Πλησιάζει ο καιρός που όλοι μας θα κάνουμε βουτιές στη θάλασσα. Περιμένουμε με αγωνία την πρώτη βουτιά.
Έχουμε όμως καθαρή θάλασσα να βουτήξουμε;
Την προσέχουμε όπως πρέπει;
Είμαστε υπεύθυνοι πολίτες;
Τα σκουπίδια μας που τα πετάμε; Είναι επικίνδυνο αν κάποιος τα πετάξει στη θάλασσα; Αν ναι για ποιον είναι επικίνδυνο;
Εμείς σαν παιδιά πως μπορούμε να προστατεύσουμε τη θάλασσα;
Στο θέμα μας και σε όλες τις απορίες που μας δημιουργούνται, μας βοηθάνε σιγά σιγά τα παρακάτω βίντεο. Αφού τα δούμε, τα επεξεργαζόμαστε με συζητήσεις και βιώματα των παιδιών.
Τις συζητήσεις με τα παιδιά ενισχύουν και οι εικόνες που παρατηρούμε στην τάξη.
Εμείς ποια θάλασσα προτιμάμε; Χωριζόμαστε σε δυο ομάδες. Η μία ομάδα αναλαμβάνει να κάνει την καθαρή θάλασσα και η άλλη ομάδα τη βρώμικη θάλασσα. Φυσικά και ψηφίσαμε όλοι μαζί πως θέλουμε μια καθαρή θάλασσα για να κολυμπάμε!!!!
Κάναμε και πείραμα παρατηρώντας πως ρυπαίνεται το νερό απο το πετρέλαιο.
Το καραβάκι κουβαλάει πετρέλαιο και το ρίχνει στη θάλασσα δημιουργώντας πετρελαιοκηλίδα. Πως ήταν το νερό πριν; πως ήταν μετά; τι έπαθαν τα ζώα;
Αποφασίσαμε πως όλα όσα μάθαμε για τους λόγους ρύπανσης των υδάτων πρέπει να τα πούμε και στους κατοίκους του χωριού μας. Έτσι λοιπόν κάναμε την εφημερίδα της τάξης μας και την μοιράσαμε στα μαγαζιά του χωριού αλλά και στο γραφείο του προέδρου. Σε όλο τον δρόμο σαν γνήσιοι εφημεριδοπώλες φωνάζαμε “ΕΕΕ ΦΗΜΕΡΙΔΕΣ, ΕΕΕ ΦΗΜΕΡΙΔΕΣ”
Το κάθε παιδί έγραψε το δικό του μήνυμα για να έχουμε καθαρές θάλασσες
Γνωρίσαμε και τον κύκλο του νερού κάτι το οποίο τους ενθουσίασε.
Και στο τέλος δε θα μπορούσε να λείπει το ρομποτάκι της τάξης μας, το οποίο το βοήθησαν να γνωρίσει τους τρόπους ρύπανσης των υδάτων
*τα σκουπίδια που πετάνε οι άνθρωποι
*τα εργοστασιακά λύματα
*τα φυτοφάρμακα
*ρύπανση απο πετρέλαιο









































