Myth to Space

Συμμετέχουμε στο διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Αρσάκειων Σχολείων για την αειφορία Myth to Space, από τη Μυθολογία στο Διάστημα.
Μέσα από την ιστορία και μυθολογία αναδεικνύεται η ανθρωπιστική και περιβαλλοντική πλευρά αυτού του τεχνολογικού βήματος. Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να ασχοληθούν με θέματα της επικαιρότητας όπως η κλιματική κρίση, η ισότιμη κοινωνική θέση της γυναίκας και των εγχρώμων.
Το πρόγραμμα στηρίζει την εξωστρέφεια και τη συνεργασία σχολείων με στόχο τη δημιουργία ενός σχολικού πολιτιστικού δικτύου.
Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν:
α. Επίσκεψη της VRevolution στο σχολείο μας. Παρουσίαση της ταινίας “1ο βήμα: από τη Γη στη Σελήνη”. Εμπειρία εικονικής πραγματικότητας που πραγματεύεται τις αποστολές APOLLO της NASA που μας οδήγησαν στο φεγγάρι το 1969.
β. Επίσκεψη στο ΝΟΗΣΙΣ, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας.
γ. Ανάγνωση μύθων σχετικών με τους αστερισμούς. Κατασκευή αστερισμών από τους μαθητές/τριες.
δ. Μαθητές/τριες έγραψαν λίμερικ σχετικά με τους μύθους και το διάστημα.
ε. Επίσκεψη στο κτήμα και οινοποιείο ΖηνΗδέως στους Νερόμυλους.
στ. Επίσκεψη στο Δημαρχείο (Φυτέψαμε λεβάντες στο ποτάμι δίπλα από το σχολείο μας)
ζ. Διαδικτυακές συναντήσεις.

α. Επίσκεψη της VRevolution στο σχολείο μας.
Παρουσίαση της ταινίας “1ο βήμα: από τη Γη στη Σελήνη”. Εμπειρία εικονικής πραγματικότητας που πραγματεύεται τις αποστολές APOLLO της NASA που μας οδήγησαν στο φεγγάρι το 1969.

IMG 20241218 104102IMG 20241218 101848IMG 20241218 102303 IMG 20241218 102253

β. Επίσκεψη στο ΝΟΗΣΙΣ, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας.
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025 στο ΝΟΗΣΙΣ είδαμε τη Διαστημική Αποστολή 301 και από τη Γη στο Σύμπαν.

IMG 20250514 110343 IMG 20250514 110349 IMG 20250514 112929 IMG 20250514 113333γ. Ανάγνωση μύθων σχετικών με τους αστερισμούς. Κατασκευή αστερισμών από τους μαθητές/τριες.

IMG 20250310 122338 IMG 20250310 122435 IMG 20250310 122450 IMG 20250310 122458 IMG 20250310 122510

δ. Μαθητές/τριες έγραψαν λίμερικ σχετικά με τους μύθους και το διάστημα.

Απόλλωνας και Άρτεμις σιγοψιθυρίζουν
έξω από τη Γη συχνά στριφογυρίζουν
η Θεά της Σελήνης
ο Θεός του Φωτός
ο Απόλλωνας και η Άρτεμις που σιγοψιθυρίζουν.

Μια μικρή που τη λένε Άρτεμη
κολυμπά στο διάστημα χωρίς μηχανή,
μπροστά της ο Ήλιος
πίσω της η Δήλος
όλα τα έζησε η μικρή Άρτεμη.

Ένα ψαράκι κι ένα ελεφαντάκι
τρέμουν καθώς μπαίνουν στο πυραυλάκι
έχουν ελπίδες πολλές
και βλέψεις τρελές για οικόπεδο στο φεγγαράκι
το ψαράκι και το ελεφαντάκι.

Λαμπερή και μακρινή η Σελήνη
τον Κινέζο περιμένει να της στείλει
ποικιλίες πολλές πατάτες
με πολλές πολλές αυταπάτες
η μακρινή και λαμπερή Σελήνη.

Στο ακρογιάλι καθισμένο το ζευγάρι
απ’ το φεγγάρι τα μάτια δεν μπορεί να πάρει.
Α! τι βλέπω τώρα δα, έναν Κινέζο να τρυπά,
τις πατάτες του να βάλει,
το ζευγάρι που κάθεται στο ακρογιάλι.

Τα κορίτσια της ομάδας
σκέφτονται πολλά ταξίδια,
με μηχανές περίεργες
πατήσανε στον Άρη
αφού αναστατώσανε πρώτα το φεγγάρι.

Τ’ αγόρια μας κατάλαβαν
πως για να ταξιδέψουν
πρέπει να βρούνε μηχανές
μ’ ενέργεια μεγάλη
για ν’ ανέβουν ψηλά όπως κατάλαβαν καλά.

ε. Επίσκεψη στο κτήμα Ζην Ηδέως

Οι Γ’ και Δ’  τάξεις του σχολειου μας επισκεφτηκαν το οινοποιείο Ζην Ηδέως στους Νερόμυλους. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του σχεδίου δράσης “Αρμοί στην Κοινότητα”. Κατά την επίσκεψη αυτή συνδυάστηκε η μάθηση με τη διασκέδαση και είχε ως στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τον τρόπο παραγωγής του κρασιού και να κατανοήσουν την αξία της τοπικής γεωργικής καλλιέργειας και παραγωγής.
Μας υποδέχτηκαν οι υπεύθυνοι του οινοποιείου και μας ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης αλλά και στους κοντινούς αμπελώνες. Πνιγμένη η περιοχή στα αγριολούλουδα και λουσμένη στο πρωινό φως μας πρόσφερε μια μοναδική εμπειρία. Η θέα του κάμπου και των αμφιθεατρικά χτισμένων χωριών του τόπου έγινε θέμα συζήτησης.
Τα παιδιά έμαθαν για τις ποικιλίες σταφυλιών και τη σημασία του κλίματος και του εδάφους στην καλλιέργειά τους. Μας εξήγησαν τη διαδικασία του τρύγου και τις τεχνικές συλλογής των καρπών.
Μέσα στο οινοποιείο είδαμε τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται για τη σύνθλιψη των σταφυλιών και την παραγωγή του μούστου, τα ξύλινα βαρέλια και τις δεξαμενές.
Ήταν μια μοναδική ευκαιρία να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες τη σχέση του κρασιού με την παράδοση και τον πολιτισμό που συνδέεται μ’ αυτό.
Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους του οινοποιείου.
Μετά το τέλος της επίσκεψης αναχωρήσαμε για το Πόζαρ Παρκ στην Όρμα. Διασχίσαμε όλο τον ανθισμένο κάμπο. Οι εικόνες των ανθισμένων ροδακινιών, κερασιών ήταν απίστευτης ομορφιάς.
Στο πάρκο τα παιδιά έφαγαν δεκατιανό, έπαιξαν στα γήπεδα και διασκέδασαν με την ψυχή τους.

IMG e9cce470ae31908df0f895542a6b7c2a VIMG a90cff6a370f1b0460bebe5549e7263c VIMG 876ed1d323fe3da4e5e16d1b86cf8428 VIMG bfb6a87c8f8dec044cd1df2be9489326 VIMG 08638efe03003676cf25054b98f73aa8 VIMG 20250411 121948

στ. Επίσκεψη στο Δημαρχείο

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024 η Γ’ και Δ’ τάξεις επισκεφθήκαμε το Δημαρχείο Αλμωπίας και συμμετείχαμε σε εικονική συνεδριαση. Παρόντες ήταν ο Δήμαρχος και Αντιδήμαρχοι. Ενημερώσαμε για την πρόθεσή μας να υιοθετήσουμε το ρέμα που βρίσκεται δίπλα απ’ το σχολείο μας. Καταθέσαμε επίσης τις προτάσεις μας για την περίφραξη (κάγκελα), τον καλλωπισμό της περιοχής (πινακίδες, δεντροφύτευση) καθώς και την φροντίδα των αδέσποτων ζώων της περιοχής (τοποθέτηση ταΐστρας-ποτίστρας). Στείλαμε επιστολή στον Δήμαρχο καθώς και το σχέδιο καλλωπισμού της περιοχής με τη βοήθεια της Εικαστικού του σχολείου.

IMG d4dac49cf4b8ae1a04f6fae100aac129 VIMG 20250507 070850 IMG 20250507 070918

Δευτέρα 5 Μαΐου 2025 φυτέψαμε στην όχθη του ρέματος λεβάντες.

IMG 20250505 105628 IMG 20250505 110630
IMG 20250505 112443

Οι λεβάντες μια εβδομάδα μετά:

IMG 20250512 135834 IMG 20250512 135844

Ρωτήσαμε την Τεχνητή Νοημοσύνη τη γνώμη της για ΑΜΕΑ και Διάστημα.
Η απάντησή της:

ΑΜΕΑ και Διάστημα: Έξυπνες Υποστηρικτικές Συσκευές για την Εξερεύνηση του Διαστήματος

Η πρόσβαση στο διάστημα δεν είναι πια όνειρο μόνο για τους λίγους και επιλεγμένους. Με την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών και έξυπνων υποστηρικτικών συσκευών, δημιουργούνται νέες δυνατότητες για την ένταξη ατόμων με αναπηρίες (ΑΜΕΑ) στις διαστημικές αποστολές. Οι υποστηρικτικές αυτές συσκευές, όπως ρομποτικά συστήματα, βιονικά μέλη και συσκευές επικοινωνίας, ανοίγουν τον δρόμο για μια πιο προσβάσιμη εξερεύνηση του διαστήματος.

