Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχολικός εκφοβισμός

Σχολικός εκφοβισμός   είναι μια πραγματικότητα που απασχολεί πολλούς γονείς σε όλα τα κράτη του κόσμου. Είναι η χρήση βίας μεταξύ μαθητών με σκοπό να προκαλέσει στους άλλους πόνο και αναστάτωση. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ αυτά τα φαινόμενα είναι σχετικά πιο συνηθισμένα σε σύγκριση με την ελληνική πραγματικότητα. Τα τελευταία χρόνια όμως το πρόβλημα εμφανίζεται και στον τόΣτατιστικές της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης αναφέρουν ότι 15-30% των μαθητών εμπλέκονται σε φαινόμενα εκφοβισμού είτε ως θύματα είτε ως θύτες.

Οι μαθητές δηλώνουν ότι έχουν δεχθεί εκφοβισμό ήδη από το δημοτικό. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα,  τα ποσοστά εκφοβισμού και θυματοποίησης μεταξύ των Ελλήνων μαθητών του δημοτικού και του γυμνασίου είναι παρόμοια με αυτά των χωρών της βόρειας και δυτικής Ευρώπης, όπως η Ιρλανδία και η Νορβηγία αλλά πάντως μικρότερα από αυτά που αναφέρονται στην Αγγλία και στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με μεγάλη έρευνα του ΕΚΚΕ που έγινε σε 101 σχολεία και 2000 μαθητές, με σκοπό την χαρτογράφηση της ζωής των μαθητών στο Δήμο της Αθήνας,  οι μαθητές του δημοτικού είναι πιο επιρρεπείς στην κακοποίηση σε σχέση με τους εφήβους. Επίσης  το 11% των μαθητών του γυμνασίου ομολογούν πράξεις βίας σε βάρος συμμαθητών τους  και ένα 11% δηλώνει πως έχει  υποστεί βία από άλλα παιδιά Στις απειλές καταφεύγουν μαθητές όλων των τάξεων σε ποσοστό 5%. Θεατές σε πράξεις βίας υπήρξε το 43% των μαθητών γυμνασίου και λυκείου

Έρευνα της Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, δείχνει ότι η βία εκδηλώνεται σε διάφορες μορφές σε πάρα πολλά σχολεία, αφού το 60,1 % των μαθητών δηλώνει ότι παρατηρεί παρόμοια φαινόμενα είτε στην τάξη του είτε γενικά στο σχολικό περιβάλλον του.

Εντούτοις, αν και τα επεισόδια αυξάνονται σε συχνότητα και σε σοβαρότητα, η βία δεν αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό της σχολικής ζωής στην Ελλάδα όπως συμβαίνει π.χ. σε πολλά δημόσια σχολεία στις ΗΠΑ.

Τα είδη του σχολικού εκφοβισμού 

Η βία στο σχολείο μας απασχολεί συνήθως όταν  ασκείται κυρίως σωματικά (σωματική επίθεση). Οπωσδήποτε τα σπρωξίματα, τα χαστούκια, οι γροθιές, οι κλωτσιές  και γενικά η σωματική βία είναι η πιο ανησυχητική εκδήλωση της επιθετικότητας επειδή απειλεί άμεσα την ασφάλεια του παιδιού.

Υπάρχει όμως  και η λεκτική επιθετικότητα που περιλαμβάνει βρισιές, κοροϊδία, ομοφοβικά σχόλια, χειρονομίες  και  γενικά  ταπείνωση με  ύβρεις ή εκφοβισμούς.

Κρυμμένη επιθετικότητα ή εχθρότητα βρίσκουμε και σε ενέργειες που δεν μοιάζουν καθόλου βίαιες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο αποκλεισμός ενός παιδιού από ομάδες συνομηλίκων  και η κακή συνήθεια  να του κρύβουν τα βιβλία, ή  να του πετάνε τα πράγματα. Αυτές οι ενέργειες ουσιαστικά συνιστούν συναισθηματική επίθεση χωρίς χειροδικίες ή βρισιές.

Υπάρχει επίσης και ο σεξουαλικός εκφοβισμός: οι  χειρονομίες οι οποίες   προσβάλουν  ένα παιδί, ο  υποβιβασμός με απρεπή αγγίγματα, κινήσεις κ.λπ.

Νεόφερτος είναι και ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός που περιλαμβάνει τη χρήση  e-mail, chat rooms και κινητών με κλήσεις  απειλητικού περιεχομένου, καθώς και τη χρήση κάμερας με σκοπό την απειλή ή ταπείνωση του εφήβου.

Τελικά, βία ή παράγοντας που προάγει τη βία στο σχολείο είναι κάθε φράση ή ενέργεια που ταπεινώνει το παιδί.

Από το Βιβλίο της κας Καππάτου “Οι γονείς κάνουν τη διαφορά” εκδόσεις Μίνωας.

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι αριθμοί κάνουν παρέα…με τις λέξεις!!! Μία διαθεματική, διδακτική πρόταση!!!

https://blogs.sch.gr/alexpapach/files/2025/03/Διαθεματικό-Διδακτικό-Σενάριο.docx

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα 6 καπέλα της σκέψης…ως εργαλείο αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας!



Λήψη αρχείου

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διδακτική πρόταση για τη Βιομηχανική Επανάσταση



Λήψη αρχείου

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διδακτική πρόταση για τον Βάνκα του Τσέχωφ



Λήψη αρχείου

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο Βάνκας του Τσέχωφ (Νεοελληνική λογοτεχνία Α΄ γυμνασίου)

https://blogs.sch.gr/alexpapach/files/2025/02/Ο-Βάνκας-του-Τσέχωφ_ανάλυση.doc

 

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ετεροπαρατήρηση της διδασκαλίας από τους ομότιμους



Λήψη αρχείου

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση αυτοαξιολόγησης για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών!



Λήψη αρχείου

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ασκήσεις συντακτικού

ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

  1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις ως προς το περιεχόμενο τους (κρίσεως, επιθυμίας, επιφωνηματικές, ερωτηματικές).-Ποιος θα έρθει μαζί μου;
    -Ποπό! Τι μεγάλα άλογα!
    -«Ασπιδοφόρος ο ήλιος
    ανέβαινε πολεμώντας».
    -«Τώρα, ουρανέ μου, βρόντηξε,
    τώρα, ουρανέ μου, βρέξε».
    -Με τέτοιες προϋποθέσεις κανένα
    κέρδος δε θα έβγαινε.
    -Μα την αλήθεια, άσχημα την έπαθα!
    -Θα δούμε και το χρυσελεφάντινο
    άγαλμα του Δία;
    -Να μου γράψεις γρήγορα γράμμα.
    -Μακάρι να σ’ έχει καλά ο Θεός.
  1. Τις παρακάτω προτάσεις κρίσεως να τις τροποποιήσετε, έτσι ώστε να γίνουν επιφωνηματικές.1. Ο Γιώργος είναι ειλικρινής.
    2. Η μέρα είναι ωραία.
    3. Απάντησε βιαστικά και θυμωμένα.
    4. Σε εκτιμάει ο διευθυντής σου και σε σέβεται.
  1. Να μετατρέψετε τις καταφατικές προτάσεις σε αποφατικές και αντίστροφα, κάνοντας και όλες τις απαραίτητες για το νόημα αλλαγές.1. Κανένας δεν ήθελε να ακούσει γι’ αυτό το θέμα.
    2. Ακολούθησα τις οδηγίες σου και γι’ αυτό δε δυσκολεύτηκα να βρω το ξενοδοχείο.
    3. Ο καιρός σήμερα είναι κατάλληλος για βόλτα.
    4. Οι άνθρωποι δεν αποκτούν τίποτε χωρίς κόπο.
    5. Όλοι οι φίλοι μου προτιμούν πάντοτε την ψυχαγωγία από την εργασία.
  1. Να διακρίνετε τις προτάσεις ως προς τη δομή τους (απλές, σύνθετες, επαυξημένες, ελλειπτικές).1. Ο Γιάννης είναι ζω ηρός και ανήσυχος
    2. Ο Πέτρος και ο Νίκος είναι συμμαθητές.
    3. Ο χειμώνας έφερε βροχές και καταιγίδες.
    4. Ο χρόνος είναι χρήμα.
    5. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.
    6. Οι γυναίκες και οι άντρες σήμερα έχουν τα ίδια δικαιώματα.
    7. Ο Κίσαβος ρίχνει βροχή κι ο Όλυμπος το χιόνι.
    8. Ώρα να φύγουμε!
    9. Η Ελένη είναι φοιτήτρια της ιατρικής.
    10. Οι στεριές είναι στεγνές, κατάγυμνες και σπανές, χρυσωμένες από το φθινόπωρο.11.Σήμανε δώδεκα το μεσημέρι.12. Εσύ είσαι εγωιστής, εγώ δεν είμαι.
  1. Να αφαιρέσετε από τις παρακάτω προτάσεις τους προσδιορισμούς, έτσι ώστε να μείνουν μόνο οι κύριοι όροι τους.1. Του ναύτη η μάνα ζύμωνε του γιου της παξιμάδι.
    2. Αυτό το φόρεμα της είναι στενό της Κατερίνας.
    3. Είμαστε πολύ περήφανοι για την επίδοση των παιδιών μας στο σχολείο.
    4. Με την ιδιότητα του προέδρου του δεκαπενταμελούς συμβουλίου, εκπροσώπησε όλους τους μαθητές στη συνεδρίαση του συλλόγου των καθηγητών.
    5. Μας μίλησε εμπιστευτικά για τους σκοπούς του αγώνα.
    6. Ύστερα από τρεις ώρες πορεία καθίσαμε κάτω από τον παχύ ίσκιο ενός δέντρου.
    7. Η επίπονη και διαρκής προσπάθεια του έφερε καρπούς.

