Αρχική » 2026 (Σελίδα 5)
Αρχείο έτους 2026
Τετάρτη, 22 Απριλίου
Γλώσσα
- Κείμενο: «Δώρα για την Ιωάννα»
- Ανάγνωση: Από την αρχή έως «… τόσο μεγάλο καπέλο!»
- Αντιγραφή (ορθογραφία):
Ποιος να πάρει το καπέλο; Ο ποντικός ή η κότα;- Το αντιγράφουμε 3 φορές
- 1 φορά με κεφαλαία γράμματα
- Να συμπληρωθούν οι ασκήσεις γλώσσας και μαθηματικών στη φωτοτυπία
Μαθηματικά
- Εξασκηθήκαμε σε προβλήματα με ευρώ
Τρίτη, 21 Απριλίου
Με αφορμή την ενότητα «Ένα γράμμα για την Ιωάννα» στο μάθημα της Γλώσσας, μιλήσαμε για τα γράμματα και τη σημασία της επικοινωνίας μέσω αυτών. Μιλήσαμε για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία και συζητήσαμε για τον τρόπο αποστολής μιας επιστολής, από τη συμπλήρωση του φακέλου μέχρι την παράδοσή της.
Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάσαμε τα ερωτηματολόγια για τη συμμετοχή μας στον 15ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης του εκδοτικού οίκου ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Αφού ολοκληρώσαμε την προετοιμασία τους, επισκεφθήκαμε το κατάστημα της κ. Κατερίνας Τζογάνη, το οποίο λειτουργεί και ως ταχυδρομικός σταθμός, για να τα αποστείλουμε.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τη διαδικασία αποστολής και να μάθουν περισσότερα για τον τρόπο λειτουργίας του ταχυδρομείου, μέσα από τις εξηγήσεις που τους δόθηκαν.
Ήταν μια όμορφη και βιωματική εμπειρία που συνέδεσε τη μάθηση με την καθημερινή ζωή!
Τρίτη, 21 Απριλίου
Στο μάθημα της Γλώσσας ασχοληθήκαμε με τον τρόπο που γράφουμε ένα γράμμα. Συζητήσαμε για τα βασικά του μέρη. Μιλήσαμε για τον αποστολέα, τον παραλήπτη και τα γραμματόσημα. Με αφορμή αυτό, ετοιμάσαμε και τον φάκελό μας για τον Μαραθώνιο Ανάγνωσης του εκδοτικού οίκου ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.
Στα Μαθηματικά εξασκηθήκαμε στην επίλυση προβλημάτων και δουλέψαμε ασκήσεις στον πίνακα, ενισχύοντας την κατανόησή μας.
📚 Εργασίες για το σπίτι
Γλώσσα:
- Ανάγνωση: «Το γράμμα», σελίδα 32 (βιβλίο εργασιών).
- Αντιγραφή και ορθογραφία: Τις προτάσεις της άσκησης 6 (σελίδα 33). Να γραφτούν 3 φορές προσεκτικά και 1 φορά με κεφαλαία γράμματα.
- Να γράψετε 2 ερωτήσεις χρησιμοποιώντας τις λέξεις «που» και «πως».
- Συμπληρώνω τη φωτοτυπία και μαθαίνω τον κανόνα για το «που» και το «πως».
Μαθηματικά:
- Να συμπληρωθεί η φωτοτυπία.
Καλή μελέτη!
Δευτέρα, 20 Απριλίου
Επιστροφή στο σχολείο μετά τις πασχαλινές διακοπές 🌸
Ξεκούραστοι επιστρέψαμε στο σχολείο μας μετά τις πασχαλινές διακοπές! Ξεκινήσαμε τη μέρα μας συζητώντας για το πώς περάσαμε, μοιραστήκαμε στιγμές από τις διακοπές μας και θυμηθήκαμε όσα μας έκαναν χαρούμενους.
Στο μάθημα της Γλώσσας ξεκινήσαμε ένα καινούργιο, ενδιαφέρον κεφάλαιο με τίτλο «Καράβια» και μελετήσαμε το μάθημα «Ένα γράμμα για την Ιωάννα». Διαβάσαμε το κείμενο και μάθαμε πότε τονίζονται οι λέξεις «πού», «πώς».
Στα Μαθηματικά συνεχίσαμε με επαναληπτικές ασκήσεις και προβλήματα, κάνοντας εξάσκηση όσα έχουμε μάθει μέχρι τώρα.
🏡 Εργασίες για το σπίτι
📘 Γλώσσα:
- Ανάγνωση: Σελίδα 32, από την αρχή έως «….τα ζώα ζουν ελεύθερα».
- Αντιγραφή – Ορθογραφία:
- Γράφω 4 φορές τον τίτλο του κειμένου.
- Γράφω 4 φορές την υπογραμμισμένη (με κίτρινο) πρόταση.
- Γράφω τις παραπάνω προτάσεις μία φορά με κεφαλαία γράμματα.
🔢 Μαθηματικά:
- Λύνω τις ασκήσεις στο τετράδιο.
