Αυτή τη σχολική χρονιά διαβάσαμε το “Άουτσ¨ και κατασκευάσαμε σκαντζόχοιρους από καφέ χαρτί μέτρου ή κανσόν. Τα μικρά χεράκια χρησιμοποίησαν το ψαλίδι με αρκέτη δεξιοτεχνία και στη συνέχεια αποφάσισαν για τα ματάκια και το χρώμα της μυτούλας.
Καλοκαιρινή γιορτή
Η καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου μας ετοιμάστηκε με έμπνευση από στο βιβλίο του Dan Brown “Η μουσική συμφωνία των ζώων”. Είναι η δεύτερη χρονία που ετοιμάζω τη συγκεκριμένη γιορτή, φέτος χρησιμοποιήσαμε διαφορετικά ζωάκια και μετά από έμπνευση της συναδέλφου κατασκευάσαμε μουσικά οργανα από ανακυκλώσιμα υλικά και κλείσαμε την γιορτη μας παίζοντας τη “μουσική συμφωνία των ζώων” με μαέστρους πονιτκούς τις εκπαιδευτικούς.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!
Μικρά βιβλία
Με έμπνευση από το βιβλίο του Μιτσουμάσα Άννο “Anno’s Counting Book” και τα Μικρά Βιβλία (τεχνική Φρενέ) τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους βιβλία με αριθμούς. Η διαδικασία κράτησε αρκετό καιρο με καταληκτική ημερομηνία την παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) όπου τα παιδιά πήραν τα μικρά βιβλία στο σπίτι τους.
Το κοράκι και το παγώνι
Διαβάσαμε, με τη βοήθεια μιας αυτοσχέδιας γαντόκουκλας, ένα αγαπημένο παραμύθι “Το κοράκι και το παγώνι” Jo Fernihough εκδόσεις Κλειδοσκόπιο. Τα παιδιά αποφάσισαν με την ψήφο τους για την δραστηριότητα που θα ακολουθούσε.
Διάλεξαν να χρωματίσουν και να πάρουν στο σπίτι τους πουλιά φτιαγμένα από παλιές χάρτινες σακούλες.
Δοκιμάζω ακτινίδιο
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα τη “Βιώσιμη διατροφή” γνωρίσαμε το ακτινίδιο. Τα παιδιά το έπιασαν, το μύρισαν, παρατήρησαν το χρώμα και την υφή του. Τέλος μοιράσαμε στα παιδιά ακτινίδια με την προτροπή να τα δοκιμάσουν.
Μαζέψαμε πολλά χαρούμενα προσωπάκια καθώς και κάποια λυπημένα.
Συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να δοκιμάζουμε νέες γεύσεις και φυσικά να τρώμε φρούτα και λαχανικά.
Του σχοινιού τα μανταλάκια
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θεματική “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” διαβάσαμε το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου με τίτλο ” Του σχοινιού τα μανταλάκια”. ‘Ενα βιβλίο που μας μιλάει για την φιλία και την αξία της συνεργασίας. Ακολούθησαν πολλές δραστηριότητες με μανταλάκια και απλώμα!!!
Είναι σχετικά εύκολο να απλώσουμε μικρά ρούχα π.χ. κάλτες μόνοι μας άλλα για να απλώσουμε ένα σεντόνακι θα χρειαστούμε βοήθεια.
Φτιάξαμε και το παρουσιολόγιό μας με μανταλάκια.
Τα σκοινιά έμειναν στην τάξη μας για λίγο καιρό ακόμη για να ασκήσουν και τα παιδιά την λεπτή τους κινητικότητα κερμώντας και ξεκρεμώντας κάλτσες.
Χριστούγεννα
Ήρθαν και φέτος τα Χριστούγεννα!
Μας επισκέφτηκε η Κυρία Φαγανούλα (faganoula.gr) και ψήσαμε κουλουράκια,
φτιάξαμε ρόδια με πηλό,
μπισκοτόσπιτα από χαρτόκουτα,
και κάρτες δώρα για τους γονείς (δεν πρόλαβα να βγάλω φωτογραφίες).
Η γιορτή μας ήταν τα “Χριστουγεννιάτικα στολίδια” οπού τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε μπάλες, καμπανούλες, φωτάκια κ.α. και στόλισαν το δέντρακι με ευχές για υγεία σε όλα τα παιδιά της γης. Ιδιαίτερη επιτυχία είχε η κατασκευή με χαρτόκουτο κορνίζα όπου τα παιδιά φωτογραφήθηκαν ένα ένα!
Φυσικά μας επισκεύτηκε και ο Άγιος Βασίλης και μοίρασε δώρα στα παιδιά!
Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος!
Ευρωπαϊκή εβδομάδα μείωσης αποβλήτων
Μετά από επικοινωνία και προτροπή από τον Δήμο της περιοχής μας το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα μείωσης αποβλήτων. Διοργανώσαμε περιβαλλοντικές δράσεις αφιερωμένες στη “Μείωση Σπατάλης Τροφίμων”.
Αρχικά παρακολουθήσαμε παρουσίαση σχετική με το θέμα.
Συνεχίσαμε με συζήτηση σχετικά με το τι μπορούμε να κάνουμε το φαγητό που μας περισσεύει και πιο συγκεκριμένα αυτό που επιστρέφουμε στο σπίτι από το δεκατιανό μας.
Επικεντρωθήκαμε στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ψωνίσουμε στο σούπερ μάρκετ προκειμένου να προστατεύσουμε το περιβάλλον και να μην σπαταλάμε φαγητό. Φέρνουμε σακούλες από το σπίτι και ψωνίζουμε με λίστα για να αγοράσουμε τα τροφιμα που πραγματικά χρειαζόμαστε. Παίξαμε και ένα σχετικό επιτραπέζιο παιχνίδι.
Φτιάξαμε τις δικές μας λίστες
και ακολούθησε δραματοποίηση σεναρίου σε αυτοσχέδιο σουπερ μάρκετ στην τάξη μας!
Ο Δήμος μας έστειλε μικρά φυτά μαρουλιού για να φυτεύσουμε!
Οι γονείς μας έστειλαν και συνταγές με τις οποίες αξιοποιούν τροφές που περισσεύουν.
Τέλος ο Δήμος μας έστειλε και μια αφίσα που έφτιαξε για εμάς!


































































