ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, ενώ καταλήξαμε στην συνειδητοποίηση ότι μπορεί να γίνει κανείς ό, τι θέλει…
Στη συνέχεια τα παιδιά είδαν τον εαυτό τους στο καθρέφτη και είπαν ένα θετικό χαρακτηριστικό για τον εαυτό τους.
Στο θέμα του εκφοβισμού μας εισήγαγε το βιβλίο” Ποιος φοβάται τα τσακάλια;” του Μανδηλαρά. Αναρωτηθήκαμε πώς είναι να αποκλείουμε κάποιους από την παρέα, αλλά και μήπως κάποιους τους παρεξηγούμε ενώ μπορεί τελικά να κάνουμε ωραία παρέα !
Έπειτα ζωγράφισαν το πορτραίτο τους!!!
Με τη βοήθεια εποπτικού υλικού συζητήσαμε ποιες συμπεριφορές φανερώνουν βία και ποιες φιλία. Τα παιδιά εξέφρασαν την άποψη τους για το πώς νιώθουν τα παιδιά στις εικόνες αλλά και για το ποιες συμπεριφορές τα ίδια επιλέγουν στις συναναστροφές τους. Έβαλαν Χ στις ανεπιθύμητες συμπεριφορές και τικ στις επιθυμητές! Τέλος, χώρισαν τις εικόνες σε δύο κατηγορίες αυτήν της βίας και αυτήν της φιλίας.
Σε κάθε τι που μας ενοχλεί αποφασίσαμε να προτάσσουμε το χέρι μας και να λέμε ΣΤΟΠ και έπειτα βέβαια να το λέμε σε έναν ενήλικα δάσκαλο/α και γονείς
Η συζήτηση αυτή αποτυπώθηκε και στο χαρτί με το χεράκι των παιδιών πάνω στο οποίο έγραψαν στοπ!
Τα παιδιά έκοψαν καρδιές και στη συνέχεια κρατώντας τες μίλησαν για ό,τι τους στεναχωρεί την καρδιά. Στη συνέχεια υποθέσαμε ότι κάποιος τους κοροϊδεύει έτσι τα ενθαρρύναμε να τσαλακώσουν την καρδιά. Μπορεί να γίνει τώρα η καρδιά όπως πριν; Τα παιδιά προσπαθούν να τις επαναφέρουν στην αρχική τους κατάσταση.
Βλέποντας το αποτέλεσμα, όλοι συμφώνησαν ότι δεν μπορεί να γίνει ακριβώς όπως πριν! Άρα πρέπει να προσέχουμε πως εκφραζόμαστε, γατί στεναχωρούμε πραγματικά το φίλο μας.
Δώσαμε λοιπόν υπόσχεση να προσέχουμε τις λέξεις που χρησιμοποιούμε για να μην πληγώσουμε κανέναν φίλο μας.
Όλοι μαζί τραγουδήσαμε: “ΜΙΛΑ”
Φτάνοντας σιγά σιγά στον τελικό μας στόχο που ήταν η συμμετοχή μας στο δέκατο πανελλήνιο φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας που διεξάγεται στη Δράμα, ήρθε η ώρα να φτιάξουμε την αφίσα που θα στείλουμε στο φεστιβάλ. Όλα όσα μάθαμε και όσα θέλαμε να πούμε γίνανε μια αφίσα.
Ένα ουράνιο τόξο που από την μια πλευρά έχει ένα σκοτεινό σύννεφο που συμβολίζει τη βία και από την άλλη πλευρά ένα ροζ που παραπέμπει στη φιλία! Τα χρώματα από γκρι πλησιάζοντας στη φιλία χρωματίζονται με τα χρώματα του ουράνιου τόξου!!
Και το σύνθημα είναι: ” Διώξε τη βία ζήσε τη φιλία” . Το σύνθημα γράφτηκε στην αφίσα από τα παιδιά αλλά και ηχογραφήθηκε για να ντύσει ένα υπέροχο βίντεο που θα μπορεί κάποιος να το βλέπει σκανάροντας το qrcode που θα βρίσκεται στην αφίσα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν τόσο με την ηχογράφηση, όσο και με το βίντεο.
Το βίντεο που δημιουργήθηκε είναι το εξής:
Στην ολομέλεια συζητήσαμε ποια χαρακτηριστικά κάνουν κάποιον καλό φίλο. Τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες… σεβασμός, αγάπη, χαμόγελο είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που θα ήθελαν από τους φίλους τους!