The beginning…
I learn letters, small bright seeds
From them I build simple words
My thoughts begin to take shape
My imagination blooms and grows
At last, I create stories…
Παρασκευή, 3 Απριλίου
Σήμερα ήταν η τελευταία μας μέρα στο σχολείο πριν από τις διακοπές του Πάσχα και η τάξη μας γέμισε γιορτινή διάθεση. Μιλήσαμε για το νόημα του Πάσχα και τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας, διαβάσαμε πασχαλινά ποιήματα από το Ανθολόγιο και παρακολουθήσαμε μια όμορφη παιδική ταινία. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε τα δικά μας πασχαλινά καλαθάκια, βάλαμε πολλή φαντασία και χρώμα και τα πήραμε μαζί μας για το σπίτι.
Πριν αποχαιρετιστούμε, ανταλλάξαμε ευχές για καλό Πάσχα και συζητήσαμε πώς μπορούμε να περάσουμε δημιουργικά και όμορφα τις ημέρες των διακοπών. Συμφωνήσαμε ότι αυτές τις μέρες μπορούμε να αφιερώσουμε χρόνο σε δραστηριότητες που μας χαλαρώνουν και μας γεμίζουν χαρά: να βγούμε βόλτες στη φύση, να παίξουμε με φίλους και με την οικογένειά μας, να αθληθούμε και να ξεκουραστούμε.
Μιλήσαμε ακόμη για τα πασχαλινά έθιμα που μπορούμε να ζήσουμε στο σπίτι, όπως να φτιάξουμε κουλουράκια, να βοηθήσουμε στην προετοιμασία του γιορτινού τραπεζιού και να δοκιμάσουμε παραδοσιακές γεύσεις. Προτείναμε επίσης να τακτοποιήσουμε το δωμάτιό μας, να δούμε μια ταινία σχετική με τη Μεγάλη Εβδομάδα,να περιορίσουμε τον χρόνο μπροστά στις οθόνες,να παίξουμε επιτραπέζια παιχνίδια.
Αποχαιρετιστήκαμε με χαρά, δίνοντας ραντεβού μετά τις διακοπές όπου θα επιστρέψουμε γεμάτοι όμορφες εμπειρίες από το Πάσχα μας.
Καλό Πάσχα και καλές διακοπές σε όλους!
2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 📚
Στην τάξη μας, γιορτάσαμε τη Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου διαβάζοντας αυτή την εβδομάδα δύο βιβλία της Αγγελικής Δαρλάση, τα οποία συμμετέχουν στον 15ο Μαθητικό Διαγωνισμό του εκδοτικού οίκου ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Τα διαβάσαμε στην τάξη και στη συνέχεια συμπληρώσαμε τις σχετικές δραστηριότητες.
Συγκεκριμένα, διαβάσαμε τα βιβλία «Η ξύπνια βασιλοπούλα» και «Το παιδί και το άγαλμα του Άντερσεν». Το δεύτερο βιβλίο αναφέρεται στον γνωστό παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο οποίος γεννήθηκε στις 2 Απριλίου στην πόλη Οντένσε της Δανίας. Αγαπούσε πολύ τα παιδιά, τα παραμύθια και τη θάλασσα. Ίσως γι’ αυτό και το γνωστό άγαλμα που συνδέεται με το έργο του βρίσκεται βυθισμένο στο λιμάνι της Κοπεγχάγης, θυμίζοντάς μας τη «Μικρή Γοργόνα» και τον μαγικό κόσμο των ιστοριών του.
Έγινε αναφορά και στα πιο γνωστά παραμύθια του:
- Το ασχημόπαπο
- Ο Μολυβένιος στρατιώτης
- Η Μικρή γοργόνα
- Το κοριτσάκι με τα σπίρτα κ.α.
Μιλήσαμε επίσης για το πώς τα παραμύθια του, παρόλο που γράφτηκαν πολλά χρόνια πριν, συνεχίζουν να συγκινούν μικρούς και μεγάλους και να μας θυμίζουν πως η φαντασία μπορεί να δώσει χρώμα στην καθημερινότητά μας.
Κλείσαμε λέγοντας πως η ζωή, μπορεί να γίνει σαν ένα γλυκό παραμύθι, όταν αφήνουμε χώρο στη φαντασία μας και κρατάμε πάντα ζωντανά τα όνειρά μας. ✨
✨
Πέμπτη, 2 Απριλίου
Σήμερα, αφιερώσαμε τη μέρα στην ενημέρωση για τον αυτισμό και στην Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. 📚

Διαβάσαμε το βιβλίο «Το παιδί και το άγαλμα του Άντερσεν» της Αγγελικής Δαρλάση, το οποίο είναι αφιερωμένο στον γνωστό παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Στα Μαθηματικά, μιλώντας για τη συμμετρία, κόψαμε από το βιβλίο την πεταλούδα που υπάρχει. Τη διπλώσαμε στη μέση και κόψαμε με προσοχή, ώστε ανοίγοντας το χαρτί να δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη, συμμετρική πεταλούδα. 🦋
Εργασίες για το σπίτι:
- Ανάγνωση:«Πασχαλινά κουλούρια», σελίδα 56
- Αντιγράφω 2 φορές στο κόκκινο τετράδιο την 1η πρόταση:
«Τα παλιά χρόνια … κουλούρια.» και τη μαθαίνω ορθογραφία.