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ασκήσεις στα ρήματα

ΑΣΚΉΣΕΙΣ ΣΤΑ ΡΉΜΑΤΑ

Να εντοπίσετε το χρόνο καθενός από τα παρακάτω ρήµατα:

  1. Έχω ξεκινήσει ………………………………
  2. Θα υποστηρίζεις …………………………
  3. Ανήκετε ………………………………………
  4. Έβλεπα ……………………………………….
  5. Θα έχω κουραστεί ……………………..
  6. Θα αποφασίσεις ………………………..
  7. Είχα πιστέψει ……………………………..
  8. Δοκίµασα ……………………………………
  9. Φροντίζαµε …………………………………
  10. Έχετε ανακαλύψει……………………….

Να κατατάξετε τα παρακάτω ρήµατα στην κατάλληλη χρονική βαθµίδα στην οποία ανήκουν:

  1. Υπέγραψα ……………………………………..
  2. Θα έχετε διαβάσει ………………………..
  3. Μεγαλώνετε ………………………………….
  4. Ανέβηκε …………………………………………
  5. Συνοµιλούσαν ……………………………….
  6. Θα δακρύσετε ……………………………….
  7. Είχαν ακούσει Θυσιάζει………………….

Να συµπληρώσετε τα κενά µε την κατάληξη –τε ή –ται που ταιριάζει σε κάθε περίπτωση.  Να παρακολουθήσε….. την ενηµερωτική εκποµπή.

  1. Το κτίριο παρακολουθείτ…. από κάµερες ασφαλείας.
  2. Θέλε…. να έρθε…. µαζί µας;
  3. Υποστηρίζε……. από ειδικούς ότι η µεσογειακή διατροφή σχετίζε….. µε την καλή λειτουργία του οργανισµού.
  4. Η κατάλληλη ευκαιρία παρουσιἀζε…… στην εκδήλωση.
  5. Παιδιά, θα αποφασίσε… τι θα κάνε…. το απόγευµα;

 

Στις παρακάτω προτάσεις να υπογραµµίσετε τα ρήµατα και στη συνέχεια τη διάθεση στην οποία ανήκουν.

  1. Ο Γιώργος στάθηκε µπροστά στο παράθυρο και κοίταξε τον γαλάζιο ουρανό.
  2. Οι µαθητές αγόρασαν ευχετήριες κάρτες.
  3. Όταν φροντίζεις το κατοικίδιο σου, αυτό σου ανταποδίδει την αγάπη του.
  4. Τραυµατίστηκε ελαφρά από το µαχαίρι.
  5. Ανέβηκε βιαστικά τις σκάλες και γι’ αυτό έπεσε και χτύπησε.
  6. Καθηµερινά περιποιείται το σώµα του. ü Ένιωθε πολύ κουρασµένος και γι’ αυτό ξάπλωσε νωρίς.
  7. Οι νέοι που αθλούνται καθηµερινά είναι υγιείς και δυνατοί.
  8. Το αεροπλάνο καθυστέρησε, µε αποτέλεσµα να ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες.
  9. Το κορίτσι χτενίζεται καθηµερινά µπροστά στον καθρέφτη.
  10. Τα διαγωνίσµατα διορθώθηκαν από τον καθηγητή.
  11. Κάθεται στην καρέκλα τρεις ώρες!
  12. Η µητέρα αφιερώθηκε στην φροντίδα των παιδιών της.
  13. Η οθόνη του υπολογιστή χάλασε και πρέπει ο τεχνικός να την επισκευάσει.
  14. Το όνοµα σου αναφέρθηκε στο συµβούλιο.
  15. Αν κοιµάσαι νωρίς, θα είσαι πιο αποδοτικός στο σχολείο.