Τέλος, οι μαθητές ζωγράφισαν και έκοψαν πέταλα λουλουδιών στα οποία έγραψαν το όνομά τους. Όλα αυτά τα “πέταλα- παιδιά” συνθέτουν το λουλούδι της φιλίας!
Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική ενότητα “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη”, σύμφωνα με το Πρόγραμμα σπουδών Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ, 2024). Κατά την υλοποίηση του προγράμματος, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα το δάσος.
Τί ξέρουμε για το Δάσος;
Αρχικά ρωτήσαμε τα παιδιά τί είναι δάσος κ τί ξέρουν για αυτό…ενώ ταυτόχρονα μπορούν να το δουν από το παράθυρο της τάξης και να εμπνευστούν! Εμείς καταγράφουμε τις απαντήσεις. Εν συνεχεία, ρωτάμε τί θέλουν να μάθουν. Τα παιδιά με ενθουσιασμό μιλούν για τα ζώα που ζουν στο δάσος (ελάφια, σκίουροι, φίδια, πουλιά κ.α.).
Τέλος, συζητάμε με ποιους τρόπους θα βρούμε πληροφορίες. Έτσι προτείνουν να ψάξουμε στο διαδίκτυο, σε βιβλία, παραμύθια ακόμη και εκδρομή στο ίδιο το δάσος!
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για το τί μας προσφέρει το δάσος και έπειτα συζητήσαμε στην ολομέλεια. Τα βίντεο μεταφράστηκαν μιας και ακούγονταν στην αγγλική γλώσσα.
Στη συνέχεια τα παιδιά έκοψαν φύλλα δέντρων από πράσινο χαρτί και έγραψαν τις ιδέες τους για αυτά που μας προσφέρει το δάσος. Όλα αυτά τα φύλλα τα κόλλησαν σε ένα μεγάλο δέντρο που ζωγράφισαν όλοι μαζί.
Το ενδιαφέρον των παιδιών επικεντρώθηκε στα ζώα του δάσους. Έτσι βρήκαμε ποια ζώα ζουν στο δάσος! Βρήκαμε τα ίχνη τους! Και μάθαμε παίζοντας!
Ακολούθησε παιχνίδι! Η γνωστή “φρουτοσαλάτα” αλλά με ζώα, όπως ταιριάζει στο θέμα μας!!!Κάθε παιδί έγινε ένα ζώο του δάσους π.χ. ελάφι και κάθισε σε μια καρέκλα! Τα παιδιά χωρίστηκαν έτσι σε τρεις ομάδες ζώων τα ελάφια, τα ποντίκια και τα κουνέλια! Στη μέση ένα παιδί όρθιο, το οποίο λέγοντας το δικό του ζώο και άλλο ένα θα προκαλούσε ένα παιχνίδι αναζήτησης θέσης!!!
Το ελάφι της Ρόδου, “Πλατώνι”
Το ελάφι της Ρόδου προσέλκυσε το ενδιαφέρον της ομάδας. Οπότε βρήκαμε πληροφορίες για αυτό.
Συζητήσαμε όλα όσα ακούσαμε στο βίντεο! Και παίξαμε κουίζ γνώσεων με θέμα το “Πλατώνι”.
Τα παιδιά ζωγράφισαν ελάφια και έφτιαξαν μάσκες!
Το δάσος και τα ζώα απειλούνται.
Αφορμή για περαιτέρω συζήτηση σχετικά με το δάσος, αποτέλεσε το βιβλίο ” Ο Κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί ” του συγγραφέα Β. Ηλιόπουλου. Μιλήσαμε για όλα όσα απειλούν το δάσος και συμφωνήσαμε ότι χρειάζεται την φροντίδα όλων μας!
Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν ένα τρόπο με τον οποίο μπορούν να βοηθήσουν το δάσος.
Οι πυρκαγιές των δασών ήταν ένα θέμα που “ξύπνησε” μνήμες κάποιων παιδιών, καθώς είτε είχαν δει στη τηλεόραση εικόνες από την φωτιά της Ρόδου, είτε συγγενείς τους είχαν πάει ως εθελοντές για να βοηθήσουν.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για την καταστροφή των δασών.
Ακολούθησε ανταλλαγή απόψεων και ιδεών.
Τα παιδιά ζωγράφισαν το δάσος πριν και μετά την πυρκαγιά.
Τέλος, αναδείξαμε την σπουδαιότητα της πυροσβεστικής υπηρεσίας. Μάθαμε για τις στολές των πυροσβεστών και των οχημάτων τους! Κάναμε πρόβα τηλεφωνώντας τους για βοήθεια…
Και φτιάξαμε και ένα πυροσβεστικό κράνος για να το φορέσουμε!!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή