Ένα από τα πολύ δύσκολα μαθήματα της Ε’ και της ΣΤ’ τάξης του δημοτικού σχολείου είναι οι πράξεις κλασμάτων και ιδιαίτερα η πρόσθεση και η αφαίρεση ετερώνυμων κλασμάτων. Θα προσπαθήσουμε με τη βοήθεια ενός παραδείγματος να βοηθήσουμε τους μικρούς μαθητές στην καλύτερη και ευκολότερη κατανόησή τους .
Για να λύσω ένα πρόβλημα που τα δεδομένα του βρίσκονται σε διαφορετικές μορφές (φυσικοί, δεκαδικοί, κλασματικοί, μεικτοί αριθμοί), ακολουθώ τα παρακάτω βήματα:
- 1ο βήμα: Μετρατρέπω όλα τα δεδομένα στην ίδια μορφή.
- 2ο βήμα: Εκτελώ τις πράξεις σύμφωνα με όσα λέει το πρόβλημα.
- 3ο βήμα: Ελέγχω αν το αποτέλεσμα που βρήκα είναι λογικό.
Τα παιδιά των τάξεων Δ΄, Ε΄και Στ΄ σε ένα δημοτικό σχολείο αποφάσισαν να διοργανώσουν μια δίωρη χριστουγεννιάτικη γιορτή. Ο διαθέσιμος χρόνος μοιράστηκε:
Περισσεύει χρόνος για να παρουσιάσουν και ένα κοινό πρόγραμμα οι τρεις τάξεις; Αν ναι, πόσα λεπτά είναι;
|
|
- Πρέπει να προσθέσω τον χρόνο των μαθητών: 1/3 + 3/10 + 1/4
- Παρατηρώ όμως πως είναι ετερώνυμα οπότε θα τα κάνω ομώνυμα.
- Γνωρίζοντας πως η μία ώρα έχει 60 λεπτά θα κάνω τα κλάσματα ομώνυμα με παρονομαστή το 60.
- Συνεπώς 1/3 + 3/10 + 1/4 = 20/60 + 18/60 + 15/60 = 53/60
- Άρα στην μία ώρα έχουμε 60/60 – 53/60 = 7/60. Περισσεύουν 7 λεπτά στη μία ώρα.
- Στο δίωρο θα έχουμε 7 + 7 = 14 λεπτά για κοινό πρόγραμμα.
Πηγή : https://anoixtosxoleio.weebly.com/alpharhoiotathetamuomicron943-kappaalphaiota-pirho940xiepsiloniotasigmaf-3.html