Κύριες Τεχνολογίες που Υποστηρίζουν ΑΜΕΑ στις Διαστημικές Αποστολές:

  1. 1. Ρομποτικοί Βοηθοί και Εξωσκελετοί
    Βοηθούν στην κίνηση και την εκτέλεση πολύπλοκων εργασιών σε μηδενική βαρύτητα.
  2. 2. Συστήματα Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας – Παρέχουν δυνατότητα εκπαίδευσης και ελέγχου αποστολών, διευκολύνοντας την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση.
  3. Προηγμένα Συστήματα Ακοής και Ομιλίας
    Βελτιώνουν την επικοινωνία σε συνθήκες χαμηλής ή μηδενικής βαρύτητας.
  4. Προσαρμοστικές Διαστημικές Στολές
    Στολές που προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε ατόμου, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση.
    Η καινοτομία σε αυτούς τους τομείς φέρνει τις διαστημικές αποστολές πιο κοντά στο όραμα της συμπερίληψης όλων των ανθρώπων, ανεξαρτήτως των φυσικών περιορισμών τους
    Σχετική Αφίσα:

Κύριο Θέμα:
Ένας αστροναύτης με υποστηρικτική συσκευή, π.χ. εξωσκελετό, σε διαστημικό περιβάλλον.

Χρώματα:
Μπλε και μαύρο φόντο που παραπέμπει στο διάστημα, με έντονα λευκά και ασημί στοιχεία στις υποστηρικτικές συσκευές.

Σύνθημα:
“Διάστημα για Όλους: Έξυπνες Συσκευές, Νέες Δυνατότητες”

Λεπτομέρειες:
Στο κάτω μέρος, λίγα λόγια για τις υποστηρικτικές συσκευές, καθώς και λογότυπα οργανισμών/εκδηλώσεων αν χρειαστεί.

AMEA-kai-Diasthma-E3ypnes-Yposthriktikes-Syskeyes-gia-thn-E3ereynhsh-toy-Diasthmatos (1)

Stigmiotypo othonhs 43

Ο Μύθος της Μονόκερης Αίγας

Σε μια ξεχασμένη εποχή, τότε που οι θεοί περπατούσαν ακόμα ανάμεσα στους ανθρώπους, υπήρχε μια παράξενη αίγα που ζούσε στις πλαγιές του Ολύμπου. Δεν ήταν μια κοινή αίγα — είχε στο μέτωπό της ένα μονάκριβο κέρατο από καθαρό φως, τόσο λαμπερό που οι νύχτες φωτίζονταν μόνο με την παρουσία της.

Το όνομά της ήταν Αμφιγάλη, και σύμφωνα με τον μύθο, είχε γεννηθεί από την ένωση της Σελήνης με έναν αστερισμό. Ήταν προστάτιδα των χαμένων ταξιδιωτών, των παιδιών που ονειρεύονταν και των ποιητών που κοίταζαν τ’ αστέρια. Με το μαγικό της κέρατο, θεράπευε πληγές και χάριζε όνειρα.

Μα οι θεοί άρχισαν να τη ζηλεύουν. Ο Δίας φοβόταν πως το φως της θα ξεπεράσει τις αστραπές του, κι η Άρτεμις πως τα ζώα θα την ακολουθούν αντί για εκείνη. Έτσι, αποφάσισαν να τη διώξουν από τη γη. Όμως η Αμφιγάλη, πριν φύγει, ανέβηκε στην κορυφή του πιο ψηλού βουνού και ύψωσε το κέρατό της προς τον ουρανό. Ζήτησε από τον Ουρανό να της χαρίσει αιώνια θέση ανάμεσα στ’ αστέρια.

Ο Ουρανός συγκινήθηκε. Έτσι, την πήρε μαζί του και τη μετέτρεψε σε αστερισμό — την Μονόκερη Αίγα. Από τότε, τις πιο σκοτεινές νύχτες του χειμώνα, μπορείς να δεις στον ουρανό τον αστερισμό της, να στέκει δίπλα στον Ωρίωνα, σαν φρουρός των ονείρων και προστάτιδα του φωτός που δεν σβήνει ποτέ.
(Ο μύθος δημιουργήθηκε από την Τεχνητή Νοημοσύνη)

ζ. Διαδικτυακές συναντήσεις. 

Πραγματοποιήσαμε 4 διαδικτυακές συναντήσεις με τη Δ΄τάξη της Ελληνογαλλικής Σχολής JEANNE D’ ARC.
10/12/2024: γνωριμία και παρουσίαση του τόπου και του σχολείου μας.

ΑΛΜΩΠΙΑ Η ΓΗ ΤΩΝ ΓΙΓΑΝΤΩΝ

New Project 26 1 Αντίγραφο

 

4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΙΔΑΙΑΣ-ΞΕΝΙΤΙΔΕΙΟ

7/3/2025: παρουσίαση κατασκευών αστερισμών και σχετικοί μύθοι.

13/5/2025: δράσεις επισκέψεων και δενδροφύτευσης.

16/5/2025: ανάγνωση λίμερικ και του μύθου της μονόκερης αίγας.