
Σεπ 26
Συστατικό σε τρόφιμα, καλλυντικά και καθαριστικά ύποπτο για αλλεργίες

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/09/26/%cf%83%cf%85%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%cf%83%ce%b5-%cf%84%cf%81%cf%8c%cf%86%ce%b9%ce%bc%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%bb%cf%85%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%ba/
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/09/24/%cf%80%cf%8c%cf%83%ce%b1-%cf%87%ce%b9%ce%bb%ce%b9%cf%8c%ce%bc%ce%b5%cf%84%cf%81%ce%b1-%cf%80%cf%81%ce%ad%cf%80%ce%b5%ce%b9-%ce%bd%ce%b1-%cf%84%cf%81%ce%ad%ce%be%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1/
Σεπ 15
Καινοτόμες δραστηριότητες στην αίθουσα για τη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των μαθητών
Οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών εδραιώνονται, συνήθως, με βάση τις αντίστοιχες συνήθειες του οικογενειακού και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος. Σήμερα, στο πλαίσιο της προάσπισης της υγείας των παιδιών, το σχολείο, ως φορέας αγωγής που ασκεί επιρροή μεγαλύτερη από αυτή των γονέων, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των παιδιών και στην υιοθέτηση επιλογών για την κατανάλωση υγιεινών τροφών. Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί έχετε χρέος να ευαισθητοποιήσετε και να ενισχύσετε τις προσπάθειες των παιδιών και των οικογενειών τους, ώστε να υιοθετήσουν καλύτερες διατροφικές συνήθειες. Ένας από τους τρόπους για να το πετύχετε είναι η πραγματοποίηση διαφόρων δράσεων στην αίθουσα διδασκαλίας, οι οποίες θα ξεφεύγουν από τη λογική της παράδοσης ενός μαθήματος. Δοκιμάστε, λοιπόν, να εφαρμόσετε στην αίθουσα κάποιες από τις δραστηριότητες παρακάτω, οι οποίες περιέχουν ένα βιωματικό χαρακτήρα.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/09/15/%ce%ba%ce%b1%ce%b9%ce%bd%ce%bf%cf%84%cf%8c%ce%bc%ce%b5%cf%82-%ce%b4%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b7%cf%81%ce%b9%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b5%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%ce%af%ce%b8%ce%bf/
Σεπ 15
Εκπαιδεύοντας τα παιδιά να τρώνε φρούτα
Τι μπορείτε να κάνετε ως εκπαιδευτικός, για να βοηθήσετε τα παιδιά να καταναλώνουν περισσότερα φρούτα;
- Γίνετε το παράδειγμα! Είναι αποδεδειγμένα ο καλύτερος και αποδοτικότερος τρόπος να διδάξετε στα παιδιά έναν υγιεινό τρόπο διατροφής, δηλαδή με πράξεις, χωρίς πολλά λόγια. Εξάλλου, με ένα φρούτο στο διάλειμμα, αντί για ένα σκέτο καφέ ή τυρόπιτα, θα νιώσετε κι οι ίδιοι πολύ καλύτερα!
- Παροτρύνετέ τα να τρώνε φρούτα στο σχολείο. Καθιερώστε για παράδειγμα, μία ημέρα της εβδομάδας, όπου ο καθένας (φυσικά και εσείς) θα φέρνει το αγαπημένο του φρούτο στο σχολείο!
- Γνωρίστε τους τα φρούτα μέσα από δραστηριότητες. Για παράδειγμα «το φρούτο του μήνα» ή ζωγραφιές με βάση τα φρούτα, ποιηματάκια κ.λπ.
- Προσφέρετε γνώσεις. Μιλήστε τους για την αξία των φρούτων στη διατροφή, έχετε, όμως, κατά νου ότι ο ρόλος τους για την υγεία δεν αποτελεί ισχυρό κίνητρο για τα παιδιά. Δοκιμάστε, λοιπόν, να αναπτύξετε και άλλες πτυχές των φρούτων, συνδυάζοντας γνώσεις από διάφορα μαθήματα, π.χ. γεωγραφία, περιβάλλον.
- Χρησιμοποιείστε θετικά λόγια. Συνοδεύστε την κατανάλωση των φρούτων με το πόσο νόστιμα είναι, πόσο ωραία μυρίζουν και με λεκτική επιβράβευση όταν βλέπετε τα παιδιά να τα καταναλώνουν. Από την άλλη, αποφύγετε να χρησιμοποιείτε επιδοκιμαστικά λόγια ή ύφος όταν τα παιδιά καταναλώνουν κάποιο χαμηλής θρεπτικής αξίας σνακ.
- Επηρεάστε τη διαθεσιμότητα. Εξυπακούεται ότι αν υπάρχουν φρούτα στο σχολείο, υπάρχει και πιθανότητα να καταναλωθούν! Ελέγξτε τα τρόφιμα που πωλούνται στο σχολικό κυλικείο και αναλόγως προτείνετε στην σχολική επιτροπή να προστεθούν φρούτα ή να παρουσιαστούν με ελκυστικό τρόπο.
- Κάντε τα «in». Σκεφτείτε τρόπους που θα μπορούσαν να προσδώσουν στα φρούτα ένα «in» χαρακτήρα. Για παράδειγμα, προσφέρετέ τα για κέρασμα ή για βραβείο, συνεργαστείτε με την αθλητική ομάδα ή με άλλα άτομα που τα παιδιά θαυμάζουν, φτιάξτε αφίσες ή ένα παιχνίδι στον υπολογιστή.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/09/15/%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b5%cf%8d%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ac-%ce%bd%ce%b1-%cf%84%cf%81%cf%8e%ce%bd%ce%b5-%cf%86%cf%81%ce%bf%cf%8d/
Ιούν 07
Θαλάσσια σαλιγκάρια εναντίον του καρκίνου
Από τον ωκεανό, στο εργαστήριο. Οι επιστήμονες διερευνούν κατά πόσον μια χημική ουσία που βρίσκεται στα θαλάσσια σαλιγκάρια, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση του καρκίνου.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/06/07/%ce%b8%ce%b1%ce%bb%ce%ac%cf%83%cf%83%ce%b9%ce%b1-%cf%83%ce%b1%ce%bb%ce%b9%ce%b3%ce%ba%ce%ac%cf%81%ce%b9%ce%b1-%ce%b5%ce%bd%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%bf%ce%bd-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1%cf%81/
Ιούν 01
Όλη η σειρά ντοκιμαντέρ “Το Σύμπαν που Αγάπησα”
Η σειρά των επεισοδίων της εκπομπής ( ΕΤ3) που μας φωτίζει με τα καινούρια δεδομένα της Φυσικής και εξερευνά την σημασία που έχουν για τις επιστήμες, την Ιστορία, τη Φιλοσοφία και τη Θεολογία.
Η κλασική Νευτώνεια Φυσική και η Ευκλείδεια Γεωμετρία, βασικά θεμέλια της επιστημονικής λογικής μέχρι σήμερα, αποτελούν παρελθόν. Σήμερα, πλέον είναι γνωστό στην επιστημονική κοινότητα ότι το Φυσικό Σύμπαν περιγράφεται από μια σειρά μη Ευκλείδειων Γεωμετριών και μια νέα Φυσική, η οποία σε πολλά σημεία διεμβολίζει κλασικές περιοχές της Μεταφυσικής, της Θεολογίας και της Φιλοσοφίας…
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/06/01/%cf%8c%ce%bb%ce%b7-%ce%b7-%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%ac-%ce%bd%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%ad%cf%81-%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%8d%ce%bc%cf%80%ce%b1%ce%bd-%cf%80%ce%bf%cf%85/
Μάι 17
Διατροφή και εξετάσεις: πώς πρέπει να τρώνε οι μαθητές τη δύσκολη αυτή περίοδο

Τα σχολεία όλης της χώρας βρίσκονται σε πυρετό εξετάσεων, οι Πανελλήνιες ξεκίνησαν και η εξεταστική στα Πανεπιστήμια δεν αργεί. Σε μια τέτοια περίοδο, το διάβασμα μπορεί να έχει τον πρώτο ρόλο, αλλά η διατροφή δεν πρέπει να χάνει τη σημασία της, ειδικά τώρα που μπορεί να βοηθήσει.
Σίγουρα η περίοδος των εξετάσεων δεν είναι και η πιο χαρούμενη περίοδος της ζωής ενός μαθητή/φοιτητή, με το άγχος, αλλά και τη σωματική και ψυχολογική κούραση να τους καταβάλλουν. Γι’ αυτό η ξεκούραση, ο καλός ύπνος και η διατροφή παίζουν σημαντικό ρόλο, προκειμένου η καθημερινότητα να είναι ισορροπημένη και το διάβασμα να γίνεται με περισσότερη ευκολία. Ας δούμε τι θα πρέπει να προσέχουμε στη διατροφή ενός μαθητή ή φοιτητή, προκειμένου να τον βοηθήσουμε σε αυτή τη δύσκολη φάση της ζωής του.
Το πρωινό να είναι πλήρες
Όπως για όλους, ακόμη περισσότερο για τον κουρασμένο μαθητή, το πρωινό είναι σημαντικό, καθώς αυξάνει τα επίπεδα γλυκόζης αίματος –η χαμηλή γλυκόζη σχετίζεται με δυσκολία στη συγκέντρωση και τη μνήμη. Εκτός του ότι πρέπει να ξεφεύγει από έναν σκέτο καφέ, πρέπει να περιέχει πρωτεΐνη που θα του χαρίσει ενέργεια, όπως π.χ. γάλα, γιαούρτι ή τυρί και υδατάνθρακα, όπως π.χ. δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτο, τα οποία συνδυάζουν και φυτικές ίνες και βιταμίνες. Ένα σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης, τυρί και γαλοπούλα, με ένα φρούτο ή χυμό και δημητριακά συνιστούν ένα πλήρες πρωινό που θα χαρίσει ενέργεια στο μαθητή, τόσο για να διαβάσει, όσο και για να δώσει εξετάσεις.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/05/17/%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%ce%be%ce%b5%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%80%cf%8e%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%ad%cf%80%ce%b5%ce%b9-%ce%bd%ce%b1-%cf%84/
Μαρ 15
Έφθασε η εποχή του Cognitive Cooking
Μέχρι τώρα οι εφαρμογές για κινητά και ταμπλέτες σε έβγαζαν συχνά από τη δύσκολη θέση του τι να επιλέξεις για να φας το βράδυ. Προγραμματισμένες με αρκετές συνταγές σου έδιναν μια λύση. Δε μπορούν όμως να ανταπεξέλθουν όταν θέλεις να ξεφύγεις από τα τετριμμένα και να πειραματιστείς. Τώρα όμως η γνωστή εταιρεία IBM έφτιαξε ένα supercomputer το οποίο πραγματικά εκπλήσσει με τις μαγειρικές του ικανότητες. Το ονόμασε Chef Watson και είναι μια free μέχρι τώρα εφαρμογή για υπολογιστές που καταφέρνει να πρωτοτυπήσει στο μαγείρεμα με τις ικανότητες του, κάνοντας το πιο πικάντικο και σίγουρα απρόσμενο.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/03/15/%ce%ad%cf%86%ce%b8%ce%b1%cf%83%ce%b5-%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%bf%cf%87%ce%ae-%cf%84%ce%bf%cf%85-cognitive-cooking/
Μαρ 06
Food Smart Cities for Development: βιώσιμα, δίκαια και υγιεινά τρόφιμα για όλους

Ένα διεθνές πρότζεκτ, που εκτείνεται σε 3 ηπείρους και περιλαμβάνει 12 αστικές περιοχές, μεταξύ των οποίων και τη Θεσσαλονίκη, αναλαμβάνει να συντονίσει τις διατροφικές πολιτικές προς ένα καλύτερο αύριο για όλους.
Tο Food Smart Cities for Development είναι ένα έργο στο οποίο συμμετέχει η Fair Trade Hellas και η ΚΕΔΗΘ και αποσκοπεί στην ενίσχυση του ρόλου των πόλεων στην αλλαγή της αστικής παραγωγής τροφίμων και του καταναλωτικού προτύπου, προωθώντας ανθεκτικά και δίκαια τοπικά συστήματα τροφίμων. Περιλαμβάνει 12 αστικές περιοχές από 3 ηπείρους που θα συντονίσουν τις διατροφικές τους πολιτικές και τη διεθνή συνεργασία τους.
Οι πόλεις και οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών θα συνεργαστούν μέχρι το τέλος του 2016, διοργανώνοντας δραστηριότητες που ενισχύουν τη συνεργασία, ώστε να δημιουργηθεί ένα συντονισμένο πλαίσιο για την αστική διατροφική πολιτική με απώτερο στόχο την καταπολέμηση της φτώχειας και της πείνας.
Με περισσότερο από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού να ζει σήμερα σε αστικές περιοχές, ποσοστό το οποίο προβλέπεται να αυξηθεί σε 66% μέχρι το 2050 και με την ανάγκη παροχής υγιεινών τροφίμων για όλους με ένα βιώσιμο τρόπο, το Food Smart Cities for Development μοιάζει να αποτελεί ένα σκαλί για την αντιμετώπιση των παραπάνω προκλήσεων που επηρεάζουν ιδιαίτερα τις πόλεις.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/03/06/food-smart-cities-for-development-%ce%b2%ce%b9%cf%8e%cf%83%ce%b9%ce%bc%ce%b1-%ce%b4%ce%af%ce%ba%ce%b1%ce%b9%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%85%ce%b3%ce%b9%ce%b5%ce%b9%ce%bd%ce%ac-%cf%84%cf%81%cf%8c/
Φεβ 21
Κανόνες για Ασφαλής Προετοιμασία Γευμάτων στο Σπίτι
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Τα ωμά κρέατα έχουν μικρόβια
Στα μικρόβια αυτά αρέσουν τα «ταξίδια»…
Μπορούν να περάσουν από τα ωμά κρέατα σε εμάς και να μας προκαλέσουν έμετο, πυρετό, ναυτία, διάρροια κλπ.
Να πως , και με τί τρόπο μπορούμε να σταματήσουμε το “ταξίδι” τους ή αλλιώς να εμποδίσουμε την διασταυρούμενη επιμόλυνση.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/02/21/%ce%ba%ce%b1%ce%bd%cf%8c%ce%bd%ce%b5%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%b1%cf%83%cf%86%ce%b1%ce%bb%ce%ae%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b5%cf%84%ce%bf%ce%b9%ce%bc%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%b1-%ce%b3%ce%b5%cf%85/
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/02/18/%ce%bf%ce%b9-%cf%84%ce%b9%ce%bc%ce%ad%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%83%cf%87%ce%bf%ce%bb%ce%b9%ce%ba%cf%8e%ce%bd-%ce%ba%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%b5%ce%af%cf%89%ce%bd-%ce%ba%ce%bb%cf%80/
Φεβ 16
Ταξίδι στη γνώση με κινούμενα σχέδια

Μία σειρά από ταινίες κινουμένων σχεδίων, οι οποίες απεικονίζουν με μορφή comics αυτοτελείς εκπαιδευτικές ιστορίες, σχετικές με θέματα επιστήμης και τεχνολογίας.
Η σειρά αποτελείται από 50 επεισόδια με βασικούς ήρωες δύο παιδιά, τη Ζωή και τον Οδυσσέα και τον Dr Noesis, ένα νεαρό επιστήμονα, ο οποίος καθοδηγεί τα παιδιά, ώστε να ανακαλύψουν επιστημονικές αρχές μέσα από την έρευνα.
Η θεματολογία καλύπτει πέντε βασικούς άξονες: Επιστήμες, Εφευρέσεις, Διάστημα, Περιβάλλον και Υγεία.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/02/16/%cf%84%ce%b1%ce%be%ce%af%ce%b4%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%b3%ce%bd%cf%8e%cf%83%ce%b7-%ce%bc%ce%b5-%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%bf%cf%8d%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%b1-%cf%83%cf%87%ce%ad%ce%b4%ce%b9%ce%b1/
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/02/15/%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%b1-%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%83%ce%b5-%ce%b5%cf%80%ce%b1%cf%86%ce%ae-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%cf%81%cf%8c%cf%86%ce%b9%ce%bc%ce%b1-%ce%ad/
Ιαν 28
Οι εκπαιδευτικοί ως πρότυπα υγείας για τους μαθητές τους
Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν σημαντικές πηγές για τη διατροφική ενημέρωση των μαθητών, αλλά πέρα από τις γνώσεις μπορούν να επηρεάσουν περισσότερο τις διατροφικές επιλογές των παιδιών, όταν δρουν ως θετικά μοντέλα-πρότυπα υγιεινών συμπεριφορών, σε ένα υγιές σχολικό περιβάλλον. Οι τρόποι με τους οποίους ένας εκπαιδευτικός μπορεί να λειτουργήσει ως θετικό πρότυπο για τη βελτίωση της υγείας των μαθητών του είναι διάφοροι και μπορεί να αφορούν τόσο τη διατροφή όσο και τη σωματική δραστηριότητα.
Σχετικά με τη διατροφή, μια πολύ ισχυρή ενέργεια είναι οι εκπαιδευτικοί να προσπαθούν να καταναλώνουν τρόφιμα με υψηλή διατροφική αξία στο σχολείο, π.χ. την ώρα του διαλείμματος όταν και οι μαθητές καταναλώνουν το κολατσιό τους. Έχει φανεί ότι με αυτή τη δημόσια συμπεριφορά οι εκπαιδευτικοί καταφέρνουν να επηρεάσουν τις επιλογές των μαθητών, οι οποίοι ουσιαστικά μιμούνται τις συνήθειες των δασκάλων τους. Με άλλα λόγια, όταν οι μαθητές βλέπουν τους εκπαιδευτικούς να καταναλώνουν τρόφιμα με χαμηλή διατροφική αξία, λαμβάνουν μάλλον μικτά μηνύματα, καθώς τα λόγια και οι πράξεις αντικρούονται. Αντιθέτως, όταν τους βλέπουν να δίνουν σημασία στις υγιεινές επιλογές τροφίμων (και ένα δραστήριο τρόπο ζωής), αυξάνουν πολύ οι πιθανότητες να ακολουθήσουν και τα ίδια αντίστοιχες επιλογές.
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/01/28/%ce%bf%ce%b9-%ce%b5%ce%ba%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%af-%cf%89%cf%82-%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%84%cf%85%cf%80%ce%b1-%cf%85%ce%b3%ce%b5%ce%af%ce%b1%cf%82-%ce%b3%ce%b9/
Ιαν 28
“Τι παίρνω στο σχολείο μαζί μου?” – Συμβουλές για παιδιά του δημοτικού!
Πώς, όμως, θα μπορούσες να διαλέξεις το καλύτερο κολατσιό;
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/alkapsalis/2016/01/28/982